Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:33

Stamper schreef:
fjordjes schreef:
1 oktober 2016 2 jaar dus nu anderhalf jaar

Dan heeft dat te maken met de nieuwe regel na 2 jaar vast contract. Gebeurt dat niet, dan moet je er inderdaad uit.

En ook de regels van uwv aanvullend is sinds 1 juli 2015 compleet veranderd. Dus dit heeft echter geen zin meer. Dit is mij gisteren overigens aan de telefoon gemeld.

http://www.uwv.nl/particulieren/overige ... aanvullen/

Nu ik er trouwens over nadenk, ik snap je helemaal. Dit was bij mij ook het geval. Maar zit jij deels in de ww?

Ik werkte onder een 0 uren contract, werd elke week wel 40 uur ingepland. Maar kon dus tot 32 uur opgeven voor aanvulling. Dit moestik om de 4weken doen via de uwv site.

Als ik bijvoorbeeld een week 28 uur werkte vanwege dat het rustig was, kreeg ik dus tot 32 aangevuld, dat is in dit geval dus 4 uurtjes.

Maar vanaf 1 juli 2015 is dit dus geheel veranderd. En moet je gewoon je je inkomsten invullen zoals je altijd doet voor je ww. En de UWV gaat dan bepalen wat je eventueel nog tegoed hebt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:56

Zit al een tijdje na te denken over een nieuwe opleiding... Ben 27, mja financieel niet echt breed.. en geen idee waar echt werk in te vinden is..

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:43

Stamper schreef:
fjordjes schreef:
1 oktober 2016 2 jaar dus nu anderhalf jaar

Dan heeft dat te maken met de nieuwe regel na 2 jaar vast contract. Gebeurt dat niet, dan moet je er inderdaad uit.

En ook de regels van uwv aanvullend is sinds 1 juli 2015 compleet veranderd. Dus dit heeft echter geen zin meer. Dit is mij gisteren overigens aan de telefoon gemeld.

Dan kan je eventueel nog een afspraak maken dat je er een aantal maanden uit ga en dan mag je gewoon weer opnieuw die kleinere contracten geven ( Geloof ik, weet het niet zeker of dat overal ook kan.. )
Laatst bijgewerkt door Brittjuh97 op 13-04-16 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Banyu

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:44

Dat klopt. Je moet minimaal 6 maanden uit dienst. Ik heb nml hetzelfde.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:50

Lima84 schreef:
Ik heb denk ik al 5x gesolliciteerd bij "maandag" maar hoor dus echt nooit iets, vind dat zo aso. Voicemail vd recruiter ingesproken en ook geen reactie.
Ze hebben leuke vacatures en ik heb al een jaar voor een detacheerder gewerkt met plezier, maar maandag heeft inmiddels wel echt afgedaan zo.

Verder als sollicitant zelf geen ervaring met uitzendbureaus, maar ik begeleid jongeren en als ik daarmee naar uitzendbureaus ga beloven ze vanalles. Je zit zo een tijd binnen, laat een hoop gegevens achter en hoort nooit meer iets. Of de jongeren worden gebeld voor werkzaamheden die totaal niet passen binnen hun schooltijden (die ze wel duidelijk hadden aangegeven). Dus in die zin zie ik daar voor mezelf ook weinig heil in.

Ik zou gaan bellen, dit had ik ook bij 5 bedrijven. heb gebeld dat ik nog niets gehoord had en dat ik dat niet zo netjes vond van ze. toen helaas wel te horen gekregen dat ik niet aangenomen was.

Ik heb overigens wel goed nieuws!
Volgende week woensdag heb ik een sollicitatie gesprek ( ben in principe al aangenomen maar moet alles nog door bespreken en mn loon bespreken enzovoort, ) maar als het niet lekker klikt zeg ik het toch af. als dit door gaat dan sta ik op evenementen :)

Voor mensen die ook dat werk wilt doen is dit de site:
http://evenementencrew.nl/

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:52

Hm, wil gaan reageren op een vacature, voor telefoniste/receptioniste.
Zelf geen ervaring in deze branche, maar het lijkt me wel heel leuk om te doen.

Overigens staat er ook bij:
Een leuke uitdaging waar wij de starter op de arbeidsmarkt ook voor uitnodigen!

Maar omdat ik dus niet bekend ben in deze branche, ga ik er eerst even voor zitten voor een goede sollicitatiebrief. Wat ook wel moeilijk gaat worden... Jawel, jullie denken vast, komt ze weer.... :P Maar nee, ik vind het gewoon overduidelijk moeilijk.... :=

Vacature staat vandaag op de site,waar ik op keek. Maar moet wel voor 8 april reageren! :x

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:55

Succes!
Hopelijk valt het mee Brittjuh!

Hmm vrijdag te horen gekregen dat ik ontslag kreeg, opzegtermijn mocht ik thuis blijven maar nog steeds geen c4 :(

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:01

Stamper, hoop dat je 18 april bedoel :x maar Komt vast goed! een mooi verhaaltje over jezelf schrijven en jezelf verkopen he! dat doet t m vaak, Heel veel succes!

xles dankjewel ik hoop het ook,
he balen, hoop dat je snel wat vind!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:15

Brittjuh97 schreef:
Stamper, hoop dat je 18 april bedoel :x maar Komt vast goed! een mooi verhaaltje over jezelf schrijven en jezelf verkopen he! dat doet t m vaak, Heel veel succes!

Neee het is echt 8 april! ;)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:23

Stamper schreef:
Brittjuh97 schreef:

Neee het is echt 8 april! ;)

Oke je maakt me in de war :?
Dat is t al geweest

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:44

Vandaag weer twee vacatures gesolliciteerd, lijkt me echt een leuke functie! Wel twee verschillende locaties waarvan er 1 alleen vakantiewerk is maar ik wil zsm bij het huidige bedrijf.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:26

Ja dat klopt.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:51

Gisteren afspraak gehad bij het uitzendbureau.. Ze hadden 2 vacatures die wellicht wat voor me zijn.. en waar ze me gaat voorstellen voor een gesprek... Ik hoop echt dat ik op gesprek mag komen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:55

OKé, vandaag maar eventjes heel rustig aan doen na gister...
Ga eens poging wagen om me vandaag bezig te houden met motivatie/sollicitatie brieven..
Wil toch onderhand echter wel ees aan het werk hoor! -O-

Inmiddels is die desbetreffende vacature veranderd na 20 april! *\o/*

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:46

Stamper schreef:
OKé, vandaag maar eventjes heel rustig aan doen na gister...
Ga eens poging wagen om me vandaag bezig te houden met motivatie/sollicitatie brieven..
Wil toch onderhand echter wel ees aan het werk hoor! -O-

Inmiddels is die desbetreffende vacature veranderd na 20 april! *\o/*

Misschien handig er 1 te schrijven.. en dan deze steeds iets aan te passen per sollicitatie?

Dan is het niet steeds weer een hele grote klus zeg maar..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:03

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:39

haay iedereen

ik heb me hier een tijdje terug gemeld , ik heb afgelopen woensdag een gesprek gehad met de leerplicht ambtenaar , iemand van de gemeente , mijn mentor en nog iemand van school dit soort gesprekken doen ze vaker op mijn school om te kijken hoe nu verder

ze vroegen mij wat ik wilde tuurlijk zij ik graag met dieren maar heb ook aan gegeven dat ik open sta voor andere dingen , nu mijn vraag aan jullie wat is een beetje leuk werk wat afwisselend is met staan en zitten dit om dat ik niet heel lang kan staan ?

ik weet niet hoe het precies bij de gemeente gaat enz hiermee aangezine ik ook geen diploma heb voorderest maar ik weet wel dat de gemeente veel voor elkaar kan krijgen vandaar ook dat ik die vraag aan jullie stel alle antwoorden zijn welkom ik ben me een beetje aan het orienteren ook

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:42

Zoals het er nu voor staat wil gaan verhuizen richting Ede en zoek nu dus beveiligings werk die kant op.

Wegens gezondheid redenen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:19

En weer paar afwijzingen. Demotiveerd ook lekker, en hoop toch echter gewoon snel een baan te hebben. Anders misschien toch maar een andere opleidinf gaan doen oid.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:20

Hoi allemaal,

Aankomende woensdag heb ik een sollicitatie gesprek, het gaat om de functie als barmedewerker bij een manege, dit is dan voor 1 dag in de week. Vanwege school lukt het helaas niet om meer te werken.
Hebben jullie nog tip's voor het gesprek ? :)

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:14

Ik meld me ook :) Ben al een tijdje voor mezelf bezig, maar m'n leven is dusdanig ingewikkeld dat ik er naar uitkijk om in loondienst te gaan :+
Idealiter zoek ik iets in de fitness/dieetindustrie, maar ik sta open voor opties die buiten de lijntjes komen.
Deze week heb ik wat sollicitaties de deur uitgegooit een nu afwachten maar :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:40

phormicola schreef:
Ik meld me ook :) Ben al een tijdje voor mezelf bezig, maar m'n leven is dusdanig ingewikkeld dat ik er naar uitkijk om in loondienst te gaan :+
Idealiter zoek ik iets in de fitness/dieetindustrie, maar ik sta open voor opties die buiten de lijntjes komen.
Deze week heb ik wat sollicitaties de deur uitgegooit een nu afwachten maar :)

in welke regio zoek je werk? misschien kom ik wat tegen

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:43

Zuid-Holland! Lief van je :)

Net gereageerd op een vacature van een sportschool die op zoek was naar zzp'ers zoals ik. Dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:29

He balen, in die regio zie ik vaak niets, maar hou mn ogen en oren voor je open :D

Kom zelf uit Noord-Holland

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:24

Is het brutaal om te bellen met de vraag of er al iets bekend is over de sollicitatieprocedure? Ik ben 2 weken op een woensdag gebeld en mocht de vrijdag op gesprek komen. Ik zou het de week erop horen en op dinsdag werd ik gebeld dat ze mijn referenten niet konden bereiken en vroegen ze of ik wellicht een ander nummer had. Donderdag heb ik dan zelf gebeld met de vraag of het nog gelukt is en ze hebben degene kunnen bereiken. Ze zouden diezelfde middag een overleg hebben voor een passend aanbod. En dat was dus afgelopen donderdag.. Ondertussen gewoon reageren op vacatures maar ben toch wel benieuwd. Vind het alleen zo raar.. Vond het al heel wat dat ik had gebeld ivm de referenten :=