Ik heb Itheorie via mijn rijschool... Net twee proefexamens gemaakt, 17 en 19 fout, waarvan 10 en 11 op gevaarherkenning. Daarnaast ga ik mis op gelijkwaardige kruisingen en berekenen van afstanden.... Maar die laatste moet ik gewoon even uitschrijven en in m'n kop stampen, want uitrekenen is echt kansloos
Ik raak in de war. Bijv ik wil rechtdoor, van rechts komt een auto die linksaf wil, van links komt een fietser die rechtdoor wil. De auto heeft voorrang op mij en ik heb voorrang op de fiets, maar de fiets heeft weer voorrang op de auto die voor mij van rechts kom.... en dan is m'n tijd op
In situatie een is het fietser + brommer tegelijkertijd (die kunnen voor elkaar langs), dan vrachtwagen en de voetganger tegelijk. In situatie twee is het fiets - auto - vrachtwagen. Eigenlijk heeft de vrachtwagen voorrang op de personenauto maar omdat de vrachtwagen moet wachten op de fietser kan de auto gelegenheidsvoorrang nemen.
Eloya
Geplaatst: 18-04-17 21:58
hmm horen er ook geen borden op zulke plaatjes te staan ik lette ook erg op rechtdoor zelfde weg gaat voor, korte bocht voor lange bocht, en de borden maar ik kan het niet zo goed uitleggen
ik was in iedergeval blij toen ik van de theorie af was vanaf nu is het volgens mij wel ingevoerd dat je mag terugbladeren in je examen. weet het alleen niet zeker of dat nu overal is ik had dat nog niet en mistte dat wel echt, want hoe kan je in hemelsnaam 30 min over je examen doen als je maar max aantal seconden per vraag hebt en niet terug mag kijken. dat vond ik beetje raar
Bij een gelijkwaardig kruispunt is juist het hele idee dat er geen borden staan en dat je het onderling moet regelen op basis van de verkeersregels. Een van de verkeersregels is dat bestuurders van rechts voorrang hebben, maar ook korte bocht voor en voorrang voor rechtdoorgaand verkeer.
LadyMadonna
Geplaatst: 18-04-17 22:02
Emma, tegelijk kan niet, je moet de cijfers op de verkeersgebruikers plaatsen.
Eloya, als het een gelijkwaardige kruising is, staan er idd geen borden, das nou net t probleem