Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elodie1 schreef:Vraagje .. solliciteren jullie ook bij uitzendbureaus? Waarom wel of niet?
Elodie1 schreef:Ik heb een vraag over het volgende.. als je een x aantal jaar gewerkt hebt voor 1 baas.. vast contract en al.. en je wordt ontslagen door dat er bezuinigingen doorgevoerd worden dan heb je recht op een uitkering.. maar als je aansluitend werk vindt via een uitzendbureau.. maar daar een paar 100 euro bruto minder gaat verdienen en dat is toch niet wat het is waardoor je als nog werkeloos wordt.. hè je dan nog steeds recht op ww?en kijken ze dan naar je laatst verdiende loon? Ik hoop dat jullie het zo nog volgen.. eventuele verdere uitleg via pb.. Hoop dat kan me kan helpen..
Elodie1 schreef:Vraagje .. solliciteren jullie ook bij uitzendbureaus? Waarom wel of niet?
idinn schreef:Inderdaad dat laatste! Niks laten horen vind ik persoonlijk echt heel slecht overkomen. Ookal geven ze zelf al aan nog contact op te nemen. Door daarvoor te bedanken laat je ook je enthousiasme zien.
Wat betreft uitzendbureaus. Ik twijfel. Voor mijn gevoel heeft het tegenwoordig sowieso weinig zin om er echt binnen te stappen? Schrijf je maar in via de site reacties heb ik daarbij voor ogen? Terecht of? Mijn ma denkt nog dat uitzendbureaus zijn zoals vroeger. Dat je er binnen stapt en ze gelijk werk voor je hebben. Die blijft dus doorzeuren of ik er nu al eens ben geweest (ik zit pas sinds deze week thuis met nog vakantiedagen).
Daarbij hoe kies je er eentje uit die bij je past? Ik heb best wel waardeloze diploma's. HBO Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek (ik kan er niet echt veel in vinden ri research, maar ben geloof ik geen Google wonder) waar ik nooit wat mee heb gedaan vanwege doorstuderen. En een bachelor diergeneeskunde, wat dus nergens voor opleidt. Wie zit er dan op mij te wachten denk ik dan
Stamper schreef:Zo. ..Staan 19 vacatures klaar om morgrn op te solliciteren. Eerst even motivatiebrieven schrijven, wat een hel voor me is want dat kan ik dus echt niet!iemand misschien tips? Mmag via pb hoor...
fjordjes schreef:Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd, ik heb nog tot 1 oktober. Helaas gaan ze mij minimaal inplannen, dat betekent dat ik inkomsten mis ga lopen want ik heb een 0 uren contract. Hard aan het solliciteren maar het valt tegen.
Nu heb ik twee vragen, ik hoop dat iemand er wat van weet:
1. Kan het UWV mij de uren aanvullen die ik nu misloop?
2. Vorige week donderdag stond er mooi wel een advertentie in de krant dat ze weer mensen zochten, maar mij wel eruit gooien! Mag dat zomaar? Per 1 juli zijn de regels veranderd maar hoe het precies zit weet ik niet.
Citaat:De eerste zes maanden kunt u de werknemer betalen naar het aantal gewerkte uren, maar daarna krijgt de werknemer meer rechten. De werknemer krijgt na zes maanden ook loon als hij niet kan komen werken om redenen die buiten zijn of haar macht liggen.
Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat deze in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt. Bovendien wordt na zes maanden aangenomen dat de werknemer een arbeidsovereenkomst heeft met een omvang die eveneens gelijk is aan het aantal gemiddeld gewerkte uren in de voorafgaande drie maanden.
fjordjes schreef:1 oktober 2016 2 jaar dus nu anderhalf jaar