Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:13

Mocht hier iemand natuurkunde ( nask) willen geven op een vmbo in het noorden dan weet ik wel wat leuks :P

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:06

Is er iemand omgeving Rotterdam die een leuke bijbaan zoekt?
Werken in een foodtruck in heel Nederland en soms Duitsland of België? Op festivals etc.
Pb mij dan ff.. Dan kan ik je in contact brengen met de eigenaar :D

Het liefst iemand boven de 18, met rijbewijs en natuurlijk een aanpakker!!! Zijn lange zware dagen, maar onwijs gezellig.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:15

Nann

jammer dat het niet in de buurt van Alkmaar is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:20

Klinkt echt perfect. Behalve dat ik nog steeds mn rijbewijs niet heb :')

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:26

Helaas heeft hij net twee man aangenomen, gaat snel hahaha.
Als hij nog mensen zoekt dan zal ik het weer plaatsen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:08

Als hij ooit wat heeft aan een rijbewijsloze. Geef het dan maar gerust door :+

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:47

Vraagje .. solliciteren jullie ook bij uitzendbureaus? Waarom wel of niet?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:05

Zo. ..Staan 19 vacatures klaar om morgrn op te solliciteren. Eerst even motivatiebrieven schrijven, wat een hel voor me is want dat kan ik dus echt niet! :x iemand misschien tips? Mmag via pb hoor... :D

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:12

Elodie1 schreef:

Ik heb op een paar vacatures gesolliciteerd van uitzendbureaus.
Het liefst vermijd ik die maar hier in de omgeving lijkt het wel alsof bijna alle bedrijven met uitzendbureaus werken.
Ik vermijd ze liever omdat ik het bij ons op het werk ook zie. Is het druk mag je 5 dagen komen opdraven maar is het rustig kan je makkelijk 2 dagen of 5 halve dagen komen werken. Je hebt een stuk minder vastigheid.
En het loon is flink laag.
Ik vind het wel heel "vals" dat ze zeggen dat het een fulltime baan is en als je dan reageert krijg je te horen dat het op oproepbasis is.
En dat werkt niet als je iedere maand 1200,-- vaste lasten hebt.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:17

Ik heb een vraag over het volgende.. Als je een x aantal jaar gewerkt hebt voor 1 baas.. vast contract en al.. En je wordt ontslagen doordat er bezuinigingen doorgevoerd worden, dan heb je recht op een uitkering.. Maar als je aansluitend werk vindt via een uitzendbureau.. maar daar een paar 100 euro bruto minder gaat verdienen en dat is toch niet wat het is, waardoor je als nog werkeloos wordt.. Heb je dan nog steeds recht op ww?en kijken ze dan naar je laatst verdiende loon? Ik hoop dat jullie het zo nog volgen.. Eventuele verdere uitleg via pb.. Hoop dat kan me kan helpen..
Laatst bijgewerkt door Elodie1 op 12-04-16 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:19

Elodie1 schreef:
Ik heb een vraag over het volgende.. als je een x aantal jaar gewerkt hebt voor 1 baas.. vast contract en al.. en je wordt ontslagen door dat er bezuinigingen doorgevoerd worden dan heb je recht op een uitkering.. maar als je aansluitend werk vindt via een uitzendbureau.. maar daar een paar 100 euro bruto minder gaat verdienen en dat is toch niet wat het is waardoor je als nog werkeloos wordt.. hè je dan nog steeds recht op ww?en kijken ze dan naar je laatst verdiende loon? Ik hoop dat jullie het zo nog volgen.. eventuele verdere uitleg via pb.. Hoop dat kan me kan helpen..

Ze gaan dan gewoon na dr loon van de laatste 3 maandeb kijken.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:30

Elodie1 schreef:

Ik doe het niet, wij hebben thuis een pioenrozen kwekerij en werken dus alleen met uitzendbureau's omdat we maar 3 weken werk hebben,.
Je hebt dus geen vastigheid en je loon is vaak wat minder omdat het uitzendbureau ook nog er wat van afhaalt.

en ik ben nog student dus ik wil een bijbaantje. en niet steeds weer opnieuw ergens komen, alles keer op keer opnieuw leren.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:44

Ik ben niet werkeloos maar heb wel een vraag.
Ik ben opzoek naar een stageplaats, en nu heeft een bedrijf mij terug gemaild dat ze volgende week contact met mij opnemen omdat ze waarschijnlijk wel 2 plekken voor mij hebben.

Hoe reageer ik daar op ? Helemaal niks van mij laten horen lijkt mij ook niet correct, moet ik ze bedanken en hoop op een positief antwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:52

Inderdaad dat laatste! Niks laten horen vind ik persoonlijk echt heel slecht overkomen. Ookal geven ze zelf al aan nog contact op te nemen. Door daarvoor te bedanken laat je ook je enthousiasme zien.

Wat betreft uitzendbureaus. Ik twijfel. Voor mijn gevoel heeft het tegenwoordig sowieso weinig zin om er echt binnen te stappen? Schrijf je maar in via de site reacties heb ik daarbij voor ogen? Terecht of? Mijn ma denkt nog dat uitzendbureaus zijn zoals vroeger. Dat je er binnen stapt en ze gelijk werk voor je hebben. Die blijft dus doorzeuren of ik er nu al eens ben geweest (ik zit pas sinds deze week thuis met nog vakantiedagen).

Daarbij hoe kies je er eentje uit die bij je past? Ik heb best wel waardeloze diploma's. HBO Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek (ik kan er niet echt veel in vinden ri research, maar ben geloof ik geen Google wonder) waar ik nooit wat mee heb gedaan vanwege doorstuderen. En een bachelor diergeneeskunde, wat dus nergens voor opleidt. Wie zit er dan op mij te wachten denk ik dan :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:25

inmiddels hier de ontslag papieren in de bus en ook bericht van het uwv gehad.
zie er allemaal zo tegen op, ben gewoon bang dat ik nooit meer aan het werk raak..

geen opleiding en woon in een uithoek :(

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:56

Ik heb denk ik al 5x gesolliciteerd bij "maandag" maar hoor dus echt nooit iets, vind dat zo aso. Voicemail vd recruiter ingesproken en ook geen reactie.
Ze hebben leuke vacatures en ik heb al een jaar voor een detacheerder gewerkt met plezier, maar maandag heeft inmiddels wel echt afgedaan zo.

Verder als sollicitant zelf geen ervaring met uitzendbureaus, maar ik begeleid jongeren en als ik daarmee naar uitzendbureaus ga beloven ze vanalles. Je zit zo een tijd binnen, laat een hoop gegevens achter en hoort nooit meer iets. Of de jongeren worden gebeld voor werkzaamheden die totaal niet passen binnen hun schooltijden (die ze wel duidelijk hadden aangegeven). Dus in die zin zie ik daar voor mezelf ook weinig heil in.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:00

idinn schreef:
Inderdaad dat laatste! Niks laten horen vind ik persoonlijk echt heel slecht overkomen. Ookal geven ze zelf al aan nog contact op te nemen. Door daarvoor te bedanken laat je ook je enthousiasme zien.

Wat betreft uitzendbureaus. Ik twijfel. Voor mijn gevoel heeft het tegenwoordig sowieso weinig zin om er echt binnen te stappen? Schrijf je maar in via de site reacties heb ik daarbij voor ogen? Terecht of? Mijn ma denkt nog dat uitzendbureaus zijn zoals vroeger. Dat je er binnen stapt en ze gelijk werk voor je hebben. Die blijft dus doorzeuren of ik er nu al eens ben geweest (ik zit pas sinds deze week thuis met nog vakantiedagen).

Daarbij hoe kies je er eentje uit die bij je past? Ik heb best wel waardeloze diploma's. HBO Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek (ik kan er niet echt veel in vinden ri research, maar ben geloof ik geen Google wonder) waar ik nooit wat mee heb gedaan vanwege doorstuderen. En een bachelor diergeneeskunde, wat dus nergens voor opleidt. Wie zit er dan op mij te wachten denk ik dan :')

Proberen kan altijd. Ik ben ook bij een uitzendbureau langsgeweest met een master biologie, en ze hadden zowaar twee mogelijke jobs voor me liggen :P bij de ene proefdag gedaan en was in principe aangenomen, maar het was echt niks voor mij (varkenshouderij, sluit nog wel aan bij jouw profiel?) en de andere was labo-werk in een bedrijf, maar toen had 'k zelf al een job gevonden :D (maar sluit dus weer aan bij jouw profiel)

Kortom, proberen kan geen kwaad denk ik :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:29

Stamper schreef:
Zo. ..Staan 19 vacatures klaar om morgrn op te solliciteren. Eerst even motivatiebrieven schrijven, wat een hel voor me is want dat kan ik dus echt niet! :x iemand misschien tips? Mmag via pb hoor... :D

Ik ga eens beginnen, anders komt er geen eind aan.
Met voorbeelden via google kom ik niet echt wijs uit, iemand toevallig tips/ voorbeelden?
Het betreft om verschillende vacature's, branches.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:21

@Stamper: ik kijk naar de functieomschrijving en haal er een paar punten uit waar ik goed in ben of ervaring mee heb. Daar kom ik in de motivatiebrief op terug. Bijv. dat ik graag bij een internationaal opererend bedrijf wil werken omdat ik dat nu ook doe en me goed bevalt of als systeembeheerder veel ervaring heb opgedaan met een bepaald softwarepakket. Ik laat vaak ook de woorden uit de tekst terugkomen in mijn brief: ik ben inderdaad de enthousiaste, gedreven blablablabla persoon die u zoekt. Daarmee geef je aan dat je de functie omschrijving hebt gelezen en geen standaard brief uit de kast hebt getrokken. Succes!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:35

Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd, ik heb nog tot 1 oktober. Helaas gaan ze mij minimaal inplannen, dat betekent dat ik inkomsten mis ga lopen want ik heb een 0 uren contract. Hard aan het solliciteren maar het valt tegen.

Nu heb ik twee vragen, ik hoop dat iemand er wat van weet:

1. Kan het UWV mij de uren aanvullen die ik nu misloop?

2. Vorige week donderdag stond er mooi wel een advertentie in de krant dat ze weer mensen zochten, maar mij wel eruit gooien! Mag dat zomaar? Per 1 juli zijn de regels veranderd maar hoe het precies zit weet ik niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:41

fjordjes schreef:
Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd, ik heb nog tot 1 oktober. Helaas gaan ze mij minimaal inplannen, dat betekent dat ik inkomsten mis ga lopen want ik heb een 0 uren contract. Hard aan het solliciteren maar het valt tegen.

Nu heb ik twee vragen, ik hoop dat iemand er wat van weet:

1. Kan het UWV mij de uren aanvullen die ik nu misloop?

2. Vorige week donderdag stond er mooi wel een advertentie in de krant dat ze weer mensen zochten, maar mij wel eruit gooien! Mag dat zomaar? Per 1 juli zijn de regels veranderd maar hoe het precies zit weet ik niet.

Hoelang ben je in dienst daar?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:46

1 oktober 2016 2 jaar dus nu anderhalf jaar

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:47

Hoeveel uren heb je de afgelopen drie maanden minimaal per maand gedraaid? In bepaalde gevallen mag je werkgever je namelijk niet ineens minder uren gaan betalen
Citaat:
De eerste zes maanden kunt u de werknemer betalen naar het aantal gewerkte uren, maar daarna krijgt de werknemer meer rechten. De werknemer krijgt na zes maanden ook loon als hij niet kan komen werken om redenen die buiten zijn of haar macht liggen.

Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat deze in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt. Bovendien wordt na zes maanden aangenomen dat de werknemer een arbeidsovereenkomst heeft met een omvang die eveneens gelijk is aan het aantal gemiddeld gewerkte uren in de voorafgaande drie maanden.

Overigens kan er in je CAO iets anders staan, dus het is wel zaak dit even goed door een jurist uit te laten zoeken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:54

fjordjes schreef:
1 oktober 2016 2 jaar dus nu anderhalf jaar

Dan heeft dat te maken met de nieuwe regel na 2 jaar vast contract. Gebeurt dat niet, dan moet je er inderdaad uit.

En ook de regels van uwv aanvullend is sinds 1 juli 2015 compleet veranderd. Dus dit heeft echter geen zin meer. Dit is mij gisteren overigens aan de telefoon gemeld.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:11

@ Lalidan, moet ik even nakijken maar denk dat het neerkomt op zo'n 20 uur per maand