Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:48

Ik heb een zwarte broek gekocht, geen spijkerstof, wel skinny maar netjes. Voor de functies waar ik op solliciteer hoef je niet perfect in pak :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:07

Ik heb maandag een gesprek n.a.v. een interne vacature, spannend! Het betreft precies te functie die ik zoek, bij de werkgever waar ik al ruim 7 jaar werk als bijbaan. Degenen waar ik gesprek mee heb, kennen mij niet...

Ik ben heel benieuwd, zou een gat in de lucht springen als ik de baan zou krijgen :D Het gaat om een contract voor onbepaalde tijd, waar krijg je dat nog? :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:12

MissAnnemijn schreef:
Ik heb een zwarte broek gekocht, geen spijkerstof, wel skinny maar netjes. Voor de functies waar ik op solliciteer hoef je niet perfect in pak :P

Toen ik ging solliciteren voor mijn huidige baan (kantoorfunctie) liep ik netjes in pak.. Degene waar ik het gesprek mee had, liep op uggs.. Was een heel informeel bedrijf dus.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:41

Je eerste indruk is t belangrijkste en liever overdressed nette pantalon en blousje en of jasje dan in n jeans.
Ik doe ook hakken aan. Geen hoge maar nette schoenen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:06

Mando schreef:
Je eerste indruk is t belangrijkste en liever overdressed nette pantalon en blousje en of jasje dan in n jeans.

Ja, normaal ook.. maar dit is een boerenbedrijf en ik denk dat hun dan denken dat jij niet in het bedrijf past ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:07

Haha nee, boerenbedrijf zou ik een nette spijkerbroek aan doen en een vlotte blouse oid erbij of mooi vest :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:16

Astaloca schreef:
Mando schreef:

Ja, normaal ook.. maar dit is een boerenbedrijf en ik denk dat hun dan denken dat jij niet in het bedrijf past ;)

Niet mee eens... een vertegenwoordiger komt vaak ook in pak..

Een nette donkere spijkerbroek, nette hakken eronder, en een blouse met colbertje...vindk prima kunnen. Is gewoon etiquette. Wat voor bedrijf is het? je hebt t over een boerenbedrijf, ik werk nu bij een bedrijf voor stalinrichting, maar toch ben ik in mn nette pak op gesprek gweest..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:01

ligt er idd heel erg aan wat voor functie het is en wat voor boerenbedrijf...
als je voor een functie in de stallen gaat bij een melkveehouder dan is een net pak ietwat overdreven, maar je kan ook binnen de term "boerenbedrijf" natuurlijk alle kanten op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:02

Als ik ergens zou moeten solliciteren waar ik een colbertje aanmoet dan zouden ze mij al niet aannemen omdat ik dan totaal niet op mijn gemak ben := vind colbertjes écht niet fijn. Ik zou dan eerder in een net jurkje gaan :j

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:09

Ik solliciteer op vacatures voor dierenarts, mijn eerste sollicitatie had ik een jurkje maar dat was een beetje too much. Tweede een nette zwarte broek, shirt met leuk vestje en laarsjes met klein hakje :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:10

Jans :')

ik solliciteer wel in een colbertje :j
maar dat heb ik ook aan op een gewone werkdag. Maar dan rustig met een bambi, kermit de kikker, stitch, my Little pony, Oscar het moddermonster of fiets OFF t shirt er onder.

maar bij ons maakt het weinig uit. De bedrijfstrui is ongeveer het meest verschrikkelijke wat iemand ooit heeft aangetrokken. En als ik s morgens te gaar ben om kleding uit te kiezen trek ik die uit de kast ;)
verplicht in net naar werk zou ik weinig moeite mee hebben. Al kan ik een casual twist dan wel waarderen (tshitje met kleurtje, jurkje,etc)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:12

Nouja het is een verkoop functie, maar wel allround ook voor webshop onder andere.
Daarnaast ook bezorging. Dus ik vind mantelpakje zeker voor bij ons in de omgeving too much, ook voor het bedrijf :) Ga natuurlijk wel netjes, maar niet té.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:14

Ik heb gelukkig een beroep wat gewoon informeel is :D Ik loop zelf altijd in de meest bonte outfits op kantoor. Ook als ik naar externen ga waarvan ik weet dat het informeel is :j als ik naar een formele externe moet dan ga ik wel weer in een netter jurkje. Als ik maar geen frutsels en jasjes aanhoef _O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 06:28

* Proest * nu ja.. het was een voorbeeld, hahaha!!! er zijn tal van andere nette outfits te bedenken, maar zou er zeker niet vanuit gaan dat een "boeren"bedrijf een net pak niet waardeert om het maar zo te brengen zegmaar!

Ach iedereen moet t ook zelf weten hahah :) das dan ook wel weer zo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:06

Voor als iemand ooit een schriftelijke proef moet doen, blijkbaar moet je dan niet netjes gekleed gaan. Toch als jongere niet. Die meiden kwamen gewoon in een outfit zoals ze altijd over straat lopen, inclusief die eeuwige kleurrijke sjaals, skinny jeans in de laarzen gepropt en shirten met opdruk. Ik voelde me eigenlijk best wel trots dat ik wel een ietsiepietsie was opgekleed, het is en blijft toch een sollicitatie. Proef zelf is het niet geworden trouwens, vroeg me echt af hoe ik ooit door de eerste schifting ben geraakt. Functie paste echt totaal niet bij mijn profiel en opleiding. :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:20

Persoonlijkheid??

Wat ik wel heb gemerkt is dat je zo mis kan gaan op de vacature over wat voor bedrijf je eigenlijk voor je hebt...en je komt ook weer nieuwe dingen over jezelf te weten als je gaat solliciteren en bij nieuwe bedrijven gaat werken..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:48

Ik wilde maandag gaan in een donkere strakke jeans, mooie chique laarzen, een gekleurde top zonder decolleté en een zwart jasje, maar nu twijfel ik over de jeans.... :\

Het gaat om een functie als maatschappelijk werkster in een verpleeghuis. Degene waarmee ik gesprek heb, is behandelcoördinator en zie ik altijd in pak. De andere waarmee ik het gesprek heb, is maatsch werkster maar die ken ik niet

Advies?

Edit: overweeg nu dit rokje met een top in de blauwgroene kleur en een zwart jasje
http://www.steps.nl/ikat-jacquard

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:11

Als de persoon waarmee je een gesprek hebt in een pak gaat, zou ik de jeans even in de kast laten. Misschien is die net een beetje te casual.

Als jij je fijn voelt bij het rokje, denk ik dat het een goede optie kan zijn.
Of heb je een nette zwarte broek in de kast? Die kan altijd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:19

Nee een nette zwarte broek heb ik niet (alleen een van spijkerstof haha) en ik heb ook geen tijd meer om er één te kopen
Het rokje had ik aan op mijn afstuderen en is inderdaad wel netjes :j Twijfel alleen nog wat over de lengte (ongeveer 10cm boven de knie) maar een vriendin zegt dat hij met een dikke panty prima kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:08

Klaagmodus aan:

Sjonge is inwerken nou zo moeilijk?! Ik zit nu 3 weken fulltime omdat mn collega uren teveel had, dus nu moet ik alles wel doen, wat ik nog niet zeker wist schoof ik naar haar door omdat ik nog niet volledig was ingewerkt. Maar goed dat gaat dus niet goed, ten eerste omdat ik geen extra tijd kreeg om nog verder ingewerkt te worden(zit hier al 4 maanden maar goed) en nu zijn er dingen die mijn collega me gewoon niet goed heeft uitgelegd waardoor ik dus fouten maak en daar wordt ik op aangekeken. Zo irritant :\

Twee weken terug is er iets voorgevallen waardoor ik zoiets had van ik zit nog liever in de WW dan dat ik hier werk en zit regelmatig aan de homeopathische rustgever anders wordt ik gek van de stress. :n

Klaagmodus uit...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:11

@joolien

als jij nu al zulke zorgen heb over je baan,is het dan niet een idee om met een chef of manager te praten om te vragen of je op de juiste wijze ingewerkt kan worden? Lijkt me toch niet fijn om als je net 4 maanden er werkt,nu al aan de rustgevers moet van de stress...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:13

Mioux schreef:
@joolien

als jij nu al zulke zorgen heb over je baan,is het dan niet een idee om met een chef of manager te praten om te vragen of je op de juiste wijze ingewerkt kan worden? Lijkt me toch niet fijn om als je net 4 maanden er werkt,nu al aan de rustgevers moet van de stress...

Dat probeer ik dus, maar dan krijg ik nul op rekest. Het is zelfs zo dat ik in mn eigen tijd ben geweest om nog wat dingen met mijn collega door te nemen om niet bang te zijn at ik wat fout doe. Als je namelijk wat fout doet krijg je dat niet tamelijk zachtzinnig te horen en dat zorgt voor de stress.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:15

@joolien dan zou ik zelf persoonlijk zeggen dit is niet een fijne werksfeer voor mij om hier verder te gaan..Als het al slecht begint en terwijl je er al 4 maanden werkt en niet goed word ingewerkt,en nu al stress erover hebt... Ik zou zelf kijken naar wat anders,ik zou toch wel met plezier naar mijn werk willen gaan plaats van "wat krijg ik vandaag te horen wat ik fout doe"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:23

Mioux schreef:
@joolien dan zou ik zelf persoonlijk zeggen dit is niet een fijne werksfeer voor mij om hier verder te gaan..Als het al slecht begint en terwijl je er al 4 maanden werkt en niet goed word ingewerkt,en nu al stress erover hebt... Ik zou zelf kijken naar wat anders,ik zou toch wel met plezier naar mijn werk willen gaan plaats van "wat krijg ik vandaag te horen wat ik fout doe"...

Ik ben al druk bezig, solliciteer me rot maar tja de banen liggen niet voor t oprapen... T is zwaar frustrerend maar ik probeer t maar positief in te zien, ik krijg hier wel een dikke huid van :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:25

@Joolien ja banen liggen zeker niet voor t oprapen,hier helaas ook niet en solliciteer me rot... De mogelijkheid is wel door dit probleem,dat je misschien na je proeftijd of eerste korte contract alsnog daar weg moet/bent,maar dan heb je wel weer extra werkervaring op je cv en laten zien dat je wel wílt werken. andere kant als ik me nu al zo zou voelen,zou ik denk ik het niet een jaar vol willen houden.

Hoop voor je dat je een betere en leukere baan tegen komt! Maar dat hoop ik natuurlijk voor iedereen...