Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:12

Jeetje balen zeg! Ik ben twee weken terug voor hetzelfde geweest in een ander ziekenhuis. Was welliswaar in groepjes dan, maar maakte 't alleen maar pittiger vond ik. Ook niet door......

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:24

Faya__ schreef:
Jeetje balen zeg! Ik ben twee weken terug voor hetzelfde geweest in een ander ziekenhuis. Was welliswaar in groepjes dan, maar maakte 't alleen maar pittiger vond ik. Ook niet door......

Zuur zeg.. Het is ontzettend lastig om die plaats te krijgen. Hebben ze bij jou verteld waarom je niet door was?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:56

Nope, kreeg (voor m'n gevoel) een algemene mail, er waren zeker positieve punten maar er waren 88 brieven, 20 uitgenodigd en uiteindelijk namen ze d'r maar 1 aan.
Wiskunde en natuurkunde zit 't 'm in ieder geval niet in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:00

Weinig brieven zeg! Had verwacht dat die opleiding wel meer zou krijgen.

Vaak zul je toch zien dat ze mensen uitkiezen die al verpleegkunde (of aanverwante medische/paramedische opleiding) doen of hebben gedaan; geeft in hun ogen meer garantie dat ze het aankunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:27

xConnie schreef:
[naam] schreef:
Mijn gesprek vandaag ging helaas niet zo goed, ben ook niet door naar de volgende ronde. De reden was dat ik een te groot risico voor ze ben, omdat ik niet zo goed ben in wis- en natuurkunde. Wel begrijpelijk, als ze een medisch beeldvormer en bestralingsdeskundige zoeken.

Oei dat is balen... Wel ergens anders nog gesolliciteerd? Voor zelfde functie?

Wat voor vragen kreeg je op het gesprek? Heb binnenkort namelijk ook gesprek voor mbrt. Vraag me af of ik echt feitjes weer even moet instuderen over wiskunde/natuurkunde?

Ja ik heb nog bij meerdere ziekenhuizen gesolliciteerd, maar vraag me af of die wel door mijn 'wiskunde-probleem' heen kunnen kijken. :(

De vragen waren vrij standaard. Vertel eens iets over jezelf. Waarom wil je dit? Waarom moeten we jou kiezen? Hoe zou iemand jou beschrijven? Waar zouden we op moeten letten bij jou? En ze vragen ook goed door, bijvoorbeeld als je zegt dat de technische kant je aanspreekt, dan vragen ze je hoe je dat weet, of je voorbeelden hebt enzo. Ik vond het vrij pittig, maar dat kan ook komen omdat het mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek was.[/quote]

Heftig... Wat voor voorbeelden gaf jij bij technische kant?
Voor wiskunde zijn er eventueel zomer bijspijker cursussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:30

Faya__ schreef:
Nope, kreeg (voor m'n gevoel) een algemene mail, er waren zeker positieve punten maar er waren 88 brieven, 20 uitgenodigd en uiteindelijk namen ze d'r maar 1 aan.

Heftig... Wat werd er bij jou gevraagd? In groepjes is al helemaal niet prettig lijkt me.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:32

Anoniem schreef:
Faya__ schreef:

Heftig... Wat werd er bij jou gevraagd? In groepjes is al helemaal niet prettig lijkt me.

Beetje hetzelfde als hierboven maar ook waarom ben jij beter dan de rest? (en dat terwijl de rest dus om je heen stond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:34

Faya__ schreef:
Faya__ schreef:

Beetje hetzelfde als hierboven maar ook waarom ben jij beter dan de rest? (en dat terwijl de rest dus om je heen stond)[/quote]

Dat is lastig dan inderdaad. Zonde!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:06

Anoniem schreef:
Heftig... Wat voor voorbeelden gaf jij bij technische kant?
Voor wiskunde zijn er eventueel zomer bijspijker cursussen!

Ik begon over mijn hobby fotografie. Maar dat vonden ze alleen maar grappig denk ik. Verder vond ik het best moeilijk om voorbeelden bij puntjes te noemen.
Dat er cursussen zijn weet ik inderdaad :) Hier ga ik ook zeker mee aan de slag.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:59

Wat bij mij heel erg hielp, is van te voren goede voorbeelden en antwoorden bedenken op vragen als 'waarom zouden we jou moeten nemen' 'wat zijn je beste / slechtste eigenschappen en waarom' etc.
Ik heb ze per sollicitatie (elke functie is anders dus jouw antwoorden ook) van te voren goed bedacht en opgeschreven.

Meestal wordt het gewaardeerd als je meteen goede, concrete voorbeelden kunt gebruiken om je antwoorden te onderbouwen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:41

Dankje Noeskamoos. Ik wilde inderdaad zo het gesprek voorbereiden, maar toch is het spannend :o
Nooit een echte sollicitatie ook gehad.

Uhm tja, fotografie is toch net iets anders inderdaad. Wel super jammer voor je! Maar misschien bij een ander ziekenhuis?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:06

Chantaliiejj schreef:
Gaaf Kinke, hoop dat je de 2e ronde ook door komt
Ir1ne voor welke functie is het ?

Een soort logistiek supplychain in een food bedrijf :) heel tof

Balen Connie..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:19

De naam is alleen al cool Irene hihi

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 06:41

vuurneon schreef:
De naam is alleen al cool Irene hihi

Hahaha nou ja dat is de functiegroep :) niet de vacature benaming ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:28

Voor de geïnteresseerde, het vakblad boerderij zoekt n multimediale redacteur intensieve veehouderij.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:13

Ik kan me hier ook melden, ben sinds 20 december al werkloos. Heb al 3,5 A4 met op elke regel een bedrijf aan sollicitaties gedaan. Nu ook bezig met oriënteren op de offshore catering en hopen dat daar wat uitkomt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:25

Morgen onverwacht een sollicitatiegesprek voor een leuke functie en heel breed! :D
Geen idee hoe ik mij precies moet gaan kleden morgen aangezien het een boerenbedrijf is, even brainstormen nog :+

Ben heel benieuwd!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:36

Ik heb vandaag een schriftelijke proef. Ik vind dat enger dan een gesprek. Ik weet niet wat te verwachten. Theoretische kennis? Ik dacht dat ik die voldoende had kunnen aantonen door mijn diploma.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:50

Oh dat ken ik inderdaad ook niet? Voor welke functie?

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:59

Ik meld me ook! :) In juli verwacht ik mijn mbo opleiding marketing communicatie af te ronden. Is nog wel ver weg, maar het leek me niet verkeerd om vast wat ervaring op te doen in het solliciteren. En evt zou ik per mei parttime beschikbaar zijn als een bedrijf daar interesse in heeft.

Zojuist mijn eerste brief verstuurd :+ en vanavond maar weer op zoektocht naar meer vacatures :)

@ Astealoca: ik zou gewoon netjes/verzorgd gaan, dat is in elk geval nooit verkeerd (hoewel een 'mantelpakje' waarschijnlijk niet is waar ze op zitten te wachten)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:14

Nee dat was ik ook niet van plan. Dat vond ik too much.. :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:24

Voor HR-medewerker.

Voor een boerenbedrijf zou ik het wel aandurven om in een (alsnog nette) jeans te gaan.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:31

Is een jeans anders een no-go?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:35

Persoonlijk vind ik van wel. Al zijn er vast wel uitzonderingen, meestal trek ik toch een nette broek uit de kast. Boerenbedrijf zou ik jeans dan weer wel ok vinden, maar mezelf kennende zou ik dan toch een donkere, smalle denim aandoen.
Stel dat ik toch een foute kledingkeuze maak, dan heb ik liever dat ze met me lachen omdat ik te overdressed was, dan dat ik te "slonzig" was.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:36

Ik ben wel een keer in een donkere jeans geweest, maar toen was ik wat jonger. Maar hij vond het wel een no-go. Dus ja, vind ik wel :j afhankelijk van de functie.