oh ok dat zou het zomaar eens kunnen zijn. De laatste tijd weinig gelegenheid gehad om bokt in de gaten te houden, vanwege emigratie naar duitsland. maar nu weer druk bezig met het opnieuwopbouwen van het bedrijf
Ik heb het gewoon te druk, of geen zin om mijn laptop erbij te pakken. Bokken op de mobiel is zooo onhandig. Reageer overigens ook niet veel op fb, omdat ik dat vaak op een later moment wilt doen ivm nadenken maar dan vergeet ik het weer..
IrishCold
Geplaatst: 30-11-14 15:42
Kan iemand mij helpen?
Ik zit te denken om een eigen bedrijfje te beginnen. Zzp'er. Iets in de richting van webwinkeltje. Ik heb er de ruimte voor maar ik weet niet hoe te beginnen, wil graag infomatie. Waar je zoal spulletjes vandaan haalt om ze vervolgens te verkopen.
Inkopen doe je van een groothandel, handwerks mensen uit je buurt: 100 mogelijkheden. Maar als je niet weet wat je wilt en niet weet hoe je t wilt, ben je er dan wel aan toe om ondernemer te worden? Als ondernemer moet je immers dingen ondernemen, ideeën hebben, plannen maken. Wij kunnen dat echt niet voor je doen.
Met Rien10 eens! Een webwinkel goed runnen, is een fulltime baan en zelfs dan heb je nog geen garantie op broodwinning uit je onderneming... Dus bedenk van tevoren heel goed wat je wilt gaan doen en dat kan alleen jij doen, jij moet het immers gaan verkopen. En mocht ik zo'n geweldig plan hebben, waarvan ik zou denken dat iemand daar in korte tijd makkelijk zijn brood mee zou kunnen verdienen, dan zou ik het dus echt niet openbaar op internet met iemand delen (dat zou ik voor mezelf houden en het zelf als een speer uit gaan voeren ).
En beginnen is echt niet moeilijk hoor. Bedenk wat je wilt verkopen. Google je suf op dat onderwerp, bezoek leveranciers en als je denkt: ja zo wil ik het, ga je je inschrijven in de KvK
Ik heb wel heel wat ideeen enz. Maar Ik heb al contact met iemand die het een tijdje doet. Ik wou van jullie wat info in de zin of het zich wel loont om zoiets te doen of dat er al te veel mensen het doen...
HorseTopShop
Geplaatst: 30-11-14 19:08
Wij kunnen niet vertellen of er al veel mensen zijn die het verkopen, als we niet weten wat je wilt gaan verkopen.
IrishCold schreef:
wil graag infomatie. Waar je zoal spulletjes vandaan haalt om ze vervolgens te verkopen.
En dit is nou ondernemen. Zelf uitzoeken waar je je spullen vandaan kunt halen. Zelf uitzoeken wat/wie/waar de concurrenten zijn, etc.
Ik snap wat ondernemen inhoud, Maar ik ben hier zo groen in dus dat ik niet weet wat de ''spelregels' zijn voor eigen online winkel. Ik zat zelf aan paardenspullen te denken, niet omdat het me hobby is maar omdat het in deze omgeving in een straal van 5km geen ruitershop zit. Of eventueel reptielen benodigdheden.
Wat als je je bij kvk inschrijft en je hebt je spulletje voor elkaar en je maakt reclame maar er komt geen hond?
pmarena
Geplaatst: 01-12-14 11:40
Gewoon klein beginnen. Koop spullen in die je aanspreken en biedt die te koop aan in je webwinkeltje. Als het gaat lopen dan kun je uitbreiden en is het vroeg genoeg om het serieus aan te gaan pakken.
Straal van 5 km is wel een erg kleine straal hoor
Als je nou zegt dat de dichtstbijzijnde ruitershop een km of 10 verderop zit dan is het voor de meeste mensen prima aan te rijden, op de fiets nog wel...
joyce2
Geplaatst: 01-12-14 11:45
Als je weet en snapt wat ondernemen inhoudt, dan weet je toch ook dat het meer is dan spullen inkopen, reclame maken en afwachten? Want juist het bedenken hoe je klanten krijgt, DAT is ondernemen. Niet om je af te kraken, maar ga eerst eens informatie opzoeken. Ga langs bij de KvK en vraag informatie op over hoe je moet starten. We kunnen je deze info allemaal wel geven, maar als ik het zo lees heb je zelf nog weinig (tot geen) research gedaan...
Dit topic is heel fijn om elkaar te helpen, maar dit is niet een topic waar iedereen die "het wel leuk lijkt om wat voor zichzelf te gaan doen" zich kan melden en dat wij iedereen wel even op gang helpen. Dat moet je toch echt zelf doen.