sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:51

Voor een callcenter? Waarschijnlijk zullen ze dan je telefoonskills e.d. toetsen en kijken in hoeverre je daarvoor geschikt bent. Waarschijnlijk is het voor hun voordeliger om eerst een bult mensen door die test te jagen en dan de meest geschikte verder in de sollicitatieprocedure op te nemen dan om het andersom te doen.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:58

Vandaag open sollicities verstuurd naar Sodexho en Albron (allebij catering).
Hopelijk hebben zij iets in de buurt!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:20

Nee voor callcenter ben ik niet te oud maar voor intratuin. Maar heb al anderhalf jaar in een callcenter gewerkt dus hoop dat 't goedkomt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:38

AnjaKos schreef:
Vandaag open sollicities verstuurd naar Sodexho en Albron (allebij catering).
Hopelijk hebben zij iets in de buurt!

Wat grappig, ik heb voor beide gewerkt! Haha! Wel via het uitzendbureau, maar toch. Vond het best leuk werk zo in de catering Lachen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:04

blegh, ik zie het hele sollicitatie gebeuren echt even niet meer zitten. net weer een afwijzing per brief gekregen waarvan ik had verwacht dat ik zeker wel op gesprek uitgenodigd zou worden.. Ik baal er echt enorm van, ik heb echt het gevoel dat ik nooit een normale baan ga krijgen. Is toch niet normaal dat ik al meer dan een half jaar minstens elke week een brief stuur en nog maar 1 gesprek heb gehad?! Scheve mond

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:11

Een half jaar is nog niks joh, studiegenootje van me heeft anderhalf jaar UZB-werk gedaan terwijl ze aan de lopende band solliciteerde op geschikte functies...en met haar was ook niks mis mee. Echt stof voor nachtmerries. Maar uiteindelijk heeft ze wel een superleuke baan op niveau gevonden, het komt dus echt wel goed!

Maar deprimerend is het inderdaad wel, vreselijk Ach gut Hier ook No Cheer

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:30

Als JM een baan kan vinden dan moet jullie dat ook lukken, toch Vientje?
Dat is echt een heel vaag figuur en communicatief niet echt goed onderlegd is. Hij heeft ook best wel een tijd moeten zoeken, maar het is hem gelukt. Welliswaar aan de andere kant van Nederland, maar werk heeft hij.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:33

Dat vind ik een geruststellende gedachte ja Haha!

Nou ja, ik ben nog minimaal 2 à 3 maanden de stagemiep uit aan het hangen, zo lang neus ik wel gewoon rond naar geschikte vacatures en dan solliciteren en na die maanden ga ik me pas zorgen maken dat ik zonder inkomen kom te zitten als ik dan nog niks gevonden heb Nagelbijten / Gniffelen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:47

ik weet niet wie JM is en het zal vast allemaal goed komen, maar het is zo frustrerend om elke keer weer zo'n brief in je brievenbus te krijgen! En de baan waar ik nu in zit ben ik ook helemaal beu, dus wat dat betreft kan het mij niet snel genoeg gaan....

Maar goed, ik probeer weer een beetje moed te verzamelen en ga zo maar weer eens alle vacaturesites af...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:05

Hier net ook weer een afwijzing in de bus, de tweede alweer van vandaag. Dit keer een functie die écht goed leek te passen en waar ik nu al zin in had. Het is dat uitkering trekken geen pretje is en ook niet zo maar kan, maar anders hield er vandaag nog aan op. Bluh Koe

Dus ik baal nog steeds fijn met je mee Arjette Tong uitsteken

*houdt zich voor dat ze nog zeeën/maanden tijd heeft om een baan te vinden...en dat het idd uiteindelijk wel goed komt...*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:08

Ik mag op 2e gesprek komen bij het zwembad (zweminstructeur incl opleiding) Tong uitsteken

Zou het dan nu eindelijk gaan gebeuren na bijna 11 maanden thuis. Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:47

Ik ga voor je duimen!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:52

Ik duim ook voor je Cowgirl! Klinkt als een leuke baan! Lachen

Ik ben helaas ook weer aan het solliciteren. Heb in de laatste twee maanden 4 gesprekken gehad en het steeds net niet geworden. Scheve mond Gister op gesprek geweest voor een hele leuke, maar tijdelijke functie die ik wel graag wil doen! Ik hoor vandaag of ik het geworden ben. Ik heb nog tot eind januari een baan, daarna is het voorbij.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:39

Heb gisteravond een sollicitatie naar de KNHS gestuurd en kreeg vanmorgen terug dat ze een selectie gaan maken (duimen) maar er was nog een leuke functie bij de KNHS dus die brief stuur ik donderdag op (vrijdag sluitingsdatum) want die brief moet naar dezelfde persoon en anders heeft ze 2x achterelkaar een brief van mij in dr mailbox....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:37

Ik denk dat ik te vroeg heb gejuicht. Ik heb ze net gebeld met de vraag of mijn tijd verzet kon worden. Toen vroegen ze ook nog of ik echt een full time baan nodig had.

het kwam eruit eindelijk op neer dat dat waarschijnlijk toch niet gaat lukken...ook had 1 van de zwembaden afgehaakt wat uren aantal betreft.

Ik ga evengoed heen donderdag maar ik denk dat ik het vanwege het aantal uren moet afslaan Huilen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:34

He bah, wat een tegenvaller!

Ik heb gelukkig goed nieuws, ik ben aangenomen! Lachen Was al bang dat ik een van de paarden moest gaan verkopen als ik straks werkloos zou raken, maar ik ben nu weer tot juli onder de pannen. Lachen

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:35

een tijdje geleden had ik hier ook gepost dat ik een sollicitatie brief weggestuurd had, die brief heeft ook nog in het topic gestaan Ja
en nu belden ze vandaag dat ik maandag op gesprek mag komen Ja ben nu al zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 02:54

Ik moet vrijdag op sollicitatie-gesprek. Nagelbijten / Gniffelen Brrr, ik word nu al zenuwachtig!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:58

Wind, wat fijn zeg!

Zoetje en Guinevere, veel succes!! OK dan!

Had van de week mijn situatie gemaild naar een loopbaancoach van Volkskrantbanen, en vandaag antwoord terug gehad. Ben er wel blij mee, het was echt een uitgebreidt antwoord met ook nog wel handige tips! Daar kan ik tenminste weer wat verder mee Lachen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:26

Wel, ik kom jullie binnenkort ook weer versterken. Ik heb er net drie weken opzitten bij mijn traineeship en heb deze week te horen gekregen dat de afdeling op de schop gaat (nu had ik al het gevoel dat het niet helemaal lekker zat op die afdeling, maar dat het zo erg was, had ik niet verwacht) en dat er eigenlijk geen plek is voor een trainee. Ik zit nog in mijn proefperiode en heb dus ook meteen maar aangegeven dat als dit idd het geval is dat ik deze maand uitwerk en dan mijn geluk elders ga beproeven. *snik*, mijn geluk laat me ernstig in de steek. Was helemaal blij dat ik binnen een maand weer aan het werk was, krijg je dit. Begint alle ellende weer van voren af aan (en dan mag ik eigenlijk niet eens zeuren, als ik de verhalen van de andere posters hier lees).

En nu...? Kan wel wat advies gebruiken.

Wel, ik heb twee aanbiedingen lopen voor junior adviseur. 1 bij het bedrijf waar mijn vriend werkt, die me uiteraard de hemel in geprijsd heeft, met als gevolg dat bij de kerstborrel ik min of meer in de hoek gedreven werd door zijn baas of ik ook geen interesse had om daar te gaan werken. Maar ik ben een beetje huiverig om bij hetzelfde bedrijf te gaan werken als vriendlief met wie ik ook samenwoon. Bovendien is hij al medior (bliksemcarriere) en moet ik beginnen als junior. Ik geloof niet dat ik het trek als hij mij opdrachten moet geven, terwijl ik het thuis meestal ben die de lakens uitdeelt Lachen

Het andere aanbod is bij een ander, maar stukken minder interessant bedrijf.

Daar komt bij dat ik wel wat ervaring heb als coordinator en interim manager, maar naar mijn gevoel nog lang niet genoeg om een adviesfunctie te kunnen gaan uitoefenen. Ik wil graag een beetje onderop beginnen en dan mijn weg omhoog werken, daar voel ik me prettiger bij omdat ik dan het gevoel heb dat ik ook daadwerkelijk weet waar ik mee bezig ben. Het probleem is alleen dat ik niet echt voor de 'lagere functies', denk projectassistent e.d. in aanmerking kom. Ik heb hier voordat ik aan mijn traineeship begon op gesolliciteerd en kreeg keer op keer te horen dat ik daar te intelligent voor ben. Ze waren bang dat ik me te snel ging vervelen op een dergelijke functie. Kan ze niet helemaal ongelijk geven, ben vaker secretaresse geweest en dan had ik na twee maanden ook het gevoel 'kom maar op met die extra opdrachten want ik verveel me en meneer de manager, waarom regel jij de vakantiedagen niet goed en dit en dat proces kan stukken makkelijker' (met enige ironie te lezen). Het is voor een bedrijf nu eenmaal duur als je iemand aanneemt die maar een jaartje blijft hangen en dan weer vertrekt omdat ze zich verveeld.

Wat zal ik doen. Toch een adviesfunctie? Of doorzoeken naar een lagere functie waar ik de verzekering krijg dat het een doorgroeifunctie betreft? Alleen zijn dergelijke functies zo verrekte dun gezaaid...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:30

Ik zou voor de adviesfunctie gaan als ik jouw verhaal zo lees.
Maar dan wel met de toezegging dat je de tijd krijgt om je draai te vinden binnen het bedrijf oid....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:34

Zeg steken jullie met de kerst ook zo lekker kaarsjes aan en zo. Willen jullie er dan ook een voor mij opsteken. Ik heb eindelijk een vacature gevonden van een baan die ik ECHT wil. Echt echt echt echt wil. Dat is weer eens wat anders dan alle slappe hap waar ik op solliciteer om dat dat moet. Dat zijn banen die ook wel leuk zijn hoor en waar ik ook geen nee op zou zeggen als ik ze aangeboden kreeg, maar deze baan is wat ik ECHT wil doen. En dat voelt toch anders.

Hoe maken jullie eigenlijk je tijd vol. Ik moet bekennen dat ik de helft van mij dagen verslaap. Dat is soms ook wel handig hoor. Als ik me verveel val ik in slaap, of ik nou slaap heb of niet. Verder ben ik natuurlijk elke dag wel even met de knollies bezig (brrrr) doe ik huishoudelijk, lees een boekje, sudoku wat, wandel met het hondje en ga zo min mogelijk naar de stad want dat kost te veel geld...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:34

oh ja en ik Bok wat af tegenwoordig

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:03

Ik loop al maanden te dubben wat ik moet doen. Op zich heb ik het goed naar mijn zin op het werk en een vast contract gooi je ook niet zomaar weg, maar ik begin met ondertussen al aardig te vervelen op de divisie waar ik op zit en het zijn nou ook weer niet de beste betalers. Oftewel er moet iets veranderen, een andere divisie en dan het liefst een migratie. Ik heb dit al meerder malen duidelijk gemaakt, maar ik heb nog niet veel verandering gezien. Nou zijn er ook nog geen kansen geweest, maar er is mij ook niets toegezegd.

Nou werd ik deze week weer eens gebeld door een van de vele bureau´s en ben ik maar eens langs gegaan. Gisteren heb ik daar een goed gesprek gehad en toen begon ik al meer te denken om toch echt op zoek te gaan. Vanmiddag belde ze me met twee hele leuke vacatures, hoewel de ene eigenlijk toch wel iets te ver weg is maar de andere is bij mij om de hoek. Ik krijg dus steeds meer zin om verder te gaan kijken. Tot ik vanmiddag weer in twijfel werd gebracht.

Een tijd terug hebben ze bij ons de structuur verandert en onze afdeling is eigenlijk de enige die daar nog niet in mee was gegaan. Maar dat gaat in januari verandering komen hebben we vanmiddag te horen gekregen. We hebben nu drie teams en dat blijft zo, alleen gaat er qua werk nogal wat verschuiven. De mensen blijven op enkele uitzonderingen na zitten waar ze zitten. Nou wil het zo dat mijn divisie naar een ander team gaat en dat de ene migratie die nog in de nabije toekomst in het verschiet zit in het team van mijn huidige teamleader terecht komt. Gaat het dan toch gebeuren?

Waarschijnlijk krijgen we morgen te horen wat de gevolgen voor iedereen persoonlijk zijn. De teammeeting die maandag niet doorging is nu naar morgen verplaatst en anders verwacht ik toch zeker een één op één gesprek. Maar goed, dit heeft mij wederom aan het twijfelen gebracht. Moet ik mijn vast contract op het spel zetten en op zoek naar iets uitdagender of afwachten of ze me hier nog wat meer uitdaging kunnen bieden?

Ik weet dat ze me graag houden, met mijn 1,75 jaar ervaring bij dit bedrijf ben ik een van de vijf meest ervaren mensen op een afdeling van dertig man. Daarnaast kreeg ik spontaan een extra salarisverhoging onder het motto van "om je salaris gelijk te trekken met de anderen", nadat ik eerder die dag weer eens tegen iemand had gezegd dat ik echt op mijn werk uitgekeken begon te raken. En die salarisverhoging was niet vergezeld van de gebruikelijke schriftelijke bevestiging, die kwam pas drie dagen later. En gisteren maakte het afdelingshoofd ook weer een opmerking waar ik uit kon opmaken dat ik qua werk toch wel boven het gemiddeld uitsteek. Misschien moet ik NOG wat duidelijker zijn in mijn ideeën en eens kijken wat ze dan voor me kunnen doen....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:15

Ik ben gister bij het zwembad geweest en mijn vermoeden was juist.

Ze hadden maar 10 uurtjes voor me verspreid over de hele week. Ik heb het dus niet gedaan.
Ik heb nog wel zitten denken om de cursus die ik dan zou krijgen zelf te betalen maar na verder onderzoek op de vacature banken kwam ik tot de conclusie dat het beroep zweminstructeur hoofdzakelijk parttime banen zijn.

Ik blijf dus nog aan de uitkering gebonden Huilen