Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 01:31

Afbeelding
Afbeelding

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een paar jaar niks met duolingo gedaan, maar ik ben er nu weer dagelijks mee bezig. Ik heb nog de oude versie en heb ook een talenkrater :+ maar ik doe dus mijn best om mijn Duits wat op te krikken. (Toen ik net lid was, gebruikte ik duolingo om Deens te leren, als basis voordat ik emigreerde)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:29

Ik ben ook niet de snelste daarin. :n Ik ben een echte beta en heb veel moeite woordjes te onthouden. Maar langzaam en gestaag ga ik vooruit

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:15

Daar doen we het voor, langzame vooruitgang is ook vooruitgang *\%/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 13:16

Tuurlijk, al doe je maar 5 minuten per maand.

Maakt niets uit.

Niet iedereen is zo'n idioot als ik :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:58

germie schreef:
Badeendje schreef:
Ik vind de nieuwe juist veel fijner, je krijgt veel sneller moeilijkere oefeningen in plaats van steeds de hele simpele herhalingen. Kan de mening van Germie dan ook niet beamen, ik heb nu eindelijk het gevoel dat het een stuk uitdagender is geworden. De grammaticale uitleg die je er nu bij krijgt is ook fijn, dat is veel uitgebreider geworden dan voorheen. Ik ben er wel blij mee :)

Heb nu een week gewoon het stomme pad gevolgd en echt, het is gewoon slecht, barslecht, je leert niets meer, het is herhalen, herhalen en herhalen. Ik wil gewoon zonder moeite EXACT zijn waar ik was en dat kan ik niet terugvinden. En om nu overal examentjes in te doen heb ik ook geen zin in.
Het gaat te traag, te veel herhalend, ik lees nooit enige uitleg, dus heb daar niets aan.
Ik wil gewoon over 500 dagen op B2 niveau zitten en daarmee dus de cursus afgerond hebben. De rest boeit me niet, maar met deze traagheid wat het nu is haal je dat g ewoon niet. En anders zou ik dat wel halen. De reviews op trustpilot e.d. zijn ook allemaal zoals ik het ervaar.
Memrise was ook te traag en te herhalend, ik kijk nog steeds nu naar andere apps, maar ik wil dan wel in kunnen stromen op het niveau wat ik heb. Iedereen leert anders, maar Duo is nu voor de traagsten der traagsten heb ik het het gevoel. Ik mis gewoon de opties om dingen maar 1 keer te doen. Je zet immers ook geen vmbo en vwo bij elkaar en dat gebeurt nu wel.
Ik kan me voorstellen dat sommigen het nu een goede cursus vinden, maar zoals ik het lees vindt het merendeel het bar en barslecht. Ik dus ook.

Dan koop je toch een cursus? Ik vind dat je aardig veeleisend bent richting een gratis app.

Hier mijn jaarstatistieken! Leuk om te zien bij jullie.

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:38

Badeendje schreef:
Dan koop je toch een cursus? Ik vind dat je aardig veeleisend bent richting een gratis app.
[ [url=m/vkWb2h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat denk ik ook altijd als ik jouw Posts lees germie. Blijkbaar wil je de stof snel door en niet oefenen om het te gaan beheersen. Helemaal prima maar dan vind je je antwoord niet in een app voor het grote publiek. Dan moet je gewoon priveles nemen dan kunnen ze voor jou alles aanpassen aan hoe je het wilt hebben. Ik ben benieuwd hoe je het voor je ziet om binnen een jaar een bepaald niveau te halen terwijl je direct zegt wat zal het mij boeien hoe je het schrijft. Juist in het Spaans maakt 1 letter anders een wereld van verschil…

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:01

Afbeelding

+:)+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:26

Ik heb sinds gisteren de nieuwe vorm van de app. Gisterochtend kon ik al erg weinig openen en had ik onbeperkt hartjes, dus ik wist al dat het ging gebeuren.
Je hebt nu zo'n notitieboekje met daarin 'keyphrases' maar die zijn echt ontzettend moeilijk. Ik hoop dus dat ik wel bij het goede niveau ben ingedeeld. :') ik heb nog geen les gedaan.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:39

hoii!
ik ben sinds paar dagen weer met Duolingo bezig. ik probeer Spaans en Polls te leren.

als jullie het leuk vinden mogen jullie mij wel toevoegen; vtjuh is mijn account!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:04

Hoi!

Ik heb een poosje Japans gedaan via Duolingo en wil dat weer gaan oppakken. Ik heb ook wat mensen toegevoegd, misschien motiveert dat ook weer :) En leuk om elkaar te kunnen volgen natuurlijk!

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:38

Ik heb maar één wederzijdse vriend op duolingo, dus maar zelden een vriendenmissie. Geen idee hoe ik mensen verder toe voeg, via fb heb ik blijkbaar niemand. Buiten die vriendenmissie voegt het ook niet zoveel toe toch?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 17:32

Je kunt elkaar complimenten geven als er bijzonderheden zijn.

Bv challenge gehaald, of bepaalde streak lengte etc

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:42

Als je samen een quest doet en succesvol afrondt krijg je 30 minuten dubbele punten. Dr moeite waard als je ook mee doet met de competitie.

Ik ben overgeschakeld van Grieks naar Spaans vanwege een aankomende vakantie. Zo makkelijk in verhouding !

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:22

Oh nu wil ik ook vriendjes :') dubbele xp is fijn :j

Ik heet Mirjam-87 (geloof ik) voor als iemand nog een plekje heeft *\%/*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:46

Ik heb je toegevoegd. Ben deze week wel minder fanatiek bezig omdat ik beperkt internet heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:09

Heb je een rood icoontje met groene letters?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 20:18

Toegevoegd.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:22

Fitzroy schreef:
Heb je een rood icoontje met groene letters?

Klopt! Ik wilde die prestatie hebben voor een avatar, maar wilde mijn foto er niet in zetten :+

Ik heb er twee terug toegevoegd *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:41

_Mirjam schreef:

Ik kan je niet vinden. Welke talen doe je?
Hier is het weinig aanwezig. De verhuizing vreet tijd en weinig internet gehad ivm een lege telefoon en geen lader mee :+

Valt me wel op. Met de telefoon duolingo doen en via de ipad. Hij lijkt de dagen dan niet op te pikken, als ik op telefoon oefen vindt hij dat ik op de ipad niks gedaan heb, hoe kan dat?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:48

Ik leer Duits vanuit het Nederlands (en Deens vanuit het Engels staat er ook nog in, al doe ik daar niks meer mee)

Hmm, ik gebruik twee verschillende telefoons en merk niet dat mijn oefeningen niet meegenomen worden.

Ik ben vanaf volgende week ook weer een stuk minder actief, wanneer de vakantie voorbij is. Ik ben er nu tijdens dutjes van mijn zoontje vaak mee bezig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:53

Ja gevonden en gelukt

De oefeningen neemt hij wel mee maar de oefendagen dus gek genoeg niet, steeds streakfreeze terwijl ik dan wel heb geoefend -O-

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:57

Oh dat is wel echt balen dan als je onterecht steeds je dagen mist.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:08

Weet iemand hoe je die competitie uit zet? Ik kijk er niet meer naar, maar krijg de meldingen wel steeds..

Ik heb nu sinds een tijdje de nieuwe module. Ben er nog geen fan van. Oefen nu een stuk minder. Vooral doordat je maar 1 onderwerp tegelijk kan doen. Eerst waren er altijd wel 2 of 3 onderwerpen, wisselde dan af.
Nu zit ik op een onderwerp wat mij niet interesseert, waardoor ik geen zin heb meerdere lessen achter elkaar te doen of soms zelfs al 1 les. Dus nu zit ik al weer even vast, herhaal alleen andere lessen voor de streak.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:29

_Mirjam schreef:

Ik heb je ook toegevoegd :)