HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:55

Ik heb laatst mijn samenvattingen voor alle tentamens van mijn opleiding er op gezet. Heb er €250 mee verdiend :o

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:59

Steeph schreef:
Een is een labjournaal en de ander een portfolio, niet echt 'toetsen' dus, maar we krijgen er wel voldaan/niet voldaan voor. Het labjournaal moest al voor de tentamenweek ingeleverd worden en het portfolio maandag twee weken geleden... Beide had ik ruim op tijd als op BlackBoard geknikkerd zodat ik alle tijd en stress kon bewaren voor de tentamens :+

Hier geen idee wat Stuvia is. Hoe werkt het precies?

Nog even afwachten dus! Maar twee weken is aardig lang...

Op Stuvia kan je samenvattingen e.d vinden, sommige zijn gratis maar de meeste kosten geld (vaak rond de 2,50,-). Geplaatste documenten krijgen feedback/review zodat de volgende verkoper weet of het document goed is. Je kan vaak 3 pagina's van het document inzien. Zelf kan je ook documenten plaatsen.

Zo Sophie, aardig bedrag! Ik denk maar zo, ik heb de samenvatting toch al gemaakt, als ik iemand anders kan helpen en er zelf nog wat aan kan verdienen dan plaats ik het gewoon. Ik ga zo ook nog wat documenten plaatsen haha

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:17

SophieFT schreef:
Morgen begint mijn tentamenweek en ik ben er echt bang voor.
Tentamen dat ik morgen heb is 60 vragen, waarvan 30 uit boeken zijn die ik wel heel goed ken, de andere 30 hebben te maken met recht en dat word drie keer niks ben ik bang..

Ik hoop dat je een beetje bedaard bent en toch fijn je tentamen hebt kunnen maken!

Vandaag mijn tentamen gehad over het centraal en perifeer zenuwstelsel, voedsel, eenzaamheid, genetica etc. Volgens mij ging het tentamen goed. :)

A.s. donderdag praktijkexamen.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:26

Fijn dat het goed ging Balou. Welk vak heb je donderdag?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:44

saabineex schreef:
Fijn dat het goed ging Balou. Welk vak heb je donderdag?

Principes en Methoden. Hierbij moeten we 10 casussen uitwerken, waarvan we er op de dat zelf 1 van moeten doen. :j

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:41

Ik ben inderdaad maar naar stage gereden om mijn schrift te halen..

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:34

Kalm blijven Sophie! al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb me gisteren ook kapot gestresst en mn eerste tentamen ging echt bagger... Kwam uit het middelste gedeelte niet uit, heb ik lang over gedaan en toen binnen een uur nog twee essayvragen moeten beantwoorden...Ja...dan kom je danig tijd te kort... :+ |( . Balen als een stekker maar schouders eronder en vandaag de volgende x]. Hopelijk heb ik met deze meer geluk.

Fijn dat het goed ging Balou! Hou die stijgende lijn vast!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:51

Ik ben gelukkig overgeplaatst naar een andere klas, heel fijn :) Ik refresh elke keer de pagina in de hoop dat er al nieuwe cijfers op staan, maar het duurt en het duurt...

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:05

Krijgen jullie je cijfers snel terug?

Ik heb mijn cijfer voor winterkenmerken van de planten terug.
Helaas een 5.0 ik was iets te laat begonnen met leren door alle projectstress. Ik baal enorm :(

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:08

Bommeltje_ schreef:

Helaas een 5.0 ik was iets te laat begonnen met leren door alle projectstress. Ik baal enorm :(

Ah balen zeg, net geen voldoende.... Wanneer kan je deze herkansen?

Vorige tentamenweek stonden de cijfers er heel snel op. Nu wacht ik al 8 dagen op het cijfer van Engels terwijl zij het de vorige keer na 3 dagen had nagekeken. Misschien hebben alle docenten wel griep, even afwachten.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:09

Balen...
Hier bijna altijd gewoon de 15 werkdagen aka drie weken totdat we cijfers hebben :')

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:13

Balen van je cijfer Bommeltje! Gelukkig is er altijd een tweede kans, je weet waar het aan ligt dus als je de volgende keer goed voorbereid, komt het helemaal goed! *\o/*

Hier duurt het overigens ook altijd wel 15 werkdagen, maargoed, er zijn ook per vak per leraar ongeveer 400 tentamens die ze na moeten kijken, dus dat snap ik wel :+.

Mijn tentamen ging gisteren erg goed! Ben benieuwd. Vandaag de laatste echt moeilijke en dan is de kop eraf...Heb ik vrijdag alleen nog mondeling examen wat goed te doen is. As dinsdag en de vrijdag erop wel twee hele belangrijke toetsen weer maar het voelt gewoon effe goed om door het eerste deel heen te zijn :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:26

Ze hebben hier gewoon formulieren die je door een scanner moet doen bij meerkeuze en toch duurt het 2 weken. Vind ik zo gek.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:43

sureido schreef:
Ze hebben hier gewoon formulieren die je door een scanner moet doen bij meerkeuze en toch duurt het 2 weken. Vind ik zo gek.

Dat is ook zo inderdaad. Toch hebben wij ook open vragen in de toets en die kosten tijd... En ach, het blijven leraren. Janken als wij een keer te laat zijn maar als wij zeggen dat ze op moeten schieten...owee... xD

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:31

Ja wij hebben nu 2 meerkeuze tentamens gehad vorige week waar geen open vragen bij waren :=

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:41

sureido schreef:

Dit hebben wij ook! Vorige keer hadden wij na 2 dagen ons cijfer al. Hoop dus dat t dit keer ook zo snel gaat, want jeetje wat moeten jullie allemaal lang wachten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:54

Bommeltje_ schreef:

De cijfers heb ik tot nu toe binnen 14 werkdagen. De ene na 3 werkdagen de ander na 14 werkdagen en alles daartussen. :')

Balen van je cijfer! Wanneer kan je herkansen?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:01

SophieFT schreef:
Ik heb laatst mijn samenvattingen voor alle tentamens van mijn opleiding er op gezet. Heb er €250 mee verdiend :o

Ik zit er ook al lange tijd over te denken om al mijn samenvattingen e.d. erop te zetten, al ben ik bang dat ze er niet goed genoeg voor zijn... xD. Hoe denk jij daar over met je eigen samenvattingen?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:06

xDarkness schreef:
SophieFT schreef:

Ik zit er ook al lange tijd over te denken om al mijn samenvattingen e.d. erop te zetten, al ben ik bang dat ze er niet goed genoeg voor zijn... xD. Hoe denk jij daar over met je eigen samenvattingen?

Die van mij zijn ook niet alles hoor! Maak ze gewoon zoals ik ze graag wil en dan kunnen mensen zelf kiezen of ze ze kopen of niet!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:50

xDarkness schreef:
sureido schreef:

Dat is ook zo inderdaad. Toch hebben wij ook open vragen in de toets en die kosten tijd... En ach, het blijven leraren. Janken als wij een keer te laat zijn maar als wij zeggen dat ze op moeten schieten...owee... xD

Hahah precies...

@Darkness, iedereen heeft natuurlijk een andere manier van samenvatten. Ik vraag daarom ook het allerlaagste voor een samenvatting. Bij mij kunnen ze afhankelijk van het totaal aantal bladzijdes 3 blz. inzien, om te zien of het hen aanspreekt.

Ik had vandaag Nederlands schrijftoets. We konden een review, klacht e-mail of een advies krijgen. Ik hoopte zo niet op een advies, en ja hoor wat kregen we... Ik had gehoopt op een klacht omdat dat het leukst is om te schrijven :+ Maargoed, toets ging voor mijn gevoel wel goed. Alleen dat je minimaal 300 woorden moet hebben {:)-:( Op mijn klad had ik er 291, hele hand al verkrampt :')

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:07

Wij moesten een go of een no go krijgen voor het doorwerken aan dit blok, afhankelijk van een aantal projecten/verslagen die voor de vakantie waren ingeleverd. We kregen het nu pas te horen (terwijl dat eigenlijk 2/3 weken geleden al de bedoeling was)... Ik kreeg gelukkig wel een go met slechts enkele opmerkingen

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:45

Ik zwaai ook weer even :P

Ik heb deze periode even wat anders aan mijn hoofd gehad dan school, dus ik ga studievertraging oplopen :n

Sophie, zat jij nou in de tweede docentengroep? Dan hebben we die inspiratieweek samen namelijk :P

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:13

Melisssx schreef:

Ik heb deze periode even wat anders aan mijn hoofd gehad dan school, dus ik ga studievertraging oplopen :n

Sophie, zat jij nou in de tweede docentengroep? Dan hebben we die inspiratieweek samen namelijk :P

Klopt! Ah leuk, ben benieuwd wat voor groepjes er komen

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:34

SophieFT schreef:
Melisssx schreef:

Ja ik ook! Alleen wel lastig, dat ik op dinsdag ook stage heb..

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:15

Melisssx schreef:
SophieFT schreef:

Ja ik ook! Alleen wel lastig, dat ik op dinsdag ook stage heb..

Ja ik ook, dat is niet zo handig geregeld.