afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:31

Cchanny schreef:
DideH schreef:
Voor APA hebben wij op onze studiecentra website van school een hele mooie duidelijke uitleg, maar daar voor moet je inloggen, dus daar hebbeb jullie niet zo veel aan denk ik :')

Je hebt in Word een knopje die APA voor je inregeld.

Als het goed is hebben wij ook een document online staan, die ik wel kan downloaden mocht er behoefte zijn. Stuur me anders even een PB als er behoefte aan is. :)

Ja, dat weet ik. Alleen heb ik dat dus al 2x eerder bij een onderzoek/gedoetje gebruikt en toen waren docenten er toch niet helemaal mee eens. Vandaar dat ik het nu maar handmatig doe, liever nu beetje extra tijd dan dat ik dat straks achteraf weer moet doen :)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:51

Voor de geïnteresseerde, ik heb onderstaande opties nu een beetje uitgewerkt. Welke klinkt volgens jullie het beste? Of heeft iemand misschien een betere of een mooie samenvoeging van deze 3?

1. Hoe kan (organisatie) door middel van een ao handboek inzicht krijgen in de interne processen en risico’s afdichten met betrekking tot de jaarrekening en zo een betrouwbaar beeld krijgen?

2. In hoeverre kunnen er verbeteringen aan de directie van (organisatie) worden voorgesteld zodat er een betrouwbaar beeld van de interne processen bestaat en (organisatie) 'in control' is?

Of iets van:

3. Welke verbeteringen moeten worden toegepast om een betrouwbaar beeld van de interne processen te krijgen zodat de (organisatie) 'in control' is?

M'n begeleider gaf me als hint iets met het woord betrouwbaar te doen, dat zou dan weer leiden tot het in control zijn van de organisatie.

:D

Celiien

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:55

Betrouwbaar is altijd goed. Net als professioneel, objectief, etc :+

Ik zou voor 2 gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:27

hou het simpel. Een leek moet je onderzoek ook kunnen begrijpen. Bij 2 lijkt het ja voorstellen hallo ik ben de verbetering! Hoe gaat het met u?

Ik zou het nog anders verwoorden. Ik had een vergelijkbare vraag (ben al afgestudeerd,) wil je vanavond best even helpen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:38

Ik als leek zou 3 doen, of een combinatie van 2 en 3.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:54

3. De andere 2 zijn te veel gericht op t advies en niet op het onderzoek.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:16

Wat moet er binnen de organisatie wijzigen om te zorgen dat er een betrouwbaar beeld van de interne beheersing wordt gecreëerd, zodat de organisatie 'in control' is?

Ik ben maar wat aan het brabbelen ;)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:18

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!!
Ik ga er mee aan de slag *\o/*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:43

Pff, ik begin een klein beetje vast te lopen. Ben nu bezig met de trends en ontwikkelingingen/hospitality in de toekomst. Maar er is zo weinig over te vinden. Ja genoeg over hospitality in de zorg of hotelwezen, maar niet buiten die branches..

Ben nu al meer aan het zoeken richting de trends en ontwikkelingen van FM en deze dan zelf te linken met hospitality, maar hebben mensen nog ideeën? Kom ook genoeg dingen tegen van een paar jaar terug, maar die trends zijn inmiddels ''normaal'' dus schiet ik ook weinig mee op.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:14

Ik heb eens een vak gehad op school waarin we trends en ontwikkelingen moesten opsporen en dan voor de toekomst.. Een nieuwsbericht op Nu.nl kan al voldoende zijn om deze te vertalen naar je branche. Trends en ontwikkelingen gaat er dan om wat kan een gebeurtenis doen in de toekomst?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:17

Ik heb zojuist het boek 'van probleem naar prestatie' besteld, lijkt me fijn wat meer houvast te hebben in deze nog vrij abstracte bedoeling := Nu nog druk bezig met literatuur en theoretisch kader.

Hoe is het hier met iedereen?

Laura : is het niet zo dat alles van 'productgericht' naar klantgericht gaat? En zijn er geen ontwikkelingen wat betreft duurzaamheid en suistainebility? Misschien iets vanuit de klimaattop? ofzo>

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:55

Steef schreef:
Cchanny schreef:
Oh dat is slim! Gaat iedere school daar mee akkoord (Ben er wel te laat voor, maar nieuwsgierig)

Volgens mij kunnen ze daar niks tegen doen. Zelf geven ze bij mij ook aan dat dit de enige oplossing is om dat te voorkomen. Ik ken in ieder geval meer mensen die dit doen! Zolang je geen titel hebt kunnen ze je niet dwingen instellingstarief te betalen..

Oke :)

Helaas nog geen uitsluitsel gehad.. Docent kwam vandaag niet maar donderdag.
Heb hem wel aan de lijn gehad, maar hij wilde niks zeggen :( donderdag tijdens het gesprek pas.. Dus ik wordt behoorlijk zenuwachtig nu

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:44

Ik heb gister mijn begeleider gemaild, of we onze afspraak een week kunnen verzetten. Zouden t theoretisch kader bespreken maar ik heb amper een woord op papier :=

Laura: kun je niet een kort interview houden met iemand in de branche die je dan vertelt over trends etc.? Ik weet niet of er van die key players in de branche zijn, maar die hebben vaak veel kennis en dan kun je daar misschien je info uit halen?
Lenneliefje: dat is een algemeen boek of specifiek over je onderwerp? Ik moet ergens ook nog een boekje hebben over hoe je een scriptie schrijft..
Waar gaat t gesprek over, Channy? Vervelend dat je nog zo lang moet wachten, kan me voorstellen dat dat niet goed is voor je zenuwen..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:10

Nou ik heb feedback op mijn PvA maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet..
Docent vindt mijn onderzoeksvragen te eenzijdig en ook de projectaanpak ziet zij anders..

*zucht*

Ik wil gewoon starten :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:14

Vriendin van mij heeft te horen gekregen: je moet je hele plan van aanpak anders verwoorden en je onderzoek is niet HBO-waardig, dus het kan altijd erger :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:17

Balen Laura, je kunt wel wat met de feedback qua verwerken?
Oei Dide, dat lijkt me echt heel naar! Wat sneu voor d'r zeg, lijkt me ook wel demotiverend :(

Ik heb een week uitstel voor m'n theoretisch kader, begeleider deed er gelukkig totaal niet moeilijk over. Ga het ook echt niet eerder redden, dit weekend maar flink voor gaan zitten :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:20

Dide, dat is helemaal een ramp inderdaad :')
Imd, de meeste van de feedback kan ik wel verwerken. Snap alleen niet welke kant zij op wil met de onderzoeksvragen en kan haar morgenmiddag pas bereiken.

Fijn dat je uitstel hebt gekregen, zolang je maar communiceert zijn de docenten volgensmij vaak heel schappelijk.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:21

leeneliefje en imd thanks voor jullie tips!

Heb zelf nog geen feedback op mn werkplan, maar wordt een beetje bang dat jullie hem steeds terugkrijgen met feedback. Hopen dat het bij mij meevalt haha. Hopen dat ik niet iets terugkrijg met het is niet hbo waardig, zoals bij jouw vriendin Dide, dat lijkt me idd erg demotiverend.

Fijn imd dat je uitstel heb gekregen. Mijn docent komt alleen aan het begin eens langs en aan het einde. Voorderest mag ik hem stukken via de mail toesturen, maar hij heeft gezegd alleen er naar te kijken als ik het goed genoeg vind voor in het rapport. Dus gelukkig weinig deadlines wanneer iets af moet.

Trouwens ik heb het boek snel afstuderen besteld, maar heb er nog niet heel veel aan gehad. Denk wel dat zo'n algemeen boek je er goed bij kan helpen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:33

Klopt hoor Laurah, het is ook voor jezelf dat je 't doet natuurlijk.. Dat scheelt wel. Fijn dat je met de feedback wel wat kunt, ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid kunt krijgen over de onderzoeksvragen!
Laura_, ik vind de deadlines wel fijn juist! Beetje druk op de ketel heb ik altijd wel nodig O:)

Ik had oveirgens het boekje "een leesbare scriptie". Zal morgen eens kijken of ik die nog steeds kan vinden. Wie weet staat er nog wat handigs in :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:12

imd schreef:
Ik heb gister mijn begeleider gemaild, of we onze afspraak een week kunnen verzetten. Zouden t theoretisch kader bespreken maar ik heb amper een woord op papier :=

Laura: kun je niet een kort interview houden met iemand in de branche die je dan vertelt over trends etc.? Ik weet niet of er van die key players in de branche zijn, maar die hebben vaak veel kennis en dan kun je daar misschien je info uit halen?
Lenneliefje: dat is een algemeen boek of specifiek over je onderwerp? Ik moet ergens ook nog een boekje hebben over hoe je een scriptie schrijft..
Waar gaat t gesprek over, Channy? Vervelend dat je nog zo lang moet wachten, kan me voorstellen dat dat niet goed is voor je zenuwen..

Dat gaat over de vorm van een scriptie, ik krijg m vandaag binnen kan ik wel wat meer vertellen.

http://www.vanprobleemnaarprestatie.nl/boek
hier staat er wat meer!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:13

Dit is onderzoek! van B. Baarda is ook een fijn boek!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:23

Zo'n boekje vind ik sowieso fijn, beetje richtlijnen, ik vind 't echt nog vrij abstract allemaal. :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:14

Baarda, dat doet me aan m'n HBO denken :)) Dat mooie roze boek van Baarda & De Goede, die vergeet ik nooit meer _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:15

:+

Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:15

imd schreef:
Baarda, dat doet me aan m'n HBO denken :)) Dat mooie roze boek van Baarda & De Goede, die vergeet ik nooit meer _O-

Oh dat boek van mij is ook voor HBO hoor! Dus weet niet of 't voor iedereen relevant is.
Het spitst zich ook deels toe op het schrijven van een advies en een implementatie rapport, dus vrij praktisch allemaal.