Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:09

Heb je nog wat gedaan vandaag, Ayla? :)

Ondertussen twee hoofdstukken voor biologie samengevat, hoofdstuk in examenbundel gemaakt over die twee onderwerpen, hoofdstuk voor scheikunde samengevat en nu met hoofdstuk twee bezig voor scheikunde. Daarna nog wat opdrachten maken en dan ben ik klaar voor vandaag.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:06

Ik heb weer wat plantjes in m'n pers gedaan voor m'n herbarium, morgen ga ik ermee verder...

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:19

Heel veel succes Nayomie!
Ik heb niks aan school gedaan gisteren. Wat ben jij goed bezig geweest!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:47

Succes vandaag Spottedponie! :)

Vandaag wel planne Ayla?

Ja pff ik moet nu doorbikkelen :j Planning voor vandaag.
-2 Hoofdstukken biologie samenvatten
-2 hoofdstukken examenbundel biologie
-2 hoofdstukken scheikunde samenvatten
-1 hoofdstuk examenbundel scheikunde maken
Eventueel nog een hoofdstuk uit examenbundel voor aardrijkskunde doen.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:13

Korte bijleespost vanaf pagina 31:

Welk boek ben je uiteindelijk gaan lezen Desiree?

Diegene die examens hebben, heel veel succes met voorbereiden natuurlijk! :)

Fijn dat je je BSA hebt gehaald Ghostattack! Heb je inmiddels al een paard op het oog?

Dipjes, die herken ik erg goed. Meestal doe ik die dag niets meer aan school, maar als het echt nodig is omdat het bijvoorbeeld de dag van of voor de deadline is begin ik vast met de laptop opstarten en word openen bijvoorbeeld en dan beloon ik mezelf met een korte pauze. En daarna ga ik dan beginnen en als ik dan eenmaal bezig ben is het ook zo af :+

Fijne vakantie Desiree en Cowgirl!

Nayomie, 8 uur op een dag is veel maar het is haalbaar! Heel veel succes :)

Gefeliciteerd met je auto Ghostattack! Veilige kilometers toegewenst :)

Hoe is je herkansing gegaan Elize?

Met mij gaat het prima. Tot nu toe alle 35 studiepunten binnen met een gemiddelde van een 7.5 :)

Vandaag ga ik een dagje hard aan de slag. Mijn planning is:
- Klasgenoot vragen mailen voor gespreksvoering
- Aantekeningen van het hoorcollege overtypen en ze naar een klasgenoot mailen
- Probleemomschrijving voor m'n onderzoek verbeteren en opsturen naar de docent
- Stageverslag schrijven
- Verdiepende vragen voor opvoeding maken

Ik gok dat het dan zo ongeveer al etenstijd is. Is dat niet het geval dan wil ik een paar bronnen voor m'n eindpresentatie uitwerken.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:17

Carrera, veel succes! Klinkt inderdaad als een boel werk, maar wel allemaal zaken waar je aan kunt beginnen en meteen afwerken, dus wel fijn als je alles kan afstrepen :)

Nayomie, jij ook succes!! Je hebt bijna vakantie :D

spottedponie, leuk! Ik heb nooit zoiets moeten maken, lijkt me nochtans superinteressant. Wat voor plantjes moet je verzamelen?

Deetjeuh, veel plezier op vakantie :)

Snollygoster, wat gaaf!! Veel plezier er mee :D

elizexbeau, hoe is het gegaan? :)

Ik heb dit weekend nog niet veel voor school gewerkt... Donderdag was het laat door een receptie, vrijdag en zaterdag moest ik werken (15u-23u30), dus ik ben redelijk moe nu :P
Maar ik ga vandaag nog een stukje schrijven aan mijn examenpaper voor film en een interview doen met mijn Spaanstalige huisgenoot (best handig soms :+ ).

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:30

Ik ga straks nog even wat vooruit leren. Ik ben niet helemaal fit, dus overdag wilde het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:29

Bedankt allemaal! :D

Carrera, eh tja... ik eh... Ben nog nergens inbegonnen. :+ Het moet over 3 weken af zijn, oliebol hahaha. Maar ik ga na mijn vakantie beginnen in óf post voor mevrouw bromley óf de zonnewijzer. Daarvan aanraders zijn altijd fijn.

We moeten er een fakebook profiel van maken, daarom de keus voor deze boeken!

Sorry dat ik niet iedereen apart bijlees, maar ik zie goede cijfers voorbij komen. Top! Ga allemaal zo door! :D Succes!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:41

Zo'n beetje iedereen is vrij vandaag.. en ik? Ik mag lekker naar school en ben alleen morgen vrij := Heb er echt totaal geen zin in. Vandaag ook weer inleveropgaven wiskunde en ik heb niks voorbereid dus daar gaat mn gemiddelde :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 10:06

In België hebben we vrijdag vrij gehad :). Ik heb een Nederlandse kamergenoot die het er ook een beetje moeilijk mee had dat we hier vandaag geen vrij krijgen :=

Ik vlieg er vandaag weer in, na een druk en hectisch weekend niet kunnen studeren heb ik weer wat in te halen.

Nu ga ik mijn koffer pakken om terug naar Leuven te gaan, om 14u naar hoorcollege filosofie en vanaf 16u ga ik studeren op een turbo standje :')

Veel succes iedereen nog!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:41

Heb je het gisteren af gekregen Carrera?
Iolanthe, ben je nog ver gekomen?

Cool Deetjeeuh. Die opdracht had ik ook eens gekregen. :D

Niet handig GA! Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt :(:)

Succes SnollyGoster!

Ik heb 6 hoofdstukken samenvatten op het programma staan maar ik denk dat ik dat moet inkorten. Ik heb vannacht waardeloos geslapen en mijn energielevel zit niet erg hoog.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:49

Ayla, amai, zou ik echt niet kunnen! Ben je nog ergens geraakt? :)

Ghostattack, ik heb vandaag én morgen geen vrij (maar had wel vrijdag vrij :+ ). Gelukkig ook terug verlengd weekend binnen 2 weken, bij jullie ook?

Nayomie, ik heb nog een redelijk stuk kunnen schrijven en wat artikels gelezen, dus ben blij :)
Succes vandaag :(:) Hopelijk slaap je morgen beter.

Ik heb een beetje te goed geslapen :o Echt veel langer in bed gelegen dan normaal, dus moet nu ook wat doorwerken, binnen een halfuur naar de les.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:55

Ik heb het nog afgekregen Nayomie, heb zelfs maar een uurtje werk gehad :+

Iedereen die vandaag les heeft, succes! Ik geniet eindelijk van een weekje vakantie. Is de eerste van dit schooljaar pas, dus dat wordt even dubbel genieten :o

Succes met leren Nayomie, je kunt het :)

Vandaag doe ik niks aan school. Eventueel een planning maken, maar dat kan ook morgen. Wil deze vakantie nog wel een verslag schrijven, een onderzoeksontwerp schrijven en een presentatie voorbereiden/in elkaar zetten, maar daar ben ik maximaal een dag mee bezig denk ik.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:00

Ik heb gisteren nog 4 A4'tjes woorden geleerd. Zo werken van 13-17 en dan eten en dan sporten en wat leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:14

Pff.... Zit hier helemaal in de stress. Heb voor vanaf dinsdag een heleboel te doen, moet voor maandag voor de zekerheid ook nog wat leren (misschien SO) waardoor ik helemaal super veel moet doen. Arggh! En ik ben ook nog eens zoooo onwijs moe dat leren gewoon lastiger gaat.

Ook weet ik voor Latijn niet goed waar mijn presentatie over moet gaan, dus dat maakt de ramp nog groter. >< Tips? Want door de moeheid is de motivatie er ook niet zo, terwijl ik wel stress.

Helaas vanavond oppassen, wilde wel wat doen maar niet veel gedaan. Nu film kijken wat ontspanning moet ik ook ff doen... Help! :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:30

Sorry ik heb geen tips :(:)
Op dat tijdstip met school bezig werkt ook niet dus je kunt beter gewoon vandaag verder :)

Ik wil op zijn minst vandaag 3 oefenexamens maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:30

Ja, was een boek aan het lezen voor school. Nu even douchen en dan knallen. :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:49

Mijn planning vandaag was:

AK 100 woorden opzoeken- AF
AK 3 opdrachten maken- AF
Beginnen presentatie het verschil tussen het leven van dierentuindieren en wilde dieren-

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:27

Ik ben weer lekker op dreef.
Poëzieopdracht bijna af, verhaalanalyse af, economie gemaakt, engels en duits geleerd. Nu nog even geschiedenis leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:30

Goed bezig Ayla! :D

Ik heb Duits alle woorden geleerd, nu de zinnen leren en daarna nog even vluchtig de grammatica doornemen. Morgen pw. :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:34

Hier gaat ie z'n gangetje.. Heb totaal geen zin meer want de laatste module is zo ontzettend poedersuiker. Over een week of 7 heb ik zomervakantie en ik leef er echt naartoe. Betekent dus ook dat ik zo chagrijnig ben de hele tijd, niks lukt, alles is poedersuiker en ik heb nergens motivatie voor. Laatste vakantie die ik heb gehad is inmiddels 5 maanden geleden.. Pff

Maar ik moet door.. Zoveel deadlines de komende tijd. Verschrikkelijk. Vandaag van half 10 tot half 7 op school gezeten, waarvan slechts 2 uurtjes werkcollege. De rest heb ik zitten programmeren omdat vanavond de deadline is en ik snap er geen fiets van! -O- Verder moet ik nog heel wat wiskunde en voortgezet programmeren theorie inhalen, een presentatie voorbereiden over een stom onderwerp en een onderwerp bedenken voor een paper. Daarnaast vast leren voor tentamen over 4 weken en eind juni ook nog tentamen.. I can't take this anymore.. Ben er zo klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:37

Urgh, verschrikkelijk Britt! Ik herken je gevoel ZO goed. Ik heb overal het idee dat ik er geen hol van begrijp, ik ben moe, ik heb geen zin meer. Ja, in fotograferen, relaxen en de paarden. Maar ik krijg daar gewoon GEEN tijd voor van school. Kan soms wel huilen.. -O-

Helaas geen tips om je uit je dip te halen..

Al merk ik wel dat als ik me zo voel ik het allemaal maar gewoon doe op de automatische piloot. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:38

Hier ook automatische piloot hoor.. Het is dat het moet.. :=
Gisteren was ik gewoon ziek van de moeheid, ben de laatste paar uur weggegaan en thuis gaan slapen. Ik heb ook gewoon overal pijn en ben chronisch moe (wat ik sowieso al ben, maar nu extra erg).

Ik voel me net een duracell batterijtje.. En maar doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:46

Inderdaad... Dat is heel herkenbaar, en ik wil het allemaal wel goed doen een vooruit werken. Maar ben nu ook op het punt dat ik wil genieten en wat voor mezelf wil doen. Beetje 'don't fiets care'. :')

Wat vervelend zeg! Ja, ik ben ook echt onwijs moe. Val bijna in slaap zeg... Maar goed, das ook niet met een paar uurtjes extra slaap over.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:59

Volhouden Ghostattack! Zoveel reden te meer om volop van je zomervakantie te genieten :))

Ik ben 2 dagen bezig geweest met mijn teksten van Engels. Ben voor het avondeten begonnen aan de laatste tekst, maar de rest ga ik toch wel morgen doen :O Morgen wil ik mijn stagedocumenten af hebben en beginnen aan burgerlijk recht..