Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:29

Toen ik nog in de praktijk werkte, werden alle katten gecastreerd door de para-veterinairen, is ook zo simpel. Vooraf werden wel alle katten door de DA gecheckt ivm narcosemiddel.
Gebitten deden wij ook, incl tanden/kiezen trekken. Wel in alle gevallen DA aanwezig, zodat wanneer er iets was er altijd een back-up was. Bloed prikken bij de dieren in opname, infuusjes zetten ook. Mee opereren, foto's maken. We mochten best veel en hadden ook veel verantwoordelijkheden, ik denk ook niet dat ik het anders 7,5 jaar had vol gehouden ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:09

Lijkt mij ook beter Fannetje! Ik ben niet opgeleid om secretaresse te spelen. :')
In veel gevallen worden para's door de wet nogal belemmerd/betutteld. Dan bedoel ik niet zozeer elementen trekken, maar geen infuus aan je braunule mogen hangen? Heel logisch.
Ik zie trouwens dat je heel dichtbij woont, in welke praktijk heb je gewerkt?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 23:56

fannetje schreef:
Toen ik nog in de praktijk werkte, werden alle katten gecastreerd door de para-veterinairen, is ook zo simpel. Vooraf werden wel alle katten door de DA gecheckt ivm narcosemiddel.
Gebitten deden wij ook, incl tanden/kiezen trekken. Wel in alle gevallen DA aanwezig, zodat wanneer er iets was er altijd een back-up was. Bloed prikken bij de dieren in opname, infuusjes zetten ook. Mee opereren, foto's maken. We mochten best veel en hadden ook veel verantwoordelijkheden, ik denk ook niet dat ik het anders 7,5 jaar had vol gehouden ;)

Dit idd. Blij dat we zoveel dingen doen. Anders ga ik dit niet voor de rest van mijn werkleven volhouden. Klanten kunnen soms namelijk bloedirritant zijn met in sommige gevallen hun internet-medisch-onderlegde-niet- wijsheid.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:34

Ik moet zeggen, na 7,5 jaar was ik wel klaar aan wat meer uitdaging hoor en de werksfeer was toen ook niet optimaal bij ons. Bijna het hele team wat er toen was is na mij vertrokken of met de DA meeverhuisd die zich afsplitste.
Simoonzel, ik heb bij Kortenoord gewerkt in Wageningen.
Ik ben daarna dus radiodiagnostiek gaan doen, inservice in het zieknhuis en nu nog steeds veel plezier in mijn werk.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:59

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie afgelopen maandag Radar heeft gezien, en wat jullie ervaringen zijn over Bravecto.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 14:24

Heb het gezien en kan er niks van maken. Nog altijd geen concrete bewijzen en de DA's die aan het woord zijn geweest zijn holistische DA's. Daar kun je imo geen pijl op trekken. En niemand kan 100% zeker zeggen of het middel veilig is. Dat kan met geen enkel middel. Het is en blijft een gif die je je hond geeft. Aan eigenaren zelf de keuze of ze het wel of niet nemen. We vragen ze wel altijd of ze op de hoogte zijn wat betreft de cumult rondom Bravecto en in 80% kan het ze 'niks schelen' (niet de letterlijke zin) en de meesten gebruiken het al sinds het op de markt is.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:29

Hier hetzelfde als bij Leffroi :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:48

Wiehoe!!!! *\o/*
Zojuist voor mn mondelingen Engels examens een 9,2 en 9,3
En voor mn mondelingen Nederlands examens 2x een 8,4!!!
*\%/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:45

fannetje schreef:
Ik moet zeggen, na 7,5 jaar was ik wel klaar aan wat meer uitdaging hoor en de werksfeer was toen ook niet optimaal bij ons. Bijna het hele team wat er toen was is na mij vertrokken of met de DA meeverhuisd die zich afsplitste.
Simoonzel, ik heb bij Kortenoord gewerkt in Wageningen.
Ik ben daarna dus radiodiagnostiek gaan doen, inservice in het zieknhuis en nu nog steeds veel plezier in mijn werk.

O leuk! Ik heb daar mijn vorige stage gelopen. Echt een super leuke praktijk. :j
Wel grappig, als ik geen werk als para kan vinden wil ik ook graag een opleiding gaan volgen in dienst van een ziekenhuis.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:40

Wij hebben al wel verschillende klanten gehad die een doosje hadden liggen en het om kwamen ruilen, of terug brachten.
Wij hebben zolang wij het verkopen ook geen klacht gehad.
Maar wat ik wel geloof is dat het waarschijnlijk langer werkt en dat het zich opstapelt.
Denk dat dit middel niet meer lang op de markt is, mensen worden terug houdend.
Wij verkochten het sowieso nu al minder naar dat het op fb ontploft was, konden het duidelijk merken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:37

Hier de aflevering net terug gekeken, ik vind t vooral bijzonder dat ze alleen holistische da's aan t woord laten. Waarom nodigen ze niet gewoon iemand van t ukg uit? Wij verkochten alleen bravecto voor de kat, maar nu tijdelijk dus ook niet.
In de praktijk waar ik hiervoor werkte hebben we t wel naar volle tevredenheid verkocht en nooit klachten gehad.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 20:42

Verder is er helemaal niks bewezen. 100% kan niemand garanderen. En als men het niet wil, dan niet. Klaar.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:51

Nee precies, moet zeggen dat die man van msd niet heel sterk overkwam in z'n verhaal.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:28

Vind het verhaal van een kant sterk selectief belicht
Denk dat er best een risico aan zit maar dan meer richting dat het langer werkt en daardoor opstapeling of mensen die geen idee hebben wat hun dier weegt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 07:35

En ik weet nog steeds niet of ik het goed had mee gekregeb, maar mijn collega begon er ook over. Die herder had binnen 2 week een nieuwe tablet gehad. Dus logisch dat hij raar ging doen. Maar heb het nog niet weer terug gekeken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:57

Radar is heel goed in verhalen maar van 1 kant belichten om zo hun eigen mening, en dan vooral van de presentatrice, uit te lichten en te versterken...

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:53

Ik heb het mijn kat eergister nog gewoon gegeven. Vind het allemaal zo'n larie om niks. Het is tenslotte allemaal gif, anders gaan er geen vlooien of teken van dood..

Maar ach, we krijgen er geregeld een vraag over. Probeer het netjes uit te leggen en dan is het aan de klant of ze het nog willen wel of niet. Als zs zich er niet goed bij voelen kiezen ze toch gewoon iets anders, no problemo. :)

Hier verkopen we het nog gewoon hoor :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 17:47

We verkochten het hier al niet bijzonder veel, vooral de kat niet, omdat we in een buurt zitten waar men gewoon niet veel te besteden heeft. Maar eigenlijk is iedereen die het wel koopt er heel tevreden over. Krijg ook nog verrassend vaak te horen dat ze het idee hebben dat het langer dan 3 maand werkt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 20:14

Ja of nee?

Wij hebben een indirecte klant (zkjn client is klant bij ons) die ik stiekem best leuk vind. Geeeen idee pf hij mij leuk vind. Hij blijft wel steeds in de wachtkamer zitten praten met mij, maargoed hij hoeft natuurlijk ook niet aanwezig te zijn met het consult.

Zou ik het kunnen maken en zo ja hoe, om hem om zijn nummer te vragen? Mag dat, kan dat? :+

Ik ga hem voorlopig nog wel erg vaak zien, vind ik niet erg. Maarja. Wat zouden jullie doen?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:07

Ik ben door een klant op date gevraagd en dat heb ik afgewezen. Het blijft een beetje ongemakkelijk nu :+ .

Ik praatte ook heel vlot met deze klant maar had dus absoluut geen intenties. Maar niet geschoten is altijd mis :P .

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:27

Ik loop een weekje stage en vind het erg interessant allemaal. Zoals ik verwachtte ben ik ook nergens vies van oid. Vandaag dag twee, geholpen met een katheter bij een oude Labrador en gekeken bij verwijderen van een tumor en een sterilisatie.
Wel een mooie kras als dank in mijn nek. Die bange katten de hele tijd :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 22:27

AlwaysH schreef:
Ik loop een weekje stage en vind het erg interessant allemaal. Zoals ik verwachtte ben ik ook nergens vies van oid. Vandaag dag twee, geholpen met een katheter bij een oude Labrador en gekeken bij verwijderen van een tumor en een sterilisatie.
Wel een mooie kras als dank in mijn nek. Die bange katten de hele tijd :')

Pas maar op met die bange katten. Ik heb ondertussen een gezond respect voor ze. Doe mij maar een 'valse' hond. Die zijn een stuk makkelijker.

In mijn stage tijd ook een fout gemaakt. Resultaat: kat beet in mijn gewricht. Op de foto was de zwelling nog maar net begonnen :')

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:34

Ik vind bange katten makkelijker dan honden, een kat waarschuwt eerst en een hond kan vanuit een piep of gil gelijk happen. Katten vind ik ook fijner vasthouden. Gelukkig zijn de meeste honden dus niet zo vals oid.
Katten en vocht infuus onder de huid zijn wel een ramp. Ze wringen zich bij het irritante gevoel van het water gewoon uit je handen en die naald floept er dan gewoon uit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:17

Wacht maar Always. Jij hebt duidelijk nog geen erge gevallen gehad. :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:01

Ik ben gisteren nog gekrabd in mijn nek en heb handschoenen nodig gehad. Ik heb zelf thuis twee latten die als de dood zijn dus inmiddels weet ik wel hoe ik die vast moet pakken.
De meeste honden zijn fijner maar ik heb toch echt liever een bijtende kat dan een bijtende hond.