Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:09

Dimple schreef:
bruto........ :P

|o _-:(

MyWishMax

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:13

Ik zou al tevreden zijn met gewoon minimumloon. :+

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:15

MyWishMax schreef:
Ik zou al tevreden zijn met gewoon minimumloon. :+

Hmm, ik ben blij dat ik meer heb dan het minimumloon, anders kon ik mijn school en rekeningen niet eens betalen. Ik woon overigens niet op mezelf of wat dan ook..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:20

Natuurlijk wil ik liever meer, maar met minimumloon is alles te betalen. Zelfs collegegeld voor resterende maanden en alle rekeningen die nu nog betaald worden. Maar goed, ik ben dan ook het 2e inkomen, vriend is hoofdinkomen

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:22

MyWishMax schreef:
Natuurlijk wil ik liever meer, maar met minimumloon is alles te betalen. Zelfs collegegeld voor resterende maanden en alle rekeningen die nu nog betaald worden. Maar goed, ik ben dan ook het 2e inkomen, vriend is hoofdinkomen

Ja scheelt misschien dat ik als 19jarige eigenlijk zo'n beetje alles zelf betaal en een auto heb om op mijn werk te komen en naar school te kunnen. En een paard heb. :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:25

Met 1950 bruto zou ik als HBO'er op dit moment meer dan tevreden zijn :+ Gooi er vandaag weer 2 reacties uit, heb er nog een paar open staan...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:29

Nee hoor, het enige wat scheelt is dat ik al samenwoon met iemand met een inkomen, waardoor een hoop rekeningen gewoon gezamenlijk betaald worden. ;) Auto betaal ik zelf, naast de honden en telefoon. Het enige wat daar straks bijkomt is collegegeld en ziektekostenverzekering. Okee, en de afbetaling voor de maanden die nu voorgeschoten worden. En dat zou ik allemaal redden met minimumloon en 24 uur per week. ;)

Geen paard meer, wel honden en die zijn wel iets goedkoper, tenzij ik de benzine voor trainingen mee reken.

Dat zeg ik, Doubtless :') Ben je klaar in Dordt? Of op zoek naar iets anders?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:33

Contract in Dordt liep eind december af, helaas! Was er graag gebleven, maar dan zouden ze een functie moeten creëren & dat wilde de afdeling wel, maar het management niet ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:35

Doubtless schreef:
Met 1950 bruto zou ik als HBO'er op dit moment meer dan tevreden zijn :+ Gooi er vandaag weer 2 reacties uit, heb er nog een paar open staan...

Ik hou met een uitkering waarschijnlijk nog meer over in de eerste paar maanden :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:36

MyWishMax schreef:
Nee hoor, het enige wat scheelt is dat ik al samenwoon met iemand met een inkomen, waardoor een hoop rekeningen gewoon gezamenlijk betaald worden. ;) Auto betaal ik zelf, naast de honden en telefoon. Het enige wat daar straks bijkomt is collegegeld en ziektekostenverzekering. Okee, en de afbetaling voor de maanden die nu voorgeschoten worden. En dat zou ik allemaal redden met minimumloon en 24 uur per week. ;)

Geen paard meer, wel honden en die zijn wel iets goedkoper, tenzij ik de benzine voor trainingen mee reken.

Dat zeg ik, Doubtless :') Ben je klaar in Dordt? Of op zoek naar iets anders?

Ja oke, dat scheelt.
Ik betaal collegegeld (inclusief boeken etc ong 3600 per jaar), wegenbelasting, benzine (ong 100 euro per maand), ziektekosten, extra's voor mezelf en paard, eigen risico en dergelijken van de helft van 1950 en daar gaat dan nog belasting van af. :o

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:39

Winged schreef:
Ik hou met een uitkering waarschijnlijk nog meer over in de eerste paar maanden :=

Ik heb geen uitkering, dus :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:41

Vandaar dat ik al blij zou zijn met minimumloon, want daar kan ik makkelijk van rondkomen, omdat de vaste lasten gewoon gedeeld worden. ;) Als ik alleen was, ging dat ook niet, maar had ik ook niet op mezelf gekund.

Jammer zeg, Doubt, stomme management!

EDIT: Helft van de zin vergeten! :+
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-01-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:42

MyWishMax schreef:
Vandaar dat ik al blij met minimumloon, want daar kan ik makkelijk van rondkomen, omdat de vaste lasten gewoon gedeeld worden. ;) Als ik alleen was, ging dat ook niet, maar had ik ook niet op mezelf gekund.

Jammer zeg, Doubt, stomme management!

Ja, scheelt heel erg allemaal hé. Daarom is het af en toe ook zo lastig vergelijken allemaal.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:46

Ik zou ook niet op het minimumloon kunnen leven. Geraak ik nog niet eens thuis weg. En ik ben echt geen geldverspiller, integendeel. Ja, met mijn vriend zijn inkomen erbij gerekend geraak ik er wel. Maar we hebben momenteel nogal grote issues en ik vrees een beetje dat het binnenkort "ex"-vriend is. Dan gaan die plannen van samenwonen ook weer in de kast, moet ik iets voor mezelf zien te zoeken...en als alleenstaande is het helemaal bananas om iets gewoon deftig te vinden :\

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:49

Maar je kan toch ook beginnen in iets minder dan 'gewoon deftig'?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:54

Denk dat deftig in het vlaams nog net iets anders betekend ;)

met een minimum ga ik het misschien krap aan redden. Maar dan moeten er geen tegenslagen komen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:18

Ja ik denk dat er wel een verschil tussen zit. Sowieso is de woonmarkt heel anders hier. Iedere keer als je koopt en verkoopt zit je met een hoop notariskosten en belastingen...dat is elke keet zon hap uit je budget dat het vaak niet loont en je beter direct voor iets deftigs gaat. Deftig is voor mij gewoon in orde ( geen schimmel of lekkend dak of 6 hoog in een slechte buurt of 300 euro aan stookkosten)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:23

Ik vind het best wel ambitieus om meteen te kopen zodra je uit huis gaat eigenlijk := Is dat nog wel realistisch?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:29

Ik denk dat deftig ongeveer hetzelfde is al netjes in het NL ;-)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:32

Ik spaar al jaren en ben 26. Heb wel een jaartje gehuurd maar nu terug thuis sparen. Moet lukken ik heb wel wat opzij hoor. Huren vind ik weggegooid geld dan kan ik ook hier blijven. Maargoed gaat offtopic zo :p .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:35

In België wordt volgens mij veel intensiever en trouwer gespaard. Collegaatje van mij vroeger had ook een huis gespaard en gedeeltelijk van haar ouders gekregen - wat zij hadden gespaard. En dat was echt geen misselijk huisje en spaar bedrag ..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:37

Is volgens mij ook omdat de woningmarkt hier gewoon heel anders is dan bij jullie. Maar nogmaals dat is erg offtopic :D . Enige wat ik wilde zeggen is dat je hier met een minimumloon alleenstaand vaak niet veel dingen kunt doen of veel geduld hebben :D .

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:37

Plus dat het ongeveer niet uitmaakt of je een huis huurt of het koopt bij een vergelijkbaar huis. Je maandelijkse lasten zijn ongeveer hetzelfde. Je hebt alleen wat meer nodig met betrekking tot verzekeringen. Alleen bij kopen heb je een schuld.

Het is vaak meer dat je de hypotheek niet krijgt, dan dat je het niet zou kunnen betalen om een huis te kopen ipv te huren.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:40

hoi! Sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Helaas ben ik vorige week mijn werk kwijt geraakt.. Nu heb ik een WW aangevraagd, maar dit is zo weinig daar kom ik nooit van rond. Toen heb ik dus zoon toeslag aangevraagd. De telefoniste had het nog over iets, ( aanvulling?) Ik heb geen idee hoe dit wereldje in elkaar zit. Kan iemand mij advies geven?

( Per 27 maart zit ik weer op school dus dat is dan weer fijn :) ) Maar ik knijp hem dus nu even aangezien ik te weinig heb om deze maand van rond te komen..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:48

Ik denk het ook :D

Hier ook een redelijke hoge uitkering, altijd goed verdiend. Vandaar dat ik ook sta te kijken van het bedrag wat ze bieden. Dat kan gewoon met goed fatsoen niet. De meeste mensen hebben een schuld als ze van school komen en met name met en WO opleiding verwacht je toch wel wat beters.

Waar wij ook tegenaan lopen. We wonen beetje in uithoek, ik moet dus de auto pakken. Tel die kosten van benzine, onderhoudt etc op bij de kosten van kinderopvang.......... Dan moet ik echt wel een heel leuk salaris hebben wil ik er wat aan over houden. We krijgen weinig tegemoetkoming in de kinderopvang.

Dus locatie is best belangrijk vanuit mijn oogpunt. Fietsen zou helemaal ideaal zijn, maar dat is utopie :P