Studievereniging zie ik nu ja. Haha.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hier gaan mensen vooral bij een studentenvereniging omdat ze nog niemand kennen in de stad als ze komen verhuizen en toch wat gezelligheid willen vinden.
Vind de cultuur van studentenverenigingen echt niet leuk 
Emmaa_ schreef:Het ligt er heel erg aan in wat voor stad en bij wat voor een vereniging je gaat natuurlijk. Ik ken alleen Utrecht en buiten het feit dat ik er niet zo veel over weet heb je hier roeiverenigingen (waar je roeit en bier zuipt) en gezelligheidsverenigingen (waar je bier zuipt en gezellig doet) en niet echt verenigingen waar je als student ook iets uit kan halen voor "later". Studieverenigingen daarentegen zijn imo echt gemaakt op het bouwen van je toekomst, je kan interessante symposia volgen over onderwerpen binnen je vakgebied en dergelijke. Bij studentenverenigingen (in Utrecht!) heb je dat nietHier gaan mensen vooral bij een studentenvereniging omdat ze nog niemand kennen in de stad als ze komen verhuizen en toch wat gezelligheid willen vinden.
Ik heb persoonlijk nog nooit de UIT (Utrechtse Introductie Tijd) gelopen en heb er ook nooit interesse in gehadVind de cultuur van studentenverenigingen echt niet leuk

Al die hiërarchieën en domme regeltjes die nergens op slaan enzo, daar zou ik echt niet aan mee willen doen. Die dingen spelen ook door bij zijn studentenhuis waar hij zit. Ook de ontgroening was echt niet normaal
Zou niéts voor mij zijn. Dan zou ik halverwege de eerste dag al afdruipen naar huis hahah
Als het lukt om daar in te schrijven in ieder geval...
Weet dat in Delft ook 1 vereniging niet meer mag ontgroenen. Is toch belachelijk?! 
Emmaa_ schreef:Ik vind ontgroening echt heel denigrerend en raar. In Utrecht zijn een paar verenigingen onder zware controle tijdens de ontgroening omdat de leefkwaliteiten voor de studenten die paar dagen naar marteling toe gingWeet dat in Delft ook 1 vereniging niet meer mag ontgroenen. Is toch belachelijk?!
Ik vond het echt walgelijk maar het was maar één avond, dat valt echt in het niet bij de hoeveelheid gezellige en leuke dagen/nachten ik heb gehad dankzij de studentenvereninng
Van mijn nieuwe lijst is er maar 1 2e hands te vinden op bol.com. Denk dat ik nog effe verder ga zoeken
Smee__ schreef:Ik ben gelukkig vorig jaar al lid geworden van de studentenvereniging van m'n school dus ben blij dat ik dit jaar mee kan lachen met de ouderejaars tijdens de ontgroeningIk vond het echt walgelijk maar het was maar één avond, dat valt echt in het niet bij de hoeveelheid gezellige en leuke dagen/nachten ik heb gehad dankzij de studentenvereninng
soloro schreef:Zo net boeken op bol.com gezet en meteen al 3 kopers haha, gaat lekkerVan mijn nieuwe lijst is er maar 1 2e hands te vinden op bol.com. Denk dat ik nog effe verder ga zoeken
Smee__ schreef:Bij ons wordt het in de introweek gedaan. Het is niet verplicht uiteraard en degene die niet willen die gaan dan ook gewoon wat anders doen. Maar de introweek begeleiders zijn er allemaal bij en daar zitten ook genoeg tweedejaars tussen

Ik zit in Leeuwarden