Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:13

Ik moet CC ook hebben :P Voor Mac .......... iemand? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:16

Adobe.com :j gewoon creative cloud, dat is met een studentenlicensie prima te betalen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:25

Ik heb bij surfspot, 132 per jaar :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:07

Ik heb hem via Slim.nl :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:10

ik ook via slim.nl :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:24

Ugh Illustrator... :+

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:53

Ik heb een vraagje...
Voor Animatie hebben we de opdracht gekregen om een animatie te maken van een spreekwoord of gezegde. Ik heb er al wel 1 bedacht, maar waar vind ik een mooie illustratie van een woonkamer? Ik heb niet voldoende tijd en ervaring om zelf een woonkamer te gaan illustreren... en op google vind ik of alleen maar foto's, of ik vind de illustratie niet mooi ( :') )

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:18

mss een vector op deviantart ofzo?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:31

Dankje, dat is uiteindelijk ook gelukt :P

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:45

Hoihoi,

Ik hoop dat hier wat illustrator mensen tussen zitten die mij een handje willen helpen. Sinds september ben ik begonnen aan de opleiding multimedia design en daar komt het drama illustrator voor bij, helaas heeft onze leraar vele problemen gehad waar door keer op keer de les uit viel en ik gewoon vrij weinig er vanaf weet tot nu toe.

Mijn probleem is eigenlijk, ik heb een logo ontworpen in illustrator voor mijn fotografie, maar nu komt het hele punt hoe krijg ik dat logo zonder dat hij gaat pixelen op mij foto? Zodra ik hem dus wil opslaan als .ai en open in photoshop doet hij het niet, zodra is hem opsla als .eps en ik hem open in photoshop pixelt hij. T zelfde geld als ik hem wil opslaan onder .png pixelt hij ook meteen. Dit betekend dat ik dus geen illustrator bestand kan openen in photoshop zonder dat hij gaat pixelen.

Maar hoe krijg ik dan wel mijn logo in vectoren op mij foto?
En ook ik ben bezig met een logo voor een ander maken, maar die zal dan met het zelfde probleem komen te zitten.

Wie oh wie kan mij uit deze brand helpen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:50

CMD of enkel Multimedia Design? :P

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:51

Zo ver ik weet alleen Multimedia design :')

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:54

Heb je file > place al geprobeerd? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het werkt maar die kan je proberen voor als je dat nog niet gedaan had.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:56

Dan is je logo in Illustrator te klein. Maak het in Illustrator groter qua afmeting (ipv 3x3 cm maak je het 20x20 cm), eps of pdf bewaren en openen in Photoshop

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:56

Je kunt een vector object gewoon rechtstreeks vanuit Illustrator kopieren en daarna rechtstreeks plakken op je foto in Photoshop. Dan kun je hem plakken als slim object :j Een slim object blijft vector, dus kan je hem blijven vergroten en verkleinen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:01

Ik werk gelukkig groot, maar had hem in Illustrator al verklein. Ik ga eens de grote versie proberen te plakken. Want als ik de kleine plak dan maakt hij er als nog pixels van zelfs in slim object, ik zal eens de grote proberen. Bedankt voor de snelle reacties :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:03

Bij mij maakt hij er dus automatisch een slim object van als je hem plaatst (en of mijn object nou groot of klein is hij gaat niet pixelen naar mijn mening). Dus je kunt hem gewoon opslaan als ai en dan op de foto's plaatsen. Wat Thesserd zegt kan ook maar vind zelf het plaatsen wat makkelijker dan hoef je niet telkens je bestand hebben open staan :3

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:10

Hij gaat helaas als nog pixelen, hoe ik hem er ook in zet. Hoe jij het uitlegt AcrylicMess maakt hij idd er een slim object van maar toch gaat hij pixelen, en t zelfde geld als ik hem kopieer vanuit illustrator en dan als slim object gaat hij pixelen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:12

Is je Photoshop bestand dan niet te laag qua resolutie? Copy paste vanuit Illustrator kan inderdaad ook, had ff gemist dat je hem over een bepaald Photoshop bestand wilde zetten.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:16

Ik zou niet weten wat voor resolutie de foto dan moet hebben ? Copy > paste wil ook niet tenminste het wil wel maar zelfs in een slim object blijft hij pixelen :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 22:32

Een vector bestand kan niet pixelen zolang hij nog vector is :P Misschien gaat er in illustrator al wat mis?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:37

Kan maar zo. Als ik gewoon het illustrator bestand wilt openen dus de .ai bestand dan is wat ik open maar 2*2 dat is sowieso apart wat het .ai bestand is A4 formaat, dus dan is het al apart dan photoshop hem 2 bij 2 openend.

Maar volgens mij kan ik me wel herinneren dat ik eerder .ai bestanden heb geopend in photoshop alles dan goed ging.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:45

Naaoommii schreef:
Ik zou niet weten wat voor resolutie de foto dan moet hebben ? Copy > paste wil ook niet tenminste het wil wel maar zelfs in een slim object blijft hij pixelen :')

200/300 dpi? Bij 1:1 grootte.
Ik ben werkzaam in groot formaat printen, webdesign en drukwerk weet ik weer weinig van. Maar voor printen is dat (ruim) voldoende.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:58

Ik heb vrij weinig verstand van de resolutie bestanden op webformaat, aangezien het logo waar ik ze op wil hebben webformaat is. Dus webformaat is vaak niet geschikt voor het printen, dus zal het vaak een lage resolutie zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 23:03

Naar mijn weten maakt het niks uit hoe groot je illustrator bestand is :P Het enige wat ik heb als ik een heel klein vector bestandje kopieer vanuit illustrator en plak in photoshop, is dat hij opeens uit verhouding is, dan is hij zo klein, dat dat op een één of andere manier mis gaat :') maar pixelen gebeurt nooit. Je mag anders het bestand wel opsturen naar mij? Dan kan ik eens kijken wat voor bestand het is :D