Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke129

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:10

alle vacturesites doen het niet meer.. zo kom je werk te kort, en nu sta ik van 40 per week tot over heen zelfs ingepland! weer reden om ander werk te zoeken, krijg zoiezo geen reiskosten als ik ga samenwonen, dus binnen nu en 7 maand moet ik een andere baan hebben als alles doorgaat..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:05

veneri schreef:
ik overweeg het over een andere boeg te gaan gooien.

ben nu nog steeds zoekende na een half jaar (PDB diploma, half jaar stage ervaring),
maar kom er niet tussen vanwege te weinig ervaring.
ik denk erover om een andere opleiding te gaan volgen, iets waar veel werk in is.
een opleiding waarbij je meteen ook een betaalde baan hebt.
ik zoek iets in noord holland, omgeving alkmaar-hoorn.
heeft iemand suggesties?
ik weet dat er in de zorg veel mensen gevraagd worden, maar waar kan ik zo'n opleiding volgen en wat voor functies zijn daarin mogelijk? het zwaardere werk is voor mij waarschijnlijk niet mogelijk.
mijn voorkeur gaat ook nog steeds uit naar iets administratiefs...

voor mogelijkheden in de zorg zou je eens moeten kijken welke ziekenhuizen , verzorgings/verpleeg huizen etc er bij jou in de buurt zitten , en daar de vacatures bekijken/in de gaten houden.

bij verzorg en verpleeghuizen zijn er vaak leerlingplaatsen verzorgende ig en wat leerling verpleegkundige plaatsen , lichamelijk best pittig en psychisch kan het ook best zwaar zijn.
bij ziekenhuizen zijn er vaak leerlingplaatsen verpleegkunde, bij een algemeen ziekenhuis lichamelijk pittig, in de geestelijke gezondheidszorg psychisch erg pittig .
in het ziekenhuis zijn er ook nog al eens plekken vrij voor leerling anesthesie medewerker , operatie assistent en student radiografisch laborant.
lichamelijk minder zwaar, maar bij de eerste twee moet je wel tegen operaties kunnen natuurlijk ;)

en ik zie toch ook nog wat leerling plaatsen maatschappelijke zorg langskomen (begeleiden wonen en dagbesteding van veelal verstandelijk gehandicapten/.

maar op zich zijn er erg gevarieerde vacatures in de zorg
ik ken zelf http://www.brabantzorg.net handige site met de veel vacatures, ik weet dta ie voor andere provincies ook bestaat (utrechtzorg.net bijvoorbeeld) zoiets is er voor jouw regio ook vast wel? op brabantzorg.net staat in ieder geval ook heel veel info over de verschillende opleidingen in de zorg, dus misschien sowieso een handige site voor info.

edit: voor opleidingen BBL in de zorg solliciteer je direct bij de werkgever, dus de zorgverlener , die neemt je wel of niet aan en regelt de bijbehorende opleiding over het algemeen ook .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:09

Hallo :wave:

Ik kom ook maar weer even binnenvallen... Ben nog steeds druk op zoek, inmiddels zelfs gereageerd op een baan in de bediening, horeca is absoluut niet mijn ding, maar het is fulltime en ik zie het werk dat mijn klantmanager anders voor me in petto heeft absoluut niet zitten. :=
Of nouja, ik zie het wel zitten, maar dan voor gewoon loon, niet voor dat fluttige beetje uitkering dat ik krijg. :Y)

Heb er nog over nagedacht halverwege het jaar in te stromen bij een MBO-4 opleiding, maar ik ben bang dat ik het jaar dan niet haal en dat kan ik me echt niet meer veroorloven, gezien mijn studiegeschiedenis. :=

*even teruggelezen*
Ik zie dat ik Prisje mag feliciteren, dus bij deze, gefeliciteerd Prisje! :D

Er strijden drie mensen om dezelfde vacature, oei. :=

Pffff, Bellatrix, dat is ook zwaar balen zeg...

Welkom Cindyrella, en wat vervelend dat je thuiszit, kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om nu de arbeidsmarkt op te moeten na zo lang werken. :(:)

Ik kreeg ook de tip van mijn klantmanager een studie te gaan doen waar veel werk in is, maar ik heb moeite met mezelf motiveren voor dingen die ik niet echt leuk vind, dus dat gaat 'm niet worden denk ik. :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:21

Fanatieke bijlezer hierboven!! :D Leuk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:31

Wel zo netjes toch? :P

Heb me nu ook maar aangemeld voor een folderwijk, mijn regio stond er niet bij op de site, maar er stond wel dat ze niet alles online zetten, dus ik houd hoop! :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:42

Ik ben gebeld! *\o/*

Ik had vorige week een sollicitatie naar die winkel gestuurd en een dag of drie later al een afwijzing ontvangen via de mail, maar ik werd zojuist gebeld dat ik dinsdag langs mag komen voor een gesprek! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:54

Super toch?!
Wat voor winkel?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:34

Mijn favoriete winkel: A.ction! :D

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:15

ik kom net van het speeddaten af mennn wat was het druk.. heb een half uur in de rij gestaan voor 1 uitzendbureau te spreken....

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:04

Hallo allemaal, ik ben al heel lang een stille meelezer van jullie topic en al vanaf mei dit jaar werkzoekende helaas. Kwam heel toevallig een leuke vacature tegen die ik graag hier onder jullie aandacht wil brengen voor de geinteresseerden.

Het bestuur van de stichting Vrienden van de kinderboerderij "De Schouw" te zutphen heeft
per 1 januari 2013 de volgende vacature:

2 Beheerders/managers dierverzorging
samen 20 uur per week in duo baan

Functie eis: MBO dierverzorging niveau 4

Iedereen verder veel succes met zoeken en om de moed erin te houden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:41

Klinkt goed Flower! Jammer dat het voor mij iets te ver weg is voor 20 uren, anders had ik zeker een poging gewaagd :). Niks voor jou? :)

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:12

nee voor mij ook te weinig uren, heb geen dierverzorging gedaan en wil niet (meer) in de dierenbranche werken.... ;-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:39

Zo, ben ik weer eens...
Ik zie wel wat positieve berichten voorbij komen :j Iemand nog een samenvatting van gesprekken? :o

Verder gisteren een bevestiging gehad voor een PA'event, met deelnemerslijst... Sturen ze me hun hele klantenbestand van dames die bij hun ingeschreven staan, met motivatiebrieven, emailadressen en cv's erbij... Dat is toch ook slordig :oo

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:43

Dat is inderdaad erg slordig :oo

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:05

Oei, dat is zeker slordig! Heb je nog wat ideeën op kunnen doen dan? Dinsdag selectiedag bij de In.g, net een mail dat ze bij de Ra.bo extra tijd nodig hebben voor selectie en dat ik voor de kerst wat zal horen. Hopelijk is dit niet direct een afwijzing omdat ik geen ra.bo ervaring heb.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:09

@annastasia: :j staan leuke sollbrief ideeen tussen :)

Zal je dan niet meteen afgewezen zijn, als ze dat nu al vinden misschien?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:20

Dat hebben ze niet geschreven, alleen dat ze meer tijd nodig hebben voor selectie. Zijn er ook nog brieven waar wij wat aan kunnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:24

Oei wat een slordige fout van dat bedrijf.. niet alleen slordig maar ook compleet in de strijd met de wet bescherming persoonsgegevens. Als jullie hier die brieven uitwisselen etc zijn jullie dat ook. Ik denk niet dat je dat moet willen: politie/recht kan dan heel naar gaan doen. Vooral omdat dit ook via google zo te vinden is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:36

Ik doe er niks mee... ben wel iets wijzer dan dat :j

Het is een fout die kan gebeuren.. Alleen van een bedrijf wat hoge eisen stelt aan zn sollicitanten en zich profileerd als bemiddelaar voor hoger geschoolden is het gewoon een tikje slordig. Als werknemer hoef je zoiets niet te proberen... :n

Maar t kan gebeuren, en je kan verder weinig met die gegevens.. Met email gebeuren wel vaker dat soort dingen helaas. Foute attachements, verkeerd geadresseerden, verkeerde BCC's (of replies daarop). Blijft een tricky medium.

Op LinkedIn loopt nu ook een onderwerp over een rechter (?) die een tas met gegevens in de trein had laten liggen. De vraag van de secretaresses is "wat gebeurd er met hem" en "wat had er met mij gebeurd als ik het had laten liggen"... :)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:18

Jeej ik mag maandag op gesprek! *blij*

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:58

Ik ben echt ten einde raad.. :+ En heb besloten om maar weer een poging te doen tot open sollicitaties.
Iemand tips voor een opvallend CV? Het gaat om een baan als secretaresse/(financiele) administratie dus het moet wel zakelijk zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:59

ik krijg vandaag uitslag van mijn gesprek afgelopen maandag, ben benieuwd..
achteraf gezien was het best een vreemd gesprek...

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:07

inge81 schreef:
Cindyrella schreef:
Jullie nog goede tips voor me?? 11 jaar een vaste baan, na mijn stage daar blijven hangen, dus van solliciteren heb ik nog veel kaas gegeten. Wat zijn do’s en dont’s voor in de brief of cv? Welke sites zijn goed en nuttig? Waar vacatures vinden e.d? Natuurlijk ken ik de grote zoals jobbird, nationale vacaturebank, monsterboard e.d. maar misschien weten jullie ‘ervaringsdeskundigen’ meer?

Puur toevallig klikte ik verkeerde topic aan, maar zag je bericht.

Gezien je huidige baan ;)

http://www.bouwvacatures.nl

als je eventueel een goed detacheringsbureau wilt (bouwkundig / civiel) geef even een PB. Heb zelf 2 jaar geleden me opeens op de markt moeten storten en had werkelijk waar binnen 5 dagen een nieuwe vaste aanstelling ;) dankzij een headhunter bij een detacheerder.

Thanks voor je bericht.... ga je link meteen bij mijn favorieten zetten!
Enne meer info altijd welkom!!

Vandaag ingeschreven op werk.nl
Ook nog een heel gedoe. Vind het jammer dat je je cv niet gewoon kunt uploaden, nu moest ik alles weer kopieren en plakken.
Paar leuke vacatures tegen gekomen ook. Niet bouwkundig, maargoed daar hoef ik voorlopig niet op te hopen vrees ik. Dus gesolliciteerd!

Mensen die op gesprek mogen succes!!
En ben benieuwd.. welke vragen krgen jullie in de gesprekken? En nog belangrijker, hoe hebben jullie op bepaalde vragen gereageerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:46

Iemand tips/ideeen voor mij?
Ik zoek werk voor een paar uur per week, in de omgeving van Meppel. Ik zoek iets in de agrarische sector.
Ik doe momenteel mbo veehouderij, eerste jaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:32

Melker?