Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:09

Mallootje schreef:
Heb je ernaast nog een baan Lottie? Hoe lang ben je er al mee bezig?
Altijd fijn om concullega's te 'leren kennen' :)

Tot nog toe niet, maar ik mis het werken met mensen. Ik ben net door alle selecties bij de politie heen.
Dat is goed te combineren met de shop!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:10

Yucca schreef:
Super zeg! Heb je een idee waardoor de mensen je weten te vinden, acquisitie, netwerk, website?

Vooral Netwerk. Jumbo Supermarkten komt steeds meer bij mij, deels omdat hun vaste fotograaf minder is gaan werken, deels omdat ik er steeds meer mensen leer kennen. Dat blijft voorlopig wel mijn grootste opdrachtgever. Daarnaast ben ik sinds september aangesloten bij een corperatie voor ondernemers die ook flexplekken aanbieden. Daar heb ik al 1 opdracht uitgehaald en het is redelijk zeker dat daar nog meer uitkomt.
Daarnaast overtuigt mijn website mijn klanten wel, dus dan krijgen ze op 1 of andere manier van mij te horen en haalt mijn website ze over. Dit gevoel heb ik tenminste.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:12

joyce2 schreef:
Ik zal binnenkort even naar je site kijken, maar wellicht heeft het niets met je site te maken, maar meer met of je wel goed vindbaar bent op Google oid. Dat idee heb ik namelijk ook bij mezelf. Ik kan altijd wel puntjes verbeteren aan de shop, maar ik heb niet het idee dat zoiets me per definitie meer bezoekers of verkopen op zal leveren.

Dat idee heb ik ook wel Joyce. Maar je grijpt toch alles aan om meer bezoekers te trekken.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:14

Ja tuurlijk, ik merk nu ook dat ik steeds kritischer word, je blijft zoeken naar "het" ding. Maar ik denk dat dat bij mij voornamelijk is dat ik nog slecht gevonden word en als mensen me vinden, dat ze een aankoop toch uitstellen, omdat ze het niet echt nodig hebben.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:22

holly schreef:
Spannend zo'n thuisparty. Kleed je het ook wat aan met sinterklaas spulletjes zoals zwarte pietjes, pepernoten enz?

Ik vind het altijd moeilijk om iets over iemand anders zijn site te zeggen. Ik bedoel, ik voel me al wat onzeker of mijn eigen site uberhaupt wel mooi, fijn en compleet gevonden wordt, wie ben ik dan om een ander te vertellen hoe het moet.
Maar als ik dan toch iets zou moeten zeggen dan kies ik denk ik voor, meer vrolijkheid en zakelijker.

Inderdaad met pepernoten, wat geurkaarsjes etc. Een gezellig sfeertje creeren. Lekker een etagere met bonbons en sndere hapjes, kopje koffie of thee erbij.

Ik snap je gevoel om iets over de site van een ander te zeggen. Vind ik ook moeilijk. Maar jullie kijken er wel anders tegen aan dan ik. En je helpt elkaar er toch mee. Dus bedankt voor je opmerking. En beterschap. Vervelend he, die algemene malaise die vaak niet goed doorzet zodat je echt ziek wordt maar ook niet snel over is.

Micelle, ik wil wel mee denken hoor. Maar verwacht niet heel veel van me. Ben niet super creatief.

Fijn dat iedereen het lekker druk heeft. Goed om te horen.

Er zijn vanavond 12 mensen geweest. Allemaal hebben ze voor een leuk bedrag gekocht, dus het was een fijne en gezellige avond.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:36

Fijn dat het zo geslaagd was!
Is voor mij wat ingewikkelder om te doen haha. :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:40

Paan, dat klinkt als een succes! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wil je dit soort avonden vaker gaan organiseren?

Bedankt voor de reacties op de webshop in combinatie met ziekte. Ik denk dat we het nu houden bij de klant bellen zodra er een order is, en (indien ze de bestelling laten staan) wat korting als compensatie. Een bericht op de website zetten wordt lastig, want we hebben alleen een iPhone ter beschikking en de pagina daarop aanpassen lukt niet helaas.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:46

Yucca schreef:
Back-links doe ik ook niet aan, moet inderdaad allemaal wel 'eerlijk' blijven om te zorgen dat google je er niet juist uitgooit.

Interne links op je website zijn ook belangrijk *tip*
En je homepage is het allerbelangrijkste *tip* Zorg dat hierop alle woorden staan waarop je gevonden wil worden.
In de URL, in de Headers, in de tekst, in de foto's die je plaatst.

Het klopt dat interne links belangrijk zijn voor je website.
Dat de homepage het belangrijkste is ben ik het dan weer niet mee eens, Google kijkt naar de inhoud van je pagina, als op de homepage "alle woorden staan waarop je gevonden wilt worden" zeg je tegen Google: Deze pagina gaat over A, en B en C en D en E. Iemand die op A zoekt wil ook alleen A, niet B, niet C niet D en al helemaal E niet. Hoe relevant kan een website zijn als het over 5 onderwerpen gaat?
De homepage is niet de pagina waar jouw core business staat (meestal dan). Als ik op Google pensionstalling Utrecht invul en ik kom op de homepage van bokt heb ik daar niks aan. Ik wil naar dat topic waar adressen staan. Dat is wat ik zoek.
Zoek ik een pimpelpaars halster, dan wil ik op de pagina komen waar ik het meteen in m'n winkelmandje kan gooien, niet op de pagina waar ik welkom word geheten.
Belangrijk is dat je elke (landings)pagina voor één woord of woordcombinatie optimaliseert.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:49

@Szan: Oja, beterschap nog!! Wat ontzettend balen zeg... Maar heb je ook nergens beschikking over een laptop/computer waar je even op in kan loggen? Meestal hebben ze dat toch wel in een ziekenhuis?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:52

Szan schreef:
Paan, dat klinkt als een succes! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wil je dit soort avonden vaker gaan organiseren?

Bedankt voor de reacties op de webshop in combinatie met ziekte. Ik denk dat we het nu houden bij de klant bellen zodra er een order is, en (indien ze de bestelling laten staan) wat korting als compensatie. Een bericht op de website zetten wordt lastig, want we hebben alleen een iPhone ter beschikking en de pagina daarop aanpassen lukt niet helaas.

Geen broers/zussen/pa/ma die even op je site kunnen inloggen om een regeltje neer te zetten? :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:05

11AFotograaf schreef:
Daarnaast overtuigt mijn website mijn klanten wel, dus dan krijgen ze op 1 of andere manier van mij te horen en haalt mijn website ze over. Dit gevoel heb ik tenminste.
Nou jou site zou mij ook kunnen overtuigen.
Ziet er prof. uit en maakt een vertrouwde en goed verzorgde indruk, iets wat je dus ook van elk goed fotowerk mag verwachten.
Vindt dus kort door de bocht, de kwaliteit van je site overeen komen met de kwaliteit van je afgeleverde werk. +:)+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:12

@ joyce2: ik niet in ieder geval, ik lig op een isoleerkamer omdat ik mogelijk besmettelijk ben, dus ik mag niet door het ziekenhuis wandelen. Mijn vriend is er ook, kan hem er inderdaad wel op wijzen dat hij dit navraagt. En dankjewel voor de beterschap! Het is geen pretje. Vooral omdat het door zalm komt: ik lust geen vis en eet het nooit, maar vorige week heb ik me laten overhalen om het te proeven. Een soort karma :n

@ Ier: dat kan wel, maar het is nogal ingewikkeld om uit te leggen aan mensen die het systeem van MWW niet kennen. Daarnaast hebben we nog maar 2 orders gehad nu, en de mensen reageerden heel begripvol (en bijna enthousiast toen ze de compensatie hoorden ;) ). En het gaat nu enkel nog om de bestellingen die donderdag en vrijdag geplaatst worden, daarna kunnen we weer normaal werken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:18

Peetstap schreef:
11AFotograaf schreef:
Nou jou site zou mij ook kunnen overtuigen.
Ziet er prof. uit en maakt een vertrouwde en goed verzorgde indruk, iets wat je dus ook van elk goed fotowerk mag verwachten.
Vindt dus kort door de bocht, de kwaliteit van je site overeen komen met de kwaliteit van je afgeleverde werk. +:)+

Bedankt! Dat is fijn om te horen!

@Szan, dat is vervelend zeg!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:27

Zo ik meld mij ook weer eens. Het was inderdaad een tijdje stil hier, maar ik lees nog gewoon mee. Hier wel ontzettend druk met de webshop. Naast de bestellingen, deze week erg druk geweest met het verbeteren van de backend. Zeer veel werk, met maar weinig zichtbaar resultaat :p (maar wel veel persoonlijke voldoending, dat de 'rot' to dotjes ook eindelijk af zijn). De facturen die automatisch verstuurd worden hebben weer een flinke slag gekregen en nog wat andere boekhoudkundige zaken die in de backend van de website zitten evenals de snelheid van de website te verbeteren. Dus hier ook nog vollop aan het werk.

En verder ben ik mezelf aan het leren photoshoppen om ook de plaatjes een upgrade te geven. Gisteren de probeerversie gedownload en na een half uurtje wist ik eindelijk hoe ik de achtergrond van foto's kon verwijderen, lang leve Youtube.

Verder las ik dat Szan ziek is, jeej wat vervelend! Beterschap! Hopelijk mag je snel naar huis.

De andere zijn zo te lezen ook lekker druk, super!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:24

Mocht je een keer een Photoshop vraag hebben, Mellis, dan roep maar ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:55

Voor de webshopmensen: ik ben vandaag ziek thuis en lig op de bank :+ maar kwam nog eens aan het denken over welke payment provider ik ga gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen en evt. advies? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:57

Ik werk met Icepay nadat ik bij Ogone eerst niet, en daarna heel onvriendelijk werd behandeld. Ik heb het nog maar een paar weken maar voorlopig erg tevreden, ik genereer meer verkopen en communicatie ed gaat ook vlot!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:07

Bedankt voor alle beterschapswensen :) Doet me goed. Vanmiddag mag ik waarschijnlijk het ziekenhuis uit om thuis uit te zieken, erg fijn dus! Durf alleen nog niet de reis naar huis aan (ruim 9 uur met de trein, want ben in München). Maar toch goed nieuws.

Annash: ik zou even in dit topic zoeken op 'PSP' of Payment Service Provider, want niet zo lang geleden is dit ook uitgebreid besproken. Wij twijfelden tussen Sisow en Mollie, en hebben voor Sisow gekozen. Nog geen moment spijt van gehad. Nette en snelle communicatie, betaalbaar, en een fijne manier van werken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:16

Thanks voor die tip, ga ik even terugzoeken!

Wat fijn dat je waarschijnlijk het ziekenhuis uit mag, beterschap. Hopelijk ben je snel weer topfit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:29

Ik werk ook vanaf het begin met Sisow en ben zeer tevreden. Ergens in dit topic heb ik een link geplaatst waar je korting krijgt op je batch oid.

@szan Fijn dat je naar huis mag! Maar ga je nu eerst een hotel in om aan te sterken voor je terug naar huis gaat?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:03

Fijn dat je naar huis mag Szan!
Ik heb geen webshop, dus kan helaas niet helpen welke wel en niet goed is. Ik zit echter wel met nog een andere vraag: Beurzen. Hoe kom je erachter wanneer die gehouden worden? Ik ontdek ze elke keer pas als ze voor het publiek aangekondigt worden (of soms zelfs pas als ik er als bezoeker ben), maar dan ben ik dus veel te laat. Ik ben al aan het googlen, maar google en ik zijn geen vriendjes..... Het gaat niet om die gigabeurzen, die vind ik wel maar dat is out of range voor mij, ik bedoel echt de kleinere ondernemersbeurzen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:17

Szan en Annash, beterschap voor jullie allebei. :(:)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:36

Hier nog een zieke....hele nacht wakker geweest en geswitcht tussen bed en toilet.

Alleen heb ik morgen een fotoshoot staan, twijfel nog wat ik ermee ga doen. Afzeggen, morgen nog aankijken...
Afzeggen vind ik zo vreselijk...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:19

Ook beterschap voor jou.
Lastig of je de fotoshoot moet afzeggen. Ik zou contact opnemen en afspreken dat je morgenochtend op een bepaalde tijd contact hebt of het wel/niet door kan gaan.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:20

Beterschap voor iedereen!