Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:49

Cer schreef:
Maar nu we het er toch over hebben, wie heeft er nog een sollicitatie of iets spannends deze week?

Ik dus. :+ :D

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:52

Nou, vertel!! :j (het staat nu boven aan een pagina, dus kan niet missen :D )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:52

Sim vertel eens meer :)waar en wanneer enzo?

Ik hoop deze week een telefoontje te krijgen voor een gesprek, vind mezelf echt de beste voor die functie ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:55

Alja schreef:
Idd sim, jammer is dat he?
Op mijn posts word ook weinig gereageerd en lees daarom eigenlijk alleen maar mee en meld weinig.
Moet wel zeggen dat Mri wel heel behulpzaam is :)

Bedankt voor het compliment :o
Maar ook ik reageer niet op mensen die een gesprek hebben. Of ik moet het toevallig zien staan in de post vlak boven me (of iemand die vlak boven me reageerd met "succes met je gesprek" ;) ). Niet omdat ik het niet wil, maar gewoon omdat ik dan al 10 andere dingen heb gelezen en het vergeet...

Ik weet van een aantal mensen ongeveer wat ze zoeken (iig van vuurneon en jolliegirl) Als ik iets in lijn tegen kom wat hun zoeken stuur ik het door en zet ik het in het topic. Maar ik kan zeker de opmerkingvan Suzanne F. goed indenken hoe deze is bedoeld.
Al zou ik zelf minder vraagtekens neerzetten en het anders formuleren (maar dat ligt aan mijn manier van schrijven).

Succes met je gesprek Sim Y;(

Ik ben me mentaal aan het voorbereiden. Ik had gehoopt geopereerd te worden voor ik aan mn nieuwe baan zou beginnen. Helaas lukt dat zeer waarschijnlijk niet (alleen als er iemand uitvalt...).Operatie staat nu geplant voor 20 december (onder voorbehoud). Dan heb ik nog even de tijd om het te melden op mn nieuwe werk. Expres voor eind dec/vlak voor kerst gekozen omdat ik dan zo min mogelijk mis op mn nieuwe werk...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:56

Cer schreef:
Nou, vertel!! :j (het staat nu boven aan een pagina, dus kan niet missen :D )

:D

Voor een fulltime functie als organisatie assistent bij een bedrijf dat delen van, of het complete secretariaat van diverse brancheverenigingen beheert. Veel plannen en organiseren, administratie en contact met de klant. Er is ook sprake van paar keer per jaar naar het buitenland.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:56

Dat klinkt wel erg aantrekkelijk! :D
Wanneer heb je dat gesprek?

Oef mri..
Erg zware operatie als ik vragen mag?
Hoelang zal je afwezig zijn van je werk? Wel balen dat het verzet is..
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 15-10-12 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:57

Klinkt leuk Sim! succes!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:59

Ja dat vond ik ook. Heb mijn zinnen echt op die baan gezet maar geen idee hoeveel kandidaten er zijn en/of die ook net zo geschikt zijn. Donderdagmiddag heb ik het gesprek. Verwacht dan niet eerder dan na het weekend iets te horen.
Ik ben me wel echt heel goed aan het voorbereiden met verdieping inde functie en de organisatie. Droom er zelfs van. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:02

Klinkt leuk Sim! Succes!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:05

Bedankt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:05

Doe je best! :D

Heb er weer een sollicitatie uit.. Als verkoopmedewerker in een winkel.
Ben benieuwd.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:22

Ik had vorige week gereageert op een baan als "creatief agrarisch medewerker" omdat mij dat simpelweg 10 keer leuker lijkt dan achter de kassa! Je moest er wel ervaring voor hebben in de kwerkerij of bloemenzaak.. Mijn vader is boomkweker dus ik dacht dat kan niet missen.. Nee hoor, ik zou te weinig ervaring hebben?? Ik zei, ik ben opgegroeit op een boomkwekerij, hoeveel ervaring zoekt u? Nee te weinig ervaring, fijne dag nog doeiii.. ???
dan toch maar bij appiehein een formulier ingeleverd:(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:29

Nanno_123 schreef:
Ik had vorige week gereageert op een baan als "creatief agrarisch medewerker" omdat mij dat simpelweg 10 keer leuker lijkt dan achter de kassa! Je moest er wel ervaring voor hebben in de kwerkerij of bloemenzaak.. Mijn vader is boomkweker dus ik dacht dat kan niet missen.. Nee hoor, ik zou te weinig ervaring hebben?? Ik zei, ik ben opgegroeit op een boomkwekerij, hoeveel ervaring zoekt u? Nee te weinig ervaring, fijne dag nog doeiii.. ???
dan toch maar bij appiehein een formulier ingeleverd:(

Maar dat je opgegroeid bent in een bomenkwekerij zegt nog niet alles he ;) je interesse moet er maar net liggen.

Ik kom bv uit een "medisch" gezin. Mijn interesse ligt er niet, die van mn tweelingzusje wel.
Zij is verpleegkunde gaan studeren, maar had wel een voorsprong omdat er bij ons aan tafel allemaal medische blabla heen en weer ging. Zij heeft dat onthouden, ze vond het interessant, en heeft daar dus veel van geleerd.

Wat ik er van onthouden heb? weinig! ja, de grappige verhalen van wat er op de SEH soms binnen kwam. Oh, en de verhalen waar dingen organisatorisch mis gingen. Dan kon ik wel meepraten en met goede dingen komen, want organisatorische dingen liggen mij wel. Maar dan zat er weer iemand anders met zn ogen te rollen (bij wijze van spreke).

Dat je opgegroeid bent in een boomkwekerij zegt nog niet dat je er veel van weet/dat het je passie is/dat je er werkervaring hebt.
je kan ook als 15 jarige bij de super zijn gaan werken omdat dat leuker werk was dan bij pa/ma in de kwekerij.
Dus ook bij zulke functies zal je je motivatie goed moeten onderbouwen in een brief

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:39

In mijn CV stond ook dat ik al 6 jaar werkzaam ben om de boomkwekerij!:-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:47

Mag ik vragen wat je had opgegeven als motivatie?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:02

dat was er helaas niet bij.
het ging via een uitzendbureau en ik moest mijn gegevens invullen en een cv bijvoegen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:04

Ah oke.. Mja dan is het lastig.
Wellicht kan je het uitzendbureau bellen om door te geven dat je wel degelijk ervaring hebt.
Heb je in je cv echt geschreven welke functie je had op het bedrijf?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:04

Alja schreef:
Bol van de behulpzaamheid vind ik iets overdreven, er worden ook vaak genoeg dingen genegeerd of niet op gereageerd..

_/-\o_

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:07

Nanno_123 schreef:
het ging via een uitzendbureau en ik moest mijn gegevens invullen en een cv bijvoegen!

Ik zou zeggen, maak volgende keer 1 bestand van je motivatiebrief en CV. Dan kan je je motivatie met je CV meesturen.
Daarbij heb je vaak al een kennismakings gesprek gehad bij het UZB. Zij zullen dan ook de motivatie met het bedrijf bespreken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:14

Marcella schreef:
Alja schreef:
Bol van de behulpzaamheid vind ik iets overdreven, er worden ook vaak genoeg dingen genegeerd of niet op gereageerd..

_/-\o_

Wat is dit nou weer voor een sportieve reactie?
Alsof jij altijd overal op reageert.

Kom op zeg....
Leave it...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:16

Een van de reden waarom ik dus niet meer reageer behalve op bepaalde personen. _/-\o_

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:17

Marcella schreef:
Een van de reden waarom ik dus niet meer reageer behalve op bepaalde personen. _/-\o_

Beste Marcella, de posts die je nu plaatst voegen ook niet veel toe.
Misschien ben je je er nu niet van bewust dat jij nu ook een post "negeert" van iemand die zegt een gesprek te hebben ;)

Kortom. Probeer het is positief in te zien! Marcella "negeert" de post van _sim_ nu ook.
Waarschijnlijk niet bewust en niet in de zin van negeren, maar toch gebeurt het.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:18

Marcella schreef:

Dat is dan toch ook niet leuk meer?
Iedereen heeft toch evenveel recht op een reactie.
Net als dat je op mij reageerde omdat ik iets zoek in Alblas. :)

Zo kan je toch ook gewoon op anderen reageren?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:29

Mri schreef:
Nanno_123 schreef:

Ik zou zeggen, maak volgende keer 1 bestand van je motivatiebrief en CV. Dan kan je je motivatie met je CV meesturen.
Daarbij heb je vaak al een kennismakings gesprek gehad bij het UZB. Zij zullen dan ook de motivatie met het bedrijf bespreken.

De vacature ging via een uitzendbureau, ik sta zelf niet ingeschreven.
Ik kan inderdaad beter een motivatie bij mijn CV toevoegen, bedankt voor de tip!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:32

Dit is een topic waar veel mensen opzoek zijn naar werk dus het lijkt mij logisch dat er over sommige berichten heen gelezen word..
Ook zijn er mensen die fanatiek zijn in dit topic en dus vaker reacties krijgen, is ook meer dan logisch omdat andere weten waar diegene naar opzoek is!
Ik zelf zit weinig op bokt en reageer dus ook weinig, dus ik verwacht ook niet altijd een reactie zeker niet als het "spits uur" is op bokt!