Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:08

Inderdaad Rhys, fijn dat het nu letterlijk vorm krijgt!

En wat inbinden betreft, ik kreeg net een mailtje van mijn begeleider daar ze daar toch de voorkeur aan geeft :+ dus ik ga dat vanmiddag nog even doen. Ach, zo gedaan, heb het pak papier tenslotte al geprint. Een vormgever inhuren zou mij ook te ver gaan hoor, dan maar niet zo mooi. Maar goed, omdat ik (al jaren) fulltime werk en de master meer doe voor mijn eigen ontwikkeling til ik er ook niet zo zwaar aan en streef ik niet naar die 8. Een 6 is immers ook prima...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:42

Ik hoef het niet in te binden, hoef het niet eens uit te printen.. Vind het stiekem wel een beetje jammer, is toch een beetje de kroon op je werk..

Mijn deadline is morgenavond. :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:25

-vloekt-

Ik voel me niet lekker, duizelig en zo slap als een vaatdoek, dus vanochtend gemaild dat ik niet naar de uni kon komen, en of ze mij haar feedback zou willen mailen. En ze mailt gewoon níet terug! Terwijl ik een afspraak had, dus ze móet op de VU zijn en zal toch heus wel haar email gecheckt hebben..en ik kan echt even niet verder zonder haar feedback. Baal nu best wel..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:34

Getver Dani, wat vervelend! Beterschap in ieder geval :(:)

Batje, klaar om in te leveren? :D :D

_lautje_, inmiddels al iets gehoord van de examencommissie? vandaag was je deadline toch?

Hier even een behoorlijke motivatie-deuk -O- laptop doet het inmiddels weer fatsoenlijk, dus was vanmorgen fijn bezig, zat er lekker in etc. Nu sprak ik vanmiddag een medestudente die, zo bleek nu, haar scriptie bij dezelfde begeleider schrijft. Het is zo dat de scriptie 'officieel' 7500-10.000 woorden mag zijn, maar juist deze begeleider heeft aangegeven graag meer woorden te zien. Ik ben een erg beknopte schrijver, pik graag de essentie eruit, dus dat is voor mij een struikelblok. Nu blijkt dus dat deze medestudente nu al zo'n 10.000 (!!!) woorden meer heeft dan dat ik heb. Hoe ik het ook wend of keer, aan zo'n aantal ga ik nooit komen, al is het alleen al omdat ik het niet wil. Maar feit is wel dat dat het vergelijkingsmateriaal voor mijn scriptie gaat worden, en daar baal ik even ontzettend van, temeer omdat ik weet dat haar werk ook kwalitatief goed is #)

Goed. Even een kopje thee en dan stoppen met mopperen. Fijn dat ik hier m'n frustraties even kan uiten, al zal het sommigen misschien wat vreemd in de oren klinken :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:41

Yellowfish, ik zou het wel in z'n context zien. Misschien heeft zij een onderwerp waar meer achtergrondinfo/uitgebreidere analyses oid nodig zijn? Bij ons is het iig zo dat het echt per persoon en per onderwerp verschilt hoeveel blz je hebt. De mijne was 55blz en mijn begeleidster verwachtte van mijn scriptie ook dat hij langer zou zijn omdat ik erg veel achtergrondinfo moest geven, terwijl iemand anders maar 30blz had.
En daarnaast is het ook niet zo dat langer beter is, toch? Misschien draait zij wel erg veel rond de pot en is het bij jou net goed dat je niet nodeloos gaat herhalen? :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:43

Gisteravond om 17.00 uitstel gekregen tot 2juli. Ook m'n eerste versie nagekeken terug. Ze vond mijn onderzoek vernieuwend, baanbrekend en interessant!
Enige is dat ik het heb geschreven als een kunsthistoricus (gut dat heb ik ook jaren gestudeerd) en niet als een archeoloog. Het moet allemaal minder beschrijvend en meer analytisch.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:09

Daar heb je ook helemaal gelijk in Yasmine, en dat realiseer ik me ook wel :j het is gewoon even een baalmoment :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:18

Dani wat balen :(:) hopelijk hoor je toch nog wat.

Yellow gewoon je eigen stuk goed in elkaar afzetten. Hij mag dat niet afkeuren als je niet zoveel worrden hebt lijkt me.

Lautje fijn dat je uitstel hebt gekregen! En ook fijn dt het onderzoek zo vernieuwend is.

Hier een positief gesprek gehad met de gemeente. Weer een stapje. Ik ben steeds nieuwsgieriger naar de uitkomst van mijn scriptie maar ik zie wel op tegen de weg er naar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:32

YF, niet teveel zorgen maken, je kunt beter een beknopt verhaal goed schrijven dan een te lang verhaal dat niet goed leest. Is je studiegenote niet ook onwijs lang van stof, dat het daardoor komt? Want een verschil van 10.000 woorden is wel veel zeg! Mijn scriptie heeft 42 pagina´s en is in totaal ruim 14.000 woorden en dat is dan een Masterscriptie.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:16

Ik zou me inderdaad ook niet zo druk maken om het aantal woorden Yellowfish, het gaat echt meer om de inhoud.. Zolang je duidelijk en volledig bent lijkt me niets mis met lekker bondig zijn :)

Lief dat je het vraagt :) Ik ben nog met één paragraaf aan het worstelen. Had graag mijn man nog even laten kijken, maar ja, die zit in de kroeg voetbal te kijken :') Maar goed, ik ben verder heel tevreden dus ik laat het even een uurtje bezinken, kijk er dan weer naar en stuur het op hoop van zegen in ;)

Lautje, wat fijn dat je wat meer tijd krijgt! Vind het ook eigenlijk niet meer dan logisch in jouw situatie..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:00

Dani, heb je inmiddels al wat gehoord? Wat balen, kan je morgen even bellen?

IK BEN KLAAR! Alleen durf ik 'm niet in te sturen :') Heb alles 3x nagelopen en kan echt niets meer aanpassen, maar ik vind het ineens heel spannend :=

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:50

Hej Batje, gewoon sturen hoor. Komt vast goed. En Lautje toch fijn dat je nog ruim twee weken uitstel hebt, geeft weer even wat lucht. Onze scriptie wordt vanmiddag opgestuurd, ben alleen helemaal vergeten te vragen of hij nog ingebonden moet worden. Moet ik nog even doen dus :P. Ik heb mn stage gehaald van de week dus er is al een grote lading stress van mijn schouders gevallen. Nu lekker genieten van wat meer vrije tijd :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:51

Spannend hoor Batje! Kom op, gewoon opsturen, you can do it :D yes you can!

Lautje, sterkte, succes, je kunt het!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 10:55

Heb haar nu gemaild vanaf een andere email of ze mijn mails wel ontvangt "want een vriendin had daar ook problemen mee", als smoesje. Ben benieuwd.. Ik wil verder!

Batje: opsturen! Het is heus wel goed genoeg, echt. :j

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:56

Hij is gelukkig al weg hoor, hij moest gister avond de deur uit zijn :):)

Lastig Dani, hoop dat je snel wat hoort..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:57

Go Batje *\o/*

Mijn hoofdstuk ligt inmiddels al 2 weken bij mijn begeleider maar nog niks gehoord. Ik ga maar braaf verder met lezen en schrijven, maar ik vind het wel een beetje vervelend :o

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:23

Bedankt voor de opbeurende woorden iedereen! :) ik ben inderdaad heel bondig, maar wel zo dat ik weet dat wát er staat ook klopt. Hopelijk zijn mijn begeleiders dat met mee eens :+

_lautje_, wat fijn dat je toch uitstel hebt gekregen! Heb je er nu wel weer vertrouwen in dat het gaat lukken?

SplashIsLief, dat gevoel kan ik me nog zo voor de geest halen.. de enorme berg werk waar je tegen aankijkt := vervelend dat je nog niets hebt gehoord van je begeleider :\ misschien even een mailtje er achteraan, net als DaniBanani heeft gedaan? jij trouwens al iets gehoord Dani?

En batje, is er nu een gewicht van je schouders gevallen? lijkt me heerlijk!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 01:06

Alsof hij mee leest heb ik vanmiddag wat gehoord :+ Positief gelukkig. Op een aantal vragen na die hij zelf in een apart hoofdstuk wilde en die ik dus nog niet verwerkt had :+

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:23

Wat fijn! :D ik heb zojuist bij beide begeleiders mijn 1ste versie ingeleverd.. :list: dus nu is het wachten op hun reacties! zo raar, ik heb gelijk helemaal niets meer om handen, heb verder alles voor school al afgerond :+

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:23

Lekker gevoel he YF? :)
Bij mij begint het langzaam door te dringen dat ik klaar ben :):)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:16

-zucht-

Ze had vrijdagavond teruggemaild, dat ze mijn eerdere mails had ontvangen en dat ik maandag de feedback van haar zou krijgen. Heb nu nog steeds niks binnen..dus wéér een verloren dag. Ik ga echt een klacht indienen zodra ik klaar ben, dit slaat nergens op. Zij moet mij begeleiden, en ik verwacht echt niet direct reactie, maar gewoon een week niks laten horen en dan een belofte niet nakomen vind ik écht kansloos.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:56

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:00

DaniBanani, wat vervelend! Maar ik herken je verhaal van, ik dien mijn klacht in als ik klaar ben. Eerst maar eens een voldoende incasseren. Succes! Hopelijk reageert ze nog wel op tijd genoeg dat jij alles op tijd af krijgt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:25

Ik heb gelukkig nog alle tijd, in theorie tot eind juli. Alleen had ik gehoopt eind deze maand klaar te zijn. Twijfel nu toch of dat gaat lukken, kan nu al een week niet verder, en ben ook bang dat 't heel slecht blijkt te zijn en ik onwijs veel moet veranderen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:39

Echt waardeloos zulke begeleiders.
De mijne is gelukkig super. Ze zit nu in Rome en gaat morgen naar Sicilie, maar spreek haar om de 2 dagen via de skype. Echt super.
Wel apart dat jullie tot zo laat hebben. Ik heb nu dan 2 weken uitstel gekregen voor de definitieve versie tot 2 juli, maar de examencommissie heeft nu al aangegeven dat ik waarschijnlijk niet mee kan doen aan de afstudeerceremonie op 7 september.... Want dan hadden ze niet genoeg tijd. Sorry volgens mij moet 2 maanden de tijd toch voldoende zijn...