Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:37

@Yucca: Als dat het geval is (spam krijgen door het invullen van je mail adres), ga ik daar wel wat van zeggen, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.... In elk geval bedankt voor het stemmen!

Wel lekker dat je het nu zo druk hebt, maar wat betreft je foto opdracht, daar heb ik geen kaas van gegeten ;) Al lijkt het mij logisch dat als ze de foto's echt in het bezit willen krijgen en ze onbeperkt willen gebruiken, dat ze hier wel wat meer voor moeten betalen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:41

Zo, ik heb hem ff gedeeld op FB en van de week al gestemd!
Yucca, het is sowieso handig om hier wat over op papier te zetten! Wat wil je zelf. Ik heb geen idee wat gebruikelijk is maar het lijkt me wel eerlijk als hij in ieder geval een vergoeding geeft voor het gebruik van foto's... Dat hij ze dan inderdaad koopt o.i.d. Mooi dat je het nu druk hebt met opdrachten, is een goed teken!

Leuk al die markten, braderieën en dergelijke. Ik vind het zo geweldig om op beurzen te staan en zo. Heb lal vaak op beurzen mogen staan voor mijn school, mijn oude stage en 3 maand terug voor een groot bedrijf in de agrarische sector en ik vind het echt heerlijk! Leuk contact met mensen heb je dan. Voor een eigen bedrijf is het dan natuurlijk nog beter.
Ik heb met Koninginnedag heerlijk even in het zonnetje op het strand gelegen (erruugg, zo'n stage op een eiland), was inderdaad heerlijk weer!had al onze gasten beloofd dat het lekker zou worden, dus het moest ook wel :')
Zo ik ga vanavond maar weer eens even hard met school bezig! Het moet toch af (ondernemingsplan en marketingplan moeten nog steeds verbeterd en ingeleverd).
Ik had van de week trouwens gasten in de receptie die me hard aan het denken hebben gezet. Ik ben 21 en straks afgestudeerd. Doorstuderen is niet echt mijn ideale beeld, maar een baan zoeken en de komende 50 jaar echt werken ook niet. Misschien ga ik wel wat zoeken voor een half jaar in het buitenland of zo, nu kan het nog want ik zit nu helemaal nergens aan vast: Geen huis, geen huisdieren, alleen een auto. Als ik straks wel een baan vind, ben ik een beetje bang mijn vrijheid kwijt te raken die ik nu nog wel heb...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:48

@Yucca: ligt aan de wensen van mijn opdrachtgever. Als ze de foto's onbeperkt willen hebben, betalen ze daar meer voor idd. Als ze ze eenmalig willen gebruiken, dan wordt een prijs per een publicatie afgesproken en dan is het te hopen dat ze het netjes melden. Ik lever liever de foto's aan voor onbeperkt gebruik. Minder rompslom en meer duidelijkheid! Denk dat de opdrachtgevers dat ook fijner vinden.
Misschien gewoon overleggen??

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:04

Paan schreef:
Milou123, welkom. Wat ga je voor bedrijf op starten?

Een coachbedrijf, uiteindelijk ook richting gezinscoach. :)

Ik las iets over stemmen, dus ga even lezen wie, wat, waar hoe.
@ Yucca, zoals andere al zeggen zou ik dat ook op papier vast laten zetten.
Onbeperkt gebruiken is idd meer betalen. Volgens mij is het zelfs vaak dat ze per keer dat ze je foto's gebruiken moeten betalen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:14

11AFotograaf schreef:
@Yucca: ligt aan de wensen van mijn opdrachtgever. Als ze de foto's onbeperkt willen hebben, betalen ze daar meer voor idd. Als ze ze eenmalig willen gebruiken, dan wordt een prijs per een publicatie afgesproken en dan is het te hopen dat ze het netjes melden. Ik lever liever de foto's aan voor onbeperkt gebruik. Minder rompslom en meer duidelijkheid! Denk dat de opdrachtgevers dat ook fijner vinden.
Misschien gewoon overleggen??

Ik krijg een vaste prijs per geplaatste foto. Dit is 20 euro, lijkt me dat dit voor eenmalig gebuik is. Bedankt voor de info! Ik heb nu een opdrachtsbevestiging met AV opgestuurd, waarin staat dat ht voor eenmalig gebruik is.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:41

Szan: Wat een onwijs gave site! En gave producten!
Zo jammer dat ik er nu nog geen plek voor heb hier op Ameland.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:07

Szan! Jullie website is echt gaaf geworden zeg :D
Ik heb meteen even een link op mijn fb gezet :)
Ben meteen ook helemaal fan van jullie actie!

Hier is het nog steeds druk met de business, Hoop deze week een nieuwe website op te leveren.
Een andere website is ook bijna klaar. Een advertentie voor een belgisch bedrijf en een logo af te ronden.

milou123, leuk een gezinscoach!
Ga je echt vanuit je zelf werken of in samenwerking met andere instellingen?
meer praktisch of psychische hulp?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:12

Sorry dat ik niet op de rest reageer.. Vanavond is onze webshop voor het eerst online! Het is een soort proefdraaien, en op 15 mei gaan we definitief open. Het is dus heel druk met het voorbereiden van deze avond.. Bovendien kregen we vandaag niet van één, maar van vier ( :oo ) leveranciers ineens al alle producten binnen, terwijl dit eigenlijk 3 weken zou duren. Dat loopt dus goed, maar is een hoop geregel. Vandaar de stilte van mijn kant, sorry.

Voor de mensen die het nog niet wisten ;) De website van onze webwinkel is http://www.drinkdesign.nl. Je krijgt (alleen vanavond tot 22.00) 5% korting als je de code 'SocialMedia0202' gebruikt.
Sluipreclame :=

@ Susanne en Karen: dankjewel! Wij zijn er ook erg blij mee. Heeft een hoop bloed, zweet en tranen gekost. Maak maar eens zelf een lay-out die we beide mooi vinden, en die past bij de webwinkel. Maar het is enigszins gelukt, geloof ik. Voor commentaar of verbeterpunten staan we ook open, dus als jullie nog dingen zien die beter kunnen... Roep maar :)

@ Karen: ik heb je toevallig ook net nog gemaild ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:44

Haha ik zie het nu Suzan!

Flyers maak ik ook! Eigenlijk ontwerp ik alles, als het maar plat is ;-)
Ik mail je straks even terug :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:10

Szan schreef:
@ Susanne en Karen: dankjewel! Wij zijn er ook erg blij mee. Heeft een hoop bloed, zweet en tranen gekost. Maak maar eens zelf een lay-out die we beide mooi vinden, en die past bij de webwinkel. Maar het is enigszins gelukt, geloof ik. Voor commentaar of verbeterpunten staan we ook open, dus als jullie nog dingen zien die beter kunnen... Roep maar :)

Ff snelle reactie, ben ook druk :P
Heb die onwijs mooie glazen maar ff gedeeld op fb (die met dat taupe midden)
Oh en bij over ons staat e-mail met dubbel l zag ik net toen ik ff aan het kijken was...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:17

Leuk Szan, ben benieuwd hoe het allemaal verlopen is voor jullie vandaag. Veel bezoekers/reacties gehad?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:44

@ Susanne: Thanks :D Ik heb die schrijffout meteen aangepast, goed gespot...

@ Holly: Helaas niet. Webshops moeten op gang komen, dat blijkt maar weer. Laten we zeggen, een slechte generale repetitie is een goede voorstelling. Dit was wel een heel slechte generale ;) Maar we laten het hoofd niet hangen ;)
Edit: Ik overdrijf eigenlijk wat. We hebben ontzettend leuke reacties gehad, en de verlotingsacties die we hadden sloegen wel aan! :) Dus dat is een mooi begin. Het uitte zich helaas alleen niet in bestellingen, dat is wat jammer ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:27

Moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit direct iets koop, maar dat er eventjes tijd overheen gaat... Even de site goed bekijken, nadenken, kijken of ik nog leuke soortgelijke dingen ergens zie (+op internet kijken of er veel negatieve dingen worden geschreven). Als ik iets niet heel hard nodig heb, kan daar wel eventjes overheen gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:34

Nou, ik klik op de link en krijg webwinkel gesloten, dat is ook niet aanmoedigend :P

Vorige keer kon ik ook al niks zien, weken geleden toen ik eens nieuwsgierig was en nu is dus het gevoel gekweekt van drinkdesign, die website die niet bestaat :o

Kun je hem niet gewoon online gooien ? :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:42

Hallo iedereen!

In een van de voorgaande topics heb ik mij al eens voorgesteld, maar door problemen rondom mijn bedrijf even geen tijd gehad.
Ik zal even opnieuw beginnen :-)

Ik ben daphne, 22 lentes jong en sinds 1 januari trotse eigenaar van 2 dierenspeciaalzaken.
En van onze winkels hebben we door einde huurcontract al vrij snel moeten verhuizen.
ik run het bedrijf samen met mijn vriend, en we hebben dus in 4 maanden tijd al zoveel mee gemaakt!
Onze nieuwe winkel die in een hele andere buurt gevestigd is, is nu 3 weken open, en we mogen niet klagen :)

Als broekie hoop ik hier wat bruikbare tips en info te vinden, en een hoop gezelligheid!

Owja, mocht je even willen kijken, http://www.depatrijs.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:14

Heey Daph, gezelli dat je er ook weer bent :D

@Szan: Webwinkels hebben idd een lange aanlooptijd. Het is wel balen, want je hoopt natuurlijk gelijk een rits aan bestellingen binnen te krijgen, maar zo werkt het (meestal) helaas niet! Gewoon een hele lange adem hebben en lekker aan de weg blijven timmeren, dan komen die bestellingen vanzelf wel. Mensen zijn in elk geval positief, maar jullie verkopen (net als ik) luxe producten en dat is toch lastig in deze tijd.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:39

Klopt allemaal wat jullie zeggen :) Merk zelf ook dat ik nooit meteen wat koop in een online winkel, maar altijd even rustig wil kijken en erover na wil denken. En het is een moeilijke tijd voor luxe producten, maar we wachten af.

De reden waarom we 15 mei pas open zouden gaan, was omdat bijna alle leveringen pas over 2 weken zouden arriveren. Tot we dus gisteren ineens een telefoontje kregen dat alles (op één merk na) al was geleverd :oo We hebben toen 's avonds nog overlegd, en ook vanochtend weer. En we hebben, omdat immers ineens toch bijna alle producten binnen zijn, besloten om 'm toch open te gooien. Dus drinkdesign.nl is vanaf nu gewoon officieel open :D

@ Daphne: welkom (terug) :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:44

Ha, hèhè kan ik eindelijk eens kijken wat je nu eigenlijk allemaal hebt :P

Ziet er netjes uit, winkelwagentje is ook niet te missen voor de suffe klanten :P

Wat ik zo bij de eerste indrukken wel een beetje mis zijn wat omschrijvingen op het eerste gezicht, zou fijn zijn als je niet alles aan hoeft te klikken maar je al een klein stukje omschrijving krijgt onder het plaatje, of door bvb. met je muis over het artikel heen te gaan.

En bij een To Go beker klinkt de omschrijving erg leuk maar vraag ik me dan bvb. af of hij ook wel goed "echt" af te sluiten is ? :)

En ik vond "soda" wel een aparte categorie-omschrijving, denk dat weinig mensen dat woord echt begrijpen...? :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:51

Thanks voor de feedback. Daar houden we van :P
- Wat betreft omschrijvingen van producten: de categorie 'Nieuw! Openingsacties' heb ik nu aangepast qua weergave. Is dat meer wat je bedoelt? Die weergave hadden we eerst voor alle producten, maar dan zien klanten vrij weinig producten bij het openen van de categorie. Zou dat niet afschrikken?
- Wat betreft de to go beker: dat ga ik zo even invoeren bij de omschrijving, want die vraag hebben we al vaker gehad ;)
- Soda... Tja, we konden geen betere naam verzinnen. Het moet een titel zijn die voor zowel water als frisdrank geldt. Dan kunnen we er wellicht beter 'Glazen: voor water en frisdrank' van maken. Alhoewel dat weer erg lang is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:57

Ik kan idd. ook niks beters bedenken... "sapjes" ofzo dekt de lading ook niet echt :P

Ik vind het als klant wel fijner ja, als er iets van omschrijving naast staat waaruit een eerste introductie blijkt qua gebruik :)

Ik vind de opzet van Barefoot wat dat betreft wel fijn, zie bvb. deze link: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofdstellen-Teugels/ daar staan alle hoofdstelletjes e.d. toch best overzichtelijk op een rijtje, en als je met je muis op een artikel gaat staan krijg je een beperkte weergave van de omschrijving.

Ik wilde dit erg graag zo :)

Dan kun je vanuit het overzichts-scherm beter bepalen welk artikel wel of niet de moeite waard is om echt aan te klikken :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:04

De opzet van die artikelen is ideaal. Eigenlijk een combinatie van het beste: een snel productoverzicht, en zonder te klikken ook al extra informatie. Helaas werken wij met het format van MijnWebWinkel, en kunnen we dat niet integreren. Maar ik ga straks na college even kijken wat de handigste weergave is. Misschien is dat toch met de tekst ernaast :)

En ik ga nog een nachtje slapen over een betere naam voor 'Soda'. Wij kwamen er ook niet uit, vandaar deze naam. Dit was de minst slechte optie die wij tot nu toe konden bedenken :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:09

Ja ik vind het ook echt ideaal, ben blij met deze keuze :j

Ik weet eigenlijk ook niet of er wel een woord is dat de lading dekt... je kunt natuurlijk water en sapjes en melk en prik en alles er in doen :P

Hoe doen andere glazen-verkopers dat, heb je daar ook geen inspiratie kunnen vinden ?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:19

Szan wat een mooie webwinkel/site zeg! Wauw.
Heel overzichtelijk, kan er alles makkelijk vinden. Top! +:)+

Kaaaren schreef:
milou123, leuk een gezinscoach!
Ga je echt vanuit je zelf werken of in samenwerking met andere instellingen?
meer praktisch of psychische hulp?

Vanuit mezelf, maar ik werk wel samen met Gineke Sietsma van Amethist Developing People http://www.amethisttrainingcoaching.nl
Ik ben en blijf bij haar in opleiding en verwijs ook door naar bijvoorbeeld de training Communiceren met Kinderen (waar ik ook voor in opleiding ben) en evt. naar Gineke zelf.
En volgend jaar ben ik aangesloten bij de COCOA waar ik supervisie/intervisie volg. :)

In principe kan beide, praktische en psychische problematiek, maar psychisch trekt me toch meer, dus daar zal het meer naartoe gaan.

En ik blijf naast mijn eigen bedrijfje gewoon werken, bij amethist.
En daar wil ik richting trainerschap, maar dat is een opleiding van een paar jaar dus dat duurt nog wel even. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:21

pmarena schreef:
En ik vond "soda" wel een aparte categorie-omschrijving, denk dat weinig mensen dat woord echt begrijpen...? :)

Ik dacht even dat het soda met water was. Dus ik zat echt :? dat drink je toch niet.

Kwartje viel pas later. :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:22

Klinkt allemaal interessant, Milou. Dat is weer eens heel wat anders dan wat de rest van de mensen in dit topic doen :)

En ja, soda is misleidend (maar was het enige wat de lading een beetje dekt).
Nu gaan we het waarschijnlijk veranderen in 'koude dranken', tenzij we een beter idee krijgen :)