't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:08

Mijn brief typ ik meestal gewoon in Word, vervolgens plak ik de tekst in mijn mail en mijn CV voeg ik dan als bijlage toe. Ik zou in elk geval de brief en het CV gescheiden houden, maar dat is puur gebaseerd op gevoel.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:09

Ik verwijs zelf in mijn mail altijd naar mijn brief en CV in de bijlage, maar zet de brief niet voluit in de mail

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:14

Anneert schreef:
Ik verwijs zelf in mijn mail altijd naar mijn brief en CV in de bijlage, maar zet de brief niet voluit in de mail

Doe ik ook :j
en dan in PDF (2 aparte files) in de bijlage

JoT

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:49

Ik zet de brief altijd in de mail zelf en mijn cv stuur ik mee als bijlage. Vrijwel alle bedrijven zouden een normaal word-bestand wel moeten kunnen openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:50

Ik zet de brief en het CV los in Word-bestanden. En in de mail zet ik dat mijn brief en CV te vinden zijn in de bijlage.

Zonnetje, heel veel succes met je gesprek alvast!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:58

Succes met je gesprek, laat maar even weten wat voor vragen er werden gesteld. Ik vind die 'Noem een 5 goede eigenschappen en 5 slechte eigenschappen zo irritant'
1 Slecht zeg ik altijd; Kan geen nee zeggen; kan slecht dingen uit handen geven; ben prefectionistisch. Verder kom ik eigenlijk nooit. :Y) Moet dus nog even 2 slechte eigenschappen hebben die stiekum ook wel weer goed zijn.
Kijk goede; Stressbestendig; accuraat enz. haal die altijd uit de vacature, wat zij vragen.. ben ik! :D

lotteElb schreef:
Ik heb m in een grafisch programma (Adobe Illustrator) gemaakt en als pdf bewaard. Word is een hel omdat altijd alles verschuifd en dan niet meer netjes onder elkaar staat, daar ben ik allergisch voor!

Ik zet mijn tekst gewoon in een mail (mail alles) en cv als bijlage erbij

En dan die mail, wel de indeling van een brief of begin je met bv datum en dan Geachte heer/mevrouw? Daar heb ik dus over nagedacht..

Ga ook nog een apparte email aanmaken voor de sollicitaties, mijn email is eigenlijk niet zo handig te onthouden.. Gewoon naam-achternaam@hotmail.com had ik maar bedacht.. of live.. wat staat actueler?

Mijn CV is eigenlijk 1 grote tabel.. met zichtbare en onzichtbare rasterlijnen.. Als iemand mijn CV eens wil bekijken?? En eventueel eens een brief.. ik ben een beetje toos inspiratieloos en misschien is mijn brief juist wel echt gewoon mega belabberd.. Pb dan je email.. dan krijg je de brief en CV in de bijlage.. :P

Heb me net even op http://www.pompebled.nl ingeschreven. Voortgezet onderwijs.. wie weet hebben ze een functie.

Ga nu nog even kijken voor het basisonderwijs hier in de buurt en de vacaturesites weer afstrunen..

Welke zoektermen gebruiken jullie?
Ik kom niet veel verder dan:
- administratie
- assistent (manager)
- secretaresse
- secretarieel

en wat varianten daar dus van.

(Getver ik stink, net kuil in de boxen gedaan voor vanavond, zo koud hoef ik ze straks alleen nog maar binnen te zetten)
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 14-11-11 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:59

Heb je het tegen mij Elan :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:01

Jup, jij had toch een gesprek?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:03

Ja maar dat is geen officieel gesprek. En ook niet voor een concrete baan.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:21

Ik gebruik helemaal geen zoektermen! Alleen het aantal uren en postcode en straal waarin ik wil werken... dan kijk ik wel wat ik voor functies tegen kom

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:49

Hallo!

Mag ik mij hier ook melden en wat frustratie spuien? December 2010 mijn opleiding psychologie aan de uni afgerond en nog steeds heb ik alleen nog maar mijn bijbaantjes. Op zich ben ik daar wel blij mee, want het is in ieder geval wat en redelijk gerelateerd aan mijn studie. Toch schiet ik er weinig mee op als het gaat om werkervaring. Ik begin een beetje sollicitatie moe te worden :\

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:54

Maar als ik bv kijk naar de hhs, die kan allen oude word documenten openen. En als het bedrijf een convertor heeft zodat de nieuwe te openen is, dan ben je je opmaak kwijt. Vind pdf ideaal. Iedereen kan het openen en er kunnen niet per ongeluk dingen verwijderd worden tussen openen en printen

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:03

Ik verstuur het altijd als word 97 document, dan maakt het niet uit dus of ze de nieuwe of oude hebben, dan zit het altijd goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:03

Dat doe ik inderdaad ook.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:53

ik stuur beide in 1 pdf bestand, voor uzb moeten ze dan weer een word hebben :P
pdf vind ik netter verspringt niet en geen rode lijntjes. aangezien ik onderzoeksstage in het engels heb gedaan en mijn naam ook niet word gezien als correct.

ik hoorde laatste dat hotmail not done is voor sollicitaties, ben er nog steeds niet uit waarom. maar ja zou echt gmail moeten hebben. :? inderdaad dan naam plus achternaam gebruiken.

woensdag ga ik weer op gesprek om de afdeling (3-4man) te leren kennen. moet ik dan weer netjes in pak of kan ik dan gewoon me nette normale kleren aan? het is in belgie en ben de vorige keer netjes in 'sportief' broekpak (1 keer zwart en 1 keer blauw) geweest. alleen de directeur loopt in sportief pak.

succes met alle gesprekken van de week

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:57

Ffortuna schreef:
Ik zet de brief en het CV los in Word-bestanden. En in de mail zet ik dat mijn brief en CV te vinden zijn in de bijlage.

Zonnetje, heel veel succes met je gesprek alvast!

Dat doe ik ook ;-)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:03

blacknorton schreef:
ik stuur beide in 1 pdf bestand, voor uzb moeten ze dan weer een word hebben :P
pdf vind ik netter verspringt niet en geen rode lijntjes. aangezien ik onderzoeksstage in het engels heb gedaan en mijn naam ook niet word gezien als correct.

ik hoorde laatste dat hotmail not done is voor sollicitaties, ben er nog steeds niet uit waarom. maar ja zou echt gmail moeten hebben. :? inderdaad dan naam plus achternaam gebruiken.

woensdag ga ik weer op gesprek om de afdeling (3-4man) te leren kennen. moet ik dan weer netjes in pak of kan ik dan gewoon me nette normale kleren aan? het is in belgie en ben de vorige keer netjes in 'sportief' broekpak (1 keer zwart en 1 keer blauw) geweest. alleen de directeur loopt in sportief pak.

succes met alle gesprekken van de week

Ik vind persoonlijk gmail ook netter staan dan hotmail, maar dat komt vooral omdat mijn hotmail adres echt niet kan.. is nog van toen wij net internet kregen, dus zo'n 10 jaar geleden of zo.. ik mail gewoon met mijn voornaamachternaam@gmail.com

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:09

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:10

Haha, ik schaam me nogal voor mijn hotmail als ik hem nu moet gebruiken... is namelijk flying elmo.. ja niet precies dat..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:29

whahaha ik heb altijd devil192000@hotmail.com gehad, maar die is gehackt, dus ik heb ook geen moeite meer gedaan om die opnieuw te activeren. Inmiddels had ik al een hele tijd voornaamachternaam@gmail.com dus die gebruik ik nu alleen nog maar.

Mijn vriend heeft als mail "raarfiguur" dus die heeft ook een fatsoenlijk email adres aangemaakt voor belangrijke dingen :D

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:31

hihi. ik heb ook gewoon voorachternaam at hotmail dus vandaar dat ik ook vind dat het onzin is dat je persee een gmail moet hebben. ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.
en vind het ook een gedoe om nu alles om te gooien omdat iets anders hip is. ook me gmail is voorachternaam

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:34

Ik heb ook m'n voornaam+achternaam @ hotmail.com

Nu eens even het assesment/sollicitatie van morgen voorbereiden.
In eerste instantie zijn we met 30 begonnen, daar is nu iets van de helft afgevallen, en daar moet morgen nog een gedeelte van afvallen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:38

Succes morgen!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:31

Ik zou gewoon voor netjes gaan.. Overdressed is beter dan underdressed..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:46

OOOWWW,
Weer een afwijzing. Wordt er niet goed van. De zoveelste al.

7 december verloopt mijn WW. Heb ik dan 3 maanden gehad. Als ik nog niks heb is er dan een andere instantie waar ik terecht kan?
Zelfs postbezorger, plus en AH willen me niet hebben.

Wat zijn nu nog mijn optie's.