Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:04

@Diesel
Allereerst: Welkom :D

Ook ik heb je site even bekeken, maar heb het idee dat je beter werk aflevert als dat je site eruit ziet (niet rottig bedoeld hoor :o ) Bij mij verspringt de pagina ook nog wel eens en de puntjes die al eerder genoemd zijn ben ik het ook wel mee eens.

Als mensen op een website komen beslissen ze binnen een seconde of ze op je site blijven of dat ze verder gaan kijken. Mensen gaan toch eerder in zee met iemand die een professioneel uitziende site heeft. Hoewel dit helemaal niet hoeft te betekenen dat diegene ook goed werk levert, maar toch, dat is wel de "denkwijze" van de meeste mensen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de meest voorkomende reden is om een paard extensions te geven. Zijn dat klanten waarvan de staart om wat voor reden half verdwenen is? Of heb je ook veel klanten die het gewoon voor het mooie willen?

kay27

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:32

In de westernwereld is het volgens mij heel gebruikelijk om met nepstaarten te werken, Leedebee. Maar ook voor dressuurruiters kan ik me er van alles bij voorstellen, het maakt toch het hele plaatje meer af.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:30

Ik zelf vind het ook altijd heel belangrijk dat foto's op een website scherp zijn.
Zonde als je werk niet goed te zien is door pixellige foto's!

Thnx@Soraya85 :)

@Zidore, ik ben weer eens een beetje aan het snuffelen geweest door de wordpress themes (je bracht me op ideeën ^^) en ik vind zelf dat http://themeforest.net/ echt hele mooie themes ertussen heeft zitten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:06

thnx.. daar staan er zoveel op, daar ben ik wel ff zoet mee!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:19

zit er al een tijdje op te surfen en ik vind deze http://themeforest.net/item/rising-full ... iew/703187 wel mooi
maar is dat streepje dan automatisch oranje (of kun je dat dan ook nog aanpassen) en dat lettertype waar nu rising staat is dat dan ook zo? en als je koopt ben je dan die 15$ kwijt of moet je na een tijd die $750 betalen (extended license??) dat laatste bedrag vind ik nl. best fors

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:52

Dat is inderdaad wel duur!

Hoe hebben jullie meer bezoekers naar jullie facebookpagina gekregen? Ik heb nu een actie waarbij we bij 100 likes een gratis cursus weggeven, maar dan moeten de mensen er wel naartoe surfen natuurlijk..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:03

Social Media blijft toch lastig. Je moet echt wat te melden of te bieden hebben natuurlijk, wil je je pagina actief houden.
Ik heb zelf ook best weinig bedrijven tussen m'n fb pagina's staan eig. Hebben jullie dat wel?

@Zidore, hmmm, goede vraag. $750 zou wel heel duur zijn. Is ff zien of ik het kan vinden hoe dat precies zit.
Rising theme ziet er trouwens idd mooi uit :) Als het goed is, kun je alles tweaken.
Kleuren zullen wel makkelijk aan te passen zijn. Voor grote ingewikkelde aanpassingen heb je kennis van CSS voor nodig.
Dat lettertype waar Rising in staat, is een logo en dus een afbeelding.
Wat voor een bedrijf heb jij eig? :) Je staat niet in de OP en kan het niet vinden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:39

Het is inderdaad lastig om Social Media interessant te maken. Wij plaatsen nu telkens een update als er een nieuwe cursus online komt, maar verder weet ik ook nog niet heel goed wat mensen nu wel en niet willen lezen.

We hebben wel een klein bedragje geinvesteerd in een advertentie op facebook, benieuwd of dat wat gaat doen!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:47

Ads bij fb zijn mss wel effectief. Zijn iig erg gericht. Al moet ik zeggen dat ik zelf bijna nooit op een ad klik. Ik probeer me ook altijd te bedenken: waarom zou ik zelf klikken of een pagina liken? En wat is je doel eigenlijk met de fb pagina?

Sowieso zou ik vrij direct reclame voor je fb pagina maken, door je klanten er gewoon persoonlijk op te attenderen en het op een opvallende plek te zetten in bijv. een begeleidende brief bij de factuur oid. (En dan niet alleen Like Us!, maar ook waarom je dat zou moeten doen.)

Zou het voor jou misschien niet leuk zijn om proberen wat conversatie uit te lokken? Bijvoorbeeld door veel voorkomende fouten te posten, met de vraag of meer mensen die fout maken. Of in te gaan op dingen die voor veel een struikelblok vormen. Misschien heb je ook leuke weetjes (is dit mogelijk? :') of: weegt lucht idd niks?, deze ook leuk) en tips (zie dat je dat al doet, het overzicht van de franse werkwoordsvervoegingen vind ik daar een perfect voorbeeld van) die je regelmatig kunt plaatsen? (Ik noem maar even wat dingen die nu zo in mij opkomen hoor :) )

Wat ik zelf erg geestig zou vinden, is als je allemaal grappige afbeeldingen zou plaatsen mbt studeren/leren.
Zoals: klik, klik, klik, klik, klik, klik, etc :P
Ik denk wat te lollig ben ik bang :') :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:56

Je denkt inderdaad nogal "lollig" maar ik kan me wel voorstellen dat dit scholieren aantrekt! Ik ga het even overleggen hier, of we daar wat mee kunnen. Dat met die veelvoorkomende fouten vind ik ook een leuk idee, of misschien leuke wiskunde- of taalraadseltjes.
Bedankt voor de tips, daar gaan we zeker wat mee doen!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:26

Ja, ik dacht ook dat het voor je doelgroep opzich wel toepasselijk is.
Wiskunde- of taalraadseltjes vallen volgens mij altijd wel in de smaak.

Het blijft altijd lastig te bepalen of iets gaat werken of niet. Soms kunnen soortgelijke ideeën de ene keer fantastisch werken en in een net andere situatie helemaal niet. Hangt er natuurlijk ook vanaf of het je een beetje lukt om wat likes binnen te slepen.

Yw en succes :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:44

Zidore schreef:
zit er al een tijdje op te surfen en ik vind deze http://themeforest.net/item/rising-full ... iew/703187 wel mooi
maar is dat streepje dan automatisch oranje (of kun je dat dan ook nog aanpassen) en dat lettertype waar nu rising staat is dat dan ook zo? en als je koopt ben je dan die 15$ kwijt of moet je na een tijd die $750 betalen (extended license??) dat laatste bedrag vind ik nl. best fors

Je bent gewoon $15 kwijt, de $750 is extended license en bedoeld voor exclusieve rechten, als ik het zo snel even bekijk. Hier kun je lezen wat de licensies inhouden. Jij bent zeer waarschijnlijk gewoon klaar voor $15. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:20

Vandaag is onze eerste order binnengekomen, toch een mijlpaal!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:29

Leuk! Gefeliciteerd! Vanavond gaat er dus een flesje wijn open ;)

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:56

hallo allemaal

weet er iemand toevallig een goed administratie/boekhouders kantoor omgeving culemborg/wijk bij duurstede...

de net de belasting dienst opgebeld en word er niet vrolijk van haha...

zijn er toevallig nog bokkers die een administratie kantoor/boekhoudingskantoor hebben??

groetjes
sandra

p.s.

mag evt ook per pb!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:48

Gefeliciteerd Mallootje! *\o/* *\o/*

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:20

Wat een ontzettend leuke topics en wat veel boktondernemers zijn er! Ik heb al veel meegelezen, maar wil me nu ook melden.

Ik zit nu nog volop in de research fase voor het schrijven van mijn ondernemersplan, maar ik ben van plan ook voor mezelf te gaan beginnen. Wel startend naast mijn vaste functie.
Ik wil straks een eigen communicatie-advies bureautje starten dat zich voor een groot deel richt op de startende ondernemer. Het lijkt mij erg leuk (en mijn kracht ligt daar ook) om te helpen met het opzetten van een goede communicatiestrategie: welke middelen worden ingezet met welk doel. Ook op het gebied van tekstredactie, drukwerkbegeleiding, social media en websitebeheer heb ik al veel ervaring.
Ik hoop dit straks te kunnen gaan inzetten op freelance basis.
Maargoed, eerst zelf nog even flink aan de slag.
Ik vroeg me wel even af of het belastingtechnisch gezien makkelijk is om aan het begin van een kalenderjaar te starten? Of maakt dat niet uit?
Laatst bijgewerkt door Chonelly op 01-11-11 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:21

Klinkt super interessant Chonelly! Waarschijnlijk ook een tak waar je veel voldoening uit je zaak kan halen!

@ Joyce: Nou het zal geen dure fles worden hoor, was maar een bestellinkje van 7euro nog wat ;) Maar toch heel blij mee!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:24

Sandra, mijn administratiedame zit in Vianen en is uiterst betaalbaar. Zal ik eens vragen of ze nog een klantje kan hebben?

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:42

Leuk zeg, dit topic! Ik ben zelf part time zzper (fotografie). Ben begonnen in 2010. Ik ga eens even een stuk doorlezen van dit topic (aan het aantal pagina's te zien zal dit wel even duren..!)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 15:56

He nog een fotografiejuffrouw?
Hallo Hamont!

Chonelly, at klinkt ook erg leuk zeg!
Het is wellicht inderdaad verstandig om begin volgend jaar te starten en dat heeft dan idd te maken met het gebruik kunnen maken van allerlei verschillende voordeeltjes.

Mallootje, jeeeej!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:58

Yaay, gefeliciteerd Mallootje! :D Proost! ;)

@Chonelly, belastingtechnisch is het niet heel voordelig, de urennorm kan je namelijk dit kalenderjaar nooit meer halen voor 2011, dat betekent dat je voor 2011 niet in aanmerking komt voor die voordelige aftrekposten voor de IB. Je kunt dus gewoon starten, maar betaalt voor 2011 even iets meer IB. (Edit: ah, holly was me al voor.)

En welkom :) sandra694 en Hamont ook welkom ^^

kay27 schreef:
Zidore schreef:

Je bent gewoon $15 kwijt, de $750 is extended license en bedoeld voor exclusieve rechten, als ik het zo snel even bekijk. Hier kun je lezen wat de licensies inhouden. Jij bent zeer waarschijnlijk gewoon klaar voor $15. :)

Ah kijk. Ik dacht al dat het vast wel ergens zou staan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 16:12

Ik ben eens benieuwd of jullie het antwoord op bijvoorbeeld deze vraag weten.
Als jij goederen verkoopt naar, ik zeg even wat, Belgie, aan een particulier persoon, reken je dan altijd 19% btw?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:20

Ik verkoop vanuit Belgie en volgens mij moeten wij altijd 21% rekenen, ook naar Nederland. Dus ik denk dat de omgekeerde redenering ook geldt..

Zouden de Facebook'ers onder jullie onze pagina ook even willen liken? Zo krijgen we toch een leuker getalletje .. O:)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:22

holly schreef:
Ik ben eens benieuwd of jullie het antwoord op bijvoorbeeld deze vraag weten.
Als jij goederen verkoopt naar, ik zeg even wat, Belgie, aan een particulier persoon, reken je dan altijd 19% btw?

Als je aan een particulier verkoop (naar welk land ook) moet je gewoon btw rekenen. (helaas ;) )