Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Heb Evyfotos even opgezocht. Zou ik persoonlijk moeite mee hebben. Ik heb niet het idee dat ze zelfstandig ondernemer is en dat betekent dat je d'r naar alle waarschijnlijkheid zwart betaalt. Je zult geen BTW-factuur krijgen, de BTW niet terug kunnen krijgen en niet naar de BD kunnen verantwoorden waar 't geld gebleven is...
Nee, voor een shoot voor particulieren prima, maar als je foto's nodig hebt voor je bedrijf zou ik persoonlijk iemand die geen ondernemer is niet overwegen...
11AFotograaf schreef:Ik weet dat je hem als bedrijf inderdaad kunt aanvragen, maar ik wist niet dat dat als particulier ook kon...
Hilda79 schreef:Je bedoelt dat een bedrijf hem voor jou als particulier aan zou kunnen vragen?
Nouks schreef:11AFotograaf schreef:Ik weet dat je hem als bedrijf inderdaad kunt aanvragen, maar ik wist niet dat dat als particulier ook kon...
Als particulier kun je idd ook een VAR aanvragen. Is voor bedrijven om te bekijken of ze bijvoorbeeld loonheffingen e.d. moeten inhouden (wat bij particulieren dus het geval is).
Hilda79 schreef:VAR hoef je als je een btw nummer hebt niet te hebben tenzij er uitdrukkelijk om gevraagd wordt.
Met jou bedoelde ik niet jou als persoon Mariska. Jou is hier algemeen bedoeld.
Nouks schreef:Jep!Hey Kevin, jij hebt het topic ook gevonden?
Nouks schreef:Nope, als ik die jurist bronnen zwart-op-wit vraag moet ie refereren aan artikelen en dat kost tijd.. dus komt die bron zwart-op-wit niet alleen, maar ook met een rekening zwart-op-wit. Had ik geen trek in, ga voorlopig VAR gewoon std. meesturenNuttige info trouwens... Heb je ook bronnen waar dit zwart op wit staat?