Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:00

Iedereen veel succes weer!

Ik mag vanmiddag op sollicitatiegesprek. De afspraak is al 2 keer verzet maar dat is ook niet zo vreemd gezien het werkgebied. Dat is nou eenmaal altijd instabiel. Ze zijn nog steeds erg positief dus ik ben benieuwd! Heb er zin an :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:04

Heel veel succes! Ik ga maar weer verder met de zoektocht....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:09

joyce2 schreef:
Je kan altijd even bellen, gewoon voor de zekerheid, vooral als het anders zo in je hoofd blijft zitten. Als ze je "vervelend" vinden, hadden ze gewoon netjes een berichtje moeten sturen!

Wie van jullie staan er trouwens allemaal ingeschreven bij een uitzendbureau? Tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan, omdat ik het idee heb dat dat niet handig is als je nog gewoon werkt hebt en omdat je vaak baantjes voor 1 of 2 dagen krijgt, of als opvulling bij zwangerschapsverlof oid. Opzich vind ik dat niet zo erg, maar ik heb wel een hypotheek en huisdieren, dus heb een vast inkomen nodig. Wat is handig, inschrijven of gewoon via internet blijven zoeken?

áltijd inschrijven!!! verspreid je winkansen!! en zorg dat ze je kennen, blijf langs gaan, blijf bellen :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:31

Ik ben op zoek naar een deeltijd baan in de omgeving van Eindhoven. Het plan was om full time te gaan werken maar ik zit sinds oktober met de ziekte van pfeiffer. Ik weet niet of er nog meer mensen uit de omgeving Eindhoven op zoek zijn naar een baan maar ik kwam deze advertentie tegen:

http://www.ej.nl/SupplyImages/pdf/Ass.% ... r%20EH.pdf

Voor Drachten zoeken ze ook nog iemand.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:40

Ik mag me hier helaas ook weer melden. Contract beeindigd, niet omdat er geen werk was, maar omdat er volgens het hoofdkantoor geen ruimte was in het jaarbudget. Dat is er, ironisch genoeg, wel in augustus om alle achterstanden in te lopen, lekker te laat dus :( .

Mijn grootste probleem is dat ik (bewust) ook onder mijn niveau solliciteer. Hoe krijg ik een werkgever aan z'n verstand gepeuterd dat ik serieus een 'lagere' baan wil en niet binnen een paar maanden weer weg ben? Iemand de gouden tip?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:42

Ik ben aangenomen :D Zoooo blij!!!
Vanaf 14 maart ben ik werkzaam bij ECBO in Utrecht!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:11

x_Irisje_x schreef:
Ik ben aangenomen :D Zoooo blij!!!
Vanaf 14 maart ben ik werkzaam bij ECBO in Utrecht!

Gefeliciteerd!
Ff googlen op wat voor bedrijf het is ;-)

Traiectum, wat vervelend zeg.
Erg lastig, want als je ''boven'' je niveau solliciteerd word je ook niet aangenomen.
Succes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:17

Heb nu bij één bedrijf 2 vacatures gevonden die mij erg aanspreken.
Is het vreemd om dan 2 verschillende sollicitaties te versturen?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:42

niet als je goed kan aangeven per vacature waarom jij die bij jou vindt passen etc etc.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:09

Ariebombarie schreef:
niet als je goed kan aangeven per vacature waarom jij die bij jou vindt passen etc etc.

Dat moet wel lukken :j

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:34

Ik zou het (als bedrijf) vreemd vinden als je twee dezelfde sollicitaties zou sturen - alsof je een target moet halen en niet echt geïnteresseerd bent. Ik zou er wel op letten dat je brieven elkaar niet tegenspreken, of dat je in de ene brief iets zet wat je ongeschikt maakt voor de andere. Succes!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:36

kan toch dat je ervaring hebt voor beide functies, dat het bedrijf je past en je allebei de functies ziet zitten? als je maar duidelijki kan aangeven waarom jij in die functie terecht moet komen. out of the box thinking imo en jezelf breed beschikbaar opstellen. is niets mis mee imo :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:41

annastasia schreef:
Heb nu bij één bedrijf 2 vacatures gevonden die mij erg aanspreken.
Is het vreemd om dan 2 verschillende sollicitaties te versturen?

Even bellen naar het bedrijf. Is altijd positief, want jou naam blijft dan toch al hangen :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:42

Ik ben nog werkzaam binnen een bedrijf (vast contract), dus ik hoef geen target te halen.
Voor de ene functie heb ik reeds 10 jaar ervaring, voor de andere functie heb ik niet de juiste opleiding genoten, maar door het administratieve gedeelte wat ik thuis ook doe, wel ervaring opgedaan.

Beiden zijn een super uitdaging voor me, met meer verantwoordelijkheden.
Ik heb nu 1 sollicitatie verstuurd, daarvoor is de deadline morgen.
Kwam 'm bij toeval tegen.

Want ik was eigenlijk van plan om in eerste instantie te solliciteren op de andere functie (waarin ik ervaring heb).
Maar toen kwam ik via google dus die andere vacature tegen.

Niet geschoten altijd mis.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:48

Arie: tuurlijk, klopt absoluut. Ik bedoel meer dat je niet in één brief zet dat je droombaan werkzaamheid X heeft, terwijl dat in de andere baan totaal niet nodig/gewenst is.

annastasia: ik bedoel ook niet dat jij een target hebt, maar wel dat het zo over kan komen. Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar je hebt best kans dat beide brieven bekeken worden voor dezelfde functie, dus dan is het wel handig dat de ene brief de andere niet tegenspreekt. En proberen kan altijd, straks wordt je nog voor allebei aangenomen :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:34

ik meld me ook aan :D
Nu 5 weekjes werkloos, vond het eerst heerlijk (afronden studie), maar begin het nu al lichtelijk vervelend te vinden. Al een aantal sollicitatiebrieven de deur uitgestuurd, tot nu toe geen resultaat :(
Nu is dit eigenlijk ook niet de goede tijd om te gaan solliciteren, en als ik een baan krijg, begint deze pas vanaf augustus :( (onderwijs, biologie). Dus druk op zoek en ondertussen mezelf bezig houden haha

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:29

Zojuist een gesprek gehad, was leuk gesprek, leuke werkplek ook, en wat hun betreft ben ik ook aangenomen. Maar ik heb morgen, vrijdag en volgende week woensdag ook nog sollicitaties die ik eerst wil afwachten. Gelukkig vonden ze dat geen probleem.

Voor mij ook wel fijn want ik sta nog steeds in dubio.. Ik wil graag een kantoorbaan, zoals ik sinds 2007 altijd heb gehad. Maar gezien ik voor dat soort functies maar weinig reacties terug krijg (laat staan uitnodigingen voor gesprekken) ben ik gaan solliciteren voor bedieningsmedewerker (dat was dit gesprek en de komende gesprekken ook). punt is dat ik er niet aan moet denken om 's avonds (&in weekenden) te werken, dan zie ik mn vriend echt bijna niet meer.
En dit aannemen en door blijven solliciteren kan eigenlijk ook niet, want ik wil in september gaan studeren... -O-

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:26

Pffff nou die nieuwe baas van mij heeft me nog steeds niet gebelt.
Dus ik ben zo eigenwijs geweest om net toch een mailtje te sturen dat ik nu toch wel eens wil gaan weten wat er gaat gebeuren, aangezien ik mijn ww voor hem stopgezet heb.
Ik moet weten vanaf wanneer mijn oppas aanwezig moet zijn.

Ben benieuwd wat hij terug stuurt, ik begin het namelijk ook behoorlijk zat te worden.
Contracten zijn ook nog niet getekend, en hij houdt mij op geen enkele manier op de hoogte.

Ik heb er eigenlijk nog weinig vertrouwen in...
Vind het erg jammer, want het is een leuke functie maar zijn communicatie is denk ik even op vakantie ofzo..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:30

Zo, vandaag mijn sollicitatiegesprek gehad :D
Het ging volgens mij erg goed! Nu is het nog een paar weken afwachten :)

Zat ik daar opeens met 3 mannen tijdens het sollicitatiegesprek _O-
en nou heb ik een aantal jaar last gehad van angst voor mannen dus ik werd direct in het diepe gekieperd :D
Maar het ging prima! :) Heb er zin in.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:55

@ Cayenne! Fijn dat je gesprek goed is gegaan! Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, ik hoop op een goede uitslag voor je!

Ik zou vandaag teruggebeld worden door het uitzendbureau, maar die hebben niks laten horen. Had ook nog drukke dag ook, dus heb hun ook niet gebeld. Zal er morgen eens een telefoontje naar doen, kijken wat het bedrijf zei van matige duitse/slechte duitse taal en zeer goede engelse taal...

Kreeg vandaag ook weer een afwijzing binnen, dit keer van de Xenos. Er hadden meer dan 200 mensen gesolliciteerd en mijn profiel sloot niet geheel aan bij de functie..Verrassend, daar is vrijwel iedere afwijzing door...

Maar ondertussen solliciteren we gewoon weer lekker verder!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:57

Dank je Amanda!
Jeetje, 200 mensen gesolliciteerd naar 1 functie?? Dan is het idd wel heel moeilijk om kans te maken, maar er komt vast een geschikte baan op je pad!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:06

Annastasia gewoon schrijven op allebei de banen hoor, heb ik ook gedaan.
Het waren wel 2 gelijkwaardige functies misschien dat het dan anders is...

Irisje en Loesje gefeliciteerd.

Pascal :(:) Wat ontzettend vervelend die onzekerheid.

Cayenne wat fijn dat het goed ging, moet je echt een paar weken wachten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:13

Ik denk het wel. Er moet daar veel worden gereorganiseerd (mijn gesprek kwam overal precies tussendoor) dus het is wel even afwachten. Ik heb mijn contactpersoon wel een mailtje gestuurd met dat ik het gesprek erg positief heb ervaren en oprecht geinteresseerd ben :) Misschien kan hij een soort van tijdsindicatie geven. Maar ik bereid me wel voor op een aantal weken spanning :=
Maarrrr, in april ga ik sowieso een aantal weken een cursus geven, dus ik ben nog wel even bezig.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:32

Nou, hier niet zo positief nieuws. Ik heb een email gehad van het bedrijf met mijn 'droom'baan , met daarin de afwijzing.
Ik wordt dus niet eens uitgenodigd voor een gesprek, ik vond mezelf wel passen in de functie eisen die ze hadden. Al had ik in ieder geval maar persoonlijk mijn verhaal maar kunnen doen.
Jammer is dat er niet beschreven staat in de email waarom ik niet wordt uitgenodigd. Misschien wel goed om te weten, ivm toekomstige sollicitatie activiteiten.
Zou ik zo brutaal zijn om een email terug te sturen, met de vraag of er gedetailleerder uitgelegd kan worden waarom ik niet ben geselecteerd. :o
Deze functie sprak me eigenlijk best wel aan, ik ga me denk ik maar eens aan open sollicitaties onderwerpen naar bedrijven waarvan ik verwacht dat ze een soortgelijke functie wellicht voor me hebben.

PB zie nu dat er bij het uitzendbureau waar ik nu voor werk bij een tijdelijke baan, dat er een soortgelijke vacature openstaat als waar ik voor ben afgewezen. Zal ik reageren, ondanks dat ik pas een paar dagen werk bij het bedrijf waar ik nu tijdelijk werk? :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:06

Natuurlijk kan je terug bellen/mailen om te vragen waarom je niet uitgenodigd bent ;). Bij sommige (oud)leden van dit topic resulteerde dat zelfs nog wel eens in als nog op gesprek mogen komen :P.