Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 12:22

Ik heb wel een zwart, redelijk simpel, jurkje, maar die heeft wel allemaal glittertjes, ben bang dat dat dan weer iets te is..Vanavond maar even vanalles proberen en hier thuis laten beoordelen ofzo :P

Sneeuwmaan

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:33

Ach, anders heb je een goede reden om voor iets nieuws te gaan shoppen. Persoonlijk wist ik wel wat ik deed haha.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 18:16

haha ja ik heb al wel rond gekeken, iets nieuws is altijd leuker. Nog goeie tips voor winkels :P
Ik koop ook nooit jurkjes enzo dus heb ook geen idee waar ik moet zijn. H&M vind ik vaak niet echt wat, kan nog even bij Vila kijken morgen

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:42

Phylos schreef:
Wat had jij aan?

Grijs jurkje met een vestje en laarzen. Esprit heeft altijd wel leuke, simpele, maar nette jurkjes!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:40

Oh ja, aan esprit heb ik nog helemaal niet gedacht. Zal eens kijken

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:58

Esprit, V en D heeft ook veel merken bijelkaar, Vero moda, up to date. Ik shop altijd in groningen en daar heb je zo veel van die leuke kleine winkels.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:59

Nu heb ik vandaag een wiskunde tentamen :) Maar hier is het wel heel rustig hoor. Druk aan de studie?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 16:10

Hoe is je tentamen gegaan sneeuwman?
Vandaag eerste college van het nieuwe blok gehad en een bibliotheekprakticum. Dat stelde niet zo veel voor. College was ook niet echt boeiend, interculturele pedagogiek.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:11

Had tien fout op 35 vragen, wordt kantjeboord dus. Maar bibliotheekprakticum heb ik ook gehad, was niet heel boeiend :) Interculturele pedagogiek heb ik op de sph gehad. Dat vondt ik opzich wel heel leuk! Ons nieuwe vak op dit moment is testtheorie. Over droog gesproken :S

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:28

Hallo! :wave:
Ik kom eventjes binnenvallen met een vraag:
Ik zit nu in 6 VWO en moet dus mijn keuze voor volgend jaar maken. Het liefst zou ik geneeskunde gaan doen, maar omdat daar loting opzit, moet ik ook een alternatief hebben. Nu spreekt pedagogische wetenschappen mij aan, en zou ik graag een dagje meelopen met een student, het liefst in Groningen. Volgens de site van de RUG zou ik dat pas volgend voorjaar kunnen doen, maar dat is voor mij te laat, omdat je dan al moet inschrijven.
Zijn er hier studenten in Groningen bij wie ik eventueel een dagje mee zou kunnen lopen, om een indruk te krijgen van de studie en de stad?
Alvast heel erg bedankt! :)
Groetjes, Doris

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:41

Hoi Doris, je mag van mij altijd een dagje meelopen hoor! Ik ben inmiddels wel tweedejaars, weet niet of dat uit maakt? Momenteel heb ik de vakken Testtheorie, Interculturele Pedagogiek en Ethische en juridische kwesties. Heb van alledrie nog maar één college gehad, maar de laatste twee vakken zijn volgens mij erg leuk :) testtheorie lijkt me niks haha.

Sneeuwman, dat is goed genoeg toch? Vast wel een voldoende!

Marije, heb je nog geshopt voor vanochtend?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:36

Hoi allemaal :)

Ik kom even een paar vragen stellen in dit topic....
Ik studeer a.s Juni (evt. uitloop naar September..) af aan de Pabo. Heel leuk maar toch niet helemaal wat ik zoek, denk ik.

De studie pedagogische wetenschappen spreekt me erg aan, alleen ik weet niet zo goed in welk toekomstvisie ik moet denken. Als ik klaar ben met de pabo ben ik juf, klaar. Maar waar kan ik bijvoorbeeld tijdens een studie pedagogische wetenschappen aan denken? Ik weet dat dit heel breed is maar ik zoek echt voorbeelden.. :o

Dan zou ik de studie binnen 3 jaar kunnen gaan doen, eerst een pre-master van een jaar en dan een 2 jaar durende master. Nu begreep ik dat dit collegeld absurd hoog is? Via een kennis vernam ik 9000 euro?
Via de website van de Radboud Universiteit hier, kwam ik op 3000 euro voor het schakelprogramma, de pre-master en 1700 zoveel euro collegeld... Dat heb ik er nog wel voor over om daarna de master te gaan doen maar 9000 euro?? Snap er helemaal niks van.

Ik hoop dat bokt me een beetje kan helpen, misschien zijn er meer mensen die deze studie op deze manier doorlopen?

Groetjes,

Marjolein

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:00

Van die hoge college gelden weet ik niks Lein, dus daar kan ik je niet mee verder helpen.

Sneeuwman: hopelijk komt het goed dan ;)
Mariette: nee had niet meer geshopt. Wel iets nieuws uit de kast gehaald, maar niet speciaal hiervoor aangeschaft. Vond jij het een leuke uitreiking? Ik wil in ieder geval, vond dat ze het leuk hadden opgezet.

Doris: Met mij valt ook altijd te overleggen over een meeloopdag, maar ook ik ben tweedejaars.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:43

Ik vond het een beetje langdradig, maar moeder + stiefvader vonden het heel leuk!

Lein, ik ben ook van de PABO naar Pedagogische Wetenschappen gegaan, dat is echter 3 jaar geleden, en daarmee heb ik nog net die hoge collegegelden ontlopen. Volgens mij is het namelijk nu zo dat als je al een bachelor hebt (bij de pabo dus Bachelor of Education), je volgende bachelor ca. 8000/9000 euro kost..

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:54

ik ben dit jaar begonnen aan Pedagogische wetenschappen in Groningen. Heb vorig jaar een college meegelopen met iemand hier uit het topic en heb de dag erna gelijk bij mijn pabo aangegeven dat ik niet meer kwam ;)

Heb nu dus net mn eerste blok gehad maar geen tentamens gemaakt omdat ik in Kenia zat. nu net begonnen met het tweede blok begonnen aan Psychologie, sociologie en filosofie.

@Doris: je mag ook best een dag met mij mee hoor, ik zit nu in mn eerste jaar in groningen.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:06

Ik vond de uitreiking ook leuk, het duurde inderdaad vrij lang met al die handtekeningen, maar ik vond de stukjes van mevr. Schreuder tussendoor leuk gedaan :j

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:34

doriss schreef:
Hallo! :wave:
Ik kom eventjes binnenvallen met een vraag:
Ik zit nu in 6 VWO en moet dus mijn keuze voor volgend jaar maken. Het liefst zou ik geneeskunde gaan doen, maar omdat daar loting opzit, moet ik ook een alternatief hebben. Nu spreekt pedagogische wetenschappen mij aan, en zou ik graag een dagje meelopen met een student, het liefst in Groningen. Volgens de site van de RUG zou ik dat pas volgend voorjaar kunnen doen, maar dat is voor mij te laat, omdat je dan al moet inschrijven.
Zijn er hier studenten in Groningen bij wie ik eventueel een dagje mee zou kunnen lopen, om een indruk te krijgen van de studie en de stad?
Alvast heel erg bedankt! :)
Groetjes, Doris

Hoi Doris, je mag ook met mij meelopen :) Mag je gezellig mee naar testtheorie. Ik doe een schakel jaar, dus mocht je event iets anders gaan doen en alsnog deze opleiding willen volgen, dan kom je al snel bij dit programma uit. Ik heb trouwens avonduren van 17:00 tot 21:00

Geld trouwens voor iedereen die mee wil lopen. Ik betaal voor dit schakel jaar 1700 euro. Daarnaast mag je na je bachelor 1 master volgen voor het normale tarief. Voor mij wordt dat dan pedagogische wetenschappen.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:45

san0123 schreef:
Ik vond het een beetje langdradig, maar moeder + stiefvader vonden het heel leuk!

Lein, ik ben ook van de PABO naar Pedagogische Wetenschappen gegaan, dat is echter 3 jaar geleden, en daarmee heb ik nog net die hoge collegegelden ontlopen. Volgens mij is het namelijk nu zo dat als je al een bachelor hebt (bij de pabo dus Bachelor of Education), je volgende bachelor ca. 8000/9000 euro kost..

Ja maar dit is weer een ander traject...Ik doe 1 jaar een pre-master dan dan 2 jaar mijn master dus geen bachelor meer in Pedagogische wetenschappen.

Vind het wel erg veel geld hoor! Mama zegt als je het graag wilt, maargoed, ik wil het wel heel zeker weten voor we zoveel geld gaan neertellen :)

Fijn voor jou iig dat je alles bent ontlopen, haha! Doe jij nu dan je master of wel een bachelor?

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:00

@ Lein:
Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de pabo en ben nu begonnen met een pre-master orthopedagogiek. Ik doe dit in Utrecht en betaal nu het reguliere collegeld a 1700 euro. Ze hebben er een soort tussenjaar van gemaakt die niet als bachelorstudie wordt aangezien, waardoor je dus geen 8000 /9000 euro moet betalen, wat wel het geval is als je een tweede bachelorstudie kiest. Verder is het geloof ik wel weer zo dat als ik een jaar langer over dit eerste jaar doe, ik wel weer extra collegeld moet betalen.. maar daar gaan we maar niet vanuit. Ik weet wel dat dit per school verschilt. Bij de Universiteit van Amsterdam betaalde je bijvoorbeeld weer 4200 euro voor een collegejaar. Ik zou het even navragen bij de universiteit waar je wilt studeren.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:57

Ik had ook 10 fout op wiskunde, vond het best pittig terwijl de colleges echt slaapverwekkend makkelijk waren. Hmm.. Hoe was jullie propedeuse? Ik had nog wel een heleboel ouders/opa's/oma's gezien vorige week haha

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:36

staat mijn studentnummer niet tussen de cijferlijst, what has happend!

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:41

Stond je wel ingeschreven voor het tentamen? Docent anders even mailen?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:40

Hoi Hoi,

Ik heb me net door een flink aantal pagina's gewerkt, en ik begin het steeds leuker te vinden :j
Ik neig heel erg naar het studeren van Pedagogische wetenschappen aan de UU.

Zou ik misschien met iemand die daar ook studeert een keertje een dagje mogen meelopen (en die iemand bestoken met vragen :o )?

Ik ga als het allemaal goed blijft gaan, dit jaar vwo6 afronden... dus de studie komt nu wel dichtbij !

Ik heb ook nog een wat algemener vraagje over het verschil tussen pedagogische wetenschappen en sociale wetenschappen. Klopt het dat deze twee studies veel van elkaar weg hebben?

Groetjes ;)

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:08

Wineds schreef:
Stond je wel ingeschreven voor het tentamen? Docent anders even mailen?

Gelukkig is het goed gekomen, ik heb een verkeerd student nummer aangegeven volgends de docent. Maar ik kan weer feeste vieren *\o/* want ik heb hem gehaald!!

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:45

Gelukkig maar enne goed dat je hem gehaald hebt :D