Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:35

Chubby schreef:
Zo, dit is een latertje. Ik maak goed gebruik van mijn vrije dagen :D

Heb m'n website helemaal omgegoten in een nieuw ontwerp, fotomateriaal erbij, sommige teksten wat aangepast, ben benieuwd wat jullie er nu van vinden!

Wow wat een beetje kleur veranderen al niet kan doen. Site straalt veeel meer rust uit! *D

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:30

@Chubby; Ziet er veel frisser uit zeg! Super gedaan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:42

Ik word er een beetje verlegen van :o

:D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:42

Chubby schreef:
Schrok wel van je benoeming 'muf' dus ben een gaan kijken of er wat frissere ontwerpen mogelijk zijn binnen het pakket.

Solly Y;( Was niet heel lomp bedoelt! Wat ik vaak doe is een opzetje in paint ofzo maken en dan lekker
knippen, plakken en schuiven. Als dat naar mijn zin is, zet ik het om in html.
Maargoed, je werkt met een pakketservice, dus dan heb ik inderdaad een beperkte keuze.
De opzet kun je gewoon overnemen voor je visitekaartje door een printscreen te nemen en daarna
verder klooien in een fotoprogramma. Je site toont wel heel anders zo!

@Juuls; heb al meer commentaar gehad op de afmeting inderdaad. Ik werk met een lagere resolutie
als normaal blijkbaar. Op de nieuwe 10.1inch laptops paste de website precies. Maar als ik de resolutie
hoger zet, ziet het er inderdaad wat bekrompen uit. Ik ga eraan knutselen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:01

Barvrouwke schreef:
De opzet kun je gewoon overnemen voor je visitekaartje door een printscreen te nemen en daarna
verder klooien in een fotoprogramma. Je site toont wel heel anders zo!

Ik waardeer dat rechtstreekse wel hoor ;)

Ik klooi dan dus verder in word, heb geen fotoprogramma... Maar die programma's voor visitekaartjes kunnen weer niets met Word...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:03

Eindelijk beginnen de bestellingen bij mij weer binnen te rollen, ik ben meteen een stuk meer gemotiveerd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:09

@Barvrouwke: op mijn laptop ziet jou site er super uit! Maar ik heb wel vaker dat sites er op mijn laptop heel raar uitzien, maar op een gewone computer zien ze er dan wel strak uit. Ik hou er bijv. niet van om op websites veel naar beneden te moeten scrollen, maar door mijn beeldscherm moet ik dat vaak wel (en veel sites zitten nu tegenwoordig gewoon zo in elkaar, dus dat isn iet anders).

@Georgette: Lekker joh, dat er weer bestellingen binnen komen. Enige idee hoe het komt? Door je nieuwe collectie en het adverteren, of gewoon toeval?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:13

Bij mijn hondenshop is de kleur bv bij mijn vriendin op de computer een andere kleur oranje/roze dan op mijn computer. Vind ik wat vreemd maar neem het maar als een gegeven aan.

@Georgette; alleen maar fijn dat het (weer) loopt. Adverteren helpt goed. Ik kan helaas niets op commercieel zetten vanwege merkartikelen, dus dat is wel heel jammer. Want die keer dat ik dat deed, had ik een piek aan kijkers op de site. :7

@ Chubby: ik vond de vorige site ook niet lelijk maar deze is mooi. (Mis alleen een hond)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:52

Lovepaints schreef:
@ Chubby: ik vond de vorige site ook niet lelijk maar deze is mooi. (Mis alleen een hond)

Je bedoeld in de opbouw van de site? Want qua fotowerk staan er meerdere foto's van honden ;)
Ik hoop over niet al te lange tijd wat geld te kunnen investeren in een mooi logo met een hond en kat-figuur..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:10

@Chubby: de rechterkant van je website is heel leeg, als ik hem bekijk op mijn laptop. Ik weet niet of dat bij andere mensen ook zo is? Want dan is het misschien mooier om de zinnen wat langer door de laten lopen, of misschien nog iets op te vullen met een logo, of een adres oid.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:17

Dat is bij iedereen zo, helaas, álle ontwerpen van Strato hebben zo'n lege rechterkant en helaas kan ik het dus niet veranderen :\

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:18

Mij stoort het in ieder geval niet, die lege rechter kant. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:25

Misschien dat die ruimte bij mij leger lijkt, want ik heb zo'n breedbeeld laptop scherm, dus alles word een beetje uitgerekt.

Jammer dat je het idd niet op kan vullen, maar het is niet anders, t is ook geen ramp hoor, viel me gewoon op ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:30

Mijn laptop heeft ook een breedbeeld scherm. :)
Het is een lege ruimte, maar zeker niet storend (vind ik ;) ).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:11

Joyce, ik heb eigenlijk niet echt een idee waardoor het opeens beter loopt. Misschien door het uitbreiden van het assortiment met tassen, weer een nieuwsbrief sturen, etc. Ik ben in ieder geval heel erg blij, dan krijg ik echt weer die extra drive om ermee door te gaan!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 08:40

@HannahFrouk, interessant bedrijfje, als je de kans hebt om het te laten groeien, zeker doen. De randvoorwaarden klinken veelbelovend.
@Georgette, wat positief zeg meer bestellingen, kan me voorstellen dat je daardoor meer gemotiveerd raakt. Ik denk dat het heel erg helpt als je vaker 'nieuwe' dingen hebt. Werk je ook met zomer/lente/herst/winter specials?

mijn broertje is inmiddels terug van vakantie, dus we kunnen beginnen aan de website :Y) Ondertussen heb ik ook al een idee voor de visitekaartjes (kreeg van opa en oma al een mooie visitekaartjeshouder (hele mond vol :+)), moet alleen nog even uitzoeken of dat ook praktisch is wat ik wil.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:58

Bedankt voor het welkom, ik vind het echt een leuk, handig topic!

Misschien kan ik zelf ook nog iets toevoegen, wellicht al bekend maar ik vind het zelf ZO handig, ik plaats het toch even. Ik ben me nu zelf aan het orienteren op de "klussenmarkt" omdat ik een paar dingen aan ons huis moet laten doen voordat ik echt kan gaan beginnen. Ik heb toen dus een aannemer laten komen voor een offerte, die heb ik nog niet eens helemaal binnen, maar van het deel dat ik wel binnen heb, moest ik al een week aan de zuurstof %) %) %) om weer bij te komen. Ik had het daar met een collega over en die kwam met de volgende tip:

http://www.werkspot.nl

Je kunt hier een klus of zelfs klein klusje plaatsen, krijgt direct offertes en (belangrijk!) je kunt ook zien of de persoon/het bedrijf in kwestie betrouwbaar is.

Ik ga hier zelf bij wijze van proef dezelfde opdracht plaatsen die ik door een aannemer heb laten offreren, en ben erg benieuwd wat er uit gaat komen (of het dan ook zo duur is).

Jaggie, ik denk zelf dat het best levensvatbaar is, het is even de vraag hoeveel patienten ik door actieve werving binnen kan krijgen, als DAT eenmaal een heel klein beetje wil gaan lopen ga ik het wel redden (dan is de winkel ook bijzaak), maar dat is dus even het punt. Ik heb mijn bedrijfsplan-in-wording laten beoordelen door een expert (mocht via het outplacementbureau) en die vond het er toppie en kansrijk uitzien, dus dat is zeker wel een opsteker. Nu moet ik dat nog afmaken voor het UWV.

Wat knap dat jullie al die websites zelf kunnen maken. Ik heb met veel moeite mijn website in elkaar gestoken (zie profiel) maar ik ben er bepaald niet een natuurtalent in, toen het eenmaal werkte *\o/* had ik zoiets van "NIET MEER AANKOMEN!". *\o/* *\o/* *\o/*

En nu is er 1 button kapot, die doet het niet meer -O- . Ik heb nu inmiddels een offerte binnen voor een nieuwe website, want heb besloten dat het mezelf echt teveel tijd kost, ik kan mijn tijd dan beter steken in dingen waar ik beter in ben!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:29

mijn website is inmiddels ook in de maak :)
Is voor mn taarten.
Ik heb mn zusje aan het werk gezet, die doet daar een opleiding voor, scheelt toch weer. Ben alleen een beetje aan het twijfelen, want de site ziet er nu heel zakelijk uit, terwijl ik het misschien wel iets vrolijker wil hebben, omdat het toch over taarten gaat.....
Volgens mn zusje onderscheidt ik me zo van de massa, want al die taartensites hebben veel tierelantijntjes enzo, zien er niet zo zakelijk uit.
Wat denken jullie? Voor een taartensite voor zakelijk gaan of niet zo?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:36

Ik zou er toch een smakelijk feestje van maken Meikemarieke, het gaat tenslotte om taarten! :9

Maar feestelijk is toch niet per sé 'volgehangen met tierelantijntjes'?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:38

HannahFrouk schreef:
Wat knap dat jullie al die websites zelf kunnen maken. Ik heb met veel moeite mijn website in elkaar gestoken (zie profiel) maar ik ben er bepaald niet een natuurtalent in, toen het eenmaal werkte *\o/* had ik zoiets van "NIET MEER AANKOMEN!". *\o/* *\o/* *\o/*

En nu is er 1 button kapot, die doet het niet meer -O- . Ik heb nu inmiddels een offerte binnen voor een nieuwe website, want heb besloten dat het mezelf echt teveel tijd kost, ik kan mijn tijd dan beter steken in dingen waar ik beter in ben!

Je website werkt bij mij nauwelijks; knoppen doen het niet en je layout is een beetje saai. Kan aan mijn netwerk liggen, alhoewel ik verder niet veel problemen heb?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:43

@MeikeMarieke: Ik weet niet hoe je site er nu uitziet, maar als ik aan taarten denk, denk ik aan zoet! Dus ik vind best dat je website er kleurrijk/zoet uit mag zien!

Als jij aan taarten denkt en aan je eigen onderneming, hoe zie jij dat dan? Wat er dan in je opkomt, zou ik proberen te verwerken in je website!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 09:46

@hannahfrouk, handige tip die website, voor mij althans ook vanuit de andere kant. Over je website: ik krijg allereerst al 10 x een javemelding voordat ik verder kan. En verder werkt geen enkele menuknop, dus ik kan niet verder kijken. Als ik heel eerlijk ben maakt de achtergrond die je hebt de tekst ook onleesbaar, dat is zonde. De foto is prima, maar ik zou er dan voor kiezen om de kleur achter de tekst neutraal te laten.

@Meikemariek, kan me voorstellen dat je zusje zegt we maken er iets anders van, mee eens. Maar je ontwerp kan toch een vrolijke noot hebben en opvallend zijn zonder teveel poespas. Waarom niet een menu van een taart maken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:49

Idd een menu in de vorm van een taart, of de menu knoppen met een taartje ervoor, weet ik het wat. Het kan denk ik best zakelijk zijn, maar wel met een taart-twist ;)

@Hannahfrouk: bij mij werken de knoppen wel en ik krijg geen rare meldingen, maar ik word helemaal kriegel van die drukke achtergrond!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:05

het menu veranderen in een taart vind ik een leuk idee!
Ga het even doorgeven, kijken of ze er iets leuks van kan maken :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:13

Verdikkeme, het is dat ik inmiddels behoorlijk wat uren in het ontwerp heb gestoken op vistaprint, maar wat zijn zij naar zeg!

250 kaartjes voor 19.99, mooi aanbod? Mis: komt nog 5 euro uploadkosten bij, komt nog 5 euro verzendkosten bij, komt nog 5 euro btw bij. Dus voor 35 euro heb ik ze hopelijk over 3 weken (!) in huis?

:(