[HK] VWO eindexamen 2010 III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:41

FantasyB schreef:
Ooh! Heel erg veel sterkte. Het is misschien niet wat je wilt horen maar 30 is wel een extreem mooie leeftijd. Heel veel sterkte. xx

Bedankt allemaal :)
30 jaar is idd een hele mooie leeftijd ja :)
We hebben net de rest van de paarden erbij gelaten om afscheid te laten nemen, maar ze renden allemaal de andere kant op. Uiteindelijk is alleen Isjtar afscheid komen nemen van haar mams. Mn zus zei dat ze daarna wel paniekerig naar de rest van de kudde gallopeerde, dus die is helemaal van slag. Isjtar en Gajah waren ook echt 2 handen op 1 buik, onafscheidelijk :(:)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:44

He wat een naar bericht zeg, heel veel sterkte!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:47

Isjtar schreef:
We hebben Gajah net in moeten laten slapen |( |( De medicijnen gingen niet werken en de koliek werd alleen maar erger. We vonden het voor haar ook niet eerlijk meer om haar naar een kliniek te brengen (ze komt amper nog de trailer in) en allemaal onderzoeken te gaan doen. Ze is 30 jaar geworden, we vonden dat het nu genoeg was voor haar. |( |(
Het stomme is, haar moeder (die wij ook zelf gefokt hebben) is ook aan koliek overleden ;(

Ah Renske, gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:59

Isjtar Gecondoleerd! :(:)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:40

Heeft iemand hier een samenvatting van de glycolyse-decarboxylering-...-citroenzuurcyclus van biologie?
vidn het nog knap lastig... helemaal om samen te vatten...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:14

Ja ikke geloof ik, even zoeken

xFioon

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:18

Als je dat wilt doen graag :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:25

Helaas, kan hem nergens vinden... Baal ik zelf ook van want die was super handig _-:(
Maar in mijn Binas staat er ook een, tabel 68C, die is opzich ook nog te snappen. Heb je daar al gekeken?

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:26

Gecondoleerd Itsjar! Naar bericht..

Ik ben vandaag wel heel blij geworden :) Ik heb me nederlands mondeling vandaag gehad. Was best wel zenuwachtig en dan maak ik altijd hele vreemde zinnen, die helemaal niet lopen. Of dan kom ik weer niet op sommige woorden en dan probeer ik het uit te leggen op hele vreemde manieren. Een 6,5 dus ik ben tevreden, zeker aangezien ik bijna de helft van de boeken niet heb gelezen.. :=

En voor PWS een 8! Super blij!
Nu heb ik nederlands afgesloten met een 6 en Pws/Algemene natuurwetenschappen/maatschappij leer (combinatiecijfer) met een 7. Woehoeee. Eerste compensatiepunt is binnen :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:30

okee jammer, maar bedankt voor het zoeken :j
wij gebruiken biodata, staat het ook wel duidelijk in, maar natuurlijk wel in minder stappen als in het boek ;)
opzich snap ik het wel, maar ik blijf het een lastig onderwerp vinden...

Netjes ricardoOpa! :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:25

Het is inderdaad een lastig onderwerp maar mijn bioleraar zij dat er nooit echt moeilijke vragen van kwamen. Belangrijkste is je binas. Ik heb er trouwens wel een samenvatting over. Gemaakt aan de hand van de powerpoint van mijn leraar

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:37

Pff dilemma, dilemma.
Ik doe mee aan de decentrale selectie geneeskunde in Nijmegen. Vanaf begin april krijg je dan lesstof aangeboden en in 4 weken zul je daar zo'n 80 (!!) uren aan moeten besteden. Dat valt dus tegelijkertijd met het leren voor je examens..
Dus ik weet echt niet wat ik moet. Ik ben niet 100% overtuigd van geneeskunde (technische geneeskunde lijkt mij ook heel leuk) maar het is wel dé kans om een plekje te bemachtigen.. Daar staat wel weer tegenover dat wanneer je de selectie niet haalt, je dus 80 uur voor niks hebt besteed en wellicht ook minder tijd aan je examens daardoor.. Zodat je weer een lager gemiddelde haalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:39

Ik vond trouwens het hoofdstuk over energie wel leuk (toen ik het eenmaal begreep). :D Bij mij was het vooral kwestie van váák doorlezen en steeds afvragen wat ze nu precies gezegd hebben..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:40

Pff lastige keuze! Maar als je niet 100% overtuigd bent, kun je dan niet beter gewoon meedoen aan de gewone loting en nog ergens anders inschrijven? Dan kan je leren voor je examens, haal je hogere punten en je kans dat je ingeloot wordt, is daarmee ook groter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:44

Ja maar stel dat ik uitgeloot word en dan toch spijt krijg..
Dit is de enige decentrale selectie waarbij je het zelf volledig in de hand hebt (alleen maar leren, leren, leren.. geen brief nodig oid) en deze mag je ook alleen doen als je in 6V zit.
Ik ben ook echt zo'n twijfelaar. :') En het is ook erg jammer dat technische geneeskunde ook een lotingsstudie is.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:49

Ik vind het gewoon zo stom dat je moet leren vlak voor je examens ^) Lekker tactisch! Misschien moet je er dan maar voor gaan! Ik neem aan dat je de meeste stof wel in je hoofd hebt zitten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:51

Ja doen ze expres, bewijzen dat je extra studiebelasting aankunt naast je VWO blablabla. Maar ik vind het wel mooi kloot'n. :7
Misschien ga ik er ook wel gewoon voor ja.. Examens haal ik toch wel & ik heb bij de decentrale wel een redelijke kans denk ik.
En het is makkelijker om van geneeskunde over te stappen naar een andere studie als het je toch niet bevalt, in plaats van andersom..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:52

Die toets is begin mei dacht ik? Dus dan heb je daarna nog wel even om te leren voor je examens. Maar t is wel zonde als je niet 100% weet of je dat wel wil doen, dan kun je die tijd misschien beter in het leren voor je examens steken. Als je nu alvast begint met leren voor de examens hoef je straks ook niet meer alles opnieuw te leren, dan is het alleen nog wat herhalen. T blijft lastig.. Succes met je keuze maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:59

Ja klopt.. :) Hoewel pas in mei beginnen te leren voor je examens ook wel erg kort dag is denk ik haha.
Maar het punt is idd dat ik het niet 100% zeker weet. Ik weet niet of ik per se arts wil worden, of niet.
Daarnaast spreekt de kleinschaligheid van technische geneeskunde en de UT zelf me veel meer aan.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:02

Dan is je keus denk ik al gemaakt toch? ;) Gewoon technische geneeskunde doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:04

Misschien wel ja.. :j Alleen geneeskunde wou ik al jarenlang, dus dat is lastig om zo ineens uit je kop te zetten. Maar als ik mezelf zo teruglees dan neig ik toch idd meer naar TG.
Thanks voor meedenken iig. :D

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:27

Sterkte Istjar :(:)

Ik ben nu bij de uni van utrecht bij een voorlichting van culturele antropologie, maar ik vind het zo saaaaai :p Dan maar bokken op mn mobiel..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:56

bioplek ken ik ja :j die animaties krijgen wij altijd te zien in de les, maar toch bedankt :)

Lastige keus tessa... hoe zijn je gemiddeldes nu? kan je niet die 80 uur extra stoppen in je examens stoppen dat je een hoog gemiddelde heb voro de loting?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:21

Ik ga maar eens wat nuttigs doen B-)