Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:04

suuzepuus schreef:
slimmerik schreef:
Ik heb er vanmorgen ruim 3 uur over gedaan om op mijn werk te komen. Als dank mocht ik vanmiddag 2 1/2 uur eerder weg.

dus je hebt maar 1,5 uur gewerkt ofzo??

Ik heb van kwart voor 9 tot half 3 gewerkt..... dus dat valt nog wel mee.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:05

Hier sneeuwt het al in ieder geval...

missblonda

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:09

ik ben ook verlpicht te gaan werken (werk in verpleeghuis in de buurd) ben vanmorgen dan ook wezen lopen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:11

Nou ik ben wel aan het werk geweest! Het viel allemaal mee, maar wat een geweldig gezicht op de snelweg! De weg A7 van Groningen - Drachten, (wij reden naar Groningen toe) was zo'n mooi gezicht! Overal sneeuwschuivende vrachtwagens! Ik denk dat we in 15 kilometer wel 12 wagens hebben gezien! Gewoon kippevel, zo mooi!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:13

Vandaag weer 3 kwartier over gedaan naar mijn werk. (normaal 20 minuten, dus viel mee) Op zich vond ik de wegen redelijk goed te doen. De wijk uit komen kost het meeste tijd, omdat daar niet gestrooid is en op mijn werk aangekomen viel het niet mee om te parkeren vanwege de dikke laag sneeuw. Gelukkig hebben verschillende collega's alles later zoveel mogelijk weggeschept, zodat iedereen vanmiddag zonder problemen weg kon. Een collega uit Groningen (buitendienst)had er 4 uur over gedaan om op kantoor te komen vanmorgen, voelde zich nog schuldig dat hij te laat was ook.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:13

Ik werd vanmorgen uit mijn bed gebeld of ik alsjeblieft wilde komen werken.. Ik werk bij de thuiszorg.
Doordat ze me wakker belden heb ik gewoon ja gezegd. Maar ik heb later een partij spijt gehad..
Heb tot 3 keer toe muurvast gezeten met mijn auto in de sneeuw!! :(
Parkeerplaatsen zijn niet te vinden en met name klinkerwegen zijn bijna ijsbanen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:14

Janine1990 schreef:
Nou ik ben wel aan het werk geweest! Het viel allemaal mee, maar wat een geweldig gezicht op de snelweg! De weg A7 van Groningen - Drachten, (wij reden naar Groningen toe) was zo'n mooi gezicht! Overal sneeuwschuivende vrachtwagens! Ik denk dat we in 15 kilometer wel 12 wagens hebben gezien! Gewoon kippevel, zo mooi!

Oh reden ze allemaal bij jullie vanmorgen.... :( ik had er graag hier tenminste 1 of 2 gezien :D ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:19

slimmerik schreef:
Janine1990 schreef:

Oh reden ze allemaal bij jullie vanmorgen.... :( ik had er graag hier tenminste 1 of 2 gezien :D ;)

Hahahaha :P
Ik heb geen flauw idee joh! Ik geloof dat het niet alleen maar gemeenteauto's waren, volgens mij niet één eigenlijk. Maar ik kreeg er echt kippevel van! Zo mooi!
Ik zou er spontaan mijn vrachtwagenrijbewijs voor willen halen!

Weet iemand wat de weersverwachtingen zijn voor komende nacht? Ik duim voor een nachtje sneeuw O:)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:20

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:23

dat wordt gezellig :P

Er hebben er al 2 afgezegd voor morgen :j. Wel vervanging geregeld, maar één is een leidinggevende...

Het parkeerdek is bij ons ook niet toegankelijk, dus rustiger wordt het wel. En we maken er maar het beste van :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:24

Ik ben echt zo blij dat ik vrij ben 10 dagen. Ik hoop echt dat het daarna weer wat beter begaanbaar is. Heb echt respect voor de mensen die de weg op gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:24

Hier waren de wegen zo slecht. :=
De helft van de weg naar mijn werk was dus gewoon niet gestrooid. :z
Wij konden amper wegkomen.. we hebben een deel uit moeten graven en toen later hebben we zand gestrooid en hebben we de auto er eindelijk uit gekregen.
Met nog een stuk duwen hebben we hem eindelijk de straat uit gekregen.
Bij de buren waren de assen vastgevroren. :Y)
De wegen waren echt slecht.. Stukken waar je niet stil had moeten komen te staan want dan zat je vast.
Langs het water was ook zeer slecht gestrooid, ik vond het maar niks.

Mijn werk ligt vrij afgelegen, dus dat zijn de eerste wegen die ze niet strooien..

Overigens hebben mijn ouders vanmiddag winterbanden opgehaald dus ik hoop dat het nu een beetje over is met het gedoe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:29

Nou Moonfish, ik zou er niet te veel op rekenen :P Als je vast zit, zit je echt vast in de sneeuw.
Heb vandaag hartelijk gelachen :o om vastzittende auto's op de parkeerplaats van het ING gebouw in Groningen...
Sowieso elke gewone BMW die kwam aanrijden, reed zich vast. Een aantal mensen reden zichzelf gewoon vast door een parkeerplaats waar zeker 50 cm sneeuw op lag op te rijden...
Tsjah, slim was anders. Wel een welkome afwisseling voor mij...

Hadden op de terugweg wel een storing in de ABS, auto is ook reteverwend, altijd maar droog in de garage te staan.

Wij (of eigenlijk m'n moeder, ik heb thuis weinig te doen) kunnen niet thuiswerken, snap niet dat ze niet gewoon wat tokens weggeven...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:33

mijn vitooootje heeft het weer keurig gedaan op de winterbandjes :)

Maar ook ik kon een keer niet wegkomen bij het stoplicht....... nou is een deuk meer of minder in de vito niet echt een probleem, dus dan geef je gewoon een dot gas, en lukt het uiteindelijk wel :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:35

Ik ben thuis gebleven. Ik vond 84km rijden echt te ver met dit weer in een auto zonder ABS, airbags of wat voor een hulpmiddelen dan ook. Mijn leidinggevende was niet blij met me.. Maar ja, safety first. Ik betwijfel trouwens of ik überhaupt wel weg kan komen hier.. Mijn auto staat echt in 40cm sneeuw op het erf..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:37

Jessix schreef:
Ik ben thuis gebleven. Ik vond 84km rijden echt te ver met dit weer in een auto zonder ABS, airbags of wat voor een hulpmiddelen dan ook. Mijn leidinggevende was niet blij met me.. Maar ja, safety first. Ik betwijfel trouwens of ik überhaupt wel weg kan komen hier.. Mijn auto staat echt in 40cm sneeuw op het erf..

Naar aanleiding van mijn bevindingen vandaag op het werk (vanaf 3 hoog weliswaar) denk ik niet dat je weg komt :=
Ze waren bij de ING al druk aan het sneeuwscheppen :=

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:39

Hier zijn de wegen ook een zooitje. Voordeel is dat je je slee er wel overheen kan trekken, hoe je m niet op te tillen :)

Lopen duurt wat langer dan normaal, fietsen gaat op sommige stukken wel maar duurt ook wat langer.

Auto´s zie ik wel rijden, maar zou nu zelf niet snel achter het stuur stappen, alleen in geval van nood. Heb mn rijbewijs een paar jaar maar geen ervaring met rijden in de sneeuw.. En geen iegen auto, dus als ik schade veroorzaak is het gedoe met mn pa, waar de auto van is...

Ik snap al die Nederlanders niet hoor, met die zomerbanden. Dat ze iets goedkoper zijn is leuk, maar veiligheid is ook wat waard?

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:44

Net thuis gekomen van stal, en fijn in een sneeuwbui gereden met een gangetje van 20 soms 30 harder ging echt niet.
Lekker schuivend over de rotonde :o

Vanmorgen met werken was het al niet veel beter, vooral op de binnenwegen, maar wat ik zo raar vind ik werk in de thuiszorgen kom bij meestal oudere mensen en zelfs daar is / wordt niet gestrooid.
Echte glijbanen voor de deur, gevaarlijk hoor :(
Laatst bijgewerkt door mardjai op 21-12-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:50

Ik ben ook weer thuis, van werk en van stal.
En hier begint het zachtjes aan ook weer te sneeuwen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:51

hier is ht nog droog!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:54

En waar ligt de stad der bevrijding Nextdomino? O:)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:55

wageningen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:58

Ooh, dat is hier nog een stukje vandaan ;(

Alle sneeuw is in te leveren in Grootegast dus... O:)

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:33

Janine1990 schreef:
En waar ligt de stad der bevrijding Nextdomino? O:)

Idd Wageningen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:49

Zo ik ben ook weer terug van een dagje glijden, schijven en scheppen.

Vind het prachtig weer om te zien hoor, maar wel erg intensief om te rijden nu. Hoofdwegen zijn wel aardig te rijden maar als je tussen de huizen komt is het glijden geblazen.
Op de snelweg ook nog gevaarlijke situaties gezien, tussen Oosterhout en Breda was er in de sporen ijs gekomen, spiegelglad dus. Ik was een van de weinig die ook daadwerkelijk 50 reed (matrixborden stonden aan) en niet veel later stond er daar een gigantische file omdat er 2 ongelukken waren gebeurd.

Heb nog 2 keer vast gezeten in de sneeuw, een keer zelf die slee eruit geschept (leuk leuk leuk een enorme bak met achterwielandrijving) en ben 1 keer gered door een collega die al zijn kracht bij moest zetten om mij uit de berm en sneeuwmassa te krijgen.

Als je vrij hebt is het prachtig weer, ben blij dat ik van de weg af kon en naar huis.