NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:48

millennium schreef:
Ik snap niet waarom jij jezelf met anderen vergelijkt. Je doet de opleiding voor jezelf. Omdat een ander een paard niet nagevelijk kan rijden is dat een reden om te stoppen? Dat is toch jammer? Wat bedoel je precies met dat het niveau je tegen viel? Wat viel er precies tegen?
mee eens ik denk dat als jij er als enige echt tussen uit springt dat de instructeur jou andere aanwijzingen kan geven dan de gene die volgens jou zijn/haar paard niet onder controle heeft.
Daarnaast je opmerking over tegen vallend niveau die vind ik zeer appart, aangezien hoe kan jij op niveau komen als je op alles wat je instructeur wil een weer woord heb? [weet niet of je die ook had ,je was het er iig niet mee eens en heb niet het idee dat je die opdrachten hebt uitgevoert]

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:27

Voor de HBO-ers onder ons: heb ook nog alle boeken van alle 4 de leerjaren!

Dus wie interesse heeft? Laat maar horen! :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:30

nl_t schreef:
mee eens ik denk dat als jij er als enige echt tussen uit springt dat de instructeur jou andere aanwijzingen kan geven dan de gene die volgens jou zijn/haar paard niet onder controle heeft.
Daarnaast je opmerking over tegen vallend niveau die vind ik zeer appart, aangezien hoe kan jij op niveau komen als je op alles wat je instructeur wil een weer woord heb? [weet niet of je die ook had ,je was het er iig niet mee eens en heb niet het idee dat je die opdrachten hebt uitgevoert]

Dit klopt ook. Mijn eigen rijniveau (dressuur) is vergelijken bij de rest van mijn klas 'onder de maat'. Heb mijn rijniveau dan ook afgesloten op niveau 3. Bij het springen kon ik wel mee draaien op niveau 4, maar omdat ik mijn dressuurrijden op niveau 3 moest afsluiten heb ik dat bij het springen ook gedaan.

Het is echter nooit zo geweest dat anderen, omdat ze mijn dressuurniveau onder de maat vonden, maar zijn gestopt met deurne. Je wordt in de lessen namelijk individueel benadert en geholpen.

Edit: Ter verduidelijking; hierbij kijk ik naar mijn eigen klasgenoten, waarmee ik samen rijles heb.
Laatst bijgewerkt door millennium op 23-07-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:42

millennium schreef:
Het is echter nooit zo geweest dat anderen, omdat ze mijn dressuurniveau onder de maat vonden, maar zijn gestopt met deurne.

:7 Erg leuke vergelijking maar het is aan de ene kant wel zo...

Toch kan ik me er wel deels in vinden. Mij lijkt het ook niet fijn als ik de enigste ben die zijn paard fijn heeft lopen en de rest nog bezig is om een dier fijn in de basis te hebben lopen. Een instructeur verdeelt altijd zijn aandacht, maar als jij als enige fijn rondjes rijd krijg je automatisch minder aandacht omdat de rest zo aan het "tobben" is. De instructeur kan dan moeilijk jou appart nemen om bijv aan de lengtebuiging te werken terwijl je daar aan toe bent en de rest nog niet...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:49

Rianneke schreef:
millennium schreef:
Het is echter nooit zo geweest dat anderen, omdat ze mijn dressuurniveau onder de maat vonden, maar zijn gestopt met deurne.

:7 Erg leuke vergelijking maar het is aan de ene kant wel zo...

Toch kan ik me er wel deels in vinden. Mij lijkt het ook niet fijn als ik de enigste ben die zijn paard fijn heeft lopen en de rest nog bezig is om een dier fijn in de basis te hebben lopen. Een instructeur verdeelt altijd zijn aandacht, maar als jij als enige fijn rondjes rijd krijg je automatisch minder aandacht omdat de rest zo aan het "tobben" is. De instructeur kan dan moeilijk jou appart nemen om bijv aan de lengtebuiging te werken terwijl je daar aan toe bent en de rest nog niet...

Nou geloof mij, mensen welke lekker kunnen rond rijden, er handigheid in hebben etc. zijn voor de instructeurs vaak een stuk leuker en interessanter om les te geven, dus ook die krijgen zekerste weten hun aandacht.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:55

millennium schreef:
Nou geloof mij, mensen welke lekker kunnen rond rijden, er handigheid in hebben etc. zijn voor de instructeurs vaak een stuk leuker en interessanter om les te geven, dus ook die krijgen zekerste weten hun aandacht.

Ja dat snap ik, maar als instructeur probeer je ook om de anderen bij wie het niet lekker loopt het beter te laten verlopen.
Ik hoor het iig veel vaker hoor! Ook mensen die bijv niet meer naar clublessen gaan aangezien ze bijna alleen horen dat het fijn loopt en hele kleine opmerkingen krijgen en de mensen die de basis nog niet beheersen de aandacht krijgen...
Het verschil is dan bijv z en b ruiter en daar zit toch en groot gat tussen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:34

Rianneke schreef:
millennium schreef:

Ja dat snap ik, maar als instructeur probeer je ook om de anderen bij wie het niet lekker loopt het beter te laten verlopen.
Ik hoor het iig veel vaker hoor! Ook mensen die bijv niet meer naar clublessen gaan aangezien ze bijna alleen horen dat het fijn loopt en hele kleine opmerkingen krijgen en de mensen die de basis nog niet beheersen de aandacht krijgen...
Het verschil is dan bijv z en b ruiter en daar zit toch en groot gat tussen.

Je wilt clublessen toch niet gaan vergelijken met de opleiding Paardensport te Deurne?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:56

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MeAndManuel

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:43

wven een vraagje. op die papieren lees ik veel iets over een inleenpaard.. wat is dat eigenlijk?? gewoon een schoolpaard of niet??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:27

millennium schreef:
Je wilt clublessen toch niet gaan vergelijken met de opleiding Paardensport te Deurne?

Nee, maar daar kan het verschil in niveau ook zo sterk aanwezig zijn dat ik best snap dat je daar tegen aan kan lopen ;)
En de niveauverschillen in deurne zijn echt duidelijk aanwezig vind ik. Bij de ene klas groter als de ander, maar als ik sommige zag rijden vroeg ik me soms echt af waar ze in hemelsnaam hadden leren rijden :o Als ze in deurne nog de hele basis aan je moeten leren is dat niet fijn voor je mede-studenten die al verder zijn ;)
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:52

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:59

Je moet er heen gaan omdat je een mega grote motivatie hebt om met paarden te werken :D Naar school gaan doe je voor jezelf ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:16

Rianneke schreef:
millennium schreef:

Nee, maar daar kan het verschil in niveau ook zo sterk aanwezig zijn dat ik best snap dat je daar tegen aan kan lopen ;)
En de niveauverschillen in deurne zijn echt duidelijk aanwezig vind ik. Bij de ene klas groter als de ander, maar als ik sommige zag rijden vroeg ik me soms echt af waar ze in hemelsnaam hadden leren rijden :o Als ze in deurne nog de hele basis aan je moeten leren is dat niet fijn voor je mede-studenten die al verder zijn ;)
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Oke, snap hem :) . Begrijp wat je bedoelt met die verschillen: heb ze zelf de afgelopen 4 jaar ook gehad tussen mij en veel van mijn klasgenoten: mijn rijniveau is ook altijd lager geweest. Heb echter niet daadwerkelijk gemerkt dat mijn klasgenoten daar (gelukkig :) ) last van hadden.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:34

zie post hieronder
Laatst bijgewerkt door orienta op 25-07-10 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:37

nl_t schreef:
millennium schreef:
Ik snap niet waarom jij jezelf met anderen vergelijkt. Je doet de opleiding voor jezelf. Omdat een ander een paard niet nagevelijk kan rijden is dat een reden om te stoppen? Dat is toch jammer? Wat bedoel je precies met dat het niveau je tegen viel? Wat viel er precies tegen?

Zoals ik al zei vond ik het algemene niveau heel erg tegenvallen en vond ik dat het erg aangepast werd op de wat mindere ruiter en er erg klassikaal les werd gegeven, dat stond mij dus een beetje tegen omdat ik voor mij gevoel er helemaal niks mee opschoot.
Ik gaf de instructeur zeker geen weerwoord en heb meedere malen gevraagd of ik wat individuele opmerkingen kon krijgen waarop ik kon verder borduren.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:47

okej, duidelijk antwoord :) . Mag ik vragen welke instructeurs jij had? En hoelang het geleden is dat jij op Deurne heb gezeten?

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:53

oke tja indd een duidelijk antwoord!!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:34

Poeh poeh wat een discussie! Leuk :D..

Ik vind en denk dat je Deurne goed zelf moet invullen; doen wat je gevraagd wordt en niet je grote ego of bek open trekken, daar kom je er niet mee namelijk.

Rijden en kennis opdoen over alle takken van de paardenwereld, daar kom je er voor naartoe, geen gelul over welke kleur je paard goed zal staan of niet, werken moet je!

Of het nu gaat om de docenten (waar ik misschien wel een beetje bang voor ben soms :P) of je stageplekken je moet er van maken wat er te maken van is, dat is op elke school zo, toch?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:39

Dat denk ik ook...
Ik ben totaal niet iemand die ook maar zou denken een weerwoord te hebben of iets dergelijks.. het is net wat je der zelf van maakt....
En met docenten.. ik heb wel eens een filmpje gezien en toen dacht ik wel.. pff.. maarja dat meisje ging toen ook nog eens tegen die leraar in terwijl ik al 100x had gedaan wattie zei :P

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:51

Daarom, gewoon doen wat er gezegd wordt en niet zeuren.. klaar :D
Laatst bijgewerkt door annelinnie op 25-07-10 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:53

Pfhoeh begint dat gezeur nu al :P.
Doe wat je wordt opgedragen denken doet een ander wel.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:16

orienta schreef:
nl_t"
[quote="millennium schreef:

Zoals ik al zei vond ik het algemene niveau heel erg tegenvallen en vond ik dat het erg aangepast werd op de wat mindere ruiter en er erg klassikaal les werd gegeven, dat stond mij dus een beetje tegen omdat ik voor mij gevoel er helemaal niks mee opschoot.
Ik gaf de instructeur zeker geen weerwoord en heb meedere malen gevraagd of ik wat individuele opmerkingen kon krijgen waarop ik kon verder borduren.[/quote]
oké een beetje apart

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:44

millennium schreef:
okej, duidelijk antwoord :) . Mag ik vragen welke instructeurs jij had? En hoelang het geleden is dat jij op Deurne heb gezeten?

dat is wel al een jaar of 8 geleden

Oeh ik ben heel slecht in namen
Voor dressuur een klein pinnig kereltje met een bril: kok?

Voor springen ook een wat oudere man: van de ende ofzo?

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:52

orienta schreef:
millennium schreef:

dat is wel al een jaar of 8 geleden

Oeh ik ben heel slecht in namen
Voor dressuur een klein pinnig kereltje met een bril: kok?

Voor springen ook een wat oudere man: van de ende ofzo?

als het al zo lang geleden is dat je niet eens weet wie je les gafhoe kun je dan bepalen hoe het rijdt niveau nu is?
Misschien moet je beter een keertje gaan kijken of zo en dan nog een keer antwoord.
Het is maar een tip ?!

Ik weet eigenlijk niet of dit on-of topic is.
Laatst bijgewerkt door nl_t op 26-07-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:54

wat is dat nou voor reactie?
ik spreek gewoon uit eigen ervaring hoe het toendertijd in mijn klas gesteld was dan hoef jij je niet aangevallen te voelen?