Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:48

mijn vriend is wel eens tegengekomen dat toen hij ging afsluiten hij nog 7 zakken met post vond (die die je in je fietstassen doet).
toen heeft ie toch maar even de baas gebeld.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:25

Ik ben ook wel eens een keer vergeten te gaan werken, heb eigenlijk altijd dezelfde wij, tot een zaterdag..
Dacht ik lekker vrij te staan,bleek onderop het rooster bij een hele andere wijk mijn naam te staan..Had alleen naar mijn wijk en mijn depot gekeken, en dus niet naar die andere wijken..
Handig!
Werd ik om 14:00 gebeld waar ik uithing..ahum,lekker in de stad..
Ben dus maar zo snel mogelijk gaan lopen maar was daarna wel oplettender met de hele lijst bekijken, zal me niet nog een keer gebeuren..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:47

Bij mij wordt het thuisbezorgd dus als ik de post voor de deur over het hoofd zie en naar de stad ga is er iets heel erg mis met me.
Net na 100 keer bellen namen ze eindelijk op de chafeur kon het niet vinden dus morgen ochtend om 8 uur wordt het alsnog gebracht.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:57

Nou, da's ook lekker. :=

Ik sprak vandaag een collega van me en morgen hebben we blijkbaar veel huis-aan-huis (drie stuks). Zoals meestal op de dinsdag eigenlijk, maar ik hoopte op iets minder. :P

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:24

Ik ben ook wel regelmatig uit mijn bed gebeld. Ik heb op zaterdag vaste begin tijden en doordeweeks als ik vrij heb van de studie geef ik wel op om te werken. Maar ja, als niemand mij verteld dat ik eerder moet komen of op die dagen moet werken, dan ga ik andere dingen doen. Ben al aantal keer uit bed gebeld daardoor. Je had om half 7 of 8 uur moeten beginnen, waar ben je? Ehhh ik weet van niets.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:30

Moontje1991 schreef:
En niet beledigend naar het bedrijf waar je werkt maar de tnt is zinds het slecht gaat nogal para en zien overal mensen die komen spioneren ofzo die er helemaal niet zijn maarja sand en dhl staan het gellukig wel toe en bij de tnt wil ik toch niet werken

Het gaat niet om spioneren, ze willen gewoon niet dat je ook voor de concurrent werkt vanwege winstbelangen.
Dat heeft te maken met een soort concurrentiebeding. Is heel normaal in meerdere branches hoor.

Ik ben zelf overigens heel blij wel bij TNT te werken, en niet bij Sandd of welke andere postbezorger. Dat mag ieder toch voor zich weten? Komt wel erg denigrerend over zo.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:41

Natuurlijk mag iedereen het zelf weten.
Overgens heb ik ook bij de tnt gesoliciteerd en daar werdt zeker wel gezegd dat ik dan moest stoppen bij de sandd omdat ze niet willen dan ik de wijk die ik voor hun zou doen zou gaan ruineren (post weggooien enz) niet dat ik dat vanplan was maar dat vindt ik nogal para ik wou gewoon extra werk.

Maare je hoef de tnt niet te verdedigen hoor als jij daar graag werkt veel plezier en jou keuze alleen wil ik er zelf absoluut niet werken dat mag toch

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:52

Ik ben ook blij met TNT, en daar heb ik zo mn redenen voor. Ga ik het verder niet over hebben, het moet hier wel gezellig blijven. :D

Overigens mag de collega meneer/mevrouw in 'mijn' wijk zijn/haar elastieken wel eens netjes bij zich houden. Ik kom ze overal tegen, in tuinen, op straat, in gemeentebosjes. Echt niet netjes. Eerst dacht ik nog; is dat van mij?? Nee kan niet, ik haal de elastieken bij mijn fietstassen er al af en controleer altijd of er rond mijn fiets niets op de grond ligt. Nou zal ik er best wel eens eentje verliezen, maar zeker niet zo vaak! Ik heb het serieus een tijdje in de gaten gehouden of ik het echt niet zelf ben maar ik weet het nu zeker. Het is ook een andere kleur elastieken. Laatst zag ik iemand van DHL fietsen met diezelfde kleur elastieken aan het stuur.

Moest ik wel ff kwijt. :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:57

sandd, tnt, dhl heben allemaal de zelfde elastieken dacht ik?
Ik loop meestal rond dezelfde tijd als de andere postbode van een ander postbedrijf die ongeveer dezelfde wijk doet.
En ik dacht ook steeds hoe kan ik nou al die elastieken laten vallen want ik stop ze altijd in men schoudertas.
Kwam ik thuis bleek ik de elastieken van die ander te heben opgeruimd dus ik heb voorlopig voldoende elastieken.

Wat doen jullie eigenlijk als mensen zon kleine brievenbud heben waar de post niet doorheen past?
ALs het voor de deur overdekt is zet ik het altijd voor de deur en anders bij de buren in de bus of als ze een kattenluik in de voordeur heben stop ik het door het kattenluik.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:01

Nou ze zijn geen andere kleur in de zin van paars, maar wel een andere tint zeg maar. :+
Maakt verder niet uit van wie het is, het is gewoon aso.

Ik leg post die ik niet kan bezorgen, nóóit voor de deur. Als het bij de buren ook niet kan, neem ik het mee terug naar het sorteercentrum. Daar leg ik het in het vakje van mijn wijk en dan wordt het de volgende dag opnieuw bezorgd. :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:04

Oke ja zo werkt het bij de sandd niet terugbregen alleen als het niet meer bezorgd moet/mag worden.
Tegen mij wekt gezegd voor de deur of bij de buren moeten ze maar een normaale briefenbus heben en een legale aangezien die kleine briefenbussen al verboden zijn. (toch?)
Oo daarom zijn die stieken die ik heb opgeraapt zo wittig ik dacht al die zijn oud en verlept maar dat hoor dus!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:08

Post die niet door de brievenbus past, bel ik voor aan. Is er niemand thuis, dan gaat er een sticker op het poststuk en een briefje in de brievenbus dat ze het vanaf de volgende werkdag bij die en die vestiging van TNT post kunnen ophalen.
Het pakketje gaat mee terug naar het depot, gaat daar in een speciale bak en onze postbode plus levert dat pakketje weer op de TNT post vestiging af.

Nooit zomaar voor de deur zetten, dat mogen wij echt niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:11

Haha ja ik dacht dus hetzelfde; die zijn zeker donkerder van kleur omdat ze hier al een tijdje liggen. Maar niet dus. :D

Volgens mij zijn die kleine brievenbussen niet 'verboden', als het huis en de deur daarvan van (voor) een bepaald jaartal zijn. Als je een nieuwe aanschaft, moet -ie wel aan de huidige afmetingen voldoen. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik vind het ook irritant, die (te) kleine brievenbussen. Moet met bol.com pakketjes e.d. regelmatig naar de buren. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook niet netjes om de post voor de deur te leggen. Wij mogen dat niet eens (en terecht). Kun je beter een keertje aanbellen en het even uitleggen, of een briefje in de brievenbus doen...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:15

Marije_jiplover schreef:
Post die niet door de brievenbus past, bel ik voor aan. Is er niemand thuis, dan gaat er een sticker op het poststuk en een briefje in de brievenbus dat ze het vanaf de volgende werkdag bij die en die vestiging van TNT post kunnen ophalen.
Het pakketje gaat mee terug naar het depot, gaat daar in een speciale bak en onze postbode plus levert dat pakketje weer op de TNT post vestiging af.

Nooit zomaar voor de deur zetten, dat mogen wij echt niet.

Ik doe precies hetzelfde. Voor de deur zetten zou ik ook echt niet doen, veelte grote kans dat iemand anders het meeneemt en dat het beschadigd raakt. Ik heb ook weleens gehad dat ik voor de deur stond en een buurman/vrouw het aanbood om het pakketje aan te nemen en dat ik een briefje bij de mensen zelf door de brievenbus deed.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:29

Op de vestiging bedoel je neem ik aan het postkantoor mee marije?
Tja overal werkt het weer anders tegen mij is verteld voor de deur zetten van de sandd en van de dhl terug sturen.

Heben jullie dan ook van die briefjes van dat je aan de deur bent geweest enz?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:49

Er is hier geen postkantoor meer, maar was vroeger inderdaad wel het postkantoor ja.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:05

Als het niet past bel ik aan en als er niemand thuis is probeer is het rond etenstijd gewoon weer.
Ik woon midden in mijn wijk dus fiets er zo weer even heen.
Mocht er dan weer niemand aanwezig zijn vraag ik of de buren het aan willen nemen.

Die te kleine brievenbussen zijn wel heel vervelend 1 huis in mijn wijk heeft de halve deur vervangen maar net genoeg laten zitten om de brievenbus niet te hoeven vervangen heel vervelend.
Vooral omdat het ook het huis is die de meeste rommel krijgt qua neckermann otto enz.
Heb vorig jaar zeker 12 keer moeten aanbellen omdat er iets niet paste.

Een ander huis heeft net een nieuwe deur met verticale gleuf heel vervelend, volgens mij mag het niet, maar ja wat doe je er aan.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:18

Dat is ook heel vervelend ja bij mij in de wijk heben mensen er wat op bedacht om toch een kleine brievenbus te heben.
Heben ze een gedeelte van de briefenbus dicht getimmerd!
En dat vanwege dat kleine beetje tocht wat er anders extra doorheen komt.

Of mensen met 3 briefenbussen buiten zijn ook zo fijn dan kunnen ze zo lekker klagen dat ze niks heben ontvangen of dat je het in de verkeerde brievenbus heb gedaan echt de eene keer willen ze het in die brievenbus en de andere keer weer in die brievenbus rare mensen heb je.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:57

Is er hier toevallig ook een tnt baliemedewerker?
Ik moet een pakketje versturen maar ik kan niet duidelijk vinde hoeveel de verzendkosten gaan zijn.
Het gaat om een paar sporen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:15

Ik breng de post rond in de wijk van Culemborg waar nou zoveel heibel is :+ zaterdag stonden ME'ers mijn fiets met post al te bewaken :D
Maar pfft, leek wel een warzone :\ mensen hadden hun bussen dichtgetaped, dus kon overal aanbellen :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 23:34

Wat akelig! Misschien dat er straks zelfs een ME'er met je mee moet lopen. Succes, en voorzichtig!

Moontje: op www.tnt.nl kun je tarieven vinden.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:44

Dat is enkeld voor brievenbus post.
Of zal dat net aan passen door de brievenbus?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 23:55

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:09

Oke mooi dan ga ik dat proberen.
Die chafeur van de dhl is niet echt slim.
Ik had uitgelegd dat de straat doodloopd en helemaal aan het einde staat een groot hek en hangt er een bord op het pand met Aannemersbedrijf A Wiering.
Staat hij een heel stuk verderop in de straat bij maliepaard op nummer 11 te zoeken.
En dan is hij er eindelijk vraagt hij dit is nummer 2? ik zeg ja gaat hij terug rennen om de auto te halen vraagt hij vervolgens waar is nummer 2?
Nou gewoon hier vlak voor je neus dat grote gebouw.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:48

Vandaag hadden we echt dramatisch weinig post. Het is altijd wat minder in januari, maar dit slaat alles.
Jeeminee, dit verdient TNT niet. |(