Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:47

Madison schreef:
Stamper... Ik heb toevallig een nieuwe baan op het gebied van contracten, dus PB me maar :)

Heb je een PB gestuurd! :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:32

Ik blijf toch maar aangemeld in dit topic, contract rommelt van alle kanten, en overigens is het mailcontact die ik met de eigenaar heb, ook niet jut van het. Ga ik niet openbaar neer zetten, maar het is zoooo vreemd!!! Best jammer, want het is echt iets wat mij echt ligt.... Maar helaas! ;(

Brittjuh97

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:38

He balen stamper!
Ik heb van de week bij een ruitersportwinkel gesolliciteerd, hopen dat ze me aan nemen!! :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:53

uwv is snel zeg gister als de papieren binnengekregen ze zeiden dat het volgende week ergens pas zou komen , dinsdag gelijk de gemeente maar bellen en dan de rest regelen

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:08

Ik ben ook weer actief aan het zoeken, mijn tijdelijke baan stopt per 1 april.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:03

gemeente gebeld ze zeiden dat ze bellen zodra hun ook de papieren binnen hebben dus nog even af wachten hopelijk is het voor eind van volgende week geregeld dat hun gebeld hebben enz dan an de rest in gang worden gezet

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:07

Hoi, hoe is het hier?

Bij mij gaat het nog niet zo heel voorspoedig. Ik zit nu sinds januari thuis en wordt nou wel nerveus ivm weinig inkomsten.

Ik heb 3 weken geleden sollicitatiegesprekken gehad; zelfs tot aan de laatste ronde. Daarna werd ik het toch niet. Daar was ik toen echt ziek van.

Na even in zak en as gezeten te hebben heb ik daarna veel energie gestoken in een creatief CV en format waarin ik mij motivaties maak. Dan val ik in ieder geval op. Probeer positief te blijven in ieder geval.

Hoe is het met jullie?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:57

inderdaad positief blijven Roos! Uiteindelijk lukt het vast!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:45

Bedankt!!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:36

Hier vandaag een heel erg positief tweede gesprek gehad +:)+ .

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:26

Oeeehhhhh dat is een super goed gevoel!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:09

mag ik me hier ook melden?
waarschijnlijk moet ik naar 8 jaar bij dezelfde baas te zijn geweest ook weer gaan soliciteren :(

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:46

Oh bah. Niet vrijwillig dus. Faillisement ofzo? Wat voor werk wil je ?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:38

Hoi iedereen,

Ik kom het topic even binnenvallen.
Ik heb op dit moment een eigen bedrijf maar ik ben aan het nadenken om het te verkopen, ben nog niet bezig met onderhandelingen maar heb wel een geïnteresseerde.

Nu ben ik zelf aan het rondkijken wat ik graag zou willen doen en heb een erg leuk idee. Ik wil zelf dit bedrijf benaderen met mijn leuke idee om een samenwerking aan te gaan. Kan iemand mij helpen met mijn brief/e-mail? Ik reageer dus niet op een sollicitatie, ik wil een voorstel doen om extra werkzaamheden aan hun bedrijf toe te voegen :+ ( wie wilt dat nou niet haha)

Het gaat om 2 bedrijven in de uiterlijke verzorging.

Iemand die mij kan helpen dit bedrijf op een leuke manier te benaderen?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:24

Hmm, een van de 5 solicitaties hebben afgezegd, ik paste toch niet helemaal in het plaatje :(

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:14

Jammer!

Suus wat een gaaf idee. Wat heb je nu voor bedrijf en wat is je idee? Pb mag ook!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:44

Hier goed nieuws, vorige week gebeld door het uitzendbureau nav een van mijn 8 sollicitaties.. Het bedrijf waar de vacature staat belde mij zojuist met de vraag of ik interesse had. Had dus gezegd dat ik zelf al had gereageerd op de vacature middels het uitzendbureau en dat er al contact was opgenomen maar mag vrijdag al op gesprek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:46

Heeft iemand tips voor het schrijven van een open sollicitatie? En dan gericht op het vragen voor een werken/leren plek? Ik weet dat een aantal jaar terug iemand op die manier daar is gaan werken. Verder heb ik geen info.

Maar ik vind een gewone gerichte sollicitatie al lastig. Maar hierbij krijg ik echt helemaal niks op papier.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:29

@Idinn: Ik denk dat het goed is om aan te geven wat je graag bij het bedrijf wilt leren. Dus niet: Ik wil een administratieve leerplek maar ervaring opdoen als office manager of misschien juist als financieel medewerker.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:53

Een beetje gek, maar ik ga mij hier afmelden :)
Ik heb nog geen werk maar na goed overleg met mij coach gaan we betaald werk even op de lange baan schuiven.

Hij gaat zich nu inzetten om een passende vrijwilligersplek/baan te zoeken. Deze hebben we eigenlijk al op het oog en het gaat volgende week netwerken.

Het is voor mij heel dubbel want ik weet dat ik het kan, qua intelligentie en motivatie. Maar mijn rugzakje en beperking maken het gewoon heel moeilijk. Ik heb al mijn energie erin gestoken (en misschien wel teveel) zonder resultaat. Enerzijds steek me dat, anderzijds heeft het me weer heel veel mooie en nieuwe inzichten gegeven.

Ik ga me nu weer op mezelf richten en het via een andere weg proberen. Motivatie blijft even groot alleen met wat minder druk :)

Ik wil jullie bedanken dat ik mee mocht kletsen, voor de tips, gelukswensen en en inzichten!
Ook wil ik iedereen hier héél veel succes wensen, zet hem op, toitoitoi en kick some ass!! *\o/*

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:07

Heel veel succes gewenst! +:)+
Jij ook bedankt.

idinn schreef:
Heeft iemand tips voor het schrijven van een open sollicitatie? En dan gericht op het vragen voor een werken/leren plek? Ik weet dat een aantal jaar terug iemand op die manier daar is gaan werken. Verder heb ik geen info.

Maar ik vind een gewone gerichte sollicitatie al lastig. Maar hierbij krijg ik echt helemaal niks op papier.

Google eens wat. Je kunt echt veel vinden. En laat zien wie je bent, wat je wilt, wat je kan en waarom ze jou moeten hebben. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:29

Bowena heel veel succes! Hopelijk snel fijn vrijwilligerswerk! Kan mij goed voorstellen dat je er gemengde gevoelens bij hebt.

Ik heb vandaag gehoord dat mn contract niet verlengd wordt. Morgen en volgende week nog (3 dagen) werken, dan vakantiedagen opnemen en klaar. Dus moet het solliciteren weer gaan opschroeven. Ga eens googlen naar voorbeelden komende dagen. Even laptop onder stof vandaan halen, zoekt fijner als met telefoon. Ben niet zo goed in mijzelf verkopen, iets waar meer Nederlanders last van hebben denk ik :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:08

Hoewel ik merk dat er bijna nooit gereageerd word wanneer mensen hier een vacature neerzetten, plaats ik hem toch maar even.

Bij ons op het werk (Uitgeverij Media Primair) zoeken we een administratief medewerker voor 24 uur per week :) (Barneveld).

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:13

Cayenne Ik denk dat mensen het via pb regelen :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:25

Mag ik me ook melden hier? Nu ben ik wel niet werkloos maar wel weer begonnen met solliciteren.
Mijn huidige werkplek gaat gesloten worden waardoor wij verplaatst gaan worden naar andere vestigingen die op minimaal een uur reistijd van huis liggen.
Dus ik ben aan het rondzoeken geslagen naar werk dichterbij.
Maar wat is dat nog moeilijk. Heb toch iedere maand een flink bedrag aan vaste lasten en alles lijkt tegenwoordig alleen via uitzendbureaus te gaan, met bijbehorend loon :(

Nu heb ik een lijstje gemaakt met bedrijven waar ik een open sollicitatiebrief heen wil sturen.
En na 9,5 jaar op deze werkplek gezeten te hebben valt dat nog vies tegen :o

Van de week op een vacature gereageerd, en dit weekend de open sollicitaties klaarmaken en dan kan het wachten beginnen.