[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:28

Miepmiept schreef:
Ik meld me hier ook, ooit begonnen toen ik 18 was maar toen gestopt. Inmiddels 31 en ik wil het nu echt heel graag. Morgen mijn tweede les. Mijn proefles ging heel goed en mijn eerste les zat ik onwijs te stuntelen. Ik zit nu alleen wel met het CBR gebeuren en ik reken er eigenlijk al op dat ze een rijtest willen afleggen.

Heeft iemand er ervaring mee? Waar letten ze op en hoe goed moet je al kunnen rijden? Mag je gewoon fouten maken?

Ik heb een rijtest gedaan! En het stelde veeel minder voor dan ik had verwacht. Ik moest een rijtest doen wegens mijn ogen. De man die ik had was zelf verder geen examinator, en keek eerst naar hoeveel lessen je hebt gehad. Ik heb denk ik 20 minuutjes door de bebouwde kom en een stukje achteraf gereden, en toen mocht ik weer terug en was het goed. En ja, ik heb ook (domme) fouten gemaakt tijdens die rijtest. Maar het is geen examen, dus daar moet je echt niet tegen op zien!

LiannePuthzy

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:34

2.5 u voorrijden is best lang 0.0, mijn lessen duren 2u, vind ik lang zat, 1x 4 u les gehad op 1 dag met 1u rust er tussen, was die avond kapot

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:36

Omdat ik mijn eigen verklaring wel naar waarheid invul. :D
Ik slik nog een lage dosis anti psychotica, dus vandaar dat het me vrij aannemelijk lijkt.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:39

SophieFT schreef:
Miepmiept schreef:
Ik meld me hier ook, ooit begonnen toen ik 18 was maar toen gestopt. Inmiddels 31 en ik wil het nu echt heel graag. Morgen mijn tweede les. Mijn proefles ging heel goed en mijn eerste les zat ik onwijs te stuntelen. Ik zit nu alleen wel met het CBR gebeuren en ik reken er eigenlijk al op dat ze een rijtest willen afleggen.

Heeft iemand er ervaring mee? Waar letten ze op en hoe goed moet je al kunnen rijden? Mag je gewoon fouten maken?

Ik heb een rijtest gedaan! En het stelde veeel minder voor dan ik had verwacht. Ik moest een rijtest doen wegens mijn ogen. De man die ik had was zelf verder geen examinator, en keek eerst naar hoeveel lessen je hebt gehad. Ik heb denk ik 20 minuutjes door de bebouwde kom en een stukje achteraf gereden, en toen mocht ik weer terug en was het goed. En ja, ik heb ook (domme) fouten gemaakt tijdens die rijtest. Maar het is geen examen, dus daar moet je echt niet tegen op zien!

Oke top, thnx. Want inderdaad als je die test pas doet als je keurig kan rijden na een les of 60 in het slechtste geval en je krijgt een 'nee' is het wel enorm zonde. Hoeveel lessen had jij gehad?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:40

Polly schreef:
doezel2 schreef:

Klopt maar deze man heeft er meer verstand van( heeft zich er in verdiept. Enzo). En heeft jaaaren ervaring

Gelukkig zit ik pas 11 jaar in het vak en ik kijk even met een schuin oog naar mijn autisme certificaten.
Als die instructeur van jou zich er echt in verdiept had en er echt verstand van heeft dan had hij dit nooit aan jou geadviseerd
. Tja. Jij i 11 jaar. Hij meer[/quote]

Dan hoop ik maar dat de huisarts aangeeft dat je de eigen verklaring naar waarheid moet invullen.
Overal staat aangegeven dat je het naar waarheid moet invullen en dat een huisarts een aanvullende verklaring mee 'mag' sturen. https://www.cbr.nl/11372.pp

Een huisarts heeft er niet voor geleerd om te bepalen of je met een beperking wel of niet auto kan rijden. Als de verzekering straks aanklopt bij het CBR en ze zien dat jij toch een beperking hebt en dit niet hebt ingevuld, keren zij gewoon niet uit. Bewijs dan maar dat jij de huisarts hebt gebeld. Als dit alleen voor jou een nadeel zou zijn, blijf dan maar lekker eigenwijs doen, maar er kan straks iemand door jouw toedoen een ongeluk krijgen en met een beetje pech kan je bij blijvend letsel de rest van je leven blijven betalen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:40

2,5 uur voorrijden en dan 't examen in?? Phoeh. Mijn concentratie zou weg zijn. Zou er persoonlijk voor passen. :o Een uurtje voorrijden was bij mij voldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:41

We rijden ong 2 uur voor, half uurtje pauze voor een paar sigaretjes en wat koffie. Heb er samen met mijn instructeur echt heel bewust voor gekozen zodat ik het gevoel al een beetje te pakken heb en dan hopelijk soepel kan afrijden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:43

Miepmiept schreef:
Omdat ik mijn eigen verklaring wel naar waarheid invul. :D
Ik slik nog een lage dosis anti psychotica, dus vandaar dat het me vrij aannemelijk lijkt.

8-) ik heb nog ergens een info over de rijtest die zoek ik vanavond ff voor je op

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:45

Miepmiept schreef:
SophieFT schreef:

Oke top, thnx. Want inderdaad als je die test pas doet als je keurig kan rijden na een les of 60 in het slechtste geval en je krijgt een 'nee' is het wel enorm zonde. Hoeveel lessen had jij gehad?

Ik heb hem na geloof ik 35 lessen gehad!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:19

Jongens hierbij verlaat ik het topic. Ik ben dankzij het pilletje vandaag wel geslaagd omdat ik veel minder zenuwachtig was *\o/*

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:20

Fennadev schreef:
Jongens hierbij verlaat ik het topic. Ik ben dankzij het pilletje vandaag wel geslaagd omdat ik veel minder zenuwachtig was *\o/*

Gefeliciteerd *\%/* *\%/*

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:25

Gefeliciteerd!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:26

Gefeliciteerd fenna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:34

Gefeliciteerd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:36

Ik mag straks weer... Blijf het toch altijd spannend vinden als ik een paar dagen (bijna een week) niet gereden heb

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:37

Gefeliciteerd Fenna!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:46

Gefeliciteeeerd!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:55

Succes straks ladymadonna.

Dankjulliewel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:14

Mijn route vandaag... slingerdeslang langs riviertje "de Giessen"

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:30

Gefeliciteerd fenna!!!

Hier ging vanmorgen wel redelijk goed. Was wel echt kapot na uurtje rijden. Vergt toch best wat energie blijkt na ziek te zijn geweest . Daarna mooi m'n bed weer in gedoken :P

Had wel aangegeven dat ik niet zo lekker was dus zijn mooi in het dorp gebleven en geoefend met kijken en rotondes, smalle wegen, eenrichtingsverkeer etc. Oh en hellingsproef in de parkeer garage haha, dat was best leuk XD. Ging ook goed
En dat terwijl ik voor het eerst in een diesel reed. Jeetje die was wel wat gevoeliger dan de benzine

Morgen weer rijles.
En dan volgende week vrijdag

doezel, laatste wat ik erover zeg is dat ik hoop dat je hem gewoon naar waarheid in vult

@polly ik weet niet of je het in pb wou doen maar ik was ook wel benieuwd naar de info over de rijtest. Want ik moet hem dus misschien ook. Maar weet niet precies hoe dat zit met epilepsie na zo'n lange tijd aanvalsvrij

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:49

Zooooo, ik heb net weer gereden, ging echt lekker!!! Veel over koetjes en kalfjes gekletst. Dat helpt me wel. Anders ga ik me te veel focussen en juist dan maak ik onnodige fouten. Uurtje gereden ipv 1,5 vind ik eigenlijk ook wel prettiger :j

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:01

Wou even zeggen dat ik hem 100%naarvwaadheid in vul. De huisarts weet 0'0 van mijn beperkinkje.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:46

:O vergeet je hem dat niet te vertellen dan?
JIJ bent verantwoordelijk voor het naar waarheid invullen en niet je huisarts. Als JIJ het achter houdt is het JOUW probleem en niet die van op wie je het ook wil afschuiven.

En met alle respect, zoals je hier aan het posten bent zou voor mij al genoeg reden zijn om te twijfelen of je hem wel naar waarheid hebt ingevuld.

Vergeet niet dat bokt een openbaar forum is en verzekeringen gaan heel ver in speuren om niet uit te hoeven keren en de examinatoren worden steeds weer bijgeschoold om mensen zoals jij, die tig excuses verzinnen om het niet naar waarheid in te vullen eruit te pikken en dan ben je pas echt zuur.

Dit is het laatste wat ik erover zeg, als je besluit om het op jouw manier naar "waarheid" in te vullen dan hoop ik voor je dat ze je er niet uit pikken want ik gun jou ook he rijbewijs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:55

Jilletje, vind je 1 uur niet kort? Ik rij altijd 1,5 of 2 uur.
Vandaag achteruit gedaan, recht en twee bochtjes :j
En weer over de merwedebrug geweest, heen en terug *\o/*

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:05

Polly schreef:
:O vergeet je hem dat niet te vertellen dan?
JIJ bent verantwoordelijk voor het naar waarheid invullen en niet je huisarts. Als JIJ het achter houdt is het JOUW probleem en niet die van op wie je het ook wil afschuiven.

En met alle respect, zoals je hier aan het posten bent zou voor mij al genoeg reden zijn om te twijfelen of je hem wel naar waarheid hebt ingevuld.

Vergeet niet dat bokt een openbaar forum is en verzekeringen gaan heel ver in speuren om niet uit te hoeven keren en de examinatoren worden steeds weer bijgeschoold om mensen zoals jij, die tig excuses verzinnen om het niet naar waarheid in te vullen eruit te pikken en dan ben je pas echt zuur.

Dit is het laatste wat ik erover zeg, als je besluit om het op jouw manier naar "waarheid" in te vullen dan hoop ik voor je dat ze je er niet uit pikken want ik gun jou ook he rijbewijs.

Nee echt. Ga hem 100% invullen. Twas alleeen een tip van de intructeur(. Voor de evt doketers verklaring) hij kan het namelijk. "Versnellen" ipv via via . Snap je