Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paola33

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:54

Al eerder gemeld dat ik dinsdag een gesprek heb, werd vandaag gebeld en mag morgen ook op gesprek. Nu 5 gesprekken verder hoop ik dat er toch iets bijzit. Kan het goed gebruiken. Dus als jullie ook voor mij willen duimen, dat uit een van deze gesprekken een ja naar voren gaat komen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:57

Wat spannend maaikedd! Succes hoor! Ik duim voor je :j

Ik heb volgende week vrijdag een sollicitatiegesprek! En reactie waarom ik van een andere niks meer hoorde: ze lopen uit met de procedure dus ik hoor volgende week weer wat.

Ondertussen heb ik weer een brief verstuurd en staan er voor morgen nog 4 op de planning om te versturen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:35

Anoniem schreef:
Omg! Heb binnenkort een gesprek :) :) :) :) Dus ben heeeeel blij.

Maar hoe bereid je je voor op een sollicitatie gesprek? Diploma's mee? Wat moet je wel zeggen en wat niet? Welke vragen neem je mee etc?

gefeliciteerd :)

Ik neem geen diplomas mee, tenzij er specifiek om wordt gevraagd. Als ze me aannemen kunnen ze mn diplomas krijgen... ik neem de vacature mee en mijn eigen CV... Welke vragen hangt af van de vacature.. maar je kunt een aantal basisvragen stellen, moet je maar eens op internet kijken... staan wel een aantal op! het hangt zo af van het gsprek wat je wel en niet kunt zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:37

Ir1ne schreef:
[naam] schreef:
Omg! Heb binnenkort een gesprek :) :) :) :) Dus ben heeeeel blij.

Maar hoe bereid je je voor op een sollicitatie gesprek? Diploma's mee? Wat moet je wel zeggen en wat niet? Welke vragen neem je mee etc?

gefeliciteerd :)

Ik neem geen diplomas mee, tenzij er specifiek om wordt gevraagd. Als ze me aannemen kunnen ze mn diplomas krijgen... ik neem de vacature mee en mijn eigen CV... Welke vragen hangt af van de vacature.. maar je kunt een aantal basisvragen stellen, moet je maar eens op internet kijken... staan wel een aantal op! het hangt zo af van het gsprek wat je wel en niet kunt zeggen..

Dankje :) vind het zo spannend Hahah heb nog 2/3 weekjes om het voor te bereiden :)

Iedereen die ook gesprek hebben succes :) :)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:07

Super gesprek gehad, hoor begin volgende week of ik naar ronde 2 door ben, dus nog even duimen en dinsdag afwachten dan ik heb nog dat andere gesprek. Straks kan ik nog gaan kiezen. En dat zal denk ik lastig worden.

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:44

Bij dierenkliniek Den Ham hebben ze een vacature voor paraveterinair paarden. Staat op hun website

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:27

Hoi, ik kom hier even mee lezen, ik ben op zoek naar werk waarbij ik mijn rug niet te veel hoef te belasten en niet te lang in dezelfde houding hoef te zitten, hoor het graag als iemand nog tips voor me heeft.. :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:20

ik kom me ook weer even melden.

Heb vandaag weer een paar sollicitatie's de deur uit gegooid en ook heb ik gesolliciteerd een restaurantje bij Artis, dus ik hoop van zege

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:30

Ik zie net nog een schoonmaakbaantje voorbij komen voor een paar uur per week in het noorden.
iemand???

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:40

als ik in het noorden woonde wel

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:48

Kriel schreef:
Ik zie net nog een schoonmaakbaantje voorbij komen voor een paar uur per week in het noorden.
iemand???

Ik woon wel in het Noorden, maar het Noorden is nogal een ruim begrip als je tegen de Duitse grens aan woont :+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:49

Dan voor jou te doen, Zuidbroek

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:13

Ikea Barendrecht zoekt nog iemand voor customer relations, is maar 9 uur, maar Ikea kennende kunnen dat er vaak wel snel meer worden. Vacature staat online.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:19

Die vacature zag ik ook al staan voor Ikea Amsterdam maar ze vroegen helaas een hbo denk niveau, dus heb maar een open sollicitatie gestuurd

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:31

Ik zou daar niet zo zwaar aan wegen hoor. Word zelfs gevraagd voor de vulploeg. Met een originele brief en een Ikea gevoel kom je een heel eind.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:01

Zooo, ik kom even terug binnenvallen :o

Ben nu anderhalve maand aan't werk en 't bevalt me wel!
Volgende week gesprek voor iets anders als dit afloopt...

Alleen gaat die job via een UZB waar deze dus rechtstreeks via het bedrijf is gegaan.
Iemand tips waar ik moet opletten?
Of zou ik rond het UZB proberen gaan (betere contracten)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:03

Ik kom mij hier ook even melden :)

Sinds januari ben ik op zoek naar een nieuwe vaste baan maar zo makkelijk is dat nog niet... ik heb nu wel tijdelijk werk voor 3 dagen in de week maar dat loopt af in april. Vorige week sollicitatiegesprek gehad voor de functie Intercedent maar helaas vandaag afgewezen... donderdag weer een ander sollicitatiegesprek maar eigenlijk vind ik de reistijd te lang, dus weer druk verder aan het zoeken.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:13

marjan19 schreef:
Kriel schreef:
iemand???

Ik woon wel in het Noorden, maar het Noorden is nogal een ruim begrip als je tegen de Duitse grens aan woont :+

Zou je mij misschien de link willen sturen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:36

ik had een paar weken geleden gereageerd op een vacature via FB, en ik ben door naar de tweede ronde :) Er waren meer dan 100 reacties :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:43

Ah, gaaf Kinke! Nu maar hopen dat je die tweede ronde doorkomt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:47

Nou weer dr 1 uitgedonderd voor een stiekem hele hele hele toffe functie :-)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:49

Gaaf Kinke, hoop dat je de 2e ronde ook door komt
Ir1ne voor welke functie is het ?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:51

Mijn gesprek vandaag ging helaas niet zo goed, ben ook niet door naar de volgende ronde. De reden was dat ik een te groot risico voor ze ben, omdat ik niet zo goed ben in wis- en natuurkunde. Wel begrijpelijk, als ze een medisch beeldvormer en bestralingsdeskundige zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:00

xConnie schreef:
Mijn gesprek vandaag ging helaas niet zo goed, ben ook niet door naar de volgende ronde. De reden was dat ik een te groot risico voor ze ben, omdat ik niet zo goed ben in wis- en natuurkunde. Wel begrijpelijk, als ze een medisch beeldvormer en bestralingsdeskundige zoeken.

Oei dat is balen... Wel ergens anders nog gesolliciteerd? Voor zelfde functie?

Wat voor vragen kreeg je op het gesprek? Heb binnenkort namelijk ook gesprek voor mbrt. Vraag me af of ik echt feitjes weer even moet instuderen over wiskunde/natuurkunde?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:10

Anoniem schreef:
xConnie schreef:

Oei dat is balen... Wel ergens anders nog gesolliciteerd? Voor zelfde functie?

Wat voor vragen kreeg je op het gesprek? Heb binnenkort namelijk ook gesprek voor mbrt. Vraag me af of ik echt feitjes weer even moet instuderen over wiskunde/natuurkunde?

Ja ik heb nog bij meerdere ziekenhuizen gesolliciteerd, maar vraag me af of die wel door mijn 'wiskunde-probleem' heen kunnen kijken. :(

De vragen waren vrij standaard. Vertel eens iets over jezelf. Waarom wil je dit? Waarom moeten we jou kiezen? Hoe zou iemand jou beschrijven? Waar zouden we op moeten letten bij jou? En ze vragen ook goed door, bijvoorbeeld als je zegt dat de technische kant je aanspreekt, dan vragen ze je hoe je dat weet, of je voorbeelden hebt enzo. Ik vond het vrij pittig, maar dat kan ook komen omdat het mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek was.