Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:14

Haha, ja dat zou ook nog kunnen :o
Maar dat is niet zo helaas, je voelt je wel redelijk vacuüm verpakt. Maar dat hoort, anders werkt het niet en je went eraan.

We hebben erg lang getwijfeld over de juiste prijs. Maar in verband met mega hoge invoerrechten kan het helaas niet anders.. (+ verzendkosten en inkoopkosten..) Anders houd je er vrij weinig aan over. (Dat valt trouwens wel tegen hoeveel je over houd)

Maar kwamen er wel achter dat je via de site geen shirts naar Nederland kan laten versturen. Dus dat zou een plus punt voor ons zijn :)

De volgende lading willen we meer inkopen en dan naar de paarden winkels gaan. Hoorde via de medewerker dat we een goede kans zouden hebben. Daarnaast zei Sander Marijnissen waar ik een clinic had dat hij ook interesse had in de shirts. Altijd leuk om te horen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:22

Ja, het is heel duur. Ik heb hetzelfde gehad met speeltjes die ik uit Amerika importeer, je moet echt goed berekenen hoeveel je kwijt bent. Voor je het weet snijd je jezelf in de vingers! Maar de marges (qua wat je écht overhoudt) in mijn branche zijn sowieso erg laag hoor.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:07

@Duijfje Mijn eerste gedachte was wow dat is handig, tweede was damn prijzig.
Niet echt een prijs om het 'even' uit te proberen, zeker niet zonder passen

Ook de prijsverhouding top versus bh mis ik.

Als laatste zou ik wel nieuwsgierig zijn naar de daadwerkelijke werking, hoe zorgt het dat je houding verbeterd word en wat is het resultaat op langere termijn
Word je houding niet 'luier' zonder top?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:26

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:53

*Joyce: Mijn vader importeert en exporteert ook spullen naar amerika maar zelfs hij schrok van de invoerheffing...
Ja uiteindelijk heb ik iets van 20 € per shirt verdient met deze prijs...

Duplo:

In principe is de top zonder rits en het shirt van gelijke waarde. Alleen met de optie met rits is duurder. Helaas koop ik ze ook zo in en kan je ze niet voor goedkoper gaan verkopen.
Of vind jij van wel? ( Hoor graag jullie mening)

Het is zeker prijzig. Ik heb mijzelf afgevraagd of dat het wel waard zou zijn. Maar tot nu toe is iedereen laaiend enthousiast erover. ( Ik heb "Leen shirts" hier thuis liggen die ik wel eens mee geef aan kennissen voordat ze beslissen hoe en wat.)

Het shirt werkt optimaal als je hangende schouders hebt of een bollere rug. Doordat het als het ware je schouders naar achteren "trekt" kom je hierdoor in een rechtere houding, rechte rug schouders naar achteren.
Resultaat op lange termijn is dat je houding verbeterd. Hoe meer jij je spieren traint ( Of de steun geeft wanneer nodig) des te sterker ze worden, uiteindelijk zou je zonder het shirt kunnen ;) ( Het shirt zelf is niet van harde materiaal overigens..)
Overigens kan je het natuurlijk ook voor andere sporten gebruiken. (Ga het met wintersport is uit proberen hoe het dan zit. Ben ik wel benieuwd naar.) Heb het tot nu toe bij tennis, hockey, normaal hardlopen, fitness en paardrijden gebruikt :)

Zooist: Wat bedoel je precies met via Charles van Belle? Doel je daar het maken van een website op?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:41

Nee, dat hij ook die shirts in Nederland verkoopt. Misschien even goed marktonderzoek doen want volgens mij voor minder. Hij heeft afgelopen weekend oa hiermee op horse event gestaan.

Ook de bh's btw.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 02:02

Duijfje: niet onder de prijs gaan verkopen waarvan jij vind dat het waard is. Je moet dan wel het product gaan vermarkten vanuit de probleem. Vanuit je advertentie is mijn eerste gedachte: ik heb geen corrigerende shirts nodig.

Als je als titel zou nemen: wil jij ook af van hangende schouders tijdens het rijden? (of iets dergelijks) dan verkoopt het product zich als oplossing voor het probleem van je klant. Klanten zoeken op problemen, niet op oplossingen (want als ze het al wisten, hoefden ze er niet naar te zoeken). De klant die jij wil: mensen met hangende schouders, zullen zich dan aangesproken voelen doordat je het probleem benoemd. Jij hebt vervolgens de oplossing!

Ik zou ook kijken naar een mogelijkheid om het product te testen/lenen om het uit te proberen. Maar eigenlijk moet dat dan 1 moment zijn (en daarna meteen inleveren/beslissen). Dat zou dus kunnen op een wedstrijd of tijdens een training. Of zou het stiekem een impuls-aankoop ding wat je als een soort tell-sell-wonderbaarlijk-wonder-ding ziet?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:51

Duijfje je moet zeker niet onder je prijs verkopen, echter gevoelsmatig ging ik er van uit dat de bh goedkoper zou zijn

Zelf rijd ik geen paard meer maar heb wel last van een 'slechte' houding in mijn schouders en leek het mij ook een goede optie voor bijvoorbeeld dagen dat ik lang moet staan

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:18

Zooist:
Ik heb hem gegoogled maar er komt niet echt bepaald veel uit van wat hij verkoopt.
Alleen iets waar je op moet zitten wat je houding zou verbeteren.. ?

Anderen: bedankt voor jullie reactie :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:52

Op zijn facebook kom je wel bij shirts + site, alleen de webshop werkt nog niet blijkbaar

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:18

Hm die kan ik niet zien?
Zie alleen de backjoy relief

* volgens mij heb ik het gevonden

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:55

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:30

Hoi Bokkers,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren, en heb wat ideetjes.
Alleen een aantal vraagjes wat jullie misschien weten.

Als je met artikelen op een plaatselijke markt/braderie wilt staan heb je dan een KVK nodig?
Tuurlijk ben je btw plichtig, maar kan je niet een aantal markten proberen voordat je een btw nummer en KVK aanvraagt?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:53

Alleen de kvk kan je daar het juiste antwoord op geven.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 01:10

Zooist:

Het zijn niet dezelfde shirt en bh's.
Ga er als de site er weer goed doet een bij hem kopen om te kijken wat het verschild.
Ben benieuwd!

Ben ook wel benieuwd wat hij vroeg aangezien je zei dat hij goedkoper was.
Zie pb....

Heb bij mij het een en ander om gegooid en iets kunnen veranderen in prijs. Andere foto's van de bh's zijn er nu ook bij. Waren onderweg maar nog niet binnen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:58

Booooo schreef:
Hoi Bokkers,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren, en heb wat ideetjes.
Alleen een aantal vraagjes wat jullie misschien weten.

Als je met artikelen op een plaatselijke markt/braderie wilt staan heb je dan een KVK nodig?
Tuurlijk ben je btw plichtig, maar kan je niet een aantal markten proberen voordat je een btw nummer en KVK aanvraagt?

Ik zou dit bij de organisatie van de markt/braderie vragen. Ik let er eigenlijk nooit zo op of ik overal mijn kvk nr in moet vullen, maar volgens mij niet altijd. Er zit ook wel verschil in braderieën, sommige worden echt door zo'n organisatiebureau georganiseerd en dat gaat meestal wat officiëler qua inschrijving, maar er wordt ook vaak wat georganiseerd gewoon door zomaar wat mensen die dat leuk vinden en dat gaat minder officieel, daar krijg je vaak niet eens een rekening van (die ik wel nodig heb voor mijn administratie).
Wat wil je verkopen? Kan je dat wel inkopen zonder kvk nr?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:46

Duijfje schreef:
Zooist:

Het zijn niet dezelfde shirt en bh's.
Ga er als de site er weer goed doet een bij hem kopen om te kijken wat het verschild.
Ben benieuwd!

Ben ook wel benieuwd wat hij vroeg aangezien je zei dat hij goedkoper was.
Zie pb....

Heb bij mij het een en ander om gegooid en iets kunnen veranderen in prijs. Andere foto's van de bh's zijn er nu ook bij. Waren onderweg maar nog niet binnen.

Ik ken de persoon dus ga me er niet mee bemoeien. Heb je erop gewezen dus doe er je voordeel mee! :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:50

Hoi iedereen!
Degene die zich nog niet aangemeld hebben voor de facebookgroep en dat nog wel willen, kunnen mij een pb sturen voor de link.
De groep is niet meer te vinden via Facebook vanwege dat er teveel aanmeldingen kwamen van mensen die niets met dit topic te maken hebben.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:27

Hallo,

Ik ben ook lid van de facebookgroep, alleen heb ik me nog niet voorgesteld. Ik ga dat dit weekend doen.

Gr Ilona

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:49

Hoi allemaal,

Ik ga de sprong in het diepe ook maken. Morgen om 10 uur een afspraak bij de KVK. Spannend!

Door omstandigheden doe ik de webshop van mijn vriend nu en dat bevalt mij zo goed dat ik nu voor mijzelf ga beginnen. In eerste instantie naast mijn huidige baan, maar ik hoop dat ik er volledig van kan bestaan in de toekomst.

Ik ga mijn inschrijven onder drie dingen (gelijk maar groot aanpakken :')), als grafisch ontwerper, fotograaf en ik ga consumenten elektronica verkopen (camera's etc).

Hebben jullie nog tips die je heel handig zijn maar die je niet via de KVK te horen krijgt?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:52

Focus.... :') haha ;-)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:52

Tips heb zowiezo nog nooit via de kvk gehad , je moet gewoon dokken !

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:53

Dokken? KVK is tegenwoordig gratis :)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:54

joyce2 schreef:
Dokken? KVK is tegenwoordig gratis :)

Ah dat werd tijd , ben al even weg uit Ned. en blijkbaar niet meer op de hoogte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:08

KVK kost je nu eenmalig €50 toch?