Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:59

Oh ik sta voor een vreselijk moeilijk besluit momenteel :(

Ik heb net een vacature gevonden die me echt op het lijf geschreven is. Ik heb een jaar voor een advocaat gewerkt en mijn droom is altijd geweest om daar in door te gaan. Ik heb die kans helaas niet meer gekregen. Tot nu! Het is ook nog een wajong vacature, mooier kan haast niet.
Máár..... Het is een behoorlijk end weg. Reistijd met auto is ongeveer 1 uur 15 min en met OV 1 uur en 45 minuten.

Voor veel mensen is reistijd geen probleem alleen put het mij vaak zo uit dat ik al door de helft van mijn energie ben als ik op werk ben en dan moet ik nog terug. Zowel auto als OV hebben hun voor en na delen. Ik zou ervoor kunnen kiezen om het minimum aan werk uren te nemen om zo het reizen te compenseren. Maar ik ben zó bang dat ik het niet vol zou houden.
Maar het is wel écht mijn droom functie... Ik heb mijn coach gemaild hoe hij erin staat.
Wat is wijsheid? #)

Lima, ik vind het een verstandig besluit. Het is gewoon misbruik maken van, van de zotte! Ik ga voor je duimen dat er zich een nieuwe kans voor aanbied!

Spannende tijd Ailill! Ik duim in ieder geval voor je!

Wat vervelend Les dat het zó tegen valt :( Als het je zo tegen staat is het moeilijk om er het positieve van te zien. Is het een mogelijkheid om weer verder te kijken?

Ikke, woooooeeei *\o/* Gefeliciteerd! Werk is werk, van daar uit kun je weer verder. Fijn voor je!

Lastig hoor X Nathaliee maar wel mooi dat je je cv kunt doorgeven. Ik hoop dat er een plekje voor je vrij komt. Wel stoer dat je zo het heft in eigen hand neemt!

Oef dat komt wel even binnen he Snorlex := Maar inderdaad, leeftijd en ervaring doen iets met je loon. Het is natuurlijk wel een mooi doel om naar toe te werken!

Narcissa

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:11

Pff nu wil ik al helemaal niet meer terug met die bomaanslag. Goddank was ik in het veilige deel...

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:15

Waar werk je nu precies dan Les? Wat enorm schrikken voor jou zeg :(:)

Mijn post hierboven was misschien ietwat dramatisch :') Ik was even een beetje uit het veld geslagen, mijn angst om te falen is groot. Maar de drang om ervoor te gaan is groter. Ik ga dus gewoon solliciteren en zie dan wel waar het schip strand!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:38

De luchthaven van Brussel. Was mijn 5de werkdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:54

Jeetje Les, Sterkte!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:33

Sterkte! Dat is wel even schrikken zeg..... Jeetje..

Bowena: goed dat je er toch voor gaat!

Ik heb vandaag mijn tweede gesprek gehad.... Ik hoop zo dat het goed gegaan is en dat ik het geworden ben. Vandaag weer allemaal andere afwijzingen gehad, waarvan ik bij eentje op gesprek ben geweest, dus mijn ego daalt zo ongeveer naar het nulpunt nu.... Ik ben het zo zat dat solliciteren.... Sorry ben even aan het zeuren hoor!

Maar van dat tweede gesprek dat ik vandaag had, hoor ik het pas volgende week, dus nu gewoon weer een week in spanning zitten..... Ze zeiden aan het einde van het gesprek wel tegen me dat ik ze tijdens het gesprek goed de mogelijkheid had geboden mij te leren kennen en dat ze het een leuk gesprek vonden... Wel vonden ze het beter als ik zou beginnen met 5 dagen werken en niet maar 4 dagen. Ach, daar kan ik mee leven. Deze baan is echt op mijn lijf geschreven, dus ik hoop het zo!!!

Ik ga ook even niet verder solliciteren deze week, want ik word er echt GEK van!

Voor de rest van jullie: succes!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:32

Bowena: Hahaha nou was niet mijn idee hoor.. Sta er ook niet helemaal achter maar ik kan maar beter iets hebben natuurlijk. Ondertussen gewoon door blijven zoeken.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:50

Bowena: solliciteren kan altijd :)
Reistijd is voor mij persoonlijk alleen wel echt een belangrijke factor want ik heb echt haat aan autorijden of openbaar vervoer. Ik zit dus liever dichterbij voor minder leuk werk dan verder weg voor leuk werk. Maar voor je dat weet, moet je dat denk ik toch proberen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:54

Heb er nog even 8 sollicitaties uitgegooid.. Ik kan er voorlopig weer tegenaan :') en doorrrrrr

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:06

Hallo allemaal!!

Nou ik ben vanaf nu ook werkzoekende, wil al een lange tijd graag weg bij mijn werk. ik vind hier geen plezier meer waardoor ik met tegenzin hier heen ga.
Ik zoek in omgeving van Obdam ( Bij Alkmaar en Hoorn in N-H ) werk. dus als jullie iets weten graag!!
ik zoek wel iets wat ik met mijn studie kan combineren.

groetjes Britt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:32

Wauw heftig om daar nu te werken Les!

Hier inmiddels 3 gesprekken gehad deze week.
Helaas ook voor de eerste al afgewezen. Ze gaven aan dat ze dachten dat de baan niet genoeg uitdaging voor mij had en ik er dus snel op uitgekeken zou zijn door mijn academische achtergrond.
Die indruk had ik niet direct, maar iemand uit het vak had me al gevraagd of ik me wel 40 uur per week met die functie kon bezighouden. Dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.
Erg jammer!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:05

IK HEB DE BAAN JEEJ! PER 1 APRIL BEGINNEN *\o/* *\o/*

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:31

hier gister een beetje een rare dag gehad eigenlijk.

ik moest naar het uwv in den haag en gesprek verliep prima en krijg volgende week de papieren binnen
en die moet ik naar de gemeente sturen maar ik mag dus gewoon niet meer solliciteren van het uwv
hij zij dat ik eerst moest wachten op de gemeente tot dat hun een jobcoach voor mij zouden hebben geregeld , ik dacht dat het uwv je juist steunde als je zelf wilde solliciteren ? ik vind het erg raar maar ik doet het maar en wacht maar af zolang ik maar zo snel mogelijk lekker aan de slag kan

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:58

Heftig Les, gaat het een beetje met je? :(:)

Madison schreef:

Gefeliciteeeeerd! *\o/*

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:25

Madison schreef:

Gefeliciteerd! Wat ga je doen?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:22

Nou het valt niet mee om naast je school en stage werk te vinden op je 29e... ;(
Ik heb nu wel vakantiewerk gevonden, als huishoudelijk medewerkster.. Maargoed dat is dus iets tijdelijks.
Beter iets dan niets zullen we maar zeggen :')

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:22

Madison schreef:

Gefeliciteerd!!!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:45

Madison; Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *\%/* *\%/* Na zo'n domper en dip heb jet wel verdiend, gefeliciteerd! En op mijn verjaardag, dat word vast een top dag!

Snap ik XNathaliee, maar het is wat je zegt; beter iets dan niets! En dan verder zoeken :) En met dat aantal sollicitaties moet er toch íets tussen zitten haha.

Snap wat je zegt Lima84, ik vind reistijd ook belangrijk. Heb in het verleden wel een jaar lang iedere dag anderhalf uur enkele reis gereden en dat vind ik toen heerlijk. Alleen zijn mijn beperkingen nu toch wel wat heviger en weet ik niet of ik het volhoud. Maar ik denk maar zo, niet geschoten altijd mis!

Succes met je zoektocht Brittjuh!

Wat jammer Josien, maar misschien wel het beste? Zou jammer zijn als je iets aan gaat waar je dan uiteindelijk niet alles uit (jezelf) kan halen. Hoe zit het met de andere twee gesprekken, weet je daar al meer van?

Maatje, heb je een uitkering? Het UWV is soms raar. Ik moest vorig jaar ook wachten op de goedkeuring van mijn IRO plan, dat heeft uiteindelijk 5 maanden geduurd -O- Ben gewoon lekker vrijwilligerswerk gaan doen. In december heft in eigen hand genomen en nu met mijn IRO coach lekker aan het solliciteren. Nouja, eigenlijk moet hij werk zoeken maar dat doe ik blijkbaar zelf goed genoeg :') Een (job)coach kan wel echt enorm fijn zijn! Hoop dat je snel aan de slag kunt!

Ohjee Nann, dat is wel heel vervelend! Je zou toch denken dat een stage plek vinden niet heel moeilijk zou zijn. Balen dat je niets kunt vinden! Beter iets dan niets, dat klopt, maar leuk is anders!

Ik heb gisteren gesprek gehad bij Taxibedrijf die veel met wajongers werken. Super gesprek gehad! Ben bruut eerlijk geweest want ik wilde dat ze een zo helder mogelijk beeld kregen. Vooral omdat we beide twijfels hebben of ik de ploegendiensten ga volhouden. Het rijden opzicht is geen probleem maar ik ben in de ochtenden en avonden niet echt op mijn paasbest zeg maar :') Maar ze waren enthousiast en willen het graag met me aan gaan. Nu ben ik / zijn wij afhankelijk van het UWV of zij mij ook geschikt vinden. Zoja betalen zij mijn opleiding (chauffeurspas) en mag ik met proefplaatsing beginnen. Volgende week hoor ik iets.
Ondertussen solliciteer ik wel gewoon door. Ik heb sinds 10 december 28 sollicitaties verstuurd. Misschien niet bijster veel maar voor mij met mijn achtergrond vind ik het best wat :o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:51

Gefeliciteerd Madison!

Pfoe, Nan dat kan ik me voorstellen. Fijn dat je in ieder geval iets gevonden hebt!

Fijn dat jij en de werkgever het iig positief zien met elkaar Bowena! Hoperlijk denkt het UWv daar ook zo over. En ik vind 28 sollicitaties sinds december best veel :oo .
Van mijn eerste gesprek helaas vanochtend gehoord dat ik niet verder ga omdat ik in het gesprek te onzeker over kwam. En daar kan ik me wel in vinden. Was mijn eerste sollicitatiegesprek voor een echte baan en ik was héél erg zenuwachtig. Maar door dat gesprek ging het bij mijn andere gesprekken wel een stuk beter dus ik heb er zeker wat aan gehad :D .
Heb nu nog 2 dingen open staan en ga morgen weer verder met nieuwe sollicitaties versturen.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:57

Lima: Ik ga eerst aan de slag als rechtshulpverlener en als het goed gaat, als advocaat! Dus dat is echt super. Het heeft lang geduurd en heel veel moeite gekost, maar nu heb ik dan eindelijk wat gevonden en dat geldt voor degenen die nu nog geen baan hebben ook! Het is mij gelukt, dus lukt het jullie ook.

Josien: Jammer, maar hoe vaker je gesprekken hebt, hoe beter je erin wordt :) Ik was ook onzeker tijdens mijn eerste gesprekken...

Bowena: Dank je wel! 28 Sollicitaties is echt heel erg veel! Ik hoop dat die baan bij het taxibedrijf wat wordt. Ik zal duimen.

Nann: Het is inderdaad lastig op je 29e naast nog een studie en stage, maar dan is huishoudelijk werk niet eens zo'n slechte optie.... Wellicht vind je snel iets anders. Ik vind het wel knap dat je naast studie en stage ook nog gaat werken, is wel veel!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:57

Iemand toevallig verstand van contracten, die ik mag benaderen?? :)

Liefst via pb! :oo

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:44

Nann, Jeetje is indd zwaar hoor, Ik vind het op mijn 19e al lastig :') zit dan in mijn examenjaar maar ik snap wel wat je bedoelt.

Bowena, Oh lekker dat ze het toch met je willen proberen! en 28 sollicitaties wow!!

Josien, Ik zal precies het zelfde hebben hoor, bij mijn vorige baantjes hoefde ik een mail te sturen of ik kon werken en ik mocht komen :))

Nou ik heb op Fb een oproepje geplaatst in zon groep daar kreeg ik 3 reacties op.
1e was dat ik workshops bij mensen thuis moest geven, nja ik heb avond diensten op mijn stage dusja gaat al lastig, en ik heb een beetje een angst als ik voor een groep mensen sta, dus die heb ik af gezegd.
2e die begreep ik niet dus dan vroeg ik al wat ze bedoelde daar geen reactie meer op gehad.
3e was dat ik een soort webshop had dat ik producten moet verkopen. dit zie ik ook niet zitten doordat ik weet hoe het is om een webshop te hebben en dat is gewoon heel veel werk.

dus mijn zoektocht gaat nog verder. heb wel op 4 vacatures gereageerd, hierop nog geen reactie gehad.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:46

Stamper... Ik heb toevallig een nieuwe baan op het gebied van contracten, dus PB me maar :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:27

Madison schreef:
Stamper... Ik heb toevallig een nieuwe baan op het gebied van contracten, dus PB me maar :)

Bedankt! Ik zal je vanavond even pben! :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:39

Bowena nou daar kwamen we in eerste instantie voor ik zou gekeurd moeten worden maar het was een of ander flut gesprek van tien minuten en we stonden weer buiten.
krijg volgende week de papieren en die moet ik dan naar de gemeente sturen zij hij dus ik snap er geen zak meer van haha maar zal van de week is bellen