Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:35

Oh wat fijn winged!

Ik ga even aan de slag voor een leuke orginele CV! Welk ontwerp programma kan ik het makkelijkst gebruiken? en hebben jullie een foto? Gelukkig ben ik wel creatief :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:06

Astaloca schreef:
Oh wat fijn winged!

Ik ga even aan de slag voor een leuke orginele CV! Welk ontwerp programma kan ik het makkelijkst gebruiken? en hebben jullie een foto? Gelukkig ben ik wel creatief :D

Denk eraan dat niet elk bedrijf een "creatieve" CV leuk vindt... Het hangt er heel erg vanaf waar je sollicitatie heengaat.

Ik heb geen foto. Zoals eerder gezegd omdat ik stevig ben en mensen nogal een vooroordeel hebben over dikkere mensen.

Daarnaast is mijn CV "saai". De recruiters die ik heb gesproken zeiden overzichtelijk, netjes, overall goeie CV. Dan maar saai denk ik..

PPPeet

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:46

Ik heb bij sommige functies wel een foto (het zij in zwart-wit) en sommige functies stuur ik een cv zonder foto mee.

Pfff gisteren een baaldag. Ben maandag op gesprek geweest bij een bedrijf waar ze een HBO commercieel binnendienst medewerker zochten. Leuk gesprek etc. Waren in totaal 6 mensen geweest vanwaar ze met 3 de verdere procedure ingingen. Werd ik gisteren gebeld dat ze niet met mij door gingen. Ze vonden me wel een leuk persoon en de klik was er ook volkomen maar ze dachten dat ik te slim en ambitieus ben voor hun organisatie.... zucht....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:34

te slim voor hun organisatie……dat is niet zo slim van hun :+ :D

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:50

Te slim? Wat een rare reden. Ze bedenken tegenwoordig van alles om tegen iemand te zeggen dat diegene niet geschikt is :?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:51

Vreemde reden.

Overigens vind ik het onzin om als 'maatje meer' geen foto te plaatsen. Dunne mensen krijgen heus ook vooroordelen naar hun hoofd gesmeten. Dat terzijde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:14

Als je een leuke kop erop hebt zitten; lekker vol zelfvertrouwen in de camera kijkt en je ook gewoon ook happy voelt in je lijf, dan maakt het echt niet veel uit of je overgewicht hebt of niet. T is ook meer een uitstraling; representatief zijn heeft niet veel te maken met een kilo of 20 meer.

En te slim voor een bedrijf? Waarom zoeken ze dan naar een hbo'er? :+ o o o ze bedenken steeds meer om iemand de deur te wijzen :=

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:23

Mag dinsdag weer op gesprek komen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:27

Als hoger opgeleid bent dan je leidinggevende, dan zijn ze daar over het algemeen niet blij mee. Of ze zijn bang dat je snel weer weg bent omdat je een baan vindt op hoger niveau

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:29

Corelli schreef:
Als hoger opgeleid bent dan je leidinggevende, dan zijn ze daar over het algemeen niet blij mee. Of ze zijn bang dat je snel weer weg bent omdat je een baan vindt op hoger niveau

Maar toch is het apart als je als bedrijf vraagt om een hbo'er en je krijgt een hbo'er, dat je dat dan zegt. Je weet wie je op gesprek krijgt immers :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:30

Je hebt slimme en minder slimme HBO'ers en met meer en minder ervaring. Misschien willen ze een vers afgestudeerde, kneedbare HBO'er

Wel balen hoor

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:32

Ik heb de vacature er nog even bij gepakt en er staat duidelijk in dat ze een HBO-er zoeken met minimaal 3 jaar relevantie commerciële werkervaring... :?

Ik was er gisteren wel goed ziek van en is het weer schouders eronder en vacatures zoeken.

Succes allemaal!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:45

PPPeet schreef:
Ik heb de vacature er nog even bij gepakt en er staat duidelijk in dat ze een HBO-er zoeken met minimaal 3 jaar relevantie commerciële werkervaring... :?

Ik was er gisteren wel goed ziek van en is het weer schouders eronder en vacatures zoeken.

Succes allemaal!

Nou dan kan ik er ook geen chocola van maken! Ben je er al op terug gekomen met ze?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:48

We hebben gisteren ongeveer 5 minuten aan de telefoon gezeten. Opzich snap ik hun insteek wel maar ze hebben gewoon de vacature eisen niet goed weergegeven (maar dat bedenk je dan helaas pas later als je allang hebt opgehangen en het even bezonken is).
Ga er nu niet meer verder achteraan om mijn punt alsnog te maken, schiet er toch niks meer mee op....

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:05

Winged schreef:
Vreemde reden.

Overigens vind ik het onzin om als 'maatje meer' geen foto te plaatsen. Dunne mensen krijgen heus ook vooroordelen naar hun hoofd gesmeten. Dat terzijde.

Sja: ik heb het niet bedacht.
Foto vind ik gewoon onzin. Wie wat lelijk vindt weet je niet van tevoren..

Ze kunnen die pretbek van me te zien krijgen. Als ze me op gesprek vragen ;-)

Vind het echt een rare reden.. te slim? wtf?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:29

Als ik in een vacature zie staan dat je een pasfoto moet meesturen dan haak ik sowieso af. (voor het werk wat ik doe hoef je echt geen lekker hapje te zijn namelijk)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:43

Ach ik wil graag een commerciele functie dus dan is het opzich belangrijk. Maar een verzorgd uiterlijk, tezamen met een spontane persoonlijkheid is vaak ook afdoende!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:28

Mag ik me hier ook melden :) heb hier heel veel paginas doorgelezen en komen best goede tips voorbij.
Ik ben ook al een tijdje opzoek naar werk. Ik zoek vooral in de detailhandel, ook in de thuiszorg maar daar is bijna helemaal niks in te vinden.
Heb jaren bij een winkel gewerkt maar helaas is die keten nu failliet. Heb heel erg het gevoel dat ik mn leeftijd tegen heb :( In winkels kunnen ze toch makkelijk iemand aannemen van 16/17 kost veel minder..
Ik heb nu in ruim een week totaal 20 sollicitaties de deur uitgedaan.. Alles wat ik kan vinden, parttime en fulltime. Ook de wat meer leidinggevende functies omdat ik veel ervaring en verantwoordelijkheden heb gehad. Maar helaas nog niks uitgekomen.. Het is nog kort maar pff of je hoort niks, en nu 7 afwijzingen verder.. Enige enigzinds positieve mailtje wat ik heb gehad is dat ik door de eerste selectie van een hoofdkantoor ben en dat ze mijn sollicitatie voor gaan stellen bij het betreffende filiaal.. Maar ik zit echt in de baalstand haha. Ik wil echt zo graag wat doen. Van thuiszitten word ik echt depri en ik ben echt gemotiveerd. Heb maar 1 kans nodig :D Maar de telefoon gaat maar niet!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:14

trysteffy schreef:
Gister met me moeder over gehad over die opmaat en rentree.
Ze gaat woensdag mee want we begrijpen er alle bij niks van we gaan dan morgen naar die gesprek en daarna gelijk naar het UWV toe zit er naast. Want die gene waar ik bij het UWV een gesprek had had niks gezegt over opmaat alleen over rentree..

Om te kunnen werken bij Opmaat heb je een wsw indicatie nodig. Voor Rentree niet. Misschien is dat het verschil?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:46

Ik kreeg vandaag een soort van niet gelijk afwijzing maar ook geen uitnodiging. Even stukjes gekopieerd: "..dat U geselecteerd bent voor de tweede ronde van de sollicitatie screening.." maar in de volgende zin staat: "U krijgt begin van de volgende week van ons bericht indien U aanmerking
komt voor een gesprek en een eventuele meeloop dag."

Dus ben met mijn brief naar de 2e ronde en nu gaan ze uit die brieven weer de beste kiezen als ik het goed begrepen heb :P Ben benieuwd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:31

Creatief :P

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:23

Juist... zo maak je dus iemand blij met een dode mus. :') Tenzij je inderdaad wordt uitgenodigd voor een meeloop dag natuurlijk, maar tot die tijd schiet je hier eigenlijk niks mee op. :o

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:26

Zo eentje had ik er dus ook ja.. Je bent door de selectie van t hoofdkantoor maarrrrr als je binnen 2 weken niet uitgenodigd bent voor een gesprek kan je ervanuitgaan dat je het niet bent geworden.
Achja het is in elk geval geen nee toch :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:23

En weer is mijn brief vernietigd. Een afwijzing is al vervelend, maar dat eronder staat dat de brief ook vernietigd is? 'Snif'

(Snap de melding wel natuurlijk, maar t klinkt niet aardig :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:37

Omg! Heb binnenkort een gesprek :) :) :) :) Dus ben heeeeel blij.

Maar hoe bereid je je voor op een sollicitatie gesprek? Diploma's mee? Wat moet je wel zeggen en wat niet? Welke vragen neem je mee etc?