Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:52

Gloockler was er wel! Althans... het merk dan. Mijn vriend heeft nog een foto van me gemaakt op zo'n kitscherige troon/stoel die er stond. :+

En inderdaad, ontzettend veel Aziaten ja!

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:00

Weer een mooie filmpje Connie, ziet er gelikt uit.

Pff wat een poespas aan de ruiterkleding zeg. Het moet ook steeds gekker volgens mij, haha! Nu hou ik wel van een beetje gek, maar al die duurdere merken is voor mij niet echt wat. Ben vooral benieuwd naar vernieuwende zaken, meer sportgericht zeg maar. Kleding die comfortabeler en innovatief is en 'nieuwe' spullen zoals de beugels. Die zijn echt doorontwikkeld, en ook nog eens hip!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:20

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:25

Rijkleding moet fijn zitten en verder is het leuk als het er leuk uitziet maar verderrrrrrr.

Hier heel druk dus vandaar stilletjes.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:38

Mooi Karen, de foto's zijn erg clean en 'crisp', leuk om ze zo groot te zien hangen.

Goed zo Hilda, las dat je je prijzen hebt verhoogt maar nog steeds drukker wordt, ideaal!

Ik merk dat ik qua fotografie weer zoekende ben. Ik kijk graag naar foto's van andere fotografen (niet speciaal bruidsfotografie) om geïnspireerd te raken en om te kijken wat de trends zijn. Alleen wordt ik hier ontzettend onzeker van. Er zijn zoveel goede fotografen, maar wat maak mij speciaal? Ben dus de laatste tijd erg aan het zoeken hoe ik de fotografie weer meer 'mij' kan maken, maar toch ook ontwikkeling vast hou. Op de één of andere manier gaan de 'voorbereiding'-foto's nu erg goed, maar blijft dé reportage een beetje moeilijk. Ik baal ervan! Het liefst stippel ik de hele bruiloft een dag van te voren al uit en bedenk van allerlei poses en composities, maarja dan ben ik dubbel zo lang bezig en de lol van het spontane ideeen krijgen gaat er dan een beetje af. Maar ik ben zo bang dat ik een bepaalde diversiteit mis in de foto's als ik niet goed voorbereid. Vind het ook moeilijk om onder druk, als je bezig bent met de reportage, 'nieuwe' dingen te zien omdat ik teveel 'stress' heb.

Aan de fotografen hier: hebben jullie een bepaalde visie of stijl waar jullie aan vast houden? En hoe ontwikkelen jullie je? En hoe ga je om met zoveel andere goede fotografen en hun werk?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:33

Zoveel mensen zoveel wensen en ze trouwen bijna allemaal op de vrijdag.
Zorg dat jij de regie hebt en houdt eigenlijk over de gehele dag.
Heb laatst een bruiloft van een beginnende collega overgenomen die na klachten niet meer durfde. Degene had totaal geen regie en dus was er eigenlijk voor bepaalde dingen die het stel graag wilde amper tot geen tijd.
Poses en composities bedenk ik ter plekke dit omdat je weerafhankelijk bent en dat niet voor te bereiden valt.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:52

Ik ben ook op de spoga beurs geweest en heb er een paar dagen Keulen aan vast geplakt. Heel veel folders mee en met aardig wat zadelmakers en vertegenwoordigers gepraat. Binnenkort eens rustig alles doorkijken en dan wat beslissingen maken. De vele stands uit India en omgeving viel mij ook erg op, ze hadden ook erg veel zadels (vele zo krom als een banaan :n )

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:44

Dapnik schreef:
Ik ben ook op de spoga beurs geweest en heb er een paar dagen Keulen aan vast geplakt.

Was het nog wat?
Ik was blij toen we Keulen weer uit reden.
Man man man... wat een zooitje. We moesten letterlijk om de zwervers heen rijden die midden op de weg lagen.

En einde van de maand mag ik er weer heen -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:01

Vind Keulen ook 300 keer niks, gewoon buiten de stad logeren, erin rijden voor de beurs en weer weg. Bovendien vond ik het eten op de Spoga ook niks en pokkeduur! Nog nooit meegemaakt op een beurs.

Ben dit keer weer niet naar de Spoga geweest. Wou in het voorjaar, zat ik met die gebroken heup en nu ik borstvoeding geef ga ik mijn kind geen 36 uur achter laten. Zal al erg genoeg zijn volgende week, hebben bruiloft...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:30

We waren zondag ook op de Spoga, ik vond het niet zo druk als vorig jaar.
Ook weer nieuwe contacten opgedaan en veel bestelt.

Wij gaan met de trein, voor ons is dat gemakkelijker en de reistijd is ongeveer gelijk

Afbeelding

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:39

Keulen was best leuk hoor, je kan er super shoppen! En het oude gedeelte is best mooi.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:23

Absoluut goed shoppen en veel gezellige restaurantjes. Maar inderdaad ook veel zwervers!!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:03

Hilda79 schreef:
Zoveel mensen zoveel wensen en ze trouwen bijna allemaal op de vrijdag.
Zorg dat jij de regie hebt en houdt eigenlijk over de gehele dag.
Heb laatst een bruiloft van een beginnende collega overgenomen die na klachten niet meer durfde. Degene had totaal geen regie en dus was er eigenlijk voor bepaalde dingen die het stel graag wilde amper tot geen tijd.
Poses en composities bedenk ik ter plekke dit omdat je weerafhankelijk bent en dat niet voor te bereiden valt.

Wij zijn afgelopen vrijdag getrouwd :o . En zo ging het inderdaad ook met onze fotograaf. We hadden ook een weddingplanner met assistent en een goed draaiboek. Maar tijdens de fotosessie was het toch echt de fotograaf die de leiding had. Vooraf hebben we ook 2x met hem gesproken. Niet alleen over wat voor foto's wij zelf wilden, maar ook over hobby's van bijvoorbeeld onze ouders. Op deze manier krijgt hij een beetje een beeld van karakters en komen er vanzelf leuke ideeën op.

Hier een kleine preview van 1 foto (vast volledig off topic, maar ik kan het niet laten). Zo'n foto komt echt op op het moment zelf en stond nergens in een draaiboek of vooraf besproken. Maar de zon scheen, we trouwden op het strand, we hadden parapluutjes tegen de zon et voila:
Afbeelding

Foto credits: Gerhard Nel fotografie
(en voor het idee, voor deze foto lag hij dus languit in de modder en het water)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:31

Ow wat gaaf Mellis, Gerhard is wel een topper! Ik had deze foto al voorbij zien komen op Facebook bij hem :-)

Regie is inderdaad iets wat je als fotograaf in de hand moet nemen, anders wordt het soms chaos. Maar soms gaat het nog 'mis'. Had vrijdag een bruiloft waarbij de BABS (tevens burgermeester) het bruidspaar voor hem wou tijdens het ja-woord. Dat betekend dus dat hij op de foto's met zijn bakkes op de achtergrond staat én het bruidspaard stond ook nog op de donkerste plek onder een hooiberg met een kale lucht op de achtergrond. Op dergelijk moment ga ik niet 'inbreken' in de ceremonie en tja....die foto's zijn echt niet top geworden.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:59

Haha leuke foto Mellis enne GEFELICITEERD.

Ik duik ook bosjes, mestbult, water of wat dan ook in voor DE foto.

Yucca, kon je rondom ze ook niks?
Ik overleg altijd vooraf even indien de plek mij onbekend is met de babs hoe we het stel neerzetten. Hier in de regio is dat op de geliefde locaties bijna altijd hetzelfde.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:04

Gaaf Mellis86!! Gefeliciteerd nog :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:44

Heel gaaf Mellis! Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:02

super originele foto! En van harte gefeliciteerd :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:39

Ohhh, wat een gave foto! Gefeliciteerd hoor!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:15

De 2de dame rechts van jou springt trouwens op een hele mooie manier.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:22

Bedankt allemaal!

Haha ja klopt Hilda, dat kan ze super goed. De dame naast haar is hoogzwanger en over 1 week uitgerekend en zij heeft ook alle keren goed mee gesprongen, echt heel leuk dat iedereen ook fanatiek mee doet. Ik ben zelf echt heel blij met deze foto en kan echt niet wachten op de rest.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:27

Ik doe deze springfoto ook wel en dan baal ik altijd dat ze zo slecht kunnen springen. Sommige staan er dan zo onflatteus op. Zo jammer.

Ben nu bezig foto's te selecteren voor mijn nieuwe demo albums. Mennn wat een crime om dat te doen.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:07

Nog gefeliciteerd melis86!

Ik heb ondertussen mijn lading ontvangen uit Amerika! Eerste 2 stuks verkocht aan kennissen. Hebben foto's laten maken door verschillende fotografen. Dus binnenkort maar eens een website gaan fiksen. Daarnaast zijn er mensen bezig met een logo.
Zometeen naar de bank voor een bankrekening. Gaat op zich wel prima allemaal. Vind alleen het bepalen van de prijzen moeilijk maar dat hebben we nu uiteindelijk ook geregeld.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:55

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:05

Ik dacht eerst dat het om een corrigerend shirt ging qua vetrolletjes :D Maar toen las ik verder en dacht ik "Wauw! Dat zou wat voor mij kunnen zijn!". Mijn schouders zijn namelijk echt een groot minpunt, ik train ze dagelijks om een beter houding te krijgen, maar toch blijft het lastig om ze echt goed naar achteren te houden.

Al moet ik heel eerlijk zeggen dat de shirts best wel aan de prijs zijn. Dat is op zich niet erg, want ik verwacht dat de kwaliteit er dan ook naar is (dat ze lang meegaan), maar het is wel lastig als je niet vooraf kan passen. Ik heb namelijk een lang en heel slank/plat bovenlichaam, dus nauwsluitende shirts zitten mij vaak niet lekker. Zo'n product zou ik dan graag eerst willen passen.