[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:48

LadyMadonna schreef:
Polly schreef:
Euh als dat op mij slaat, ik heb het over ziek he dus niet een vetkoudheidsvirusje

Nee, van mijn kant slaat dat op een 18 jarige die het grappig vind om 17.00 al meer dan genoeg op te hebben en zich afvraagt of ze morgen wel kan lessen met een kater...
|o

Ben ik het inderdaad wel mee eens. En ik ben 20, maar geen haar op m'n hoofd die er tijdens m'n motorlessen op m'n 18e ook maar aan dacht te drinken een avond voor de les. (Terwijl ik letterlijk een fles wijn achterover kan gooien en nog zou kunnen rijden bij wijze van spreken. Heb een abnormaal hoog alcoholtolerantie gehalte)
Dan drink je één wijntje en aan de cola, waarom zou je het risico nemen op ook maar een iets minder reactievermogen met een kater? Of waarom zou je überhaupt met een kater willen lessen?
En dan zijn oprechte vragen, want ik snap het niet

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:50

We hebben het over 6 a 7 Jillz he, niet over een fles sterke drank. Dat alcoholpercentage is zo laag dat je daar de volgende dag echt niets meer van overhoudt in je bloed hoor :=

En ja, in mijn geval was het gewoon dom. Les was verplaatst en ik was het vergeten op te schrijven in m'n agenda, had het papiertje op mijn nachtkastje liggen en vond dat dus toen ik de volgende ochtend om 8 uur wakker werd met een katertje. Maar vind het een beetje moraalridderig om iemand nou aan te gaan vallen omdat ze 6 Jillz heeft gedronken voordat het officieel tijd is om alcohol te drinken :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:51

Dat was toen nog niet bekend, maar goed, officieel mag ze überhaupt niet drinken, en daarnaast heb ik gewoon een aversie tegenover drank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:55

Oké, jij was het vergeten dan...
En moraalridder? Ik drink niet als ik achter het stuur kruip hoor. Heeft niks met moraalridder te maken, gewoon met je verantwoordelijkheid nemen. Want ook al is hey Jillz, alcohol is alcohol en dat mag je niet genuttigd hebben voor je rijles.

Maar mijn vraag was oprecht, waarom zou je dat willen? Kan je niet één avondje aan de cola?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:07

Er staan van die mooie berekeningetjes in de theorieboeken over hoelang alcohol in je bloed zit... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:08

Warboel schreef:
Er staan van die mooie berekeningetjes in de theorieboeken over hoelang alcohol in je bloed zit... :+

Ja... Ehh je mocht 88 iets in je bloed hebben en 220 iets bij blaastest. (als beginnend bestuurder) En je lijf brak maar 0,01/2 of 0,1/2 alcohol af per uur toch?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:27

Eh ja zoiets, precies weet ik het niet. Alweer een tijd geleden dat ik voor theorie geleerd heb :)) maar dat het erin staat weet ik wel :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:28

Warboel schreef:
Eh ja zoiets, precies weet ik het niet. Alweer een tijd geleden dat ik voor theorie geleerd heb :)) maar dat het erin staat weet ik wel :Y)

Ik maandag en zelfs ik weet het niet precies meer _O-
Maar weet dat je in ieder geval maar 1 glas mag drinken :D

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:30

1 glas (in het juiste glas) duurt 1,5 uur voordat het afgebroken is geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:40

En ze heeft morgenmiddag om 1 uur rijles, niet vanavond nog. Dus ja, ik vind het moraalridderig om te doen alsof niemand een keer een paar drankjes drinkt voordat ze de volgende middag in de auto stappen.

En ja, natuurlijk is het iets anders als iemand nog dronken is of een hele nacht doorzakt. Maar als je om 6 uur stopt met drinken vind ik het een beetje kinderachtig om zo flauw te gaan doen. Maar goed, dat is mijn mening en laten we het hier verder bij houden want dit gaat enorm off-topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:44

Als je je rijbewijs hebt is dat helemaal prima, maar doe het gewoon niet tijdens je lessen. En dat is mijn mening en echt iets wat ik nog steeds niet snap...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:47

Emma, het gaat mij erom dat een 18 jarige (die dus helemaal niet mág drinken!) het grappig vind om om 17.00 al te weten dat ze teveel op heeft, weet dat ze de de dag erop moet lessen én weet dat ze een kater gaat krijgen....

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:49

LadyMadonna schreef:
Emma, het gaat mij erom dat een 18 jarige (die dus helemaal niet mág drinken!) het grappig vind om om 17.00 al te weten dat ze teveel op heeft, weet dat ze de de dag erop moet lessen én weet dat ze een kater gaat krijgen....

Een 18 jarige mag toch gewoon drinken in Nederland?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:31

21 tegenwoordig toch? (Nu maak je me aan het twijfelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:31

Nee, in Nederland is de leeftijd om te drinken 18.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:33

Vroeger was het 16, sinds een paar jaar 18. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:34

OK, dan neem ik dat terug, maar de rest van m'n post verandert niet....

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:42

LiannePuthzy schreef:
Nustice schreef:
Mijn instructeur heeft idd ook de les een keer afgebroken. Jongen kon niet eens meer een rechte lijn lopen. :=

0.0 als je geeneens meer recht kan lopen 0.0
Zit inmiddels braaf in de trein naar huis
Heb gok ik 6 a 7 jillz op, dus gok dat t morge wel goed komt

Moet je maar eens vragen als je les van hem hebt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:30

Rijles ging gister best goed, niks geen kater gelukkig
Rij instructeur zei dat ie best trots voor me is, omdat ik van best ver kom en t rijden nu best goed gaat na veel tijd en werk en dat t vaak lastig was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:05

Iemand nog tips voor het afrijden? Weet dat het een kwestie van doen is en dat al die tips over overdreven kijken en extra zwierige oorbellen zodat ze zien dat je kijkt bullshit zijn, maar ben toch wel benieuwd of er nog mensen zijn met tips om over zenuwen heen te komen.

Vorige keer ging het echt zo dramatisch mis, ben ergens heel bang dat dat volgende week weer gaat gebeuren. Het zijn ook gewoon pure zenuwen want de laatste lessen gaat alles soepel, geen ingrepen of opmerkingen.. Soms dingen die ik een beetje slordig doe maar niet slecht genoeg om op te zakken als het op m'n examen zou zijn. Nou twijfel ik een beetje of ik een natuurlijk kalmeringstabletje zal nemen, al is het maar voor het placebo effect. Maar vind dat ergens ook weer stom omdat ik na m'n examen ook moet kunnen rijden zonder kalmerende middeltjes.

Oh, en weet iemand of het klopt dat je je examinator mag vragen de route aan te geven met z'n handen ipv alleen zeggen links of rechts? Ben de vorige keer verkeerd gereden omdat het door de zenuwen een poosje langer duurde om te verwerken wat links en rechts nou precies was en het lijkt me super fijn als de examinator gewoon even de hand opsteekt van de kant waar ik heen moet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:12

Ja dat mag maar je zakt ook niet als je de verkeerde kant op gaat hoor (tenzij je die weg niet in mag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:14

Was inderdaad totaal niet de rede dat ik gezakt ben verder (ik reed gewoon slecht), maar het leverde bij mij erg veel stress en zenuwen op. Ook omdat ik daardoor terug Laren in reed, wat eigenlijk niet de bedoeling is en wat ook niet het fijnste dorpje is om je examen in af te leggen.
Maar fijn dat het mag! Dan vraag ik dat. Heb maandag iig nog 1 keer les, dan nog maar even de laatste dingen bespreken met mijn instructeur. Misschien dat hij nog tips voor de zenuwen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:08

Polly schreef:
Ja dat mag maar je zakt ook niet als je de verkeerde kant op gaat hoor (tenzij je die weg niet in mag)

En zelfs dan niet altijd :) Met mijn motorexamen per ongeluk door de zenuwen een éénrichtingsweg ingereden... Niet gezakt. (kwam er wel na nog geen 5 meter al achter dat dit niet mocht, iets met auto's die allemaal dezelfde kant op staan :roll: ) Was ook echt na 5 minuten en was best een beetje zenuwachtig. Ze hebben mij het gewoon nog een keer laten doen tijdens mijn examen, toen zag ik het bord wel en deed ik het goed, gewoon geslaagd :)
Examinator zei ook dat dat niet iets is om op te zakken omdat het ook niet iets is waar je snel een boete voor krijgt, hooguit ruzie met je tegenligger zei hij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:04

Emmaa_ schreef:
Nou twijfel ik een beetje of ik een natuurlijk kalmeringstabletje zal nemen, al is het maar voor het placebo effect. Maar vind dat ergens ook weer stom omdat ik na m'n examen ook moet kunnen rijden zonder kalmerende middeltjes.

Ah ja, als je zo inzit over die zenuwen dan kun je altijd proberen of zo'n pilletje helpt. Als je tijdens gewone lessen zonder kan, dan kan je na je examen ook wel :)