Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:10

Nee, helaas Lente, in dit traject moet ik echt betaald werk doen :( Anders ging ik met alle liefde vrijwilligerswerk doen!
Ik ben ook blij met alle positieve feedback :j

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:39

Jammer Bowena, toch wel een domper na zo'n leuk en fijn gesprek! Maar wees inderdaad trots op je prestatie en ga vooral zo door!

@miekel: ja, thanks! :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:13

Bowena, jammer zeg, maar hopelijk geeft dit iig wat vertrouwen voor een volgend gesprek.

Hier voorzichtig positief nieuws. Ze zijn enthousiast (ik ook) en in principe kan ik per 1 april beginnen.
Alleen staat de vacature ook nog intern uit tot einde van de week. Mochten daar geen reacties op komen (dit verwachten ze niet), dan krijg ik maandag een contract aangeboden :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:23

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:25

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:49

Thnx dames! Het geeft idd goede moed voor een volgend gesprek. Na een nachtje slapen is het goed gezakt en kan ik er weer tegen aan!
Heb gisteren avond nog een gekke sprong gewaagd op een wajong vacature als taxi chauffeur voor speciaal vervoer (zieken, gehandicapten). Misschien dat ik op een wajong vacature 'meer kans' maak.
Ik ga zo naar mijn eerste workshop kleur en styling met een stukje spiegel training. Ik ben benieuwd!

Spannend Lieke! Ik ga duimen dat de vacature er intern niet uit gaat!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:18

Succes allemaal!

Jullie komen er wel, ik ben er zeker van! Ik ben ondertussen al bijna een half jaar mn eigen baas en het valt zoooo goed mee!

Ik heb trouwens een vraagje. Ik heb laatst een bijkomende cursus coaching afgerond, nu werd door mijn trainer geopperd om eens een dryrun te doen van de martermind trainingen. Dit zijn 7 a 10 weken die je in groep doorloopt, via SKYPE (dat is de catch, normaal doen we dat live ;)). Deze sessies zijn GRATIS, het enige wat je nodig hebt, is het werkboek (dat hoor je wel aan te kopen, 20 euro) en 1x per week 1.5 uurtje van je tijd. Voor de rest zijn er 100% zeker geen extra kosten voor de trainingen. Bedrijven betalen wel voor "losse modules", dus kwalitatief zijn ze zeker!

Zou er iemand van jullie hier zin in hebben? Even ter info:
Citaat:
Je herkent het gevoel misschien: je leven loopt maar niet zoals je dat wilt, je job biedt geen uitdagingen meer, je hebt amper tijd voor jezelf, je wil meer geld aantrekken, terug leren genieten van het leven! Je wilt je leven omgooien, maar hoe begin je daar in hemelsnaam aan? Om een nieuwe wending aan je leven te geven, is anders denken onontbeerlijk. Maar hoe doe je dat nu net? Anders en positief denken?

Mochten jullie interesse hebben, graag een pbtje of hier een bericht. De praktische planning zou ik graag op de "vraag" van de groep afstemmen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:41

Ik heb een vraagje, door veel mensen (waaronder recruiters) wordt aangeraden om eerst te bellen naar een bedrijf voor je een vacature verstuurd. Doen jullie dat altijd en wat vragen jullie dan zoal?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:46

Alleen bellen als je iets zinnigs te vragen hebt.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:50

Of wanneer je de contactpersoon kent, anders voegt dat weinig toe.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:11

Hoi allemaal, ik wil me ook melden.

Ik ben 25 jaar en heb HBO Dier en Veehouderij gedaan. Ik heb eerst een jaar gewerkt als verkoper en daarna een half jaar bij RVO.nl gewerkt. Nu ben ik sinds januari op zoek naar werk. Valt nog niet mee. Ik ben 'te goed' voor simpel werk maar voor werk waar ze mijn opleiding voor vragen heb ik weer te weinig ervaring.
Ik ben op zoek naar een baan in de agrarische sector; binnendienst/adviseur ect. ik ben heel flexibel en wil gewoon weer graag aan de slag.

Ik had vrijdag een 2e gesprek bij RVO.nl voor een klus, had me er erg op verheugd maar dat ging dus niet door dus gisteren en vandaag is de moed mij een beetje in de schoenen gezakt. Ik heb mijzelf voorgenomen contact op te nemen met een recruiter waarmee ik al eens contact mee heb gehad over hoe we dit punt kunnen tackelen want ik loop er vaker tegenaan terwijl ik het zelf niet als probleem zie.

Ik heb de OP gelezen en laatste paar pagina's. Wie is hier nog meer bezig?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:16

Ik ben nog af en toe aan het solliciteren. Ik heb nu een simpel baantje als callcenter agent en om het weekend vrijwillig ik om toch wat ervaring op te doen.

Vrijdag ga ik in gesprek met iemand die heel misschien nog iemand nodig heeft als psycholoog. Dus even duimen :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:23

Roos_M, heb je al eens contact gehad met Agrojobs en René Vreeswijk? Er zijn verschillende recruiters wel in de agri-food sector!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:46

Sodera, dank je.
Ik heb in december een gesprek met iemand van agrojobs wat echt een heel onplezierig gesprek was dus dat houdt me een beetje tegen om nog eens te contacteren. Maar moet misschien gewoon eens een collega proberen.
Rene bedoelde ik inderdaad!

Heb jij ervaring in de sector?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:06

Jep. Ben een gepromoveerde Dierwetenschapper :). Na 3 jaar promotie-onderzoek sinds vorige week werkzaam bij een bedrijf in Lelystad.

Ik heb eigenlijk alleen maar leuke contacten met Agrojobs gehad, zowel via mijn studie als recent, toen ik op zoek was naar een baan.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:27

Wat ontzettend leuk voor je! Veel succes.

Wat doe je voor werk nu in Lelystad?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:02

Dankjewel :)
Dat over agrojobs was trouwens niet negatief bedoeld voor je hoor, meer van dat het me verbaasde. Ze waren ook erg actief bij onze studievereniging altijd en erg welwillend etc.
Wie weet had jij iemand die erg nodig aan vakantie toe was :)!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:53

Ja klopt hoor ik zat in Delft op het hbo waar zij ook een kantoor hebben. Super lieve mensen! Dus ik was op dat punt ook gedesorienteerd naar huis gegaan toen haha

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:36

Nou ik heb vandaag dus mijn gesprek bij ING. Ben zo goed als kon voorbereid. Ik moest praktijkvoorbeelden bedenken bij bepaalde competenties. Verder nog ingelezen in het hypotheekrecht hoop dat het gesprek goed gaat. :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:50

En? Hoe is het gegaan Nathalie?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:51

morgen heb ik mijn sollicitatie! net alles nog voorbereid en morgeb officieel.. ben benieuwd hie het gaat. ze willen mij vanaf 17.00 hebben maar als ik om 16.45 thuis ben, ga ik het niet redden om van 17.00 tot 22.00 te werken zonder eten, en ben ook niet van plan mezelf over de zeik te helpen. we gaan het morgen allemaal zien, en als hij mijn uren niet flexibel genoeg vind houd het voor mij op denk ik.. heb ook mn andere verandwoordelijkheden en ik moet examen doen. heb mn eigeb tijd ook hard nodig en wil graag zelf verdienen om te sparen, maar niet als dat ten kosten van mezelf is :) mijn vorige 2 baantjes waren helemaal niks.. een baantje heb ik 2 mnd gehad, moest een uur reizen en na een uurtje schoonmaken (ik was magazijnhulp maargoed, ik mocht lekker schoonmaken) mocht ik weer naar huis. was dus niet praktisch. werk nu in een restaurant . half jaar gewerkt ongeveer, in het begin was het nog leuk, en de avond diensten vind ik ook helemaal niet erg maar het was gewoon niks en het. gaat ook niks worden voor mij helaas. nu door naar het volgende baantje en dan gaan we zien hoe dat loopt.

t is wel de bedoeling dat ik in de zomervakantie (ik heb 3mnd) ga werken om lekker te sparen voor mn toekomst. wil dan ongeveer 4 of 5 dagen per week gaan werken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:53

Unseen schreef:
En? Hoe is het gegaan Nathalie?

Ja ging goed. Hoor vandaag of maandag meer :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:07

ik heb vanmiddag om 16.00 een sollicitatie! moet om 18.00 op mn eigen werk zijn. (waar ik na maart mee stop) moet tussendoor ook nog eten. weet nog even niet hoe ik het ga regelen maar het komt goed.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:41

Spannend its_daantjee, ik zal voor je duimen! Knap dat je zo je grenzen stelt en zo gemotiveerd bent!
Wat fijn dat het goed gegaan is Nathalie! Ook voor jou draaien de duimen!
Jij ook succes vandaag Lovelys!

Ik loop een beetje op de zaken vooruit op het moment. Maar ben een beetje nerveus (en vele met mij). Ik zal tussen oktober dit jaar en april volgend jaar mijn voorlopige beoordeling van het UWV krijgen m.b.t. mijn wajong uitkering. Alle Wajonger worden herkeurd, alleen de nieuw wajongers (tussen 2010 en 2014) hebben al een beoordeling of je abeidsvermogen hebt of niet. Ik heb dat dus, vastgesteld in 2012. Ook helemaal geen probleem, alleen weet ik niet of ik een uren beperking heb. Als in mijn voorlopige beoordeling staat dat ik 40 uur kan werken wil ik daar tegen in bezwaar gaan en goed beslagen ten ijs gaan om te motiveren waarom. Eerdere ervaringen hebben namelijk bewezen dat 24 uur wel de max is. Heb nu een lijstje gemaakt met mijn 'beperkingen' en mogelijkheden/talenten en al mijn sollicitatie activiteiten.

Ook zit ik nu in een IRO traject (reintregatie) en dat stopt weer in mei. Als ik voor die tijd geen baan heb moet ik weer naar het UWV. Ook dan is zo'n lijstje natuurlijk mooi meegenomen.
Sinds mij afwijzing dinsdag heb ik weer 5 sollicitaties uit laten gaan. Blijven ons best doen!
Momenteel lig ik helemaal K.O. met een buikgriep op de bank, blegh %)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:47

gesprek gehad! mag misschien in de bakkerij vd supermarkt werken. in het begin alleen op de zaterdagen, smorgens om 7 uur beginnen  ben dan wel lekker optijd vrij. 

morgen terug komen voor een gesprek met de afdelingsleider van de bakkerij en dan word ik volgende week gebelt!

ben wel blij met de uren, kan ik door de weeks aan school en gewoon lekker blijven rijden. en in de weekenden 1 dagje werken. ideaal voor mijn gevoel.

nu zo lekker eten en dan snel naar mn werk waar ik nu nog werk.