[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:49

LadyMadonna schreef:
Ik moest vandaag stoppen voor een verhoogd kruispunt omdat er iemand van rechts kwam.. alleen stond ik met m'n voorwielen op de drempel.. en achter me stond er 1 met z'n neus in m'n kont...
Weg rijden ging niet helemaal vlot (te voorzichtig) waardoor ik steeds een stukje terug zakte... mijn instr laat me dan (bewust) ff ploeteren voor hij gaat helpen, maar ik was als de dood dat ik tegen die andere auto aan kwam... en tja.... dan blokkeer ik he....
Ik weet echt wel hoe ik weg moet rijden en heb ook al een paar x een hellingproef gedaan, maar dan wordt ik zó nerveus dat ik het gewoon niet meer weet... |o

Mij lukt t soms ook niet helemaal zonder naar achter te rollen, komt vanzelf wel goed joh

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:50

LadyMadonna schreef:
Je bent een slechte raadgever ikke _O-

K gok dat je instructeur dan zeker ingrijpt :')

LadyMadonna

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:56

Lianne, weet ik ook wel, maar ik baal er van dat als het niet gaat zoals ik het wil, ik compleet blokkeer... ook buiten de rijlessen om trouwens hoor, is gewoon "een dingetje" zeg maar...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:03

K ben ook iemand die liever alles perfect doet.
Loop me soms ook een beetje te "vergelijken" met vrienden van me, de meeste hebben rond de 20 u les gehad en hebben hun rijbewijs of hebben nu iets meer als 20u gerede en mogen in principe al examen doen (alleen diegene heeft der theorie nog niet in der pocket)
Ik mog bij 21u ofzo pas voor t eerst de snelweg op. Maar ach ieder zijn tempo, ooit (hopelijk de dag na Pasen) haal ik m wel

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:36

Wat een wisselende prijzen komen hier voorbij zeg! Bizar!

Bij mijn rijschool betaalde ik toen der tijd volgens de volgende tarieven:
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:48

LiannePuthzy schreef:
LadyMadonna schreef:
Je bent een slechte raadgever ikke _O-

K gok dat je instructeur dan zeker ingrijpt :')

Moet ie de kans voor krijgen.....
Als je gewoon achteruit inlegt (achteruitrijlampen gaan aan) heel even wachten, achteruit eruit en in 1.
Je kunt je eens verschakelen, toch? }:)

Enne, achteruit rollen bij een helling? Ach, dat is dan maar zo, heeft niemand wat van, zolang het geen halve meter is, of zo.

Overigens LM, daar zijn cursussen en begeleiding voor om dat te verminderen. Neus eens rond en vraag er eens naar bij mensen die zoiets snappen en waar je vertrouwen in hebt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:50

Ik heb morgen mijn laatste les voor het afrijden. Ik zit inmiddels al dik over de 100 lesuren heen volgens mij. Ik ben bij de 80 gestopt met tellen. Ik moet er maandag voor, ik ga morgen ook rijden met die pilletjes in. Ik hoop echt dat ik er niet slaperig van word achter het stuur. Als ik ze inneem op een gewone dag, gebeurt er niks. Maar ik ben echt bang dat ik het weer niet haal maandag.
Mijn lessen kosten 43 euro per les. Dus mijn vader heeft er flink spijt van dat hij ons rijbewijs betaalt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:09

K heb morgen mijn eenalaatste les, mijn ouders hebben geloof ik ook een beetje spijt dat dit mijn verjaardagscadeau was :') lessen zijn €47 per uur Volgensmij? en je hebt steeds 2u per x les

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:07

Tsja maar het is wel een investering voor je leven

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:53

Moest vandaag een cursist thuis brengen in Gorinchem, dus tja, dan moet je de Merwedebrug over :=
Vervolgens een les volgafstand, dus vanuit Gorinchem over de provinciale weg naar Zaltbommel, daar de A2 op naar den Bosch, dan de A59 op naar raamsdonk, en dan de A27 naar huis ....
Ben kapot :O :+

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:28

ik meld mij ook, ben vorige week weer begonnen met autotheorie |o |o autorijden geen probleem maar dat "stomme" theorie echt vreselijk. kan al zo slecht uit een boek leren dus ga nu naar theorie les.

heb eindelijk een rijschool gevonden die mij begrijpt en niet mega rijk van mij wil worden, want het kost allemaal wel wat :$

ik kan hier ook beide onderdelen doen ook voor aanhanger ;)
moet zeggen dat ik op de eerste theorie les 1 fout teveel had in het excamen dus viel me niks tegen.
ben benieuwd wat het vanavond gaat worden.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:33

Iemand ooit rijles met een kater gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:35

LiannePuthzy schreef:
Iemand ooit rijles met een kater gehad?

Een keertje. Had de avond van tevoren niet eens zo veel gedronken maar voelde me de volgende ochtend niet op en top. Was vergeten dat ik om 9 uur rijles had. Heb het toen even aangegeven bij mijn instructeur en die zei dat zo lang ik geen alcohol meer in m'n bloed had (was absoluut niet het geval) dat we wel gewoon konden rijden. Hebben expres een wat rustiger stuk gepakt dan normaal en het ging eigenlijk gewoon helemaal prima. Moet wel zeggen dat een kater in dit geval niet meer was dan een beetje moe en minimale hoofdpijn. Als ik me echt beroerd voel zou ik nooit in de auto stappen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:08

K heb gelukkig morge pas om 1 u les, maar laten we er op houde da K nu al meer als genoeg op heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:11

Ach joh, als je op tijd stopt en pas om 1 uur rijles hebt zal het vast wel goedkomen. Maar houd jezelf wel in de gaten he, als je het gevoel hebt alsof je reactievermogen beinvloed wordt door het feit dat je brak bent kan je misschien beter verzetten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:33

En als je instructeur het idee heeft dat je reactievermogen beinvloed word door de alcohol mogen ze de les afbreken en de kosten doorrekenen.

Ik heb er weleens een de auto uit gebonjourd, werd bijna dronken van de lucht alleen al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:34

Maar was dat iemand die brak was of echt nog dronken? Dat laatste zou ik wel heel brutaal vinden... Ik heb toen idd ook tegen mijn rijinstructeur gezegd dat het gewoon m'n eigen schuld was dat ik m'n rijles was vergeten en dat hij de kosten mocht doorrekenen als ik niet capabel genoeg bleek om te rijden.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:26

Mijn instructeur heeft idd ook de les een keer afgebroken. Jongen kon niet eens meer een rechte lijn lopen. :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:28

De dranklucht kwam me tegenmoet en bij navraag bleek dat ze om 5u nog zat te drinken.

Als mensen ziek zijn zet ik ze er ook uit hoor, als ze me aansteken kunnen er nog veel meer mensen niet rijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:37

Ik wilde iets typen maar nee, laat maar...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:58

Mijn gedachten LadyMadonna :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:06

Euh als dat op mij slaat, ik heb het over ziek he dus niet een vetkoudheidsvirusje

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:09

Nustice schreef:
Mijn instructeur heeft idd ook de les een keer afgebroken. Jongen kon niet eens meer een rechte lijn lopen. :=

0.0 als je geeneens meer recht kan lopen 0.0
Zit inmiddels braaf in de trein naar huis
Heb gok ik 6 a 7 jillz op, dus gok dat t morge wel goed komt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:14

Polly schreef:
Euh als dat op mij slaat, ik heb het over ziek he dus niet een vetkoudheidsvirusje

Oh nee absoluut niet op jou, maar over dronken in de auto stappen :=
Hoe moet dat dan als ze straks hun rijbewijs hebben en niemand ze meer de auto uitknikkerd :oo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:14

Polly schreef:

Nee, van mijn kant slaat dat op een 18 jarige die het grappig vind om 17.00 al meer dan genoeg op te hebben en zich afvraagt of ze morgen wel kan lessen met een kater...
|o