Niek123 schreef:Hoi iedereen,
Als pas afgestudeerde hbo'er kom ik net kijken op de arbeidsmarkt. Nu had ik een vraagje.. Ik ben een leuke vacature tegengekomen waar bepaalde functie eisen een pré zijn. Ik heb echter geen ervaring met die functie eis, echter ligt het wel binnen mijn straatje. Hoe kan ik dat goed verwoorden in mijn motivatie.. of moet ik het juist niet noemen.
Ja, lastig is dat he! Ik weet het ook nooit zo goed. Wat ik wel doe is als ik niet direct ervaring heb specifiek in die richting, maar wel andere bruikbare ervaring heb, wel noemen (met argumentatie, waarom die ervaring nuttig is).
En verder gewoon proberen ook al heb je die ervaring niet! Ik probeer ook altijd uit mijn brieven te laten blijken dat ik graag leer en heel enthousiast ben, waardoor ik de missende ervaring snel opdoe bij het bedrijf zelf (althans, ik hoop dat ze dat uit mijn brief halen
).
[edit] ja wat hierboven genoemd wordt dus. Ik kon de juiste woorden niet vinden
. Ik heb zojuist een reminder gestuurd naar een vacature die ik wil. Ik zou binnen 2 weken wat horen en dat is voorbij (2 weken en 1 dag) en dus heb ik gemaild hoe of wat (in chique woorden natuurlijk).