Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:21

Mariska, ik hoor net dat één van mijn bruidsparen (of, nouja hij) bij jou een sport-shoot heeft gewonnen, wat super grappig! Hij doet aan boogschieten :-). Ze hadden via mijn Facebook de link gezien!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:23

Yucca schreef:
Mariska, ik hoor net dat één van mijn bruidsparen (of, nouja hij) bij jou een sport-shoot heeft gewonnen, wat super grappig! Hij doet aan boogschieten :-). Ze hadden via mijn Facebook de link gezien!

haha, dat is grappig! Zijn vrouw had hem inderdaad opgegeven voor die fotoshoot. Ik wist niet dat jij hun trouwreportage had gefotografeerd. Er stond ook geen locatie bij hun e-mails. Wat leuk zeg!
Super bedankt voor het delen dan nog! Ik vind het zelf ook wel erg leuk dat deze gewonnen hebben (heb via zo'n random generator de winnaars gekozen), omdat het toch wel een hele speciale sport is!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:26

Ja, leuk hoe zoiets gaat via Facebook. Je merkt zelf niet dat mensen er actie door gaan ondernemen.
Ik heb op hun trouwdag hem ook gefotografeerd met de boog, super mooi ding!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:52

Dat is inderdaad niet te merken. Ik heb ook eigenlijk van bijna niemand te horen gekregen hoe ze de actie gevonden hadden, dus dan is dit extra leuk om te horen.
Gaaf zeg! Kun je misschien 1 van die foto's met mij delen (ze staan nog niet op je site, toch?)? Ben wel heel benieuwd ;-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:04

Ik heb je even een berichtje gedaan op Facebook Mariska! Dit bruidspaar krijgt ook een blog/interview op Arnhems meisje, super leuk voor hun én voor mij natuurlijk :-). Ben al bezig met foto's uitzoeken, maar dat is best moeilijk, haha!

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:38

Na een tijd druk bezig te zijn geweest is het nu eindelijk rond.
Wij gaan verhuizen naar Duitsland verhuizen en dan kunnen de paarden op de boerderij komen en dan eindelijk bij de Duitse kamer van koophandel het bedrijf aanmelden en helemaal happy om middenin het paarden gebied van Duitsland te vestigen zodat mijn verloofde vol aan de slag kan op een nieuwe klanten kring op te bouwen.

Zo gauw we de sleutel hebben kan ik het gereed maken zodat de paarden vanuit Engeland over kunnen komen, dus stallen en hekwerk eerste prio en daarna binnen aan de slag.

Kijk er echt naar uit om eindelijk van uit mijn appartementje naar een boerderij te verhuizen met 1,5 hectare grond

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:28

Wat super leuk zeg renep! Alvast heel veel succes en plezier met de voorbereidingen. Per wanneer gaan jullie verhuizen?

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:50

ik ben zelf al terug verhuist naar Nederland, mijn verloofde zit nog in Engeland en per 1 september krijgen we de sleutel dus dan gelijk flink aan de bak zodat zsm de paarden en mijn verloofde kunnen volgen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:41

Waar gaan jullie heen in DLD, wij zitten in de Eifel

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:04

joyce2 schreef:
Welkom JorisDy! Hoe zijn jullie daar zo opgekomen, om een snoepwinkel te beginnen? Dat is toch iets wat je niet vaak meer hoort!

Eigenlijk was het een spontaan idee die heel goed is uitgepakt :=.

Mallootje: Tuurlijk is het 'lastig' met 4 grote supermarktketens om ons heen, maar het is inderdaad het stukje beleving dat wij proberen mee te geven en natuurlijk ook snoep wat je niet kan kopen bij de AH ketens.

Corelli: Ja op onze facebook :) te vinden onder de naam; Het Snoepklompje

Pmarena: Eigenlijk van alles :). Van oud Hollands tot Amerikaans. Glutenvrij, suikervrij, lactosevrij etc. etc.

Yucca: Klein wereldje! Leuk zeg dat jullie via via met elkaar in contact komen

Renep: Gefeliciteerd! Spannend hoor

Ik las ook wat over Ebay. Ik zit ook te twijfelen om Ebay in te zetten om spullen te importeren en in mijn zaak door te verkopen ik heb alleen geen idee hoe ik dit mag doen. Iemand hier die dat doet? Gaat bij ons puur om woonaccessoires en sieraden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:22

Je moet dan wel het BTW bedrag laten verleggen. Voordat je iets koopt zal ik eerst bij de koper vragen of ze dat doen

Ik heb leveranciers uit Frankrijk en Nederland. Hun rekeningen zijn zonder BTW
Bij de Duitse leveranciers draag ik wel BTW af maar die krijg ik weer terug (ik moet een maandelijkse aangifte doen)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:31

Ik heb jullie Facebook pagina opgezocht en nu heb ik meteen trek in snoep.... -O- :')

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:34

Yucca haha, kan ik dat dan wel aan om te kijken?

Ik ben bezig een naam te verzinnen maar is toch mooi knap lastig.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:29

vandaag zitten te stoeien met de kleuren, onze andere website heeft de kleuren blauw/oranje/wit en wilden sws dus andere kleuren.

http://www.expeau.nl/nl/tekstborden/op-metaal/
ander logo moet nog gemaakt worden, is nu tijdelijke oplossing. iemand suggesties/feedback? past dit beetje bij elkaar?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:49

Xmaaike Ziet er netjes uit, maar ik zou misschien de groene kleur wat minder fel maken. Op het wit leest het heel "ongemakkelijk" / pijn aan de ogen. (De resultaten filteren, categorie ect)

Zoals boven in zeg maar daar is de kleur minder fel en leest het voor mij fijner. ( Cowparade)

Bedoel je met het logo wat helemaal bovenaan staat? ( Ja ik zou die wel veranderen)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:23

@ Duijfje, dankje, heb kleuren wat aangepast, had je inderdaad gelijk in dat het wat te fel was :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:21

Zou ook de achtergrond aanpassen. De houten planken zijn wel heel mooi, maar je ziet dat het patroon niet goed aansluit. Als ik jouw was zou ik even opzoek gaan naar een betere planken achtergrond.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:15

Wij gaan in Emsland wonen dus vlak over de grens en dat scheelt weer aangezien ik blijf werken in Nederland.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:03

@xMaaike ziet er mooi uit!

Ik ben me hele website aan het vernieuwen. Is nog lang niet klaar en kaal. Alleen wat ik dus niet goed krijg is de tekst. Elke keer als ik het plaatje op sla word de tekst zo vaag! Ik sla hem op als PNG.
Echt zo lelijK!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:03

Zie wat je bedoeld met je tekst in plaatjes Lisa. Maak je de afbeeldingen wel direct op het juiste formaat? Als ze vervolgens groter of kleiner worden geschaald worden ze vaak pixelig. Nog beter is om een header te pakken waarin je de tekst los invoert. Met wat voor programma is jouw webshop gemaakt?

Edit: Ik zie het al.. mijn webwinkel. Dan heb je alleen keuze uit foto of flash. Flash zou best iets zijn dan voor je om je in te verdiepen. Ken je dat?

Ik heb net ook mijn fotografie website online gezet! Hij is echt heel minimaal, maar wil hem weer stapje voor stapje verder uitbouwen.

Wie neemt een kijkje? :P http://eenfotovanjou.nl/

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:07

Ik vind het niet negatief minimaal! Er staat duidelijke info op, mensen kunnen foto's zien en het is duidelijk hoe ze contact met je op kunnen nemen. Vind er echt niets mis mee!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:19

Thanx Joyce! :)
Heb pas nog op facebook je foto's zitten kijken van de camper. Dat is een gaaf projectje zeg!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:53

@Kaaren ik gebruik nu photoshop en ik mag de grote ongeveer zelf bepalen.. Flash ken ik niet

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:16

Kaarten heb je site gezien via de mobiel. Vind het een mooie nette site :) (en mooie foto's!)

Wij vandaag weer een stapje verder. Zijn langs de KVK geweest en ingeschreven.

Onze eerste order uit Amerika is onderweg!

Nu nog logo verzinnen... En website..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:36

Gefeliciteerd met je inschrijving en veel succes!

Pff wat een zomer tot nu toe, naja eigenlijk niet. Werk me te pletter bij de baas en weinig tijd voor andere dingen. Wel een gesprek gehad en na de zomer wordt ik minder ingeroosterd (dan eigenlijk gewoon volgens mijn contract). Maar mag alsnog niet klagen, heb tot nu toe altijd wat te doen gehad kwa opdrachten/reparaties. Nog 15 dagen vol houden en dan op vakantie, daarna ga ik me eens inlezen in google ads ect.