Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dobby91 schreef:Wat voor iets zoek je Unseen?
Rot van je weekend Bowena, maar knap dat je zo gemotiveerd bent voor morgen!
Fangio, in welke regio?Vacatures voor een basispsycholoog?
bowena_84 schreef:Welkom Unseen. Poeh een uur reistijd, respect! Ik zou dat niet volhouden. Wel fijn dat je al passende vacatures gevonden hebt! Ik heb me goed in gelezen over een goede openingszin, maar ja wat is dat dan weer precies. Ik heb er echt een week op zitten broeden en heb er nu een die bij mij past en waarvan ik denk dat die wel interesse zou kunnen wekken. Verder ben ik een beetje een noob op het gebied van solliciteren maar probeer ik iedere brief zo goed mogelijk te personaliseren aan de werkgever en vacature.
Echt zo stom maar sinds ik vorige week het telefoontje van de uitnodiging gekregen heb zie ik geen enkele passende, interessante of leuke vacature meer haha. Misschien een teken. Hoop alleen als het hem morgen niet word ze erna wel weer komenBen nog in afwachting op een reactie van een procedure bij een werkgever waar ik ook echt graag aan de slag zou willen, dus daar heb ik ook nog stiekem hoop op
Heb een vreselijk weekend achter de rug met zoveel pijn dat ik staat was of mezelf knock out te slaan of naar de HAP te kruipen en morfine te eisen. Voel vandaag nog de naweeën dus ik houd me lekker rustig en hoop dat ik morgen kwiek en fit ben! Ik laat me door niets of niemand tegen houden, ik moet en zal gaan knallen
Fangio schreef:Bij mijn werk staan er nu wel 2 vacatures open voor psycholoog, maar dat is voor een WO master.
Dobby91 schreef:Wat voor iets zoek je Unseen?
Rot van je weekend Bowena, maar knap dat je zo gemotiveerd bent voor morgen!
Fangio, in welke regio?Vacatures voor een basispsycholoog?
its_daantjee schreef:Unseen ik zou een eerlijke sollicitatiebrief schrijven, maar misschien kun je bij je goede punten een beetje overdrijven. gewoon een beetje aandikken zodat je leuk overkomt. verder zou je gewoon een leuke brief kunnen schijven en veel informatie over jezelf geven. op sollicitatieformulieren vragen ze vaak naar je werk ervaring en naar de reden dat je daar gestopt bent. je kan ook je beschikbaarheid in de brief vermelden. verder weet ik niet zo goed hoe een sollicitatiebrief er uit ziet want ik heb dat nooit geschreven![]()
heel veel succes en hopelijk krijg je de baan! is het een optie om evt langs de bedrijven te gaan om een formulier te halen of informatie te halen? of evt bellen? dan komt het wel over alsof je echt interesse hebt en het niet bij alleen een brief laat.
succes!
miekel92 schreef:Unseen: ik kijk altijd naar wat er specifiek gevraagd wordt en naar de missie/visie van het bedrijf en vervolgens kijk ik dan wat aansluit op mijn persoonlijke eigenschappen, normen/waarden, etc.
Het bedrijf waar ik nu solliciteer vroeg onder andere om creativiteit en humor dus heb ik mijn brief wat minder serieus geschreven. Ook pas ik mijn C.V. soms aan op een vacature. Ik heb veel commissiewerk gedaan bij een studentenvereniging en ik zet er altijd alleen die functies in die relevant zijn voor de vacature.
Ik hoop dat je snel fit bent Bowena!
miekel92 schreef:Unseen: ik kijk altijd naar wat er specifiek gevraagd wordt en naar de missie/visie van het bedrijf en vervolgens kijk ik dan wat aansluit op mijn persoonlijke eigenschappen, normen/waarden, etc.
Het bedrijf waar ik nu solliciteer vroeg onder andere om creativiteit en humor dus heb ik mijn brief wat minder serieus geschreven. Ook pas ik mijn C.V. soms aan op een vacature. Ik heb veel commissiewerk gedaan bij een studentenvereniging en ik zet er altijd alleen die functies in die relevant zijn voor de vacature.
Ik hoop dat je snel fit bent Bowena!
Hoe doen jullie het met referenties? Waar ik nu solliciteer vragen ze 2 referenties Ik heb mijn huidige werkgever gevraagd, dat is een weekendbaan zonder uitzicht op meer uren en die snapt heel goed dat ik iets voor doordeweeks erbij zoek, zij vind het dus geen probleem om als referentie te worden opgegeven. Maar ik werk hier inmiddels al 3 jaar en bij mijn eerdere werkgevers werkte ik zelfstandig (zonder supervisie) of zijn inmiddels alle managers/leidinggevenden weg. Er was aangegeven dat het ook van stage mocht zijn maar één stage is al erg lang geleden en bij de andere was de periode nogal hectisch en zijn er wat dingen verkeerd gelopen, hierdoor ben ik bang dat zij geen goed beeld kan geven hoe ik als werkgever ben..
Heeft iemand misschien tips hoe ik dan mijn tweede referentie kan kiezen?