[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 00:18

Ik heb 1400 betaald voor 30 uur les en een examen. Geen ttt. In Den bosch. Kwamen nog 30 euro voor theorie boek, theorie examen en eigen verklaring bij op eigen kosten.

Sterre98

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 02:02

Zohee, bij mij zat de ttt bij t pakket in. Los kost het 145. Ik betaalde voor zo'n 36 inclusief theorie, ttt, examen evt theorie lessen, SD kaart waarmee je werd opgenomen zo'n 1800?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 03:44

Ik betaal 100 euro voor de ttt. Ik schrik wel vande bedragen die jullie noemen :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:12

Bij mijn rijschool betaal je voor een losse les €49. Hoe meer lessen je tegelijk afneemt, hoe goedkoper het wordt. Ik heb nu een 40 uur pakket + examen afgenomen voor €2093. Mocht ik minder lessen nodig hebben, worden de overige lessen terug gestort

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:16

Wow! Bij mij kost een les 38,- per uur.

Ik had een pakket van 30 rijlessen, TTT, praktijk examen en een theorie boek voor 1200,- :)

Laten we de 15 lessen en het 2e praktijk examen wat ik er bij heb moeten kopen even achterwege laten :') ik had mijn theorie veel te laat gehaald en die had ik pas met mijn 32e les waardoor ik steeds niet kon afrijden.. tip voor mensen: haal eerst je theorie om geld te besparen :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:20

Met theorie heb ik nu 16 van de 26 hoofdstukken gedaan, daarna kan ik de oefen examens gaan doen en de boel aanvragen

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:20

Ik betaal maar 35 euro voor een les van een uur. Wat idioot veel allemaal :oo Wat een examen kost weet ik zo niet..

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:22

Volgens mij ga ik ook erg duur uitkomen. Ik had een pakket van 25 lessen, ttt en examen voor iets van 1450 euro. Losse lessen zijn 45 euro per uur, maar ja, ook ik zit in de randstad. Dus al met al, als ik nu in een keer ga slagen, zal het uitkomen op zo'n 2500 euro of zo. En daar komt nog theorie bij van 30 euro of zo voor het theorieexamen en een boek van 10,- op Marktplaats. Je rijbewijs halen is een dure aangelegenheid -O-

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:34

Ik betaalde 47 euro per uur voor een losse les. En hun lessen gingen per 2 uur.

Had een allin pakket voor 2100 euro.
Theoriedag + examen. 8u simulator en 36u rijles + praktijk examen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:39

Nustice schreef:
Ik betaalde 47 euro per uur voor een losse les. En hun lessen gingen per 2 uur.

Had een allin pakket voor 2100 euro.
Theoriedag + examen. 8u simulator en 36u rijles + praktijk examen.

Deze had ik ook+ nu 34 of 36 u extra gelest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:27

Hier kost een losse les 45 euro per uur, maar je neemt af in anderhalf uur. In een pakket is het wel goedkoper. Maar goed, ik wist dat ik er gewoon veel voor kwijt ging zijn. Hier in de randstad kan je eigenlijk bijna geen rijschool vinden waar het goedkoper is, als je bij een fatsoenlijke grote rijschool wilt lessen tenminste.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:34

Aan de andere kant.... Klant van mij had gekozen voor een prijsstunter... 3x gezakt... Overgestapt naar waar ik nu les, paar lessen, examen in de sneeuw, en direct geslaagd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:38

LadyMadonna schreef:
Aan de andere kant.... Klant van mij had gekozen voor een prijsstunter... 3x gezakt... Overgestapt naar waar ik nu les, paar lessen, examen in de sneeuw, en direct geslaagd...

Ik heb mijn eerste 10 lessen bij een prijsstunter gehad (aanbiedingen etc) en hij bediende de koppeling de tiende les nog steeds voor me. Ik stapte bij mijn huidige rijschool in de auto na 3 jaar niet gereden te hebben en moest gelijk alles zelf doen, ging prima. Het valt mij op dat prijsstunters in de randstad vaak heel hard hun best doen om mensen zo lang mogelijk te laten lessen, terwijl ik juist meer heb aan het echt 'zelf rijden'

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:03

Ja daar is zeker ook wat voor te zeggen. Helaas kun je als leerling nooit echt bepalen of een instructeur je langer laat doorrijden dan nodig is. Er is niet echt een controlerende groep in dit systeem. En daarnaast duurder hoeft niet per se betere kwaliteit lessen te betekenen. Al zie je in praktijk, van wat ik zo om me heen hoor, dat dat meestal wel zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:07

Oh absoluut niet hoor. Maar ik heb mijn eerste pakket gekocht via een site voor studentendeals, was 400 euro voor 10 lessen en afrijden. Kan me wel voorstellen dat een instructeur je dan nog even een poosje door laat rijden, anders verdient hij er niks aan natuurlijk. Mijn huidige instructeur is daar imo wel een stuk eerlijker in, hij zegt het als ik iets moet verbeteren maar hij laat me niet meer rijden dan nodig.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:37

Waarom hier steeds geroepen word dat het in de randstad nou eenmaal duurder is....?
Genoemde prijzen is nou eenmaal wat het kost, rijscholen die voor minder rijden halen het geld wel op een andere manier bv hoge examen tarieven of vaker examen doen
.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:39

Polly schreef:
Waarom hier steeds geroepen word dat het in de randstad nou eenmaal duurder is....?
Genoemde prijzen is nou eenmaal wat het kost, rijscholen die voor minder rijden halen het geld wel op een andere manier bv hoge examen tarieven of vaker examen doen
.

Mischien omdat sommige denken dat alles in de randstad duurder is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:43

Polly schreef:
.

Nou ja, ik lees hier toch behoorlijk uiteenlopende prijzen en begreep van vrienden die buiten de randstad wonen dat het daar toch wel iets goedkoper is. Lessen voor 38 euro per uur vind je hier niet zo snel.. Maar goed, misschien dat het dan aan iets anders ligt, ik zou het echt niet weten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:16

Waar ik gereden heb kost het nu 40 euro per losse les, los praktijkexamen €250, losse TTT €200.
Ik had een pakket van 40 uur, dat is nu €1925 euro en dan inclusief TTT, eigen verklaring en examen e.d.
Toen ik er reed was hij nog wel ietsje goedkoper.

Hij heeft sinds kort een nieuwe auto, een Audi A3. Supervette bak, baal echt dat ik daar nu niet in kan rijden _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:17

Ik rij ook in een Audi A3 <<)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:26

Dan weet je iig waar je geld heen gaat. :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:28

Als je lesgeeft voor 38 p/u en normale examen tarieven rekent draai je verlies

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:44

Ik moest vandaag stoppen voor een verhoogd kruispunt omdat er iemand van rechts kwam.. alleen stond ik met m'n voorwielen op de drempel.. en achter me stond er 1 met z'n neus in m'n kont...
Weg rijden ging niet helemaal vlot (te voorzichtig) waardoor ik steeds een stukje terug zakte... mijn instr laat me dan (bewust) ff ploeteren voor hij gaat helpen, maar ik was als de dood dat ik tegen die andere auto aan kwam... en tja.... dan blokkeer ik he....
Ik weet echt wel hoe ik weg moet rijden en heb ook al een paar x een hellingproef gedaan, maar dan wordt ik zó nerveus dat ik het gewoon niet meer weet... |o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:46

LadyMadonna schreef:
Ik moest vandaag stoppen voor een verhoogd kruispunt omdat er iemand van rechts kwam.. alleen stond ik met m'n voorwielen op de drempel.. en achter me stond er 1 met z'n neus in m'n kont...
Weg rijden ging niet helemaal vlot (te voorzichtig) waardoor ik steeds een stukje terug zakte... mijn instr laat me dan (bewust) ff ploeteren voor hij gaat helpen, maar ik was als de dood dat ik tegen die andere auto aan kwam... en tja.... dan blokkeer ik he....
Ik weet echt wel hoe ik weg moet rijden en heb ook al een paar x een hellingproef gedaan, maar dan wordt ik zó nerveus dat ik het gewoon niet meer weet... |o

Even de achteruit inschakelen, moet je opletten wat er gebeurt.........

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:48

Je bent een slechte raadgever ikke _O-