Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:12

Haha zo'n aanbod heb ik ook een keer gehad. Heb het bedrijf gegoogled blijken het oplichters te zijn en heeft Radar er al meerdere malen aandacht aan besteed.
Heb Radar meteen getipt dat ze weer actief zijn en hun een mail gestuurd dat ik niet meer op het aanbod in wilde gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:22

Zullen er genoeg zijn die erin trappen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:36

Marcella, je bent toch wel slimmer dan dat? Hoe kun je dat nou serieus overwegen? De O is van... oplichters. Dat kun je alleen al uit de tekst opmaken dat het niet spoort, hoef ik niet eens voor te googlen :o
Ja er zullen genoeg eenvoudige naïeve zielen intrappen, anders waren ze allang opgehouden met deze meuk :=

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:54

Ik had laatst ook zoiets, maar dat in mijn werkgebied :P Heb niet gereageerd. Kon via google wel de bedrijfsnaam en website daarvan terugvinden, maar ook al was het waar, dan lag het me toch echt niet.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:34

Ik ben ook een keer door zo bedrijf benaderd (telefonisch) na wat resource bleken het ook oplichters te zijn..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:38

Er zijn nog tijdelijke functies bij de Keukenhof (Lisse). Is voor ongeveer 2,5 maand.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:47

Heb in ieder geval nog niet reageer en is dus al de 2de keer dat ik zo'n mailtje heb gehad die uiteindelijk in de prullenbak eindigde alleen dan van een ander bedrijf, maar wel dezelfde persoon klink ook gewoon te leuk. :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:58

oeiiiii!! ik zag een hele leuke vacature voorbij komen op FB…heb gesolliciteerd. Zag al wel een zeer groot aantal reacties van mensen die ook gingen reageren.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:07

Niet geschoten is altijd mis..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 07:46

Vandaag mijn laatste dag bij mijn huidige bedrijf. Ben er wel klaar mee na 1.5 jaar.
Dan volgende week op naar mijn nieuwe uitdaging.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:35

Ik had me hier eerder aan moeten melden :') vorige week woensdag gesolliciteerd, donderdag een bericht met complimenten en vrijdag werd ik gebeld of ik vanmiddag op gesprek wil komen.

Ben benieuwd!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:13

Ik ben een beetje afwezig geweest hier. Het solliciteren staat hier even op een laag pitje. Krijg nog betaald tot eind april en ga woensdag als vrijwillig aan de slag als management communicatie evenement medewerker bij het dieren centrum. Solliciteer wel rustig door op vacatures die me aanspreken en binnen mijn werkgebied liggen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:19

Voor mij is het ook alweer een tijdje geleden met posten.
Solliciteren gaat (helaas) nog steeds door, ben heel erg in de buurt geweest (2 kandidaten) maar toch afgewezen...

Nu kwam ik deze tegen in de mail, hoewel ik de zoekmachine laat zoeken op wetenschappelijk onderzoeker is er een vacature 'stalmedewerker' uitgerold. Hartstikke leuk, maar niet in de buurt.

Voor de geinteresseerden: http://www.agriwerker.nl/vacatures-agra ... ign=Indeed

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:26

Ik krijg ook creatieve vacature meldingen; docent wiskunde bijvoorbeeld :+

Ehhh juist? :')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:35

Callcenter werk voor de belastingtelefoon? Standplaats Groningen of Leeuwarden. Juist ja, woon vlak bij Utrecht :+

Die parameters van die zoekmachines werken gewoon niet altijd goed, hoewel het af en toe komisch is om te zien wat voor rare dingen er uit komen :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:44

Hier stiekem licht optimistisch want ik ben uitgenodigd voor gesprek bij een hele hele hele toffe vacature..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:47

Cool Ir1ne! Wanneer is je gesprek?

Kinke, naar wat voor vacatures zocht jij ook al weer? Ik ga deze week ook via een Facebookoproep solliciteren :D..

Ik heb ook weer een aantal sollicitaties lopen. Bij de één krijg ik binnen 2 weken reactie, maar nog niks gehoord (is morgen 2 weken geleden)...dus maar weer achteraan bellen...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:57

zap schreef:
Cool Ir1ne! Wanneer is je gesprek?

Kinke, naar wat voor vacatures zocht jij ook al weer? Ik ga deze week ook via een Facebookoproep solliciteren :D..

Ik heb ook weer een aantal sollicitaties lopen. Bij de één krijg ik binnen 2 weken reactie, maar nog niks gehoord (is morgen 2 weken geleden)...dus maar weer achteraan bellen...

Morgen. Wel eerst bij het wervingsbureau.. dus licht optimistisch. Ze hebben me al vaker voor de gek gehad ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:08

Ik hoop het voor je Irene! Snap je terughoudendheid := die gouden bergen beloven ze vaak.

Ik heb weer een (hele nette!) afwijzing te pakken, maar... Ik ga die afwijzing wel gebruiken om te kijken of ze een werkervaringsplek kunnen bieden :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:58

vuurneon schreef:
Ik hoop het voor je Irene! Snap je terughoudendheid := die gouden bergen beloven ze vaak.

Ik heb weer een (hele nette!) afwijzing te pakken, maar... Ik ga die afwijzing wel gebruiken om te kijken of ze een werkervaringsplek kunnen bieden :)

Nou idd. Heb al eens gehoord: je bent de enige die echt geschikt is voor deze functie, zo zeker ben ik van een ander nog niet geweest.

Anderdaags: het bedrijf wil iemand met gerichtere ervaring. Ehh? nou jammer dan..

Maar deze is echt wel heeeeel gaaf :)

Hoe ga je dat doen dan Vuurneon?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:01

Kinke schreef:
oeiiiii!! ik zag een hele leuke vacature voorbij komen op FB…heb gesolliciteerd. Zag al wel een zeer groot aantal reacties van mensen die ook gingen reageren.

Wat zoek jij ook alweer en in welke omgeving?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:20

Spannend Ir1ne!!!
Zap/Kriel, mijn werkervaring is financiële administratie, parttime, regio Deventer/Zwolle.
Maar de vacature waar ik nu op gereageerd heb is iets heel anders :) (denk niet dat ik het ga worden trouwens, diegene is werkelijk overstelpt met reacties)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:21

Ir1ne schreef:
Hoe ga je dat doen dan Vuurneon?

Gewoon een reply sturen op de afwijzingsmail :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:40

Ja hehe maar wat zet je er dan in? ik wil wel gratis werken?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:41

Kinke schreef:
Spannend Ir1ne!!!
Zap/Kriel, mijn werkervaring is financiële administratie, parttime, regio Deventer/Zwolle.
Maar de vacature waar ik nu op gereageerd heb is iets heel anders :) (denk niet dat ik het ga worden trouwens, diegene is werkelijk overstelpt met reacties)

Ik zie net in het plaatselijke sufferdje wat staan, is parttime en misschien net iets te ver weg.