Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:35

Carmen schreef:
Na een tijdje meelezen wil ik me dan toch maar hier melden voor tips en tricks. Ik heb afgelopen jaar de MBO4 opleiding Administrateur (THBO) afgerond. Daarna ben ik door gaan leren aan een HBO studie. Leuke studie, ook niet moeilijk maar toch niet helemaal mijn ding. Ik wil in september wat anders gaan doen. Maar voor de tussentijd zit ik dus thuis! Druk op zoek naar een baan in de omgeving Heerhugowaard. Ik heb verder niet veel eisen, werk is werk. Maar na een hoop sollicitatiebrieven te sturen en net zoveel afwijzingen, word ik toch een beetje wanhopig.
Morgen heb ik een proefdag bij een restaurant, maar dat is alleen voor in het weekend. In de bediening is eigenlijk niet mijn ding, ik ben niet handig en laat een hoop uit mijn handen vallen. Ik ga het dus zeker proberen morgen, maar ben toch een beetje bang dat het niks wordt.

Eigenlijk had ik verwacht dat een baantje vinden niet zo moeilijk was. Zoveel eisen heb ik niet, ik heb een diploma... Maar het is dus moeilijker als dat ik dacht. Ik heb me nu ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus, daar hoor ik eigenlijk ook niet zoveel van. Iedere dag reageer ik wel op vacature(s), maar ik ben lang niet de enige blijkt.

Ik wil dus graag met jullie meelezen en hoop dat ik hier nog wat kan opsteken!

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad, heb morgen mijn tweede gesprek over de arbeidsvoorwaarden en dan in principe maandag beginnen! Fulltime, in de branche waar ik voor opgeleid ben. :)

Bedankt voor het meelezen en de tips!

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:56

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een baan in omgeving Roosendaal, wij zijn hard op zoek naar nieuwe collega's.
Het gaat om een telefoniste, crediteuren medewerker en een administratief medewerker. Voor de functie van crediteuren medewerker en telefoniste is het vloeiend beheersen van de Duitse taal een must. Als administratief medewerker hoef je niet vloeiend Duits te kunnen spreken maar een jezelf in het Duits kunnen redden is wel een pre.

Meer info per pb!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:56

Ik kan duits en die baantjes lijkt mij heel leuk! :oo
you've got mail!

zap

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:59

Carmen wat goed! Gefeliciteerd!

Ik heb een rotdag wat betreft werk. De enige mogelijkheid om wat te verdienen, wordt weer eens 'afgepakt'. Zo voelt het tenminste. Heb heel duidelijk kenbaar gemaakt dat ik deze actie absoluut niet kan waarderen. Morgen gesprek met de leidinggevende. Maarja...0-uren he :n. Pffff

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:05

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:18

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:35

Stel dat jullie moeten kiezen...
kies je dan voor:
- jong dynamisch bedrijf
- klein bedrijf
- leuke functie(werk wat je leuk vind, je ding zeg maar)
- stressvol
- lange dagen (overwerk eerder regel dan uitzondering)
- helaas met verschrikkelijke leidinggevende en niet leuke collega's

of

-ouder bedrijf
- groter bedrijf (ruim man, vs 10 bij kleine bedrijf)
- daardoor meer zekerheid
-leuke direct collega's (2) rest van het personeel kan ik met 95% goed opschieten
- werk waar je nog niet bekend mee bent (wel bekend systeem/programma) en niet weet of er voor langere tijd uitdaging in zit.
- minder klant contact (+!)

salaris en voorwaarden zullen praktisch op hetzelfde neerkomen/blijven buiten beschouwing.
reistijd etc is het zelfde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:36

Tweede :j
Ik vind zelf de sfeer op de werkvloer ontzettend belangrijk.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:38

Ik zou ook voor de tweede gaan :j. En ik snap niet of je laatste plusje (minder klantcontact) nou positief is of niet. Wil je wel of geen klantcontact?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:43

Wel klant contact, maar minder dan is niet erg....
regelmatig zit ik 45 van de 60 min aan de telefoon. Dat betekend dat ik niet aan m'n werk toe kom. Erg lastig, want dan kunnen m'n collega's op de expeditie/warehouse niet verder etc.

in beide functies heb ik met de andere functie te maken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:44

Dan zou ik zeker naar 2 neigen. Bijna alles is in het voordeel toch bij het tweede bedrijf? Waarom twijfel je? Het werk op zich is denk ik het twijfelpunt?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:11

zap schreef:
Dan zou ik zeker naar 2 neigen. Bijna alles is in het voordeel toch bij het tweede bedrijf? Waarom twijfel je? Het werk op zich is denk ik het twijfelpunt?

Ik zie eigenlijk ook alleen maar meer voordelen bij 2.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:13

Persoonlijk zou ik niet meer bij een mega groot bedrijf willen werken, maar dat is persoonlijk. En Mri doen wat je hart je ingeeft. Ondanks dat het een moeilijke keuze is, zal je die knoop toch zelf moeten doorhakken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 06:17

nummerr 2...

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:34

Ik zou in dat geval ook voor de 2e gaan. Nieuwe werkzaamheden pik je wel op, maar werksfeer zal toch hetzelfde blijven wanneer de mensen blijven.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:39

Voor het 2de bedrijf

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:41

Hier ook het tweede bedrijf. Leuke mensen om je heen zijn ook belangrijk :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:45

Absoluut nr 2, een groot bedrijf geeft meer zekerheid en duidelijkheid in afspraken, en wellicht een CAO.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:40

cao, zekerheid , duidelijkheid, dat is allemaal niet echt voorbehouden aan grote bedrijven, ken voldoende kleinere bedrijven die dat ook allemaal kunnen bieden.
wat voor mij veel zwaarder zou meewegen is het feit dat je nu al weet dat het team en de leidinggevende van het ene bedrijf absoluut niet bij je passen.. dat lijkt me een vrij serieus probleem opleveren wat betreft sfeer en dus ook functioneren binnen dat bedrijf.
elke dag naar een kantoor met sfeertje diepvries gaat snel tegenstaan

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:48

uitgenodigd voor gesprek voor een hele leuke functie :D En nog eens 2x teruggebeld vandaag nav CV!
Ik ga heel tevreden mijn weekend in!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:08

Er zat een vacature tussen mijn mails, zo perfect aansluitend bij mijn profiel ben ik ze nog niet vaak tegengekomen. Meteen sollicitatie gedaan, dit vind ik echt spannend. Natuurlijk wil je altijd een baan als je ervoor solliciteert, maar deze zou ik toch echt echt graag willen. :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:27

Ik heb zeer waarschijnlijk dinsdag een gesprek erover. Ben benieuwd wat het gaat worden/wat ik ga horen.
CAO is bij beide niet van toepassing.
Om het iets duidelijker te krijgen; het zijn "zuster bedrijven" en zitten samen in 1 pand.
Bedrijf 1 gaat volgende maand verhuizen naar het pand ernaast maar dat is wel direct verbonden met bedrijf 2. Helemaal los gaat het niet.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 06:06

Hoi allemaal :)
Ik lees al een tijdje stiekem mee en doe hier en daar wat tips op van jullie. Ik ben een student, en op zoek naar een bijbaan en (zomer) stage. Nu ben ik dus lekker aan mijn cv aan het knutselen, maar dat is nog ingewikkelder om goed te doen dan ik dacht. Zouden sommige van jullie ernaar willen kijken en wat tips willen geven? Ik heb, op wat achter-de-kassa werk na, nooit echt 'serieus' mijn cv moeten gebruiken, dus heb geen flauw benul van wat handig/gebruikelijk/overzichtelijk is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:25

Kreeg deze dus ineens over de mail en lijk me dus heel interessant, maar ben een beetje voorzichtig. Wat vinden jullie ervan. :o

Beste heer/mevrouw,
Op de vacaturesite zijn wij uw profiel tegengekomen en graag komen wij met u in contact om de momenteel openstaande functie van Administratief/Thuiswerkeraan u voor te stellen. Het betreft een part-time thuiswerkfunctie die geheel vanuit huis te bekleden is.
Itholdings is een onderneming die alle administratieve belangen behartigt van diens klanten op de Nederlandse markt. De klanten van Itholdings(veelal internationale ondernemingen) zijn wel actief op de Nederlandse markt maar hebben hier geen vestiging. De taken van een Administratief/Thuiswerkerbij Itholdingsbestaan dan ook voornamelijk uit:
- Het verwerken van orders voor onze klanten.
- Het plaatsen van orders en het verwerken van de daarbij horende administratieve afhandeling.
- Het verwerken van transacties op geplaatste orders.
- Het evalueren van de gedane zaken.
Alle nieuwe kandidaten krijgen ten alle tijden eerst een proefperiode van 5 werkdagen aangeboden (2-3uur per dag). Tijdens deze proefperiode (welke volledig vanuit huis te volbrengen is) wordt u bekend gemaakt met onze onderneming en diens medewerkers, en zult u al een aantal proeftaken te verwerken krijgen. De proefperiode geeft u ook de gelegenheid om de functie te testen op uw tevredenheid. Na het voor beide partijen succesvol volbrengen van de proefperiode nodigen wij u uit bij ons op kantoor voor het aangaan van een vaste arbeidsovereenkomst. Het vaste honararium voor de proefperiode bedraagt € 375.-.

Aankomende week start er een nieuwe proefperiode. Wanneer u geinteresseerd bent om hieraan deel te nemen vul dan het bijgevoegde sollicitatieformulier in. Er zal vervolgens spoedig telefonisch contact opgenomen worden ter kennismaking en om uw beschikbaarheid en interesse te bevestigen.

Graag zien wij uw bevestiging tegemoet,

Met hartelijke groeten,

Jonathan Meirs
Hr Manager Itholdings

En kom dus 1 vara kassa hit betreffende Jonathan Meirs. Ben bang dat dit dus weer niks ga worden. :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:56

Als je dit soort mails serieus neemt/overweegt moet je toch echt is bij jezelf ten rade gaan.

sorry, maar alleen al bij het lezen merk je dat het onzin is!
want iedereen wordt aangenomen voor de proef week? En daarna een vast contract?
en die proefweek mag je doen zonder ooit op gesprek te zijn geweest? Zonder dat zij weten wat jij kan willen ze al de administratie van hun " internationale klanten" laten doen? Yeah right