Carmen schreef:Na een tijdje meelezen wil ik me dan toch maar hier melden voor tips en tricks. Ik heb afgelopen jaar de MBO4 opleiding Administrateur (THBO) afgerond. Daarna ben ik door gaan leren aan een HBO studie. Leuke studie, ook niet moeilijk maar toch niet helemaal mijn ding. Ik wil in september wat anders gaan doen. Maar voor de tussentijd zit ik dus thuis! Druk op zoek naar een baan in de omgeving Heerhugowaard. Ik heb verder niet veel eisen, werk is werk. Maar na een hoop sollicitatiebrieven te sturen en net zoveel afwijzingen, word ik toch een beetje wanhopig.
Morgen heb ik een proefdag bij een restaurant, maar dat is alleen voor in het weekend. In de bediening is eigenlijk niet mijn ding, ik ben niet handig en laat een hoop uit mijn handen vallen. Ik ga het dus zeker proberen morgen, maar ben toch een beetje bang dat het niks wordt.
Eigenlijk had ik verwacht dat een baantje vinden niet zo moeilijk was. Zoveel eisen heb ik niet, ik heb een diploma... Maar het is dus moeilijker als dat ik dacht. Ik heb me nu ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus, daar hoor ik eigenlijk ook niet zoveel van. Iedere dag reageer ik wel op vacature(s), maar ik ben lang niet de enige blijkt.
Ik wil dus graag met jullie meelezen en hoop dat ik hier nog wat kan opsteken!
Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad, heb morgen mijn tweede gesprek over de arbeidsvoorwaarden en dan in principe maandag beginnen! Fulltime, in de branche waar ik voor opgeleid ben.

Bedankt voor het meelezen en de tips!