Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:10

Owhjeej dat wist ik niet van Facebook. Ik heb twitter en idd meer zakelijke klanten. Ik heb pinterest, blogspot en instagram.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:43

Hi hoi,
volgens mij heb ik mij in voorgaande topics ooit een keer gemeld, maar kon ik het toen niet bijhouden.

Graag meld ik mij nog een keertje : ) Zal ook even de topics doorlezen aangezien ik wel wat tips kan gebruiken.

Zelf ben ik bezig met het opstarten van een kleinschalig verkoop van sport kleding. De deal met de dealer moet nog gemaakt worden en tot nu toe reageert de beste man nog niet (Amerika) Dus het is nog even afwachten of het allemaal lukt. Als het lukt ga ik verder in het opstarten van een website ect. Maar eerst maar even kijken of de beste man zijn producten kan leveren.

Verder heb ik een vader die 2 eigen bedrijven runt. 1 Daarvan is een software bedrijf, het andere bedrijf is een fysiotherapie zaak. (Heeft met elkaar te maken)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:44

Even twee dagen niet opgelet en je loopt weer twee bladzijdes achter. Ik doe ook zeer weinig met Facebook, nooit echt gedaan, onze doelgroep zit er niet echt. Pinterest heb ik ook en voor de rest richt ik me zoveel mogelijk op SEO en experimenteer ik met Google Adwords. Ook mond-tot-mond werkt altijd goed. Door het land heen hebben we wel wat exposure, al onze big bags zijn bedrukt en de vrachtwagen ook. Dat blijft mooi om te zien om 'jouw' zakken door het land tegen te komen.

Dit weekend sponsoren we ook een groot paardenevenement in Brabant. We zijn 1 van de hoofdsponsoren, er hangen vlaggen van ons, reclamebord, we hebben 1 springrubriek onder onze naam en een prijs in de dressuur. Enkel aan bezoekers verwachten ze altijd al rond de 7000 mensen. Ik ben heel erg benieuwd wat dat doet voor onze regionale bekendheid. Ik ben iig super trots en kan niet wachten om het allemaal te zien hangen.

Welkom Duifje! Ga je een webwinkel starten of een fysieke winkel (of beide)?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:04

Ik denk dat ik begin met een webwinkel en vanuit daar kijk hoe het gaat lopen. Of vragen bij winkels of ze het product willen verkopen.

Gisteren gebeld vanwege geen reactie. Krijg binnen 4 dagen te horen of ze met ons in "zee" willen gaan : )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:40

Leuk Mellis86! Welk evenement is dat? :)
Afgelopen maandag werd er ineens op horses.nl, hoefslag.nl en bit.nl een artikel gepubliceerd over 'mijn' zadelfilosofie. Dat leverde best wat exposure op.

Ik ben net terug van een driedaags bijscholingsseminar, ben weer helemaal up to date :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:35

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:15

Haha die laatste is heel toepasselijk, heb daar laatst nog mn "beklag" over gedaan op FB :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:46

Die grapjes zijn idd goed en kloppen precies!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:53

Ik was benaderd door een Leverancier. Na veel contact en wat spulletjes uitgezocht kom ik aan 350 inkoop en ruin 200 aan verzendkosten.
Das wel heel er veel, blij dat we dat eerst gevraagd hebben.
Gister ook weer eens iemand gevonden die dankbaar gebruikt maakt van mijn foto's (mijn link van de webshop staat er ook nog door). Hij heeft tot morgen de tijd om het te verwijderen anders dien ik een klacht in bij E-bay.de

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:25

Wat? Komen ze het brengen in een Ferrari of zo? Zij benaderen jou, en dan mag je je arm betalen? Rare gang van zaken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:28

Een van mijn grootste klanten kwam gisteren (voorlopig) afscheid nemen. Misschien kan ik er over een jaar, anderhalf jaar weer de administratie voor doen, maar nu is het "ho". Jammer, want het is niet alleen een goede klant, maar ook een leuk bedrijf, leuke mensen, net even wat meer dan gewoon weer een klant. Hij vond het ook rot om te vertellen, dan merkte ik aan hem.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:21

Wat een raar verhaal, hotchocolat! Dat is wel echt mega veel aan verzendkosten! en balen dat je foto's gebruikt zijn!!

@Rien: Dat is wel heel balen! Hopelijk komt het over een jaar terug! Weet je ook de reden erachter? Als het buiten jouw mogelijkheden ligt, heb je in iedere geval niets laten liggen.

Zo, ben na 3 dagen hard werken eindelijk klaar met de (papieren!!) mailing die ik komende week ga uitsturen naar mijn netwerk. Op 13 juli is het precies 5 jaar geleden dat ik me ingeschreven heb bij de Kamer van Koophandel en dat moet natuurlijk gevierd worden. Met extra kadootjes voor mijn grote/belangrijke klanten. Maar wat een werk om dat allemaal met de hand te doen en zelfs naar de helft een handgeschreven kaart gestuurd...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:53

Ja 11a. Het heeft inderdaad niets met mij te maken. Het is een geldkwestie. Zelf doen is altijd goedkoper dan uitbesteden. Er speelt daar een hoop. Ik hoop oprecht voor de mannen dat hun plannen lukken. Met of zonder mij; ik gun ze een goed lopend bedrijf.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:49

Fijn dat het niets met jou te maken heeft, maar wel balen dat het een geldkwestie is! Ik snap dat nooit... Ik heb vanaf het begin af aan zeker niet op mijn boekhouder bespaart! Die betaald zichzelf mijn inziens, altijd terug!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:32

In dit geval is het een bijzondere situatie. Maar zeer begrijpelijk.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:09

:wave:
Lees wel mee hoor, maar ben behoorlijk druk. Bezig met allerlei acties voor de winkel, administratie etc. Hoop binnenkort weer wat meer tijd te hebben en weer mee te kunnen kletsen.

We zijn tot nu toe tevreden over hoe de winkel draait. Sluit aan bij onze verwachtingen. We merken ook dat mensen bij ons terug komen en over ons praten. We hopen dat dit zich uitbreid maar weten ook dat we daar zelf ook ons best voor moeten doen. Dus bezig met het maken van een flyer, acties bedenken etc. Zo gaan we in september een ladies night organiseren met alle ondernemers samen,

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:15

Hoi hoi, hier ook een ondernemer die veel meeleest en erg druk is.
Zit er alweer hard aan te denken om naar 20 uur werken te gaan bij de baas.

Afgelopen zoveel uren gedraaid. Men... Echt te gek! Ben er helemaal blij mee.

Paan, fijn dat de winkel het leuk doet en mond tot mond reclame is de beste die je kunt hebben. Echt fijn dat dat zo lukt!

Ik doe mijn admin zelf maar heb een goede vriendin die hem wel elke maand controleerd en iemand die me helpt met de aangifte IB. Dus dat scheelt dan wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:45

Gaaf zeg Mellis, dat zal er best heel 'echt' en serieus uitzien zo je eigen reclamebord e.d. op een evenement, stoer hoor +:)+

Aimee: leuk! Maar wist je dan niet dat ze dat gingen plaatsen? Dat klinkt wel een beetje gek :P

HC: Zo dat zijn nogal verzendkosten zeg op dat orderbedrag.....moest het van zo ver komen ofzo? :=

Rien: wat balen...zeker als het 1 van je grootste klanten was en een fijne kerel, niet leuk om te zien dat die gebukt gaat onder problemen :(:) Hopelijk trekt 1 en ander weer bij, goede contacten zijn zo waardevol!

Paan: fijn dat het goed loopt! Ook erg leuk als je gezamenlijke dingen kunt organiseren inderdaad +:)+

Gaaf Zooist dat het zo goed loopt! Als je nu uren inlevert op je werk en het zou ineens wat rustiger worden voor jezelf, zou je dan wel weer uren erbij kunnen krijgen denk je? :)

Pffft, ik zit hier een beetje met mijn webshop. De vroegere website had ik zelf gebouwd en daar kon ik in principe ook alles aan aanpassen. Nu werk ik met een OXID eshop website met een backend waar ik vanalles kan doen qua het aanmaken van pagina's, maar de basis van het geheel ligt dieper waar ik er niet echt bij kan... degene die dit wel kan in Duitsland is slecht bereikbaar en ik vind dit niet zo'n prettig idee, zo af en toe wil ik toch iets (snel) gewijzigd hebben waar ik zelf niet bij kan :=

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:31

Pmarena:
Ik moet nog beginnen aan het maken van een website.. Denk dat ik iemand met verstand erover ga vragen :o

Update:

Ik heb een deal met Amerika *\o/*
Moet alleen nog dingen uitvogelen over het transport.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:16

Pfoe, transport uit Amerika vind ik flink prijzig. Maar soms moet je er wat voor overhebben, er zijn momenten waarop ik het ook niet kan laten ;) Edit: Maar gefeliciteerd, gaaf hoor!

@Pmarena: Lastig is dat, ik werk ook met zo'n systeem (kan heel veel aanpassen, maar ik kan niet de diepte in), maar gelukkig kan ik gewoon bellen en dingen makkelijk aan laten passen. Wil je gaan overstappen op iets anders nu?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:50

Nee ik wil absoluut niet overstappen, moet er niet aan denken zeg :oo

Heeft gruwelijk veel uren gekost om de site zo (vol info) te krijgen als hij nu is en dat ga ik echt niet weggooien om het nog eens dunnetjes over te doen :=

En op zich werkt OXID ook prima, alhoewel je altijd wel wat rare verschijnselen hebt natuurlijk maar dat heeft volgens mij elk systeem :P

Maar je loopt wel eens tegen dingetjes aan.

Zo heb ik nu het mysterie dat ik bij alle zadelomschrijvingen een link heb staan waarop mensen kunnen klikken zodat ze meer info over (het kiezen van) de maten kunnen bekijken :)

Die link verwijst gewoon keurig naar de pagina waarop die informatie staat en werkt al sinds de site online is (2,5 jaar ofzo?) prima +:)+
Ik heb ook niet meer aan die omschrijvingen of uitlegpagina gezeten verder.

En een paar weken geleden kreeg ik ineens een mail met de opmerking dat de link niet werkte bij een zadel. Ik dacht: raar verhaal, zal wel iets aan de kant van de mailer niet goed zitten :P

Maar inderdaad: bij het op de link klikken opent niet de pagina met de info over de maten, maar opent ineens het zadel-menu :?

Ik heb geen flauw idee hoe dit gebeurd kan zijn, waarom het systeem zelf zou besluiten om die link aan te passen :?

Maargoed, het bleek bij alle zadels te zijn :oo
En dan ook echt in het systeem zelf hè, waar ik een link van een woord kan maken stond niet meer de originele webpagina maar dat was dus de link naar dat menu geworden :? :?

Dus ik die link weer gefixt en het werkte weer als vanouds.
En nu vorige week kreeg ik WEER de melding dat die stomme rotlink niet werkte: weer hetzelfde euvel :x

Ik vind het zo idioot.... voor de geïnteresseerden, zie bvb. deze link naar een zadelomschrijving:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... djust.html

Onderaan de beschrijving zie je 2 links: de bovenste voor meer info over de zittingmaat en de onderste voor meer info over de pommelmaat.

De onderste doet het zoals ik hem ingesteld heb: die opent gewoon die info-pagina over pommels.
Die bovenste echter, heeft blijkbaar zelf besloten dat het wel eens geinig zou zijn als die het zadel-menu zou openen. En dat dus tot 2 keer aan toe, zomaar ineens >;)

Hij hoort deze pagina te openen en dat heeft hij dus ook tijden gewoon netjes gedaan :?
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/De-ju ... ttingmaat/

Ik vind het echt bizar :P Als ik nou nog wat gewijzigd had aan die pagina's ofzo waardoor de link niet meer bestond of weet ik wat.. maar ik heb die pagina's al zeker een jaar niet meer aangeraakt :P

Ik zou zo graag een OXID-expert achter de hand hebben aan wie ik zoiets kan melden en die dan denkt: Oja :') typisch OXID, dat fix ik wel even want dat kun je voorkomen door zus-en-zo. En een half uurtje later werkt het prima +:)+

Maarja waar vind je die :)

Iemand 'inhuren' die geen verstand heeft van OXID en n.a.v. zo'n melding maar wat gaat experimenteren met het risico dat 1 en ander fout gaat dat zie ik niet zitten -O-

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:34

Pfff, eindelijk de administratie klaar voor de boekhouder. Want die hebben we nu toch maar in de arm genomen. Doordat we zo druk waren geweest, had ik de administratie laten verslonsen. Ben er nu een paar avonden druk mee geweest. En dan komen er foutjes in die jezelf weer over het hoofd ziet. Maar ik heb het voor elkaar! *\o/*

Nu dan weer tijd voor een volgend projecten: organisatie ladies night op 1 oktober, flyer maken en de webshop aan pakken.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:40

Ik heb een simpele website maar ook met heel veel uren tijd. Iedere maan heb ik weer nieuwe producten, voorlopig ben ik nog bezig.

Het was een Engels bedrijf, maar naar wat speurwerk komen de spullen uit Pakistan.
Vandaag hebben we weer een mail gehad dat de schabracken het verzenden zo duur maken.
Hij gaf wel nog aan over de verzendkosten te kunnen handelen.

Ik ga daar verder ook niet meer op in, begin september gewoon lekker naar de Spoga, daar de nieuwe dingen ontdekken

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:37

Goed bezig Paan!!
Administratie moet ik hier ook weer eens goed voor gaan zitten.

Ben laatste tijd bezig geweest met mijn eigen website, hij is nog niet helemaal af moet ik erbij zeggen.
Ik heb hem helemaal vernieuwd en gister het grootste deel van het portfolio geplaatst.

Met samenstellen van het portfolio werd in eens zichtbaar hoeveel opdrachten ik te danken heb aan dit bokt topic!
Daar wil ik jullie echt voor bedanken! Super :* :o

Jullie zijn allemaal uitgenodigd om een kijkje te nemen.. dus kom maar op *\o/*
http://www.karenborgers.nl

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:04

Heel gaaf Kaaren! Helemaal mijn stijl. Super mooi gemaakt. Duidelijk en to the point.

Succes met de ladies night Paan!

Vervelend is dat met die websites, die van mij doet soms ook wel eens rare dingen. Maar gelukkig kan ik de meeste zaken wel zelf oplossen.