[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:01

Nou verschillen instructeur en ik qua leeftijd ook maar 4 jaar. Misschien ligt het daar aan.

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:23

Rijdende leerlingen heb ik in principe niet op mijn prive fb, als ze geslaagd zijn en we hebben daarna nog contact veranderen ze van klant naar vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:36

Ik kom even binnenvallen als dat mag, heb op 24 April m'n eerste proefles. Dus ik hoop dat die bevalt! Ben wel heel nieuwsgierig. :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:36

@Deetjeeuh tuurlijk mag je binnen vallen, ben benieuwd of je het leuk gaat vinden!

ik heb vanmorgen mijn theorie behaald! *\o/* met 7 fout in gevaarherkenning en 3 fout in de rest
Eindelijk. 10 april volgende rijles

ik heb nu nog wel 4,5 uur online examen training over, ik weet niet of iemand hier daar nog wat aan heeft. stuur dan maar pb. ik was er wel blij mee naast mijn boek.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:44

Gefeliciteerd Eloya! Om even binnen te vallen, heb jij je theorie gedaan via itheorie? Hoe bevalt dat?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:48

Ik heb het via itheorie gedaan! Is me prima bevallen :))
Meer dan genoeg oefen materiaal, heb nog meer dan de helft over.
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 03-04-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:50

Dankjewel, en nee ik heb examens en training van wegrijden.nl. Training is verlopen maar oefenexamens en oefenvragen staan nog wel open.
ik vond de examens daarvan wel pittiger dan de echte bij het cbr, maar duidelijke uitleg en motivatie bij de vragen. ben wel tevreden

zijn trouwens nog 5,5 uur haha, had verkeerd gekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:20

Theorie gehaald *\o/*
3 fout in de normale vragen, en 4 bij gevaarherkenning :D

@Eloya jij ook gefeliciteerd! :D

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:22

Gefeliciteerd met jullie theorie! :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:46

Gefeliciteerd met jullie theorie

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:08

Ik kom even binnenvallen. Ik ben namelijk nogal in de stress vanwege autorijles. Ik heb nu denk ik zo'n 35 tot 40 uur gereden, en mijn rijexamen staat nu al een tijdje gepland op 3 mei. Dat is vlak voordat ik anderhalve maand weg ga, dus ik kan geen herkansing doen daarvoor mocht ik niet in 1 keer slagen. Ik heb ook nog een TTT op 25 april, dus dat is iig fijn. Maar nu heb ik het idee dat ik het gewoon niet ga halen. Allebei de examens staan ook echt om 8:00 's ochtends gepland... dus echt middenin drukke spits. Ik kan op zich prima rijden, maar af en toe wordt ik onzeker in bepaalde situaties en dan ga ik twijfelen en doe iets doms, ook gun ik mezelf soms niet genoeg tijd om rustig iets te doen omdat ik altijd bang ben dat ik het andere verkeer tot last ben. Ik heb tot mijn rijexamen in elk geval nog 1 keer per week les en ik ga proberen nog elke week een tweede les erbij te plannen, maar dat is bijna niet te doen met hoeveel ik momenteel werk en mijn bijrijdpaarden. Ik weet ook niet echt wat ik hier nou mee wil bereiken, maar het moest even van mijn hart. Het is nu nog precies 1 maand weg, maar ik stress me dus nu al helemaal dood :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:46

Ik heb gister op een grote parkeerplaats een stukje in onze eigen auto gereden. Of althans... Poging tot....
Wat een drama! Tig x af laten slaan, hortend en stotend van z'n plek komen... Werkelijk hopeloos :x

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:18

LadyMadonna schreef:
Ik heb gister op een grote parkeerplaats een stukje in onze eigen auto gereden. Of althans... Poging tot....
Wat een drama! Tig x af laten slaan, hortend en stotend van z'n plek komen... Werkelijk hopeloos :x

Ik rij op eigen terrein ook inde auto van mijn ma, is benzine, wou achteruit rijden, moter sloeg af, dus dacht ik geef wat gas, vloog bijna door een hek heen, reactievermogen naar de rem was wel heel snel :')
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 03-04-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:19

Mijn examen was ook om 8:00, dacht ook van wordt niks maar was helemaal niet zo druk op de weg. Snelweg niet hoeven doen ivm file, al met al druk gemaakt om niks! Gewoon rustig blijven en niet anders rijden dan normaal, dan kom je al een heel eind!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:19

LadyMadonna schreef:

Haha, toen ik bezig was met mijn rijlessen ging ik ook eens rijden in onze auto op ons parkeerterrein en ik heb geen stukje echt gereden. Elke keer sloeg die weer af en moest ik m opnieuw starten. Zo heb ik een rondje gereden :=
Les je in een diesel en is jullie auto benzine?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:04

Ik rij wel eens stiekem op de parkeerplaats van het strand, op maandag ochtend is daar toch niemand. Ik rij dan altijd in mijn denkbeeldige woonwijk :') ben dan hard op aan vertellen wat ik aan het doen ben. Mn vriend zit dan naast me zowat in zn broek te plassen van het lachen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:17

Gefeliciteerd met jullie theorie! :D

Noor,je rijinstrcteur zou je geen examen laten doen als ie er geen vertrouwen in had :P

Ik ben ook heel benieuwd hoe mn eerste les is. Moesten jullie meteen rijden in het verkeer? Of parkeerplaats? Want ik zie t niet echt voor me :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:20

Ik ging wel we weg op hoor :))
Niet de grote drukke weg, gewoon met een slakkengang door de wijk. Ook wat stuurwerk geoefend op een grote parkeerplaats.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:29

Ik had mijn eerste proefles in Almelo, en werd gelijk het drukke verkeer ingestuurd en moest alles maar binnen 10 minuten kunnen. dat werd hem niet voor mij

2e in deventer en daar gingen we een rustige wijk in met rotondes en slalommen tussen bomen op een paerkeerplaats. was wel fijne manier maar die rijschool was mij iets te duur. plus ik was daar als mystery guest voor een beoordeling van die rijschool.

en 3e dus in raalte en nu mijn rijschool. hier gingen we lekker buiten af rijden maar ook wel de grote weg op, of nouja een 80km weg. dus is verschillend is mijn ervaring per rijschool

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:33

Meteen de weg op, gewoon wat rustige landweggetjes en een stuk 80 weg om er te komen en stukje industrieterrein

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:36

Ik woon in buitengebied, langs een smalle dijk, wat een schoolroute is. En mijn eerste les was om 8.00 ' morgens :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:41

Mijne was ook om 8 u smorgens (op zaterdag) dus t was sws heerlijk rustig toen

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:46

Ik moest een stukje industrie terrein, daarna via landwegen naar de stad. Stukje door de stad gereden en via een 80 weg weer terug naar huis.
Laatst bijgewerkt door Nustice op 03-04-17 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:47

NoorW schreef:
Ik kom even binnenvallen. Ik ben namelijk nogal in de stress vanwege autorijles. Ik heb nu denk ik zo'n 35 tot 40 uur gereden, en mijn rijexamen staat nu al een tijdje gepland op 3 mei. Dat is vlak voordat ik anderhalve maand weg ga, dus ik kan geen herkansing doen daarvoor mocht ik niet in 1 keer slagen. Ik heb ook nog een TTT op 25 april, dus dat is iig fijn. Maar nu heb ik het idee dat ik het gewoon niet ga halen. Allebei de examens staan ook echt om 8:00 's ochtends gepland... dus echt middenin drukke spits. Ik kan op zich prima rijden, maar af en toe wordt ik onzeker in bepaalde situaties en dan ga ik twijfelen en doe iets doms, ook gun ik mezelf soms niet genoeg tijd om rustig iets te doen omdat ik altijd bang ben dat ik het andere verkeer tot last ben. Ik heb tot mijn rijexamen in elk geval nog 1 keer per week les en ik ga proberen nog elke week een tweede les erbij te plannen, maar dat is bijna niet te doen met hoeveel ik momenteel werk en mijn bijrijdpaarden. Ik weet ook niet echt wat ik hier nou mee wil bereiken, maar het moest even van mijn hart. Het is nu nog precies 1 maand weg, maar ik stress me dus nu al helemaal dood :(

Prioriteiten stellen! Kijk of je later kan beginnen op je werk of misschien mag je tussendoor weg om te lessen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:07

Ben benieuwd dan! :D Ik woon in een vrij rustige woonwijk, maar die is niet mega groot. Dus ben dan inderdaad benieuwd waar ik heen ga. Gelukkig hier heel veel verschillende mogelijkheden (woonwijk, dijk, landweggetjes, maar ook stad en snelweg)