Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:49

Ik ga me hier ook melden, nou heb ik wel werk.. maar ben redelijk uitgekeken en ik mis het werken in een reclamebureau - crossmediaal bedrijf enorm :')

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:35

Zojuist een reactie gekregen op mijn sollicitatie, maar die drie jaar ervaring was helaas toch echt een harde eis, dus ik ben afgewezen. Ze hadden ook geen andere passende vacature voor mij, maar nemen me wel op in het bestand. Zal mij benieuwen of ik daar ooit iets op hoor.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:53

Meestal is dat uit beleefdheid, en hoor je niks meer. Tis mij nog maar 1 keer gebeurd eigenlijk, dat ze wel na een jaar nog contact opnamen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:55

Chanen schreef:
Zojuist een reactie gekregen op mijn sollicitatie, maar die drie jaar ervaring was helaas toch echt een harde eis, dus ik ben afgewezen. Ze hadden ook geen andere passende vacature voor mij, maar nemen me wel op in het bestand. Zal mij benieuwen of ik daar ooit iets op hoor.

Hmm. Wat een onzin. Echt. Ik heb mensen gezien met een jaar ervaring die het vele malen beter deden dan iemand met tien. Maar goed, daar koop je niks voor denk ik.

En je hoort er vast niks van... haha . Denk ik tenminste..
Wel kloterig.. op naar de volgende?

Heeft niks met werk te maken, maar het is wel ontzettend cool vind ik:

https://www.facebook.com/lookback

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:53

Hallo, Heb ook nog steeds niks kunnen vinden maar wat ik heel irritant vind is dat er wel vacatures open staan via internet maar dan krijg ik toch een mail terug dat ze helaas geen vacature open hebben staan.
Heeft iemand dit ook een keer gehad ?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:45

Dat hangt er vanaf waar je zoekt..

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:18

Chantaliiejj schreef:
Hallo, Heb ook nog steeds niks kunnen vinden maar wat ik heel irritant vind is dat er wel vacatures open staan via internet maar dan krijg ik toch een mail terug dat ze helaas geen vacature open hebben staan.
Heeft iemand dit ook een keer gehad ?

Heel vaak, daarom bel ik tegenwoordig van te voren en als ik een vacature open zie staan kijk ik ook altijd op de site van het bedrijf om het te bevestigen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:00

Ik had er al niet teveel van verwacht, dus de teleurstelling valt wel mee. Al was het natuurlijk wel tof geweest als ik toch op gesprek had mogen komen. Ik heb wel weer een andere interessante vacature zien staan, dus ik heb nog wel wat opties open staan. Ondertussen heb ik me ook ingeschreven bij het UWV. Ik zit in elk geval niet stil. :)
Overigens had ik via een recruitment bureau gesolliciteerd. Wellicht nemen die wel echt contact op als ze een geschikte vacature binnenkrijgen. Ik merk het vanzelf.

Hebben jullie eigenlijk een foto opgenomen in jullie cv? Ik hoor daar zulke tegenstrijdige berichten over, dat ik niet zo goed meer weet of ik wel of geen foto mee moet sturen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:07

Ik heb heel wat CV's 'in handen' gehad als recruiter. Een mooie representatieve foto doet het altijd goed. Niet je vakantiekiekjes, maar een foto van jou in de kleding die je op je werk draagt (kantoor, ziekenhuispersoneel uiteraard niet ;)), is altijd goed! Niet te overdreven lachen, maar zeker niet sjagrijnig kijken :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:12

Ik heb een foto op mijn CV staan met een brede lach, niet in werkkleding en je ziet zelfs een stukje blote schouder :) Ik heb er nog nooit negatieve reacties op gehad

Ik zeg er wel bij dat ik niet in de commerciële sector zit waarin ik in functie bijv. een pak zou moeten dragen. Ik solliciteer naar banen in de zorg
Laatst bijgewerkt door Corelli op 05-02-14 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:13

Op mijn CV staat een foto van mij "at work" in het veld als fotograaf. Doet het ook goed bij een creatief beroep :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:16

Ik kreeg laatste toen ik binnenkwam de reactie "You actually look like your photo!"
Daar doelden ze op dat het bij heel veel sollicitanten niet het geval was.
Lijkt me toch het eerste belangrijke punt, dat je er op lijkt :')

Dus geen oude foto / ander kapsel / zonder bril etc. Maak het niet mooier dan het is, neem een echte representatieve foto.
Was trouwens een foto van een vakantie, vrij simpel van mij op een brug over de Seine. In werkkleding, want ik mag gewoon in een t-shirt op werk verschijnen ;)
Laatst bijgewerkt door Oeska op 05-02-14 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:17

Ik moet ook, mocht het nodig zijn, weer een nieuwe foto hebben. Dat moest ik gisteren ook op mijn werkpas, daar leek ik niet meer op. Mocht bijna het pand niet in _O-

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:19

Jans schreef:
Ik moet ook, mocht het nodig zijn, weer een nieuwe foto hebben. Dat moest ik gisteren ook op mijn werkpas, daar leek ik niet meer op. Mocht bijna het pand niet in _O-

Ach, mijn broer is wel eens aan de grens van Zwitserland geweigerd op een backpack-reis.
Hij had het land ervoor zijn haar een stuk korter laten knippen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:20

Dan nog beter niet bij je werk naar binnen dan bij een land zeg :=

Gelukkig kon ik nog geidentificeerd worden door een collega. Had ik maar niet zo vroeg moeten komen dat er nog geen receptionistes waren maar alleen security :+ (mijn pas was geblokkeerd, die moest ontgrendeld worden. Was hem de dag ervoor namelijk kwijt :D )

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:28

Chanen schreef:
Hebben jullie eigenlijk een foto opgenomen in jullie cv? Ik hoor daar zulke tegenstrijdige berichten over, dat ik niet zo goed meer weet of ik wel of geen foto mee moet sturen.

Ik heb hem bewust niet: op mijn linkedin wel. Het punt is dat je gewoon beoordeeld wordt op je uiterlijk, nu ben ik niet heel erg lelijk ( geloof ik? :P ) maar wel behoorlijk stevig. Ik heb maar 1 representatieve foto van 30 kilo geleden en hoe je het ook wendt of keert: dikke mensen worden gewoon met een vooroordeel behandeld...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:15

Ik heb er ook een foto staan, ik merk toch dat men daar een voorkeur voor heeft. Anderzijds, je wordt toch wel gegoogled :')

Op een sollicitatie ben ik ook al behoorlijk aangevallen dat ik absoluut niet op de foto op m'n cv zou lijken.

Gisteravond op een vacature op LinkedIn gereageerd, had vanmorgen meteen een leuke en positieve e-mail terug! That gives one hope :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:13

Ik heb wel een foto in mijn cv staan :)
Een prima foto naar mijn mening.

Heb net gesolliciteerd op een mooie vacature in Uden :):)
Waar ik voor heb gestudeerd, ben heel benieuwd! Past nog wel mooi in het plaatje.

Heb momenteel 2 banen.. Waarvan ik er 1 ga opzeggen mocht ik bij de nieuwe sollicitatie aangenomen worden.
Ben heel benieuwd..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:47

Hallo werkzoekende bokkers!

Ook ik ben opzoek naar werk nu krijg ik regelmatig een melding voor een 0 uren contract.
Maar mag je in dezelfde branche voor 2 bedrijven werken (kinderopvang)

En vandaag contact gehad met een uitzendbureau
Deze konden wij waarschijnlijk bij 2 bedrijven kinderopvang inzetten beide op oproepbasis, en dan nog oproep erbij voor in de horeca... twijfel twijfel ik heb minimaal 20 uur nodig om rond te kunnen komen maandelijks.
Ene kant lijkt mij dit ruim haalbaar zo via het uitzendbureau maar dan heb je nog geen zekerheid.
Hoe zou dit zitten met als je ziek wordt via uitzendbureau en je heb nergens uren?

kan iemand mij hierbij helpen?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:01

Tja, het nadeel is dat je geen zekerheid bij een 0-urencontract. En ja, je hebt wel recht op vanalles, maar in de praktijk blijkt dat bedrijven erg creatief daarmee omgaan (merk ik zelf). Maar aan de andere kant: je kan beter ervaring opdoen en met een 0-urencontract werken en vandaaruit verder zoeken dan dat je geen werk hebt toch?

Maar garanderen dat je altijd 20 uur kunt werken, kunnen ze je niet (al doen ze dat wel graag soms).

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:25

Vraagje: wat doen jullie als de salarisindicatie bij de vacature lager is dan wat je van een nieuwe baan verwacht? Het gaat om zo'n € 200,00/300,00 bruto. Even voor de duidelijkheid: ik heb een baan en hoef daar niet per se weg.

HouVanUtopia: volgens mij mag dat hoor, in dezelfde branch voor twee bedrijven werken. Tenzij je een concurrentiegeding hebt natuurlijk, maar ik geloof niet dat dat vaak gebeurt in de kinderopvang. Ik heb geen ervaring met contracten op oproepbasis, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:49

je kunt altijd solliciteren en mocht je zover komen dat er over salaris gesproken gaat worden kijken wat je voor elkaar krijgt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:51

Ik had er geen foto in staan
Mijn voorkant was blauw met groene vakken... de kleuren van rust en vertrouwen beetje zoals mondriaan opgezet
Daarin vermeld mijn sterke punten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:20

Bedankt!

het is zo dat ik op dit moment nog tot 1 juli contract heb waar ik nu zit. En ik zal daar een vast contract kunnen krijgen.
Maar ik ga samenwonen met mn vriend en die woont 110km verderop.

Dus ik ben opzoek naar werk daar in de omgeving.

Ik zal is even gaan nakijken of dat mag voor 2/3 kinderopvangen een 0 uren contract want dan kan ik er altijd voor kiezen om een 20-25uur contract te nemen in de horeca heb ik altijd vaste uren.

En dan de dinsdag, woensdag, donderdag vrij houden voor eventuele inval kdv...

Zo lastig dit haha! Wil zo graag daarheen verhuizen maar wil ook een vast inkomen hebben en zekerheid zo balen dat de tijd voor kinderopvang nu zo slecht is.

Ik heb geen foto op mijn cv staan ook.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:57

Voor de liefhebber: financieel onderlegd administratief ondersteuner.
Afhankelijk van skills uitbreiding van taken
MBO plus
In de buurt van Arnhem
Full time en per direct

Bedrijf per pb op te vragen