Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:24

Netam89 schreef:
Goed nieuws stamper, gefeliciteerd!

Thanks. Helaas alleen nog geem duidelijkheid.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:46

Janine1990 schreef:
xNathaliee schreef:
Janine, zie jouw berichtje op mijn post. Het heeft wel te maken met incasso maar het is eerste lijns debiteurenbeheer dus voer voornamelijk gesprekken met mensen met een kleine hypotheek achterstand. Vind dit nog wel leuker dan het harde incasso :j

Oh dat klinkt zeker leuk zeg! Mooi meedenken met klanten. Is net even een stapje verder lijkt me, en staat leuker op je CV ;) (vind ik dan)

Al een beetje kunnen voorbereiden?

Ja zeker, heb je gelijk in en ik denk dat ik dit beter volhoud als fulltime functie dan echt het incassowerk. Heb wel wat informatie opgezocht maar nog niet gelezen. Doe dat morgenavond en woensdag ochtend wel :j

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:48

Ik wilde even snel een ego post doen, kom later op de anderen terug!

Afgelopen zaterdag na lang nadenken en twijfelen gesolliciteerd op een vacature als Locatie Assistente bij een dagbesteding met cliënten met een EMB (ernstig meervoudige beperking).
De rede voor mijn twijfel is omdat ik in het verleden verschillende pogingen gedaan heb om mijn opleiding spw/mmz niveau 3 af te ronden en dit tevergeefs niet gelukt is. Ik heb toen besloten de zorg te laten voor wat het is, maar het is altijd blijven knagen want het is wel echt waar mijn hart ligt. Ik heb een jaar werkervaring opgedaan tijdens een BBL traject met cliënten met een EMB en het is het mooiste wat ik ooit gedaan heb.

Toen ik de vacature zag voelde het gelijk goed. Ik heb een mooie brief geschreven maar niets verwacht want ik heb geen afgeronde opleiding en nauwelijks ervaring. Maar blijkbaar is er toch iets dat ze aanspreekt want ik mag 8 maart aanstaande op gesprek *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Ik ben echt zó blij!

Josien_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:56

Wat leuk om al die mooie kansen hier te lezen. Er gaat een positieve noot door het topic.
Zelf heb ik donderdag mijn diploma uitreiking en heb ik vrijdag weer een gesprek bij een detacheringsbureau :) .

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:04

Mag ik me hier ook komen melden?
Ben in oktober begonnen op een callcenter, heb in november mijn diploma gehaald en in januari ontslag genomen. Ik zag het echt niet zitten om daar te blijven werken, door meerdere redenen.
Nu geef ik een paar uur in de week les, doe wat stal werkzaamheden en pas wat op. Maar ben nu wel echt toe aan wat nieuws. Heb al aardig wat brieven verstuurd en een aantal gesprekken gehad, maar telkens afwijzingen. Dat motiveert niet, maar moet toch echt verder zoeken.
Heb nu nog wat sollicitaties lopen en heb zonet weer wat vacatures gevonden waar ik op ga reageren.

Hoop dat ik hier ook mee kan kletsen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:16

Janine1990 schreef:
Pffff.... echt onbegrijpelijk...
Die nieuwe wet werk en zekerheid heeft het volgens mij niet beter gemaakt voor de werkende man.

Klopt. dat krijg je als je theoretische mensen praktische wetten laten maken, Die hebben geen idee dus gaat het geheid mis.

Janine1990 schreef:
Een transitievergoeding à la, dat daarom mensen kortere dienstverbanden krijgen met in totaal niet meer dan 24 maanden. Prima...
Maar kom op zeg, onder een half jaar contract gaan zitten, dat vind ik echt heel erg zielig.

Dat is het ook. Maar veel bedrijven hebben ontdekt dat als ze iemand keurig een maand van tevoren opzeggen die persoon vervolgens accuut de ziekte in duikt en je hem/haar de rest van de tijd niet meer ziet. Ook dat is zielig en ontfatsoenlijk, maar ook dat is de praktijk. En zo lijden de goedwillenden onder de kwaadwillenden........

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:19

Ik heb ondertussen weer 4 functies uitstaan. Allemaal communicatie dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. UWV kan trots op mij zijn :')

Verder lekker bezig allemaal :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:51

bowena_84 schreef:
Ik wilde even snel een ego post doen, kom later op de anderen terug!

Afgelopen zaterdag na lang nadenken en twijfelen gesolliciteerd op een vacature als Locatie Assistente bij een dagbesteding met cliënten met een EMB (ernstig meervoudige beperking).
De rede voor mijn twijfel is omdat ik in het verleden verschillende pogingen gedaan heb om mijn opleiding spw/mmz niveau 3 af te ronden en dit tevergeefs niet gelukt is. Ik heb toen besloten de zorg te laten voor wat het is, maar het is altijd blijven knagen want het is wel echt waar mijn hart ligt. Ik heb een jaar werkervaring opgedaan tijdens een BBL traject met cliënten met een EMB en het is het mooiste wat ik ooit gedaan heb.

Toen ik de vacature zag voelde het gelijk goed. Ik heb een mooie brief geschreven maar niets verwacht want ik heb geen afgeronde opleiding en nauwelijks ervaring. Maar blijkbaar is er toch iets dat ze aanspreekt want ik mag 8 maart aanstaande op gesprek *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Ik ben echt zó blij!

Wat gaaaaf!! GEFELICITEERD!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Net terug van mijn gesprek. Ik weet het niet goed... Ik wil het wel heel erg graag, maar ben bang dat ik het niet wordt. Een aantal vragen op een verkeerde manier beantwoord denk ik.
Verder was het wel een heel leuk en eenvoudig gesprek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:38

Pfff, ik begrijp niets meer van UWV/Werk.nl

Ga ik keurig vandaag mij inkomstenopgave doen... Moet dat over januari. In januari werkte ik nog gewoon.. Ik ben pas per 1 februari werkloos. (tenzij je 30 en 31 januari meetelt, maar dat is een weekend)
Ik krijg nergens februari te zien :?

Ben ik te laat geweest met januari? Of hoe zit het nu?

Ik zal het geld de eerste weken niet missen ofzo, maar ben nu wel nieuwsgierig. En hoop des te meer dat ik straks weer aan het werk kan. Wat een gezeik zeg.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:52

Mag ik me ook hier komen melden?
Ik ben vrijwel helemaal klaar met mijn studie Diermanagement (ik moet nog 1 tentamen) en dus op zoek naar een baan. Nu 2 afwijzingen gehad, van 1 niets meer terug gehoord en 1 zou binnen twee weken reageren en die hebben nu nog een paar dagen. Overigens waren twee van de vacatures binnen mijn vakgebied, waarvan ik door 1 ben afgewezen en van de ander niets heb vernomen. De overige vacatures zijn voor winkels/horeca omdat ik daar ook ervaring in heb.
Nu ben ik weer bezig met een sollicitatie brief, voor klantenservice. Ik hoop dat dit dan iets wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:26

Kijk je wel eens op libema.nl ?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:57

Ik ga mijn gesprek van vanmiddag maar afzeggen.. Vannacht is de griep weer doorgebroken zit elk halfuur op de plee dus lijkt me niet verstandig het huis uit te gaa :n hoop dat het kan worden verzet en anders jammer..

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:31

Nog bedankt voor alle PB's over het opnemen van vakantie-uren voor het einde van het contract, ik ben er met mijn werkgever over uit en heb besloten om alles uit te laten betalen. Het zou wel lekker zijn om alvast even vrij te zijn maar stel dat het niet lukt om tijdig nieuw werk te vinden dan heb ik nog vrije tijd zat voor de boeg en heb ik meer aan het geld, zelfs als een groot deel naar de belastingdienst gaat.

Vandaag wel 2 sollicitatiegesprekken, heb er zin aan. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:30

xNathaliee schreef:
Ik ga mijn gesprek van vanmiddag maar afzeggen.. Vannacht is de griep weer doorgebroken zit elk halfuur op de plee dus lijkt me niet verstandig het huis uit te gaa :n hoop dat het kan worden verzet en anders jammer..

Bah, wat vervelend zeg!!! Nou beterschap dan maar, ik hoop voor je dat ze een beetje goed reageren...

Rawr schreef:
Nog bedankt voor alle PB's over het opnemen van vakantie-uren voor het einde van het contract, ik ben er met mijn werkgever over uit en heb besloten om alles uit te laten betalen. Het zou wel lekker zijn om alvast even vrij te zijn maar stel dat het niet lukt om tijdig nieuw werk te vinden dan heb ik nog vrije tijd zat voor de boeg en heb ik meer aan het geld, zelfs als een groot deel naar de belastingdienst gaat.

Vandaag wel 2 sollicitatiegesprekken, heb er zin aan. :)

Succes vandaag!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:12

Yeah! Tegen mijn verwachting in!
Maar ik mag waarschijnlijk vrijdag al beginnen bij mijn nieuwe baan!! *\%/*

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:38

Woohoo goed nieuws Janine! Gefeliciteerd :)
Volgende week donderdag mag ik weer op gesprek :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:21

Amandavd schreef:
Kijk je wel eens op libema.nl ?

Ja, ik heb laatst ook gesolliciteerd bij Aquazoo, maar helaas ben ik niet door de selectie gekomen. Diermanagement is ook heel anders dan dierverzorging..
Wow Janine, dat is snel! Wat voor baan heb je?
Nathalie waar ga jij op gesprek?

Ik mag vrijdag op gesprek bij een uitzendbureau, en als dat goed gaat mag ik bij de opdrachtgever op gesprek. Alleen heb ik in april een vakantie gepland (nog niet geboekt) van 5 dagen en eigenlijk mag je daar de eerste 3 maanden geen vakantie opnemen. Hebben jullie dat ook al eens gehad?
Het is een vakantie met mijn zusje en die zie ik bijna nooit, we kijken er ook al een half jaar naar uit om te gaan.. Dus ik zit een beetje in dubio. Maar ik wacht sowieso eerst vrijdag af, wie weet val ik dan al af.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:25

Wauw gefeliciteerd Janine!

Dat met de vakantie heb ik nog niet gehad, maar ga ik wel krijgen aangezien ik in juni een week vakantie heb gepland. Mocht ik nu een baan vinden dan zal dat ook besproken moeten worden.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:31

Bij ING op de afdeling hypotheken als eerstelijns debiteuren beheerder.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:42

Wie van jullie kent en is ingeschreven bij
http://www.debroekriem.nl

Het is een vrijwilligersorganisatie die regionaal mensen helpt om een baan te vinden.
Je betaalt geen inschrijfgeld maar uitschrijfgeld, dus op het moment dat je een baan hebt gevonden. ;-)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:17

Zijn er hier mensen (met een afgeronde HBO/WO opleiding) die belangstelling hebben voor een verhuizing naar Duitsland? Ik zoek nog collega's! Geen specifieke achtergrond nodig, taken liggen op het gebied van research en/of sales. Indien interesse: graag PB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:20

Alleen als je er goed kan buiten rijden met paardlief en geen Duitse talenknobbel nodig hebt :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:22

Duits is geen vereiste (al is het wel handig als je Duitse correspondentie een beetje begrijpt), buitenrijden durf ik niet te zeggen.. we zitten midden in een grote stad :P Dan zou je echt in één van de omringende stadjes moeten gaan wonen, en dan moet je ook maar net zin hebben om op en neer te reizen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:25

Stamper, hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Josien_, San4nie, Winged, Miekel92 en Rarw, heel veel succes met de openstaande sollicitaties en gesprekken, ik duim voor jullie!! *\o/*

xNathaliee, wat naar dat je ziek bent :(:) gelukkig kon het gesprek verplaatst worden!

Janine1990, Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :):) :):) :):) Gefeliciteerd!!

Ik heb een kleding dilemma voor mijn aanstaande gesprek. Mijn vriend en coach zijn bang dat het te formeel is, ik denk zelf dat het mee valt. Is er hier iemand die mij hier misschien in zou willen/kunnen adviseren? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:30

Gefeliciteerd Janine!

Wat voor kleding is het en wat voor functie?